in de Vier Seizoenen reeks 8

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Muddy Maddy

16 nov 2017, 07:16

Goede morgen seizoentjes,

ik had vanmorgen geen goesting om op te staan. zondag gaan we met moeder naar de frituur gaan eten. ze had al gebeld maar A. had het lumineuze idee om mijn telefoondraad op mijn raamkozijn te leggen dus maakte de landlijn geen connectie met de telefoon. best dat ventje er was om een beetje mee te helpen want ik zag het op een gegeven moment niet zitten toen we aan de keukenkasten begonnen. 't een na het ander moest weggegooid worden wegens over datum. een beetje hamsterwoede en nog geen klein beetje. vader heeft altijd gezegd dat wij voorraad moesten hebben: de oorlog waarschijnlijk en ik had dat in mijn oren geknoopt en dat was een hele dikke knoop. dus moet er altijd iemand mee op boodschap. of ventje moet alleen gaan. of ik moet bewust de promoties van de italiaanse week, de chinese week enz vermijden.
had Gimly gezegd dat als ik nu nog poep op de vloer vond ik er zijn zwart neusje ging inwrijven. de vloer was proper.
ventje kreeg van A. de instructie om een andere oplossing te vinden voor de verlengkabels achter de zetel. we gaan de electricien laten komen en 4 nieuwe stopcontacten laten steken aan de kant van de venster. maar die moet eerst tijd hebben.( en wij geld)
moeder gaat vandaag tegen de middag bellen. ik had het gisteren over sturm der liebe? wel het ventje naast vader kijkt naar familie! de overkant naar thuis!
het is vandaag draaien van kant. ben benieuwd. vanmiddag om 3 u 30 naar de kine. dan heb ik normaal maar 1 beurt over, maar vrees dat het er nog eens 9 gaan bij zijn. moet van moeder vragen of ik geen invaliditeit voor de slechte linkerkant kan krijgen!!!! ja en dan om de zoveel tijd naar de adviseur van de ziekenbond om te zien of je het niet "faked". ik weet zo ook wel dat ik er niet voor in aanmerking kan komen. ik ben een slechte acteur.
ooit geprobeerd bij het amateurtoneel van de vakbond maar daar zei een "hoog in zijn bol hebbende" regiseur me vlakaf dat ik het nooit niet verder ging schoppen dan toneelmeester en souffeur. ik heb die bende dan verlaten. misschien maar best ook anders zat ik ook in die affaire met BDP.
als A. de volgende keer komt is ventje net van afgaande wacht. dus die kan meehelpen aan die kasten.
ik voel me weer in een dipje vallen. volgende week moet ik toch naar de dokter. de schoorsteenveger moet ook nog komen. ben ook weer stijf van te helpen met A. we hebben gisteren gehaktballen in tomatensaus gegeten. ook lang geleden. ventje zei tegen A. dat hij geen voorverpakt vlees van de bazaar meer wil. dan nog liever alle dagen naar de beenhouwer. moet vandaag ook nog vuilniszakken gaan halen en blauwe. kan dat doen in het terugkomen van Tom.
ga weer eens een enquete invullen.
Fijne donderdag, groetjes en een knuff.
Cats Rule!

clive

16 nov 2017, 07:59

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

HVT, ja , geluk zit in kleine dingen. Maar Niels kan met zijn dieetvoeding echt een dag hebben dat hij echt slecht eet en hij heeft die voeding zo nodig voor zijn nieren. En als hij dan wel alles opeet, tja, dan ben ik echt gelukkig.

Leah, je moest me dat niet uitleggen hoor. Was alleen verbaasd. Met Niels is alles oké.

Muddy Maddy, Jij hebt maar 9 beurten gekregen voor kine ? Ik heb er 60 X 2 gekregen, toch eens navragen misschien op het ziekenfonds. En jij krijgt controle, 2X zelfs, van de arts en van jouw moeder :) . Laat je door deze laatste weer niet doen hoor.
Wens jou veel beterschap en probeer niet teveel te piekeren. Wat komt dat komt, daar kun je toch niets aan veranderen. Sterkte.

Al een tijdje niets meer gehoord van MJ. Hopelijk gaat het daar in positieve zin vooruit en is het enkel gebrek aan tijd . Als je komt meelezen, ik denk aan jullie en er wordt nog alle dagen een kaarsje gebrand.

Heb net mijn lijstje gemaakt voor vandaag. Moet de 2 benedenverdiepingen dweilkaar maken voor morgen, dus alles afvegen. Moet ik dan morgen niet meer doen en moet dan enkel dweilen. Bespaart me veel tijd en energie.
Moet vandaag ook nog naar de kine en als ik daarvan terugkom, moet ik bij de apotheek zijn voor mijn medicatie en een bus Dettol, doe ik altijd in mijn dweilwater samen met product natuurlijk. Ruikt dan echt lekker fris en echt proper.

