in de Vier Seizoenen reeks 8
-
zwanenmeer - Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Muddy Maddy aan het uitslapen of al druk bezig ?
Ik zit hier nog in pyjama, maar heb de strijk al achter de rug. Ook Niels' zijn kamer is al opgeruimd. Na badje nog even overal stofzuigen en dan is alles weer netjes.
Gisterenavond nog de boodschappen gaan doen in de supermarkt, vrij laat, dus was er echt weinig volk.
Niels heeft weer alles goed opgegeten. De combinatie brokken / vlees is dan blijkbaar de oplossing, hopen dat het zo blijft. Vond het gisteren ijskoud, er stond een venijnig windje dat door jou heen sneed.
Had gisteren heel mijn HH gedaan toen ik moest vertrekken naar de manicure, heb er dan ook echt van genoten.
MJ, ik vind het zo enorm fijn dat jouw manlief vandaag een dagje naar huis mag komen. En nu maar aftellen naar de 21°. Maak er een reuzenfijne dag van.
Zo, ik ga badje in en dan doe ik het licht HH. Dan zijn we daar ook al vanaf.
Ik ga geen namen noemen , maar wens iedereen een fijne en gezellige zaterdag. Duffel jullie goed in als je naar buiten moet. Liefs en stevige knuffels voor jullie allemaal.
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede morgen seizoentjes allemaal...
Een hele mistige morgen, en koud...
Ik denk dat het aanvriest dus wees voorzichtig
als je erdoor moet... iets breken is rap gebeurd
maar minder rap genezen
Het is zo mistig dat ik de overkant van de straat niet zie
Alsof ik alleen op de wereld ben vandaag...
Dag clive en wie nog nakomt straks...
een hele fijn weekend en
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
wingerd - Lid geworden op: 05 mei 2010, 23:13
Dag dames, brrr een koude dag me dunkt. Moeten er straks nog door, alweer voor een feestje...van iemand die dez elfde gezegende leeftijd als ik heeft bereikt. Niet echt veel zin want het is een echt groot feest en daar houden wij niet zo van.
M-J geniet van je dagje met je wederhelft ! En ja, het begint te korten !
HvT mijn idee is dat je wel wat overdrijft ivm dat pensioen, dat denk ik toch. Bij mij is dat al al die jaren mooi hetzelfde, met af en toe een sprongetje naar boven voor een indexaanpassing of zo, en me dunkt dat we niet moeten klagen. Bij jou zal er niet zoveel verschil zijn veronderstel ik. Sorry hoor.
Zwanenmeer, wij hebben ook soms de indruk dat in onze omgeving er hoe langer hoe meer kommer en kwel is ivm de gezondheid... met het ouder worden neemt dat helaas toe en je kan er niet veel aan doen.
Dames, nog een fijn weekend gewenst !
M-J geniet van je dagje met je wederhelft ! En ja, het begint te korten !
HvT mijn idee is dat je wel wat overdrijft ivm dat pensioen, dat denk ik toch. Bij mij is dat al al die jaren mooi hetzelfde, met af en toe een sprongetje naar boven voor een indexaanpassing of zo, en me dunkt dat we niet moeten klagen. Bij jou zal er niet zoveel verschil zijn veronderstel ik. Sorry hoor.
Zwanenmeer, wij hebben ook soms de indruk dat in onze omgeving er hoe langer hoe meer kommer en kwel is ivm de gezondheid... met het ouder worden neemt dat helaas toe en je kan er niet veel aan doen.
Dames, nog een fijn weekend gewenst !
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Wingerd ik heb niets tegen sprongetjes naar boven, maar de laatste tijd zijn het meer sprongetjes naar beneden.
