Ban de islam uit het Westen
-
Gast
Als jij het zegt ..... Voor mij is sociale gelijkheid , het gelijkheidsbeginsel , de belangrijkste van de Grote Waarden van onze verlichte westerse beschaving. Ieder zijn meug nietwaar ...Wil. schreef:Hier valt altijd wel wat nieuws te rapen, Sof. En gewoonlijk is het van die aard dat het de lezers niet onberoerd laat. Het gaat tenslotte om de Grote Waarden van onze beschaving.
-
Vrijzinnige - Lid geworden op: 27 feb 2018, 13:45
Wil. schreef:Waarom zou een atheïst zoals ik geen kennis mogen hebben van enkele wortels van onze beschaving - het christendom?Vrijzinnige schreef: Wat je vergelijkingen koran, bijbel betreft: ik ben in tegenstelling met jouw als vrijzinnige GEEN bijbel of koran kenner.
Feit is wel dat islam en christenen de twee bloeddorstigste godsdiensten zijn op deze aardbol,
Hier ga je grondig in de fout: sommige daden die gepleegd zijn door mensen die het christendom aanhingen, moeten we ten sterkste veroordelen (uitmoorden van de Zuid-Amerikaanse Indianen door de Spanjaarden). Maar .... konden zij zich beroepen op wat er in hun bronteksten stond? Neen. Als jij die mening niet deelt, zeg me dan waar er in het NT geschreven staat dat die Indianen moesten worden gedecimeerd.
Moslims die terreur plegen, kunnen wél verwijzen naar Mohammed. Die deed het hen nl. voor.
Dit is het soort domme vergelijkingen dat steeds weer opduikt in de hoofden van mensen die de kern van de zaak niet begrepen hebben.
en dat deze twee godsdiensten door de eeuwen heen voortdurend in staat van oorlog zijn en waren met elkaar, en...daar moet je GEEN bijbel kenner voor zijn zoals jij.
Het is vanzelfsprekend dat het christendom het aan de stok had met een ideologie die te vuur en te zwaard de gebieden heeft ingepalmd die voorheen christelijk waren: Zuid-Europa en een groot deel van Frankrijk; Noord-Afrika, de Balkan, Turkije, dat waren allemaal christelijke gebieden.
Je zou op dezelfde wijze de lijn kunnen doortrekken en zeggen dat de Fransen, de Britten, de Amerikanen voortdurend in staat van oorlog waren met de Duitsers. Nogal vanzelfsprekend toch, dat een land of een volk zich verdedigt tegen een binnenvallend leger.
Je zou je eens moeten verdiepen in de oorlogen die de islamieten hebben gevochten sinds Mohammed. Denk je dat de miljoenen Indiërs die gedood werden daarom gevraagd hebben? Waarom is het boeddhisme compleet wég in Afghanistan? Dat was van oorsprong nochtans een boeddhistische regio. Waarom is er in Afrika zoveel tamtam daar waar moslims wonen? Zou de islamideologie daar voor iets tussen zitten? Overal waar de islamideologie voet aan de grond krijgt, loopt er bloed door de straten.
Natuurlijk niet. Indien ze zeiden van wel, op welk stuk van het NT zou dat dan gebaseerd zijn? Weet jij zo'n tekst staan in het NT? Ik niet.En wat je laatste zin (De moslim die terreur pleegt, heeft Allah en Mohammed aan zijn kant) betreft:
Hadden de geallieerde troepen tijdens WO II dan God of Abraham aan hun zijde, toen zij de Duitse stad Dresden gingen bombarderen ?
