in de Vier Seizoenen reeks 8

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Lenk

07 nov 2017, 21:46

Slaapwelknuffels seizoentjes

Sterkte voor wie het nodig heeft.

Lenka is weer mijn voetverwarmer. Ze ligt in de zetel met haar poten rond mijn been en haar hoofd op mijn voet.

Afbeelding

Muddy Maddy

08 nov 2017, 06:15

Goede morgen seizoentjes,

vandaag een drukke dag. A. komt, C komt en mss is het B die komt me verzorgen. zal maar een briefje hangen voor A. want die is hier altijd vroeg en hopelijk staat B niet in de file bij de blauwe brug.
moeder heeft taxicheques aangevraagd maar gisteren is ze met haar vriendin Maria gegaan.
donderdag dus de CT scan. mevrouw, zei de dokter, uw man gaat vandaag niet naar huis hoor!
moeder heeft ook recht op poetscheques en maaltijdcheques, mocht ze geen eten meer kunnen maken.
donderdag moet ik om 4 uur naar Tom.
Fijne woensdag, groetjes knuff
Cats Rule!

clive

08 nov 2017, 07:32

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Anjelier, ons keukenprinses slaat weer toe :D . Ga dat zeer zeker ook eens klaarmaken. Dank je voor jet recept. Alles een beetje oké met jouw ouders ?

Lenk, zie zo op de foto dat Lenka totaal niet verwend is :D . Heb manlief de foto laten zien, vind het ook zo'n mooie Labrador. Niels is heeft wel een bredere kop en zou eigenlijk een beetje minder mogen wegen. Maar hij krijgt het minimum aantal grammen van zijn dieetvoeding en in plaats van snoep tussendoor, krijgt hij gesneden stukje appel. Enkel ' s avonds als hij gaat slapen, krijgt hij een hondensnoep. Maar hij was als pup al stevig gebouwd en is altijd een stevige woef geweest.

Muddy Maddy, een hectische dag voor de boeg. De zoete inval bij jou thuis vandaag.

Al een tijdje niets meer van MJ gehoord. Hoop dat het daar de goede kant uitgaat, maar ze heeft het natuurlijk ook extra druk
Valt echt niet te onderschatten, haar situatie. .

Alweer woensdag vandaag, dus boven poesten en nieuwe dekbedden leggen en de oude strijken. De 2 benedenverdiepingen heb ik al in pyjama gestofzuigd, opruimen doe ik altijd voor het slapen gaan. Ga nu badje nemen en mij aandoen, neem dan even een korte pauze en begin dan terug met het HH boven.
En nu ga ik plaats maken voor Oma-C.

Ik wens alle Seizoentjes, meelezertjes incluis, een fijne dag. Stuur jullie allemaal heel veel groetjes en een dikke knuffel.

Oma-C

08 nov 2017, 08:57

Afbeelding

Sorry....Geen tijd voor een babbeltje... moet me klaar maken voor een begrafenis....
tot later :?
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Helena van Troje

08 nov 2017, 12:18

Oei, en ineens is het al woensdag!
Ja, wat valt er hier te vertellen hé.

Maandag met J. de bloembakken van het balkon gehaald.
Ze vond dat ik dat niet meer zelf mag doen: veel te zwaar.
Ja maar dan kent ze mijn systeem D nog niet!
Normaal gezien kieper ik de inhoud van de bak over het balkon in de tuin.
Nu gaat dat niet, want er staat teveel gewas aan de voet van het balkon.
Dus, eerst bloemen in de plastiek tuinmand. Alles op de vuilhoop.
Vervolgens de bloembakken in een plastiek draagkorf.
Eén voor één naar beneden.
Het zand in de tuin, de kleikorrels in de bakjes die ik daarvoor reserveer:
kartonnen fruitbakjes uit de superette.
Volgend jaar kan ik die opnieuw gebruiken.
De worteldoek was deze keer teveel doorworteld om te recupereren.