Mijn administratie een beetje bijgewerkt. Dat was nodig. Nog een document gevonden voor onze jongste... Ai, gelukkig was het niet heel belangrijk. Maar ja, als die firma blijft brieven naar zijn ouderlijk adres sturen, al heeft hij zijn adresverandering al meerdere keren doorgegeven aan de firma, slibbert al eens iets door de mazen van het net. Een mens is daar toch altijd langer mee bezig dan gedacht. Je denkt :"Ik zal dat vlug eens allemaal klasseren." en ineens is het twee uur later....
De strijk ligt ook al in de kast. Ik had deze maand meer nachttarief dan dagtarief voor elektriciteit.
Mijn gasmeter draait door. Gaat maar tot 99999 en nu? Nu kan ik mijn mooie statistiekjes niet meer bijhouden per maand, want de site zegt dat ik te groot verschil heb met de vorige meting...
Hij is terug op nul begonnen...gelukkig is het geen teller van een auto.
Ik vond dat interessant om te vergelijken met de vorige jaren.
Nu zal ik het terug in mijn papieren kolommetjes moeten plaatsen. Zoals vroeger. Ben eens benieuwd wanneer ze hun eerste mailtje gaan sturen omdat ik mijn meterstanden niet heb ingevuld...
Zo we gaan ons patatjes bakken en opeten met witloof hesp en een gekookt eitje.
Mooie avond gewenst nog aan iedereen.
Mijn administratie een beetje bijgewerkt. Dat was nodig. Nog een document gevonden voor onze jongste... Ai, gelukkig was het niet heel belangrijk. Maar ja, als die firma blijft brieven naar zijn ouderlijk adres sturen, al heeft hij zijn adresverandering al meerdere keren doorgegeven aan de firma, slibbert al eens iets door de mazen van het net. Een mens is daar toch altijd langer mee bezig dan gedacht. Je denkt :"Ik zal dat vlug eens allemaal klasseren." en ineens is het twee uur later....
De strijk ligt ook al in de kast. Ik had deze maand meer nachttarief dan dagtarief voor elektriciteit.
Mijn gasmeter draait door. Gaat maar tot 99999 en nu? Nu kan ik mijn mooie statistiekjes niet meer bijhouden per maand, want de site zegt dat ik te groot verschil heb met de vorige meting...
Hij is terug op nul begonnen...gelukkig is het geen teller van een auto.
Ik vond dat interessant om te vergelijken met de vorige jaren.
Nu zal ik het terug in mijn papieren kolommetjes moeten plaatsen. Zoals vroeger. Ben eens benieuwd wanneer ze hun eerste mailtje gaan sturen omdat ik mijn meterstanden niet heb ingevuld...
Zo we gaan ons patatjes bakken en opeten met witloof hesp en een gekookt eitje.
Mooie avond gewenst nog aan iedereen.
-

Gezellig warm binnen als je niet buiten moet is dat nog het beste.. :-
Ik heb de kerstkaarten klaargeschreven zodat ik kan zien of ik er genoeg heb.. :roll:
daar moet ik niet meer terug aan beginnen en ze kunnen als het tijd is zo in de postbus
't is elk jaar de moeite... maar 't is leuk als ze in de brievenbus valllen
Het geeft sfeer als ze omhoog hangen.... ik vind het fijner als een kerstboom :roll:
Helena, ik hou me daar niet mee bezig
er is al werk genoeg ... en vecht maar eens iets aan als je denkt dat er iets fout is...
wingerd een fijn feest nog, wij hebben morgen (zondag)avond een etentje in familiekring...
voor de verjaardag van schoondochter, gewoon gezellig met 4 onder ons
Ik wens alle seizoentjes een warme nacht en een rustige droomloze slaap
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallookes iedereen,
MJ: hoop dat je een leuke dag heb gehad met je man.En nu maar aftellen naar de 21ste.
Als het koud is buiten , voel je het binnen.Dan steken wij hier ons houtkachel aan, dat geeft een gezellige warmte.Spaanse woef heeft ook al ontdekt hoe aangenaam het kan zijn voor de stoof.Die ligt er dan lang uitgestrekt voor.
