in de Vier Seizoenen reeks 8

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

anjelierken

09 nov 2017, 11:53

Hallookes iedereen,

Ben redelijk vroeg op de pc, moest iets opzoeken, en als ik dan toch achter het scherm zit, kan ik evengoed eens langskomen.Ik probeer toch om elke dag langs te komen, als het enkele dagen geleden is , moet ik teveel lezen en vergeet je veel.

Vanmorgen wagen afgeleverd bij de garage voor jaarlijks onderhoud en 2 jaarlijkse controle.In de vooravond mogen we de wagen ophalen.En tevens gevraagd om de winterbanden erop te zetten.

Vanavond ga ik nog een heerlijk receptje maken, kan zijn dat ik het al eens neergeschreven heb.
Een fijngesneden sjalotje stoven, daarna fijngehakte champignons toevoegen( ik neem altijd uit blik), alles even laten stoven.Dan maak ik een roux(boter en bloem),bevochtigen met melk of bouillon, tomatenpuree toevoegen, peper en zout.Een deeltje van die tomatensaus onder de gestoofde champignons roeren.Een sneetje gekookte hesp nemen, hierop een half sneetje kaas, en een beetje champignons-mengsel, oprollen , en in een beboterde ovenschotel schikken.Hierover de resterende tomatensaus gieten en20 à 25 minuten in een warme oven opwarmen.Lekker met puree of kroketjes.

Gisteren nog even naar zoonlief gebeld met de vraag of ze bij hun Sinterklaas of Sint-Maarten vierden.Zoonlief wist het niet, ging het eens vragen in de créche.Als het Sint-Maarten is , is het nu zaterdag.
Bij mijn ouders is het Sint-Maarten , en hier bij ons Sinterklaas.Indertijd vierden ons kinderen het 2x.Ze hebben zich daar nooit vragen over gesteld.
Vandaag kwam er een nieuwe poetsdame ,de zoveelste in de rij.

Dames, tot morgen.

Oma-C

09 nov 2017, 16:16

Afbeelding

Goede avond iedereen... het begint al te donkeren...en 't is nog maar amper 4u voorbij...

alles is gedaan wat ik gepland had... en nu even koffiepauze(thee want van teveel koffie krijg ik last)
seffens nog wat kaartjes afwerken... om bezig te blijven... :lol:

Anjelierken dat ziet er lekker uit
ik maak straks een omelet met allerlei groentjes en brokjes zalm (een "rommelbakje" noemt mijn zoon dat)
maar 't is lekker :lol: voor een keer..

Voor allen een fijne avond en een goede nacht, smakelijk...
tot morgen, wat ik ga seffens afsluiten...
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

wingerd

09 nov 2017, 16:25

Hallo dames, alweer enkele dagen geleden, heb niet veel nieuws.
Gisteren zijn de buren komen koffiedrinken, moest daarvoor natuurlijk taart voorzien, ha ja want dat zijn grote taartenliefhebbers.

Onze poetsvrouw is alweer niet geweest, de laatste maanden is ze meer ziek dan gezond, weet niet wat er aan de hand is. Wel vervelend als je er niet kan op rekenen.

Dames geniet nog van jullie avond.

Lenk

09 nov 2017, 23:24

Nog een late reactie, maar donderdagavond volg ik opleiding banketbakkerij dus ben ik laat thuis.

Ik heb astridtaartjes gemaakt, merengue en een Normandische appeltaart. Moe maar ontspannen thuis na een stressy werkdag.

Seizoentjes slaap lekker

Muddy Maddy

10 nov 2017, 06:37

Goede morgen seizoentjes,

gisteren twee maal telefoon gehad van moeder. de eerste keer kreeg ik al mijn vet. waar zat ik? ik was wezen winkelen en had ipv lookpoeder currypoeder mee, dus moest ik terug. en natuurlijk moet ik van de sergeant dadelijk de telefoon opnemen als zij belt. en de tweede keer om te zeggen dat ik een nieuwe vest moet gaan kopen naar de c&a want die roze bouclè vest spant aan mijn lichaam= ik ben weer verdikt in haar ogen. zal zien wat er nog hangt aan de kapstok. ik heb nog een lange zwarte mantel hangen waarvan ik weet dat ze die ook niet graag ziet. ze gaat nu met de taxi.
vloekende kamergenoot zei dat hij alleen wilde liggen, dus die dochter naar de verpleegpost maar pech, er zijn daar nu eenmaal geen eenpersoonskamers. dat ze m'n vader verleggen zei een van de vriendinnen. er moet ten eerste plaats zijn.
naar Tom geweest en mijn linkerkant is de slechte kant. daar hebben ze ook 2 maal die epidurale gezet. ik heb daar nauwelijks kracht meer in. daar gaan we aan werken zei hij en ik dacht: ja, nog 9 beurten bij.
ventje moet op zending en is met de bus en het regent.
na de zending boodschappen doen en proberen te ontspannen.
gisteren frietje gestekt.
eigenlijk zou ik naar bel & bo kunnen gaan voor een nieuwe jas maar ik vertik het.
gisteren moest ventje mijn ringmaat hebben. voor mijn 50 ste verjaardag gaat hij een ring geven met een rode steen erin.
hij heeft van de luit een soundbar gekregen. dat ligt nu voor de tv te liggen. A. gaat content zijn.
wanneer gaan we de tijd hebben om dat te installeren? de medion die stuk is moest al eeuwen onkoppeld zijn.
de weekends zijn te kort.
Fijne vrijdag, groetjes en knuff
Cats Rule!