Na de middag gelaatsverzorging aan huis met aankoop van enige producten.
Ik hoop dat de zware benen gel efficiënt mag zijn.
Ik heb ook een handmaskersetje gekocht. Benieuwd hoe dat gaat uitwerken.
De kloven zijn al in aantocht, ondanks voorzorgen: handschoenen, crème en zo voort.

Dinsdag naar de winkel met K. Veel boodschappen in een keer gedaan in verschillende winkels.
Namiddag kine. Ik ben ondertussen proefkonijn denk ik voor de toepassing van zijn cursus die hij aan het volgen is.
Maar het werkt.
Thuisgekomen "home wear" aan gedaan: lekker warm setje in fleece stof en noorse sokken erover: absoluut super elegant
:) :oops: :P , maar warm.

Al de werkzaamheden nog steeds onder het waakzaam oog van Poes en onder de liefdevolle warmte van Poes als ik in de zetel ging zitten met een boek. Zo een levend pelsje doet toch deugd.

's Avonds zijn ze Poes komen halen en komen vertellen hoe fijn hun vakantie was, die oorspronkelijk naar Frankrijk zou gaan, maar in Noord-Italië is geëindigd. :wink: Ik heb onvoorspelbare kinderen. Poes was niet echt zinnens om direct mee naar huis te gaan.

Vandaag een lekker lui alles mag niets moet dagje ingelast: poets is gedaan, strijk is weggelegd en de strijkmand is weer eens leeg. Ik heb eten en drinken in huis, een mooi boek, desnoods tv inhalen van gisteren, kruissteekjes borduren, breien, haken, ik heb keuze genoeg.

Laat de zon in huis schijnen ook al is het buiten een betje somber.
Anjelier ik heb me geprermitteerd je receptje op te slaan in mijn receptenmap onder naam: prei-zalmrolletjes à la Anjelier...
Met dank!
MM courage en keep on smiling!
MJ als je passeert zie MM
Oma-C echt begrafenisweer vandaag. Sterkte.
Clive de groetjes aan je huisgenoten.
Alle anderen nog een fijne dag gewenst.

zwanenmeer

08 nov 2017, 15:46

@Lenka : wat een mooie foto van Lanka . :-)

Groetjes aan alle seizoentjes :

Een dag met veel regen : dus tijd om binnenshuis allerlei te doen ..

Afbeelding
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

Oma-C

08 nov 2017, 15:51

Afbeelding

Dagen zoals deze zijn nooit leuk... maar soit... 't is weer voorbij.. :roll:
ik vind het killig...maar dat is wel gewoon zeker... :?

Lenk, een mooie 'voetenverwarmer'... :lol:

Ik heb even bijgelezen en ik wens iedereen een hele fijne warme avond
Veel sterkte wie het kan gebruiken... en een rustige nacht...
Morgen een gewone dag.. groetjes aan iedereen..... Oma-C

Lenk

08 nov 2017, 21:25

MM, gewoon blijven schrijven, al is het negatief. Ik lees je altijd en wie niet wil lezen scrolt gewoon door. Effe van je afschrijven kan opluchten. Sterkte, je hebt het niet gemakkelijk

Oma C, een begrafenis kruipt in je, normaal. Warmteknuffel

Clive, Lenka is ook geen mager beestje, ik moet haar ribben zoeken, maar vind ze nog net.

Ze krijgt KVV voer is vers vlees of vis of gevogelte, rauw kant en klare voeding. Tussendoortjes bestaan uit wortel, appel, komkommer, courgette, meloen, watermeloen, ananas, aardbei, gekookte groentjes.

Ze is niet verwend :oops:

Seizoentjes bedtijd voor mij. Slaapwel iedereen en dikke knuffel

Lenk

08 nov 2017, 21:29

Anjelier, net je recept gelezen. Ga ik morgen op vaste computer opslagen. Lijkt me heerlijk

anjelierken

08 nov 2017, 22:05

Hallookes iedereen,

Het is met plezier gedaan dames, dat doorgeven van het receptje.Ik vond het toevallig tussen de recepten van jeroen meus.Ik hou van recepten die vlug klaar zijn, en lekker en gezond.Manlief vond het ook lekker, die lust graag zalm.