Zoonlief en gezinnetje gingen vanavond de kerstboom zetten.Ze hebben een mooie nepkerstboom aangekocht tegen sterk verminderde prijs.Nu hebben ze tenminste plaats om hem te zetten.En dochterlief had een klein houten kerstboompje gekocht, dat was voldoende.Met haar 2 katten kun je moeilijk een kerstboom zetten met alles erop en eraan.Ik wacht toch nog even tot sinterklaas uit het land is.
Dames, tot morgen.
MJ: hoop dat je een leuke dag heb gehad met je man.En nu maar aftellen naar de 21ste.
Als het koud is buiten , voel je het binnen.Dan steken wij hier ons houtkachel aan, dat geeft een gezellige warmte.Spaanse woef heeft ook al ontdekt hoe aangenaam het kan zijn voor de stoof.Die ligt er dan lang uitgestrekt voor.
Zoonlief en gezinnetje gingen vanavond de kerstboom zetten.Ze hebben een mooie nepkerstboom aangekocht tegen sterk verminderde prijs.Nu hebben ze tenminste plaats om hem te zetten.En dochterlief had een klein houten kerstboompje gekocht, dat was voldoende.Met haar 2 katten kun je moeilijk een kerstboom zetten met alles erop en eraan.Ik wacht toch nog even tot sinterklaas uit het land is.
Dames, tot morgen.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
ik was gisteren al redelijk vroeg de baan op, het was zeer mistig. dus zeer voorzichtig gereden. aangekomen in brugge, direct aan die aquaria begonnen. eerst het kleine bakje met de guppy's. er zaten toch wel twee grote en een aantal kleintjes in de emmer zeker?
En dan de grote. er zat een algeneter in de pagode en denk dat ie eruit wilde? aan zijn staart trekken had vader gezegd. mooi niet. hij lostte niet. wel pagodekop met vis en al erin gekuist. dan zond moeder me naar de overkant om kippeboutjes en een fles cava. dan hutsepot gegeten en ik heb de rest mee: nog zo'n 500 gr aan groenten en aardappelen en 4 stukjes vlees. maar wat moet ik met 500 gr hutsepot? daar kan ik dan heel de week van eten.
ventje heeft maandag korpsmaaltijd. hopelijk trekt het op iets zei hij.
Vader was iets beter dan de vorige dagen. misschien denkt hij aan de komende operatie. er kwam een stagaireke aan zijn bed, die vader had uitgekozen om een amnese van hem te doen. ze stelde hem vragen. of hij praktiserend katholiek was, of ik gedoopt was enz. ze had vooral aandacht voor zijn geestelijke toestand. momenteel ligt hij met maar 1 andere persoon op de kamer. het probleem was zei vader: slapen.
toen zijn we redelijk vroeg weggegaan want de mist kwam weer opzetten. moeder moest nog om brood en koffie naar de aldi en ik ben meegeweest. een fles chocoladejenever en een hervekaasje. thuis vroeg moeder of de algeneter nog in de pagode zat: ja hoor. hij was er nog niet uitgeweest.
vandaag eten wij koolvis met spek in de oven. dat was voorzien voor vrijdag maar ik had teveel pijn.
en nu ben ik vroeg op, ben uitgeslapen, Gimly is al gevoederd en ligt op zijn dweil. hij stond aan de voordeur in de gang want ik kreeg weer de deur niet open. en maar miauwen.
heb van moeder een bloemstukje met allemaal rozen gekregen. en een kaartje dat de buurvrouw geschreven had: feeling 30, looking 40 but turning 50. haar zoontje vond dat het mooiste kaartje van de twee dat moeder meehad. vrijdag was buurvrouw en dochter met moeder naar het ziekenhuis gegaan. dochter haalde weer alle streken uit. hun sint ligt bij moeder in de open haard want zij hebben geen schouwen meer. dus waar moet sinterklaas dan hun kadootjes droppen?
vandaag gaat moeder dus met de taxi. wij kunnen geen twee keer rijden.