clive

10 nov 2017, 08:04

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Niels ' zijn spullen zitten al in de wasmachine en mijn lijstje is al geschreven. Tegen de late namiddag is het huisje weer spic en span. Ook de rest van de was doen vandaag, maar de strijk is zoals steeds voor morgenochtend.
Denken jullie eraan dat morgen alle winkels dicht zijn ?

Wingerd, heel vervelend als je niet op de poestvrouw kan rekenen.. Hoop dat ze vlug terug volledig beter is.

Anjelier, weer zo'n heerlijk gerechtje; En een nieuwe poestvrouw, hoop dat ze meevalt.

Lenk , jij hebt een druk bestaan. Jij ook al een keukenprinses. Chapeau.

HVT, eergisteren een lui dagje gehad, het kan je maar goed gedaan hebben.

Oma-C, hmm, gebakken eitje; Altijd lekker. Manlief eet dat graag tussen zijn boke.

Muddy Maddy, als jouw moeder zegt dat je een nieuwe jas nodig hebt, zou ik haar meenemen naar de winkel en hem haar laten betalen. De volgende keer zal ze wel 2 keer nadenken om zoiets te zeggen. Alles goed met Gimly ? En hangen de tierlantijntjes al in de keuken ?

Ga badje in en dan doe ik meteen de bovenverdieping en neem ik de waszak mee en stop meteen een tweede machine in.En dan de keuken en de living gaan dweilen en de drink-en eetkommen van Niels in de vaatwasser zetten. Als daar alles gedaan is, een verplichte pauze nemen en dan het gelijkvloers dweilen. En terwijl zorgen voor de was.
Na deze taken, een boodschappenbriefje maken en dan vanavond gaan winkelen. Kan op een rustig tempo werken , want heb gisteren reeds alles afgeveegd .

Hoop dat het met de man van MJ de goede kant uitgaat.

Ik stuur jullie allemaal een bundel groetjes en een heel aantal stevige knuffels. Liefs aan jullie allen.

Oma-C

10 nov 2017, 09:23

Afbeelding

Goede morgen iedereen... 't is weeral vrijdag...
vannacht weer regen gehad en nu valt er nog wat nat uit... :roll:

M-M weeral commando 's..doe zoals clive zegt :lol: .maar ze zal het nooit nog afleren denk ik.

clive ook nog een hele lijst 'to-do' voor vandaag...ik heb ook achterstand
maar ik doe het volgende week weer wat beter...
alles is een beetje op de lange baan gegaan deze week :roll:
en ja... morgen 11 november veel winkels dicht...

Hoe zou het bij M-J zijn.?? hopelijk nog stilaan vooruitgang... 't heeft veel tijd nodig...en geduld :roll:

Voor alle seizoentjes een fijne vrijdag en hou het droog :roll:

hier nog wat poetswerk en 't weekend kan beginnen :lol:

zwanenmeer

10 nov 2017, 14:12

Goed weekend voor alle seizoentjes !!

Hopelijk toch een beetje droger weer, morgen ......................geen echt wandelweer , nu ...

Afbeelding

Groetjes aan iedereen !!
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

Oma-C

10 nov 2017, 18:15

Afbeelding

Hallo allemaal....Genoeg gedaan vandaag... morgen komt ook nog langs....
Vanmiddag nog een regenvlaag gehad, geen weer om de buitenkant van de ramen te poetsen :roll:
dat is voor een droge dag... :) er was wel en koude wind :roll:

Ik ga niet alle namen noemen sorry... dan vergeet ik niemand... :oops:
Voor allen een fijne avond en en goeie nacht...
Veel beterschap en sterkte aan de zieken... en tot morgen...:)

Helena van Troje

10 nov 2017, 19:28

Hallo allemaal,
Maar één keer nat geregend vandaag, dat viel dus nog best mee.
Had ik niet gelameerd dan was ik droog thuis gekomen.
Ze kunnen komen zingen de gastje die Sint-maarten wille zingen.
Ik heb mijn doos klaar staan. En anders dan kan ik snoepen...