Maar indien een moslimleger een ander land binnenvalt en eist dat de islam er wordt ingevoerd, hebben zij dan Allah en Mohammed aan hun zijde? Met grote zekerheid: ja! Een uitspraak van Mohammed: "Mij is opgedragen om te vechten tegen de volkeren tot zij zeggen dat er geen god is behalve Allah en dat ik zijn profeet ben."
Wat denk je van zo'n uitspraak? Wat denk je van een groep mensen die deze man op een voetstukje zetten en beweren dat hij de beste mens is die ooit heeft geleefd? Hoe moet een democraat met die beweging van mensen omgaan? Die bedenking heb jij nog nooit gemaakt en dat valt goed te begrijpen: je kent nl. hun manier van denken niet en je beeldt je in 'dat het wel zo ongeveer hetzelfde zal zijn als bij de christenen, zeker?'
Ben jij nu helemaal betoeterd, man? Kun jij me één voorbeeld aanhalen van een aanslag die gepleegd werd in naam van het christendom in Noord-Ierland? Dominee Paisley was waarschijnlijk de meest fanatieke Unionist die daar met het schuim op de mond rondliep. Kun jij me één uitspraak van hem laten lezen waar hij zegt dat er moet gevochten worden in naam van het protestantisme? Eén enkele, alstublieft?Ook wil ik je vragen welke god of profeet, de Christelijke terreur aan zijn zijn kant heeft in Noord Ierland, en het Spaanse Baskenland ?
Besef jij dan werkelijk niet dat het geweld daar een zaak is van politieke machtsverhoudingen en dat godsdienst daarin eigenlijk géén rol speelt? Het gaat erom dat de aanhangers van de unie met het VK hun macht in Noord-Ierland willen behouden want als Noord-Ierland wordt samengevoegd met Ierland, dan zijn die protestantse unionisten een minderheid, en dát is de kern van de zaak want dát willen ze niet. Godsdienst loopt er toevallig samen met de breuklijn pro Engelsen/pro Ieren. Da's al.
Wil,
Een kort maar krachtig vraagje: Ben jij een pastoor op rust ?
Een volk krijgt de leiders dat zij verdienen
-
voorn - Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Wat dan met de rechter die hoofddoeken toelaat maar andere godsdienstige tekens niet toelaat.The Spirit of Flanders schreef:
Als jij het zegt ..... Voor mij is sociale gelijkheid , het gelijkheidsbeginsel , de belangrijkste van de Grote Waarden van onze verlichte westerse beschaving. Ieder zijn meug nietwaar ...
Want daar gaat de school om in beroep.
-
Gast
Dat moet je aan die rechter vragen. Men moet maar kinderen vanaf de kleuterklas wijs maken dat aan godsdienst doen een bezigheid voor domme kloten is. Als er dan nog hoofddoeken opduiken zal het zijn omdat het een modeverschijnsel is. Al eens gezien wat voor hoofdbekleding sommige Afrikaanse vrouwen dragen. Ook verbieden ?voorn schreef:Wat dan met de rechter die hoofddoeken toelaat maar andere godsdienstige tekens niet toelaat.The Spirit of Flanders schreef:
Als jij het zegt ..... Voor mij is sociale gelijkheid , het gelijkheidsbeginsel , de belangrijkste van de Grote Waarden van onze verlichte westerse beschaving. Ieder zijn meug nietwaar ...
Want daar gaat de school om in beroep.