ventje staat in de nieuwsbrief die rond wordt gezonden voor zijn "doortastend optreden tijdens het incident". door hem zijn er geen doden gevallen. het had inderdaad erger kunnen zijn. ventje slaat niet rap in paniek. dat zeiden de ambulanciers ook toen ze me kwamen halen.
en ik weet begot niet wat ik ga eten met mijn verjaardag. ik zal het wel zien. ik ga de buren veranda en een vriend uitnodigen voor een teugje. komen ze niet, wel dan des te meer champagne voor mij. ( een kater heb ik al rondlopen)
laatste dag van de vit D kuur.
MJ: ik hoop dat het dagje met manlief meegevallen is. heb er aan gedacht toen we wegreden.
en nu nog een wandelingetje op het net.
Fijne Zondag allen, groetjes en een knuffel.
ik was gisteren al redelijk vroeg de baan op, het was zeer mistig. dus zeer voorzichtig gereden. aangekomen in brugge, direct aan die aquaria begonnen. eerst het kleine bakje met de guppy's. er zaten toch wel twee grote en een aantal kleintjes in de emmer zeker?
En dan de grote. er zat een algeneter in de pagode en denk dat ie eruit wilde? aan zijn staart trekken had vader gezegd. mooi niet. hij lostte niet. wel pagodekop met vis en al erin gekuist. dan zond moeder me naar de overkant om kippeboutjes en een fles cava. dan hutsepot gegeten en ik heb de rest mee: nog zo'n 500 gr aan groenten en aardappelen en 4 stukjes vlees. maar wat moet ik met 500 gr hutsepot? daar kan ik dan heel de week van eten.
ventje heeft maandag korpsmaaltijd. hopelijk trekt het op iets zei hij.
Vader was iets beter dan de vorige dagen. misschien denkt hij aan de komende operatie. er kwam een stagaireke aan zijn bed, die vader had uitgekozen om een amnese van hem te doen. ze stelde hem vragen. of hij praktiserend katholiek was, of ik gedoopt was enz. ze had vooral aandacht voor zijn geestelijke toestand. momenteel ligt hij met maar 1 andere persoon op de kamer. het probleem was zei vader: slapen.
toen zijn we redelijk vroeg weggegaan want de mist kwam weer opzetten. moeder moest nog om brood en koffie naar de aldi en ik ben meegeweest. een fles chocoladejenever en een hervekaasje. thuis vroeg moeder of de algeneter nog in de pagode zat: ja hoor. hij was er nog niet uitgeweest.
vandaag eten wij koolvis met spek in de oven. dat was voorzien voor vrijdag maar ik had teveel pijn.
en nu ben ik vroeg op, ben uitgeslapen, Gimly is al gevoederd en ligt op zijn dweil. hij stond aan de voordeur in de gang want ik kreeg weer de deur niet open. en maar miauwen.
heb van moeder een bloemstukje met allemaal rozen gekregen. en een kaartje dat de buurvrouw geschreven had: feeling 30, looking 40 but turning 50. haar zoontje vond dat het mooiste kaartje van de twee dat moeder meehad. vrijdag was buurvrouw en dochter met moeder naar het ziekenhuis gegaan. dochter haalde weer alle streken uit. hun sint ligt bij moeder in de open haard want zij hebben geen schouwen meer. dus waar moet sinterklaas dan hun kadootjes droppen?
vandaag gaat moeder dus met de taxi. wij kunnen geen twee keer rijden.
ventje staat in de nieuwsbrief die rond wordt gezonden voor zijn "doortastend optreden tijdens het incident". door hem zijn er geen doden gevallen. het had inderdaad erger kunnen zijn. ventje slaat niet rap in paniek. dat zeiden de ambulanciers ook toen ze me kwamen halen.
en ik weet begot niet wat ik ga eten met mijn verjaardag. ik zal het wel zien. ik ga de buren veranda en een vriend uitnodigen voor een teugje. komen ze niet, wel dan des te meer champagne voor mij. ( een kater heb ik al rondlopen)
laatste dag van de vit D kuur.