Ik ga plaats maken voor Oma-C. en ga dadelijk badje in en ruim dan boven al alles op, doe de badkamer, maak het bedje open leg de pyjama's voor vanavond al klaar en de kleren voor manlief morgen. Stofzuig daar dan en dan is het tijd om naar de kine te gaan; En als ik daarvan thuiskom, rust ik even en doe dan de rest van mijn lijstje.

Ik ga niet alle namen noemen, want ik vergeet er steevast één, wat dan niet mijn bedoeling is. Dus ik wens jullie allemaal een zo' n fijne mogelijke donderdag. Liefs aan jullie allen en een stevige knuffel mag niet ontbreken.

Oma-C

16 nov 2017, 09:21

Afbeelding

Goede morgen iedereen...'t ziet er een beetje lichter uit...
maar toch zal het schijnbaar niet droog blijven zei de weervrouw
en dan nog een nat weekend.... ik zal maar thuis fietsen
op de H-trainer dan heb ik toch wat beweging... :)
buiten het boodschappen doen vanmiddag na de huistaken...

Voor alle seizoentjes een aangename donderdag...wordt of blijf gezond... :roll:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Helena van Troje

16 nov 2017, 12:31

Hoera, hoera ik ben met de auto naar Carrefour gereden.
Ja, maar, ik had ook een ballotin pralines gekocht om te trakteren morgen in de les.
Waar staat die ballotin? Juist ja, nog in het karretje!!!!
Ik vliegensvlug met de fiets terug. Ja, één keer over en weer met de auto is genoeg gevraagd van mijn zenuwen.
Natuurlijk, geen ballotin pralines meer in de karretjes.
Aan het onthaal navraag gedaan. Geen doos pralines binnen gebracht, bij Leonidas ook niet...
Wat nu? "Oh madame, die hebben ze natuurlijk meegenomen." Onder verstaan wij doen daar geen moeite voor.
Enfin, ze was ook al niet echt vriendelijk als ik stond te wachten tot het mijn beurt was.Tja, centjes naar de maan.
Ik hoop van harte dat degene die ze gevonden heeft er zich een indigestie aan eet. Chagrijnig ik weet het , maar ik ga niet zeggen dat ik die persoon smakelijk wens als ik dat niet meen....

Seffens dan nog naar de luisterdokter en naar de huisarts erna. Medicatie is op en die schrijft de luisterdokter niet voor.
Dat zullen we dan maar met de fiets doen.
Hopelijk lukken de cakejes die ik van zin ben te bakken ipv die pralines dan wel...

MJ dank je wel voor je kaartje. Ondanks alle geloop en gedoe geen verjaardagen vergeten. ik stel dat heel heel erg op prijs.
Postbode was goed op tijd, want er waren nog kaartjes. Mooi papiertje oma-C ;-)
MM ik ben ook altijd bekaf als die gezinshulp geweest is. Ik voel me dan altijd opgejaagd, durf tussenin niet t gaan rusten en tegen als ze buiten is kan ik niet meer. Mijn tante heeft ze daarom maar twee uurtjes na elkaar.
Probeer eens een beetje te genieten als je met je ma op schok bent. Focus je op die lekkere frietjes en laat het gezelschap maar doen. Je kan die persoon toch niet meer veranderen, maar wel de manier waarop je ermee omgaat.

Nog een toffe dag voor jullie allemaal!

Oma-C

16 nov 2017, 17:52

Afbeelding

Voor alle leuterkes een gezellige avond... het was niet echt heel koud vandaag
maar dat grijs dat steekt tegen hé en dat gemiezer...

De boodschappen zijn gedaan en ik ben nog op de post geweest... voor postzegels.
Alles opgeruimd en straks zien wat er te kijken valt op TV...
anders zal er een boek klaarliggen :) of een puzzelboekje...

Helena, als je te rap wil zijn vergeet je wel iets in de winkelkar... jammer voor jou..
bij mij was het meestal iets heel kleins, zoals stikgaren of ne prittkleefstift...zoiets... :oops:

Slaapwel allemaal... :) beterschap en sterkte aan de zieken...
hier is het gestoofde preiringen en een gebakken zeetong...tot morgen...

clive

17 nov 2017, 06:52

Afbeelding

@ HVT, wij wensen jou een heel gelukkige verjaardag. Geniet van deze dag.
Van harte proficiat.