Clive: met ouders alles oké.

Wat een sombere dag vandaag met die regen.Heb de bovenverdieping gekuist.

Manlief is deze ochtend naar de dokter geweest voor zijn griepspuit.Op mijn aandringen had hij toch gesproken over een slaaponderzoek.Volgens dokter is hij altijd moe wegens zijn recente medische problemen.Maar sinds ik manlief ken ( is al 34 jaar) klaagt hij over vermoeidheid!!!Dat is een probleem dat al gans zijn leven aansleept.Zal zelf wel eens met dokter praten.

Dames, slaapwel allemaal.

Muddy Maddy

09 nov 2017, 06:51

Goede morgen seizoentjes,

het was Rappe R die hier was even na 7. ze moest de auto naar tielt doen voor onderhoud.
kwart voor 8 was A. hier. ze komt volgende week ook nog een keer en dan om de 14 dagen.
rond 10 uur was C hier. twee dingen hangen niet: een kapotte klok en een gordijntje. want de gordijnroede was te kort.
die voor het venstertje was dan weer te groot. maar het is ook opgelost. vandaag om 4 uur naar de kine. zal dan gedaan hebben als ventje thuis is. die zei vanmorgen: we hebben nauwelijks tijd voor elkaar. ja, hij gaat werken, dan moeten we boodschappen doen en de zondag naar mijn vader. we kijken ook nauwelijks nog tv.
over de papyrusplant in de keuken was A. niet te spreken. in de gang mag, maar dan gaat hij geen licht meer hebben. verleden jaar stond hij in de salon en daar was het te warm.
hier is het waterkoud. het zal wintervest zijn als ik naar Tom ga.
gisteren twee maal tandestokers laten vallen.
vandaag even swifferen, volgende week gaat A. de living, salon en keuken grondig dweilen. dat konden we nu niet doen want C was in de keuken bezig.
Gimly is weer boven. toen A. net weg was kwam hij naar beneden en heeft dan voor een groot gedeelte bij mij in de zetel gelegen.
hij is net weer binnen van een toertje naar boven. ik heb weer stijve benen omdat ik A. geholpen heb.
maar dat zal ook wel overgaan. moet nog een vlees brood in de diepvries steken. die hadden we verleden week gekocht omdat vader al thuis zou zijn.
voila dat zit er ook in, moest vandaag klaar gemaakt zijn. Gimly heeft van de open deur geprofiteerd om weer naar boven te gaan. mag niet vergeten lookpoeder mee te brengen vandaag.
Fijne donderdag groetjes knuff
Cats Rule!

clive

09 nov 2017, 07:36

Goedemorgen Seizoentjes,

Plaatjessite reageert niet, dus even zonder plaatje.

Oma-C, het was gisteren inderdaad vochtig en koud. En dan nog een begrafenis, dat maakt de dag nog killer, vind ik.

HVT, een heel verhaal. Poes terug naar eigenaar. Je zult haar missen.

Anjelier, fijn te lezen dat alles goed gaat met jouw ouders.

Lenk, neen, neen, Lenka is echt niet verwend. Niels hier ook niet hoor. Onze viervoeter heeft dan sinds hij echt geen trappen meer wil lopen ( na een struikelpartij) , zijn eigen kamer beneden, volledig ingericht als een kleine mini living met TV en alles. Maar zie echt op jouw foto's dat wij beiden onze woefjes spartaans opvoeden. En hier zijn nog verwende nesten, dan denk ik aan Woef van Wingerd, Spaanse woef van Anjelier en Gimly van MM. Allemaal met hun achterste in de goede boter gevallen.

Zwanenmeer , hoe is het weer daar bij jou ? Hier is het maar vochtig en kil. Vooral de vochtigheid speelt mij parten.