MJ: ik hoop dat het dagje met manlief meegevallen is. heb er aan gedacht toen we wegreden.
en nu nog een wandelingetje op het net.
Fijne Zondag allen, groetjes en een knuffel.
Cats Rule!
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Wingerd, ik hoop toch dat het feestje enigszins meegevallen is.
Anjelier, ik zet ook de kerstboom en alles wat daar bijhoort de zondag na Sinterklaas. Moet dit jaar dan een extra ruimte versieren, namelijk Niels zijn kamer want zit daar vaak bij hem. Voor hem heb ik een grappige kersthond gekocht met lichtjes en een lichtgevend kerstboompje , ook met lichtjes en dat ronddraait. Dat is genoeg daar om het nog wat gezelliger te maken. En voor de hal hebben we voor op de tafel daar een heel strak kerstboompje gekocht , uiteraard ook met lichtjes. Wij hebben ook een nepkerstboom, nauwelijks te onderscheiden van een echte. Ook ooit na de kerstperiode gekocht met een fikse korting.
Oma -C, ik hang alle kaartjes die ik krijg , in de traphal aan een lint dat op de kast zit. Ik gooi nooit kaartjes weg. Nu wordt het stilaan tijd het lint vrij te maken om de kerstkaarten op te hangen. Diegenen die ik ervan afhaal gaan bij mijn andere kaarten in de curverbox. Geniet vanavond samen met de kinderen.
Muddy Maddy, jullie hebben dan een drukke dag achter de rug. Doe het vandaag dan maar rustig aan. En proficiat voor ventje wat zijn optreden bij het incident betreft. Nog 4 dagen en dan ben jij jarig. Net na Sinterklaas.
Kaarsje brandt voor jouw vader. Maak er een fijne zondag van.
HVT, met jouw gedachten al bij Kerstmis. Met zoveel personen is het een hele organisatie natuurlijk.
MJ, hoop echt dat het voor jullie een mooie en haalbare dag is geweest gisteren.Terug naar het ziekenhuis gaan '
's avonds zal wel een beetje verdrietig zijn geweest. Maar jullie kunnen nu volop aftellen naar de 21°.
Zit hier nog in pyjama, ga nu eerst de 2 benedenverdiepingen stofzuigen, opruimen doe ik altijd al voor het slapen gaan en dan ga ik badje nemen en meteen boven alles doen. Deze middag lekker bankhangen met een spannend boek, de boog moet niet altijd gespannen staan.
Ik ga niet alle namen noemen maar wens jullie allen een hele mooie zondag. Maak het binnen gezellig want het weer buiten, brr. Liefs aan jullie allen en een warme knuffel.
-
Goede morgen iedereen, ...ja regen en grijs...het wordt waarschijnlijk eer niet licht vandaag :roll:
We moeten het nemen zoals het komt ... er zijn ergere dingen :?
De advent-show was mooi op de Duitse zender er was verdertoch niet veel op TV
en daar kunnen ze nog geld steken in wervelende shows, wantduur zullen ze wel zijn
Ik vond Peter Krauss ook nog heel fit ondanks dat hij 60 jaarop de bühne staat
Er zijn altijd grote artiesten bij... dat is het enige wat ik buiten de sport bekijk
Allen een rustige en aangename zondag... en maak er het bestevan
Veel sterkte aan M-J, M-M en al wie zich niet lekker voelt..
Veel sterkte en moed..!
-
wingerd - Lid geworden op: 05 mei 2010, 23:13
Wel het feestje van gisterenavond viel goed mee
We kenden de meeste mensen maar van horen zeggen, maar werden bij 4 hele sympathieke mensen aan tafel gezet dus het was OK. Bovendien lekker eten
Toen we vertrokken was het ijzig en mistig maar bij het naar huis rijden niet meer mistig maar enkel ijzig, de weg was droog dus ook daarvoor hadden we ons voor niets zorgen gemaakt. Zoals zo vaak
Vandaag een donkere dag maar gezellig binnen.