Muddy Maddy

17 nov 2017, 07:06

Goede morgen seizoentjes,

moeder wist te vertellen dat vader waarschijnlijk woensdag naar huis mag en dan voor de bestraling als ambulante patiënt wordt behandeld. zowel B als Tom merkten dat ik niet in mijn sas was. ventje heeft mij 's avonds na een tas haaienvinnensoep in mijn bed gestoken. een nachtje doorslapen heeft iets geholpen, maar niet veel.
Helena: ik zou ook zo redeneren. de thuishulp kan niet per 2 uur komen het moet in blokken van 4 zijn want anders hebben ze te weinig tijd. ventje was ook pompaf. hij ging onmiddelijk met A. in discussie over zijn papyrus.
hopelijk zijn je cakejes dan gelukt. gelukkige verjaardag!
Gimly is heel de nacht beneden gebleven, ik dacht eerst dat ventje de deur naar de gang had toegedaan, maar hij zat vanmorgen aan de trap te miauwen. heb hem dan rap een zakje gegeven in een nieuwe teljoor.
nu is hij aan het dweilen op zijn dweil.
straks een zwarte zak meebrengen van boven om alles wat weg mag erin te smijten en onder het afdak te zetten.
Theo van Ria van de kattesofa is overleden. dat was iemand die elke ochtend goed dag kwam zeggen. daar was ik dan ook van mijn melk van. ik wist niet eens dat hij ziek was.
vandaag is het weer papier en blauwe zakken samen met de vuilniszak. benieuwd wie eerst komt.
vandaag is het ook de laaste dag dat ze me mogen komen verzorgen.
Ventje heeft de kortingsbons mee, maar de boodschappentassen niet. A. zei wassen en opplooien en in de kast.
ventje zei: ik ga ze in de koffer steken.
ik krijg hier kopjes aan de lopende band met bijbedoeling. hij wil nl weer een zakje.
superlief is hij dan. en als hij het gekregen heeft, negeert hij je.
een lief seizoentje heeft mijn mailbox weer volgestoken, dus die ga ik eerst bekijken.
Fijne dag allen, groetjes en knuff.
Laatst gewijzigd door Muddy Maddy op 17 nov 2017, 07:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Cats Rule!

clive

17 nov 2017, 07:09

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Een slechte nacht achter de rug. Gisteren in de late namiddag heeft Niels een acute ontsteking gedaan van zijn kussentjes en
St-Hubertusklauwtje van zijn pootje Kon er heel plots niet meer op lopen en had erg veel pijn.
Dierenarts gebeld en daar naar toe gegaan. Moet geopereerd worden onder volledige narcose. Gisteren na talloze malen prikken, vonden ze geen ader om hem in slaap te doen. Heeft dan wel een stevige spuit met een hele sterke pijnstiller gekregen. Normaal moest hij dan deze nacht daar blijven, maar dat wou ik niet. Deze nacht dan een aantal keren voor hem opgestaan.
En nu moeten we om 08.30H terug bij de dierenarts zijn, met de hoop dat ze nu wel kunnen prikken en hem in narcose kunnen doen. Deze nacht had hij dan ook nog een ongelukje gehad, had wat pipi gedaan omdat hij zo vreselijk suf was van die spuit pijnmedicatie, heb dus deze nacht dus nog vlug zijn kamer gedweild met Dettol.
Ben niet zo bang van de operatie, maar wel bang voor de narcose, dat hij maar wakker wordt.
Willen de Seizoentjes die dit lezen heel a.u.b. een kaarsje voor hem branden ?

Dank je en heel veel liefs aan jullie allemaal + een stevige knuffel.

Helena van Troje

17 nov 2017, 07:55

Clive,is heel hard duimen ook goed? Ik ben d hele dag weg en dan kaarsjes branden...geen goed idee.
Als ik passeer zal ik Hanswijk eens binnenspringen en daar een kaarsje branden. maar, jullie dierenarts kennende gaat dat in orde komen.

Muddy Maddy

17 nov 2017, 08:44

clive: kaars brand.
Cats Rule!

Oma-C

17 nov 2017, 09:16

Afbeelding

Goede morgen.... overal zorgen.... ik heb een paar kaarsjes bijgezet en de duimen gemasseerd
ik hoop dat alle leed goedkomt ...
heb verticaal gelezen de rest is voor straks... eerst nog wat verderdoen... :roll:

clive

17 nov 2017, 09:30

Goedemorgen.

Muddy Maddy , Oma-C en HVT , dank je wel.

Niels net gaan brengen naar de dierenarts. Mogen pas om 14.00H bellen. Hij deed zo lelijk en was zo droef toen we hem daar achter lieten, mijn hart brak een stukje. Ook hier branden de kaarsjes al. Dat hij a.u.b. toch ontwaakt uit die narcose. Dat is mijn grootste zorg.

Liefs aan jullie allen.

zwanenmeer

17 nov 2017, 09:55

Voor CLIVE : duimen omhoog voor Niels ! Dat komt wel goed !!

Voor HVT : een fijne verjaardag !

Voor alle seizoentjes : veel moed en sterkte !

Afbeelding
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

Oma-C

17 nov 2017, 10:27

Afbeelding
Gelukkige verjaardag Helena... een snoepje voor het hele weekend... :lol: :lol: :lol:

Bobijntje

17 nov 2017, 11:38

@ HvT

Afbeelding

Maak er een fijne dag van!!!
Geniet nu... niet morgen