Ik heb zo een bookseat, zie foto. Na zoveel jaar wou ik die wel eens bijvullen.
Heb ik bolletjes vulsel bijeengeschraapt....Die vulling is statisch geladen dat het niet mooi meer is.
Ik heb de zaak een beetje nat gespoten met de plantenspuit en toen kon ik de ontsnapte bolletjes er terug in krijgen...

Voor de rest heb ik leesvoer gehaald in de bib en eten genoeg tot zondag.

Ik ga het voorbeeld van oma-C volgen voor de rest van de avond.
Ik heb nog een goed boek en misschien zoek ik ergens een goed filmpje om te bekijken, want er is weer niet veel soeps op de buis.

Nog een fijne avond iedereen en slaap wel voor straks.

Afbeelding

Lenk

10 nov 2017, 20:41

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding Afbeelding

Voor wie zin heeft dit hebt ik gisterenavond gemaakt.

wingerd

10 nov 2017, 22:44

Njam njam njam dat ziet er lekker uit.
Dat is wat anders dan Pascale N.

Slaap lekker allemaal ... :wink:

Muddy Maddy

11 nov 2017, 08:27

Goede morgen seizoentjes,

ik vrees dat Gimly weer ziek aan het worden is. ventjes fanclub t- shirt was toegekomen in een plastic zak en die heeft hij gevonden.
gisteren is ventje de krant gaan halen, want ja, vandaag is het zondag. dus die kan ik nu op mijn gemakje lezen.
moest van moeder naar de mr Grill bellen om te reserveren. zei de man aan de lijn toen ik mijn naam zei: maar ik ken je! ben benieuwd: misschien een oude vlam? :P
vandaag is ons Mies 8 jaar geleden overleden. ik was toen nog bevriend met iemand uit leuven, ik denk dat zwanemeer haar zich ook wel zal herinneren haar nick was mar-mit. die heeft op een laffe manier onze vriendschap beëindigd.
gisteren naar de kerstnocture van fleur de lies: niet veel soeps en de cava was demi- sec. dat vind ik niet lekker en ze stond er waarschijnlijk al een tijdje want ze was lauw. en ik ga in geen geval om een nieuwe jas.
moeder werd door de dokter op de gang geroepen. de familie van vloekende kamergenoot heeft gevraagd om niet met hen te communiceren van mij kunnen ze de boom in en ik zal mijn "blik" weer eens moeten oefenen. daar kreeg ik de stoutste kleine op de bus stil.. de Ct wees uit dat de antibiotica wel was aangeslagen en de cysten in grote verminderd zijn zodat ze toch gaan kunnen opereren. hij moet nu ook bestraling voor de cyste onder zijn sleutelbeen. ( ik vermoed dat ze andere antibiotica zijn opgestart omdat de andere niet aansloeg en voor die andere cyste klein te krijgen) ja, want moeder en dokters en medisch jargon... vandaar dat ze zei dat hij dinsdag naar huis mocht.
Lenk: dat ziet er lekker uit: jammer van mijn diabetes. bovendien ben ik geen zoetekauw. ik kreeg als kind al weinig snoep dus heb ik er geen "smaak" voor ontwikkeld. maar als ik dan toch zin heb ik zoet verkies ik witte chocolade en snoep met karamel in.
zei gisteren tegen J dat ik dus een nieuwe jas moest kopen: ze zei ik heb je al in de jas zien lopen en daar is niets mis mee. het is de mode dat iets nauwaansluitend is zei J. hoop dat onze mode-expert hier dat kan beamen.
ik ze ook dat moeder mij ervan beschuldigd van 's morgens alcohol te drinken, maar het zijn in werkelijkheid de pijnstillers die me suf maken en dus ook mijn spraak. contramal is geen lichte pijnstiller. ze zei: wij zouden het wel merken want we wassen ook je gezicht.
ben vannacht opgestaan om 4 sneden hesp naar binnen te spelen. :oops: ventje heeft niet gemerkt dat ik weer niet in mijn bed was en de licht op de overloop brandde.
vandaag kippesoep (uit een pakje) en een hervekaas met bier. ik heb ook nog een receptje van jeroen smeus met peren en herve. kan dat nu niet uitproberen want we zijn weer geen 1 zondag thuis. zondag is ventje zijn sabbatdag ( wat eigenlijk de vrijdag is bij de orthodoxe joden zei B me) hij zal er vandaag een sabbatdag van moeten maken. er is toch geen een winkel buiten de nachtwinkels die overdag ook open zijn, open. er zijn er minstens 3 op de voorhaven.
1 heeft een dagwinkel en die sluit en opent aan de overkant zijn nachtwinkel! het zou logisch zijn als die dag/nachtwinkels ook groenten en fruit verkochten.
voor mijn part beginnen ze belegde broodjes te verkopen.
dat zou goed zijn voor de supporters van ons weireldploegske die van de voetbal komen en de frituur/pizzeria/chinees gesloten is. maar 't zal wel halalvlees zijn dan.
overlaast ging de conversatie in de frituur over "koe knuffelen". ik hoop dat ze die koe dan wel eerst een bad gegeven hebben. ' t schijnt zei iemand dat die bepaalde koe dan malser vlees geeft. het zou beter zijn dan meditatie en yoga.
ik heb mijn twijfels.
Fijne zaterdag, ik ga een kaarsje branden voor Mies en ook een voor wie het nodig heeft, groetjes en een dikke knuffel.
Cats Rule!