Aan iedereen nog een fijne zondagavond !
We kenden de meeste mensen maar van horen zeggen, maar werden bij 4 hele sympathieke mensen aan tafel gezet dus het was OK. Bovendien lekker eten
Toen we vertrokken was het ijzig en mistig maar bij het naar huis rijden niet meer mistig maar enkel ijzig, de weg was droog dus ook daarvoor hadden we ons voor niets zorgen gemaakt. Zoals zo vaak
Vandaag een donkere dag maar gezellig binnen.
Aan iedereen nog een fijne zondagavond !
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallookesn iedereen,
Ja, een mistige , regenachtige , donkere zondag.Deze namiddag en avond blijven we thuis.We gaan niet wandelen of één of andere kerstmarkt doen, het is er het weer niet voor.Lekker thuisblijven met de houtkachel aan, gezellig.Vanaf vandaag zijn de winkels al open op zondag tot het einde van het jaar.Hier en daar al een kerstmarkt.Volgende zondag kerstmarkt in Antwerpen, zijn daar ooit eens naar toe geweest, de moeite waard.Als het weer meezit , gaan we misschien.
Zus was vorig jaar naar Valkenburg geweest naar de kerstmarkt, dat is in mergelgrotten, ook de moeite waard.Is dan wel best dat je eens blijft overnachten, is wel een eindje rijden.
Dames, tot morgen.
Ja, een mistige , regenachtige , donkere zondag.Deze namiddag en avond blijven we thuis.We gaan niet wandelen of één of andere kerstmarkt doen, het is er het weer niet voor.Lekker thuisblijven met de houtkachel aan, gezellig.Vanaf vandaag zijn de winkels al open op zondag tot het einde van het jaar.Hier en daar al een kerstmarkt.Volgende zondag kerstmarkt in Antwerpen, zijn daar ooit eens naar toe geweest, de moeite waard.Als het weer meezit , gaan we misschien.
Zus was vorig jaar naar Valkenburg geweest naar de kerstmarkt, dat is in mergelgrotten, ook de moeite waard.Is dan wel best dat je eens blijft overnachten, is wel een eindje rijden.
Dames, tot morgen.
-
zwanenmeer - Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Wat een dag. Vriendin had een uitje gepland naar een concert, gegeven door het koor waarin mijn moeder lang heeft meegezongen. Speciaal daarom.
Wat gebeurt? Ze heeft buikgriep en kan niet uit de voeten.
Of ik voor een back-up kan zorgen, want het gaat echt niet.
Haar kaart mag gebruikt worden. Hoeft zelfs niet terug betaald.
Slik, eventjes spijt, maar kom, die of die of die zal misschien wel meewillen.
Wel nogal last minute, dat wel.
Maar ja buikgriep kondigt zich meestal slechts last minute aan zo dacht ik.
Desnoods ga ik alleen en met de bus. Jawel, die en die en die en nog iemand opgebeld of ge esemes't .
Niemand kon of had zin of was niet thuis.
Dan maar met de bus. Ook geen goed gedacht.Hier vertrekken naar een halte om 20 minuten zonder beschutting op de volgende bus te wachten, om iets minder dan een uur te vroeg aan te komen. Volgende bus is te laat.
Ha, dan maar bij de tante gaan wachten, die woont achter de kerk.
Pech tante naar een verjaardagsfeestje hier in de stad.
Ach ja, dan maar ons boekje in een hoekje zeker, zonde van de kaarten...
Ineens een berichtje van M. "Zeg wij zijn veel vroeger thuis dan voorzien van het sinterklaasfeest, wat dacht je gaan we nog?" We hadden nog net drie kwartier om de kaarten te gaan ophalen bij de vriendin en naar het dorp te rijden.We hebben het net gehaald.