-
walteropdemaan - Lid geworden op: 27 nov 2009, 15:56
Scholen beperken niet de godsdienstvrijheid, niemand verbied een godsdienst. Het zijn regels om kledingdracht. Als ik geloof in Jezus moet ik dan 24/7 een kruis meedragen? Je kan ook geloven zonder hoofddoek. Klagen dat je belemmert door u hoofddoek is u eigen schuld. Als ik solliciteer met een sombrero en deze tijdens het werk weiger af te zetten moet ik ook niet klagen dat ze mij discrimineren. Als heel u identiteit te herleiden is tot een hoofddoek is dat zeer oppervlakkig.

-
Gast
Maggy De Block moet eens een campagne opzetten dat het bedekken van het hoofdhaar leidt tot het kweken van luizen , schimmels , haaruitval , eczeem , .....
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Wat zal de invloed van zo'n kleuterleidster/leider zijn als de vader en de moeder elke dag zeggen dat het geloof het belangrijkste is. En bovendien leven die ouders alles voor zodat het kind het voor de enige waarheid aanneemt.The Spirit of Flanders schreef:Men moet maar kinderen vanaf de kleuterklas wijs maken dat aan godsdienst doen een bezigheid voor domme kloten is.
Wie zal er dan de dommekloot zijn?

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Gast
Nog nooit gehoord dat een kind zei van "de meester heeft het gezegd" ? Een beetje twijfel zaaien is het begin van het ontdekken van de echte waarheid. Een jonge leraar of lerares heeft soms meer invloed dan een dikke oude moeder met een rok om de vloer te vegen en die alleen maar kan morren en couscous kan klaarmaken.Wil. schreef:Wat zal de invloed van zo'n kleuterleidster/leider zijn als de vader en de moeder elke dag zeggen dat het geloof het belangrijkste is. En bovendien leven die ouders alles voor zodat het kind het voor de enige waarheid aanneemt.The Spirit of Flanders schreef:Men moet maar kinderen vanaf de kleuterklas wijs maken dat aan godsdienst doen een bezigheid voor domme kloten is.
Wie zal er dan de dommekloot zijn?
Het zal tijd vragen , maar "wij" ( of de meesten toch ) hebben ons ook door dat zwakke godsdienstgedoe gesparteld , en dat op zowat binnen de tijd van één gereratie.
Laatst gewijzigd door Gast op 02 mar 2018, 11:21, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Eén op vijf Turken in Nederland wordt verdacht van fraude. Ze krijgen sociale zekerheidssteun maar bezitten ondertussen een huis of huizen in hun land van oorsprong. In één gemeente zou zelfs 50% van de Turken frauderen.
De gemeentelijke controlediensten mogen van de rechter niet nagaan of er bezittingen zijn die een inkomen opleveren want als die controle niet wordt uitgevoerd voor alle andere nationaliteiten die steun krijgen, dan komt dit neer op discriminatie.
Bron: Elsevier
De gemeentelijke controlediensten mogen van de rechter niet nagaan of er bezittingen zijn die een inkomen opleveren want als die controle niet wordt uitgevoerd voor alle andere nationaliteiten die steun krijgen, dan komt dit neer op discriminatie.
Bron: Elsevier

Wanneer zo'n kind dat zegt, dan slaat de oudere broer het idee onmiddellijk uit hun kop. Het zal dan wel weten wie de waarheid spreekt.The Spirit of Flanders schreef:Nog nooit gehoord dat een kind zei van "de meester heeft het gezegd" ? Een beetje twijfel zaaien is het begin van het ontdekken van de echte waarheid. Een jonge leraar of lerares heeft soms meer invloed dan een dikke oude moeder met een rok om de vloer te vegen en die alleen maar kan morren en couscous kan klaarmaken.

Gast
En dus maar voor alle nationaliteiten doorvoeren .... Wellicht vallen er dan zelfs witte Belgen door de mand.Wil. schreef:Eén op vijf Turken in Nederland wordt verdacht van fraude. Ze krijgen sociale zekerheidssteun maar bezitten ondertussen een huis of huizen in hun land van oorsprong. In één gemeente zou zelfs 50% van de Turken frauderen.
....
-
Gast
Daar zal later dat kind wel zijn conclusies uit trekken , wees maar gerust ....Wil. schreef:Wanneer zo'n kind dat zegt, dan slaat de oudere broer het idee onmiddellijk uit hun kop. Het zal dan wel weten wie de waarheid spreekt.The Spirit of Flanders schreef:Nog nooit gehoord dat een kind zei van "de meester heeft het gezegd" ? Een beetje twijfel zaaien is het begin van het ontdekken van de echte waarheid. Een jonge leraar of lerares heeft soms meer invloed dan een dikke oude moeder met een rok om de vloer te vegen en die alleen maar kan morren en couscous kan klaarmaken.