Muddy Maddy, gisteren bij jou thuis dan iedereen geweest die moesten komen. Kun je nu al zelfstandig douchen, ik hoop van wel, lijkt mij niet fijn hulp nodig te hebben met het maken van jouw toilet. En Gimly krijgt 2€ zakgeld.
Hoop dat je vandaag dan een beetje een rustiger dag hebt. Verzorg je maar goed en loop jezelf niet voorbij.

Ga dadelijk badje in, want moet straks al naar kine. Er is al een wasmachine keukenhanddoeken aan het draaien. Na kine even aan het groente- en fruitkraam stoppen want moet appeltjes hebben voor Niels.
En dan vandaag de 2 benedenverdiepingen volledig dweilklaar maken, lees alles afvegen met nat. Dan heb ik morgen rustig de tijd alles te dweilen. Gisteren heb ik de bovenverdieping dan volledig gedaan en heb ' s avonds nog een lekker soepje gemaakt, moet deze straks nog diepvriezen. En dan ook nog de handdoeken strijken.

Ik wens alle Seizoentjes een zo'n fijn mogelijke dag. Liefs aan jullie allen en een stevige sterkteknuffel voor hen die er eentje nodig hebben.

Oma-C

09 nov 2017, 09:39

Afbeelding

Een goede morgen iedereen... vannacht eens geen regen gehad, 't is wel fris buiten... :roll:
maar heel normaal voor deze tijd dus gaan we niet klagen hé :) en winter is het nog lang niet
't kon altijd erger... ooit waren de bloemen op het kerkhof al direct bevroren
en nu staat alles nog mooi... en ook niks omvergewaaid.... :?

Vandaag een kalme dag... alleen de huistaken en straks misschien de boodschappen...

Voor alle seizoentjes een aangename dag en sterkte aan wie het nodig heeft...
ik ga niet clive herhalen... dank je hebt dat goed gedaan :)
ga zo stilaan wat verderdoen...tot later... :wink:

clive

09 nov 2017, 11:19

En dan ben ik Billy nog vergeten van Billyken, shame on me !!!!!!!!!!!

Helena van Troje

09 nov 2017, 11:46

Voila, de buit is binnen! Alle geschenken voor de feesten zijn al binnen!
Maanden geleden had ik een conflict met de postbode.
Ik kon het echt niet hebben dat hij op de stoep reed met zijn autootje en dan nog in tegenrichting.
Ik heb mijn slag thuis gehaald, tenminste in mijn gezicht, stapt hij uit zijn auto en doet een stuk brievenbussen te voet.
Hoe wrokkig kan een mens blijven?
Elke keer als hij mij ziet trekt hij een boos minachtend gezicht, zo van:"Mens, met u wil ik echt niet te doen hebben."
Ik blijf vriendelijk goede morgen en dank u wel zeggen als hij met een zuur moef zijn pakketje afgeeft.
Voor mijn part blijft hij bokkig tot in eeuwigheid, hij raakt me niet daarmee.
Erg als je zo door het leven moet gaan.
Enfin, van de deze moet ik geen kerstwensen verwachten. Zijn voorganger was een stuk sympathieker.

Nu kan ik de viooltjes in de bakken gaan zetten. Ik durfde niet van plaats gaan omdat ik hem verwachtte.

Ik heb een variante van je gerecht bedacht Anjelier voor één persoon.
De prei in stukjes snijden in plaats van in staaf te laten.
Zalmstukjes in plaats van een sneetje zalm, die zijn meestal met teveel verpakt en die stukjes is juist genoeg voor één man.
De saus zoals jij beschrijft (de rest van de Boursin opeten met een boke)
Aardappelpuré maken, laagje in ovenschotel, prei-zalmsaus erover en even in de oven onder de grill.
Ik eet niet graag dingen uit de diepvries en ik gooi ook niet graag eten weg. Ondertussen ben ik al wat meer mijn maat aan het kennen. Laatst heb ik macaroni met ham en kaassaus gemaakt , de perfecte hoeveelheid voor mij alleen!

Ik ga er voor vandaag aan beginnen. gisteren echt een luie dag gevierd...

Aan ieder van jullie een aangename dag gewenst!