Maar, het was zeer de moeite waard! Heerlijk hoe die gezongen en gespeeld hebben! Wat een evolutie op zes jaar. De laatste keer dat ik het koor hoorde was op ons moeder haar begrafenis, waar ze speciaal voor haar gezongen hebben.Het deed wel raar want ik was niet meer in de kerk geweest sinds het overlijden van ons moeke. We moesten wel vlug naar huis zodat ik weinig mensen heb kunnen begroeten die ik nog kende.
Voila dat was ons pop-up concert!
Nu eten gaan zoeken.
Nog een fijne avond allemaal.
Wat gebeurt? Ze heeft buikgriep en kan niet uit de voeten.
Of ik voor een back-up kan zorgen, want het gaat echt niet.
Haar kaart mag gebruikt worden. Hoeft zelfs niet terug betaald.
Slik, eventjes spijt, maar kom, die of die of die zal misschien wel meewillen.
Wel nogal last minute, dat wel.
Maar ja buikgriep kondigt zich meestal slechts last minute aan zo dacht ik.
Desnoods ga ik alleen en met de bus. Jawel, die en die en die en nog iemand opgebeld of ge esemes't .
Niemand kon of had zin of was niet thuis.
Dan maar met de bus. Ook geen goed gedacht.Hier vertrekken naar een halte om 20 minuten zonder beschutting op de volgende bus te wachten, om iets minder dan een uur te vroeg aan te komen. Volgende bus is te laat.
Ha, dan maar bij de tante gaan wachten, die woont achter de kerk.
Pech tante naar een verjaardagsfeestje hier in de stad.
Ach ja, dan maar ons boekje in een hoekje zeker, zonde van de kaarten...
Ineens een berichtje van M. "Zeg wij zijn veel vroeger thuis dan voorzien van het sinterklaasfeest, wat dacht je gaan we nog?" We hadden nog net drie kwartier om de kaarten te gaan ophalen bij de vriendin en naar het dorp te rijden.We hebben het net gehaald.
Maar, het was zeer de moeite waard! Heerlijk hoe die gezongen en gespeeld hebben! Wat een evolutie op zes jaar. De laatste keer dat ik het koor hoorde was op ons moeder haar begrafenis, waar ze speciaal voor haar gezongen hebben.Het deed wel raar want ik was niet meer in de kerk geweest sinds het overlijden van ons moeke. We moesten wel vlug naar huis zodat ik weinig mensen heb kunnen begroeten die ik nog kende.
Voila dat was ons pop-up concert!
Nu eten gaan zoeken.
Nog een fijne avond allemaal.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
gisteren een rustige dag gehad. hebben besloten toch geen drink te doen want morgen wordt mijn vader geopereerd en moet twee dagen op intensief blijven. ik moet morgen naar de kine.
ventje heeft vandaag korpsmaaltijd en hoopt dat ze hem niet naar voren roepen ivm het incident.
Gimly heeft weer veel verdriet. hij heeft alles wat ie wil.
ga het vandaag ook rustig aan doen. een beetje opruimen en afwassen, verder lezen in mijn boek.
gisteren vroeg ventje of ik om mijn boek wou omdat er dubbele punten op je waardebon waren. ik zei: als er hier geen een bougeerd met zijn/haar auto, ik dan ook niet. en inderdaad: van heel de zondag is er geen een weg geweest. ik moet straks mijn haar wassen. wou gisterenavond douchen maar was te moe. ik heb een extra deken op mijn voeteinde gelegd. seffens weer met kersenpit kussentjes werken.
mijn onderdanen voelen moe aan. 't zal het weer zijn. straks vissalade maken. soep is waterkers.
moet morgen gaan kijken voor kalenders en agenda's voor vader. nu de bank dat allemaal niet meer geeft, moet ik dat gaan halen want zij hebben geen krantenwinkel meer.
zal zien wat ik kan doen.
heb de oorzaak van Gimly's verdriet gevonden. hij dacht dat hij geen zakje gekregen had van ventje. heb hem een halfje van 50 gr gegeven. seffens heeft die weer boulemie. de kat van Mia, waar moeder mee naar de bank gaat heeft iets aan haar slokdarm en als ze spuugt moet Mia dan pilletjes geven. ze zijn al verzwaard van mg. maar de onze is verder gezond, 't is gewoon een stresskonijn. en dan gaat hij zich overeten met alle gevolgen van dien. hij was gisteren blij dat wij niet weg gingen. alleen ventje is eventjes naar de bazaar geweest.
Gimly heeft het grootste gedeelte van de dag op zijn dweil gelegen ( iets dat A. niet kan begrijpen) en in de zetel.
Clive: dat klinkt gezellig daar bij Niels.
van Vinny zou het geweest zijn: och christmastree, your ornmants are history. ik heb hier nu een ultramodern boompje staan. een kaars met lichtjes en sneeuw en een gewoon miniboompje. alle drie veranderen ze van kleur. die ultramoderne doet denken aan een disco. ik moet nog juist de kerstballen aan elkaar rijgen die dan aan de voor deur gaan hangen. ( paars & zilver) mijn kerstkaarten moet ik ook nog schrijven dan weet ik hoeveel postzegels ik nog moet halen. die voor het buitenland moeten zeker tegen 15 december de deur uit. Royal mail werkt nog trager. maar ze bezorgen post ook op zaterdag en hier alleen pakjes. dat was effe wennen toen we hier kwamen. geen post de zaterdag.
Ik ga nog een beetje rondneuzen op de sociale media.
Fijne maandag allen, groetjes en een knuffel.
gisteren een rustige dag gehad. hebben besloten toch geen drink te doen want morgen wordt mijn vader geopereerd en moet twee dagen op intensief blijven. ik moet morgen naar de kine.
ventje heeft vandaag korpsmaaltijd en hoopt dat ze hem niet naar voren roepen ivm het incident.
Gimly heeft weer veel verdriet. hij heeft alles wat ie wil.
ga het vandaag ook rustig aan doen. een beetje opruimen en afwassen, verder lezen in mijn boek.
gisteren vroeg ventje of ik om mijn boek wou omdat er dubbele punten op je waardebon waren. ik zei: als er hier geen een bougeerd met zijn/haar auto, ik dan ook niet. en inderdaad: van heel de zondag is er geen een weg geweest. ik moet straks mijn haar wassen. wou gisterenavond douchen maar was te moe. ik heb een extra deken op mijn voeteinde gelegd. seffens weer met kersenpit kussentjes werken.
mijn onderdanen voelen moe aan. 't zal het weer zijn. straks vissalade maken. soep is waterkers.
moet morgen gaan kijken voor kalenders en agenda's voor vader. nu de bank dat allemaal niet meer geeft, moet ik dat gaan halen want zij hebben geen krantenwinkel meer.
zal zien wat ik kan doen.
heb de oorzaak van Gimly's verdriet gevonden. hij dacht dat hij geen zakje gekregen had van ventje. heb hem een halfje van 50 gr gegeven. seffens heeft die weer boulemie. de kat van Mia, waar moeder mee naar de bank gaat heeft iets aan haar slokdarm en als ze spuugt moet Mia dan pilletjes geven. ze zijn al verzwaard van mg. maar de onze is verder gezond, 't is gewoon een stresskonijn. en dan gaat hij zich overeten met alle gevolgen van dien. hij was gisteren blij dat wij niet weg gingen. alleen ventje is eventjes naar de bazaar geweest.
Gimly heeft het grootste gedeelte van de dag op zijn dweil gelegen ( iets dat A. niet kan begrijpen) en in de zetel.
Clive: dat klinkt gezellig daar bij Niels.
Ik ga nog een beetje rondneuzen op de sociale media.
Fijne maandag allen, groetjes en een knuffel.
Cats Rule!