clive

11 nov 2017, 09:15

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Oma-C, jij hebt altijd van die leuke plaatjes, echt plezierig om naar te kijken.

Zwanenmeer, hier is het vochtig en koud. Hoop dat aan jouw kanten een waterzonnetje doorbreekt zodat je eventueel een mooie wandeling kunt maken.

HVT, zo'n boekkussen heb ik ook, vind dat een heel gemakkelijk ding.

Lenk, prachtig gedaan en het ziet er allemaal zo lekker uit. Zou er zo een stukje van kunnen snoepen.

Wingerd, alles een beetje oké ?. Met dat vochtige weer, niet evident voor onze gewrichten en spieren.

Muddy Maddy, wat gaat de tijd snel, jullie Mies al zolang overleden. Het zijn data die je nooit meer vergeet natuurlijk.
En ik kan jou geruststellen wat jouw jas betreft. Beiden zijn een trend dit seizoen, zowel oversized als nauw aansluitend. Alles daartussen zal voor een ander jaartje zijn, maar je kunt jouw jas dus echt wel nog dragen. En de rest, het is toch onmogelijk de mode op de voet te volgen, ik hou wel heel erg van mode, maar volg ze nooit slaafs. Zeker trends die maar 1 seizoen hot zijn, laat ik verstandig liggen in de winkel. Koop enkel waarvan ik zeker weet dat die trend een aantal jaren gaat meegaan.
Hoop van harte dat Gimly niet te ziek gaat worden vandaag. Plastic misschien voortaan meteen weggooien zodat hij er niet aankan . Niels speelt graag met lege plastic flessen , die hij steelt uit de zak. Zorg er dus voor dat er geen " gevaarlijke " lege flessen in die zak komen, hou die bij en zet ze hoog en droog zodat hij er niet aankan. Veel sterkte ook voor jouw vader.

Ik heb de strijk al achter de rug. Heb die in pyjama gedaan. Manlief staat nu net op, hij had het nodig eens een keertje uit te slapen. Vandaag enkel licht HH, dus het wordt een rustige dag. Ben ik eerlijk gezegd ook wel eens aan toe.
De boodschappen hebben we dan gisterenavond gedaan, maar nu was het alles behalve rustig in de supermarkt. De halve bewoonde wereld liep daar rond , geloof ik. En dan aan de kassa stond er een dame voor ons, die constant nog dingen ging bijhalen. Toen ze weer op pad was en zij aan de beurt was, heb ik netjes haar kar naar achter geparkeerd en de onze aan de kassa. Bijna alles was geteld toen ze weer aan haar kar verscheen. Ze keek me heel zuur aan en ik trakteerde haar met een glimlach. Heb daar een hekel aan , je kar in de rij aan de kassa zetten en dan nog de helft van jouw boodschappen gaan doen.

Zo, ik ga niet alle namen noemen, maar ik stuur jullie allemaal heel veel groetjes en heel veel sterkteknuffels voor hen die er nodig hebben, dan denk ik aan MJ en alle anderen met pijn, zorgen of verdriet. Liefs aan jullie allen.

Oma-C

11 nov 2017, 09:29

Afbeelding

Goede morgen iedereen, ... grijs en nat...niks aan te doen... heerlijk binnenblijven
en me bezig houden met leuke dingen...dat is mijn plan vandaag :lol:

clive ik vind die plaatjes overal op internet en die bewaar ik in een mapje...
alles gesorteerd, morgen middag avond enz....en ik haal ze uit mijn mapje als ik hier iets wil zetten
ja er zijn leuke bij...:lol:....
En zure mensen aan de kassa..? eigen schuld... ik doe dat ook als het nodig is...
ik kruip nooit voor en ik zorg dat ik alles heb .... en anders zet ik de kar opzij en ga
nog iets halen wat ik vergeten was.... maar dan schuif ik braaf terug aan...
iedereen is druk dus moet ik mijn beurt afwachten... maar bij Colruyt gaat het anders... :lol:

M-M laat je niet opjutten... het geeft je alleen stress en dat is niet gezond...
veel sterkte voor jou en je vader :)

Alle maatjes 11 november vandaag... maak er het beste van...sorry dat ik niet alle namen noem... :oops: