In de Vier Seizoenen reeks 10: Lente

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

23 mar 2018, 22:45

Mag dat nu al die kalk, Anjelier? Ik dacht dat ik eerst het gazon een keer moest maaien, effe wachten vertikuteren en dan kalk en dan nog een keer maaien en dan mest strooien.
In elk geval die kalk en dat verticuteren helpt geweldig. Mijn gazon zag er niet uit en na drie jaar deftige behandeling heeft hij zelfs van de winter niet afgezien.
De firma Mol is wel aan het bouwen gegaan...

Slaap wel allemaal!

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

24 mar 2018, 07:54

Goede morgen seizoentjes,


ik was gisteren afwezig omdat ik naar brugge moest. kreeg de donderdag een telefoon dat we moesten komen. mee geweest met ventje die een halve dag congè opofferde. eerst iets gaan afhalen dat ik op marketplaats gekocht had voor 10 euro. en dan naar vader. die ligt in zijn bed, wil niet eten en als we er zijn na 5 min draaide hij zich weg van ons om te gaan slapen. vond ik nu erg. kom ik om er voor hem te zijn...
enfin, Gimly was natuurlijk boos dat wij alle twee zo vroeg weggingen.
thuis alle boodschappen weggestopt.
en vandaag: de krant en brood. soep is kreeft uit een blik.
seffens Gimly binnenlaten, opruimen en moppen want dat was normaal voor gisteren.
Helena: je bent niet de enige met protesterende knoken.
en morgen :twisted: weer dat effing uur veranderen. :evil: :x :evil:.
weer een week jetlag. mijn humeur is nu al aan het vriespunt.
Clive: was Niels zich al aan het voorbereiden op het nieuwe uur? :D
rosse dochter staat hier weer. is twee/drie weken bij vriendje gaan wonen. denk dat het al weer gedaan is. dat is ook een mot die fladderdt van kaars tot kaars. :roll:
vannacht vroeg wakker geworden en liggen lezen. ineens sprong Gimly naast me op bed aan het hoofdeinde. en snorren. vond ik wel leuk. jammer dat het geen schootpoes is.
en de hond van 4 is ook uitgelaten.
zo, de dag gaat beginnen met een pillenontbijt. dan opruimen, afwassen en moppen in de 20/20 regel.
tegen dan is ventje op, heeft moeder gebeld en kan de zaterdag beginnen.
morgen een naakte kip aan het spit met eigengemaakte kruidenmengeling. en zondagavond kaasfondue met een afgebakken breekbrood.
Fijne zaterdag, groetjes en een knuffel.
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

24 mar 2018, 09:39

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes, 

HVT, hopelijk deze nacht geen verkeerspolitie in jouw straat zodat je goed hebt kunnen slapen. 

Oma- C, ik kan het geloven dat het nooit went steeds alleen te zijn . Gisteren was het inderdaad weer ijzig koud vond ik. Had zelfs mijn kap van mijn jas opgezet. 

Zwanenmeer , we zullen nog even geduld moeten oefenen eer de lente echt zijn intrede doet. 

Anjelier, wat grappig, Niels heeft net zulk houten speelgoed; Hij heeft er 2. Level 1 kan hij heel goed. Level 2 moet hij al wat meer moeite voor doen en level 3 gaat boven zijn petje. 
Een dikke welkom voor de eendjes. Hoe is het met jouw ouders ? 

Muddy Maddy,  spijtig het bezoek aan jouw vader. En ja , dat zomeruur weer. Niels heeft daar dan enkele dagen flink last van. Maar hem zo vroeg wakker maken, dat was echt wel grappig.  Gimly volledig genezen ? 

Hier zijn de wasmachine en de droogkast al flink aan het draaien. Straks wat boodschappen gaan doen. 
Want manlief was dan gisteren heel laat thuis. Nu,  ik heb niet veel nodig want manlief is toch niet thuis. 
Komt wel donderdag al naar huis, omdat ik vrijdag jarig ben, vind ik lief. 

Zo, moet nog badje in. En uitvissen wat ik ga aantrekken vandaag. 

Ik wens jullie allemaal een prettig weekend. Liefs en een knuffel  voor jullie allen. 

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

24 mar 2018, 10:11

AfbeeldingGoede (voorlopig zonnige) zaterdagmorgen aan alle seizoentjes... 
Laat ons hopen dat ze blijft...Afbeeldingdie zon... 't is zalig achter glas
Wasje draait en kan hopelijk buiten... ik zie wel
dan is alles weer netjes in de kast straks daar hou ik van

M-M ik kan alleen veel sterkte wensen voor je vader... jammer
maar denk maar dat je later geen spijt zult hebben dat je er nog geweest bent..

clive, ja alleen zijn... maar ik ben hier niet alleen er zijn er meer die 
het leven alleen door moeten...en ik kan heel goed alleen zijn
maar de maand maart vind ik elke keer vreselijk :(...maar ja..

Voor alle seizoentjes een fijn weekend met zon hoop ik...
maar we moeten pakken wat komt....er is geen keuze...Ik ga niet alle namen noemen, sorry.... mijn 'gatenkaas' onthoudt niet alles 
maar ik wens iedereen hier een heel fijn weekend met al wat je wil doenAfbeelding
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

24 mar 2018, 12:07

Wel, Clive en ook vannacht hebben ze "Allo en de wegpolitie" gespeeld, maar een eindje  verderop.
Na vier nachten met onderbroken slaap heb ik er vannacht doorgeslapen denk ik.
Hun oogst was wel vrij groot. Er stonden vier wagens met een wielklem aan de kant.
Zoveel uren rijverbod! Geraken die nu echt niet geleerd?

De eerste was hangt te wapperen. De tweede steekt in en mijn naaimachine staat klaar om aan het verstelwerk te beginnen. Prulletjes, maar het moet eens gedaan geraken.

Ik had krokusjes geplant. Ik dacht dat er robuuste paarse bloemen gingen uitkomen, maar het zijn zo een schattige licht paarse bloemetjes: zo teer...

Hier en daar staat er een gele narcis te blinken. Ik had er een paar geplukt voor het begon te vriezen en die hebben bijna tien dagen de keuken opgefleurd.

Ik zie op fb dat de oudste weeral op trot is dees weekend. Man, man, man, ik zou moe zijn als ik zoveel weekends zou moeten weggaan. Wat ben ik toch graag thuis. Alleen zijn is niet zo fijn, maar er zijn voordelen aan ook. Gewoon word je dat nooit, vrees ik.Enfin, ik toch niet. Maar aan zoiets als Hotel Römantiek zou ik toch niet meedoen hoor.

Geniet allemaal verder van het zonnetje, binnen of buiten. Ik had graag in de tuin gewerkt, maar de fysiek zegt dat het niet gaat vandaag....Och ik hoor juist dat het deze nacht terug gaat vriezen, zodus doe geen moeite... 

zwanenmeer
Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01

24 mar 2018, 18:33

Een fijne avond aan alle seizoentjes ... :-) 

en goed slapen vannacht , al is het dan een uur minder .... ;-) 

Afbeelding
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

24 mar 2018, 19:40

AfbeeldingNa een mooie dag een fijne avond allen...
het voelde nog fris aan in de wind maar verder was het eenmooie dag

Ik wens alle maatjes een gezellige avond...
Alle zieken een sterkteknuffeltje en goede moed...
Een goede nacht met mooie dromen... 
Groetjes en tot morgen...
straks de uurwerken allemaal verzetten dan vergeet ik het niet...
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

25 mar 2018, 08:17

Goede morgen seizoentjes,

was het het oude uur geweest dan had ik geslapen tot 8u 30. Maar helaas Platte Kaas.
vader vroeg gisteren aan moeder wat wij daar vrijdag kwamen doen. hij is helemaal suf van die kalmeerpillen. zijn gsm had hij laten platlopen, de batterijtjes van zijn afstandsbediening zaten verkeerd en neen dat was allemaal geen waar. man, man man toch. hij wilde niet eten maar is die vrijdag dan toch om 5 uur iets komen eten. wat moeder daar nog allemaal gaat mee meemaken? ik zou het eerlijk gezegd niet willen meemaken maar een mens heeft geen keus wat het universum voor ons uitgestippeld heeft.
vandaag "naakte" kip aan het spit. en aangezien ik toch look aan het persen ben voor de kip wat overhouden voor de kaasfondue.
Gimly is weer ziek. dat is om de 4/5 weken. had het laatst genoteerd. zal morgen Maya opbellen om te vragen hoeveel van die pasta hij moet nemen. dierenartsen schrijven net als dokters: onleesbaar.
dus ventje gaat hem moeten vasthouden en ik pasta in zijn bek spuiten.
Nog 8 dagen en ventje kan zijn rimpelverlof aanvragen. dan kan hij hier beginnen met plamuren. er zijn genoeg DIY- video's op U-tube.
Redgy van de voorhaven is weer gaan roken! :roll: is al een stuk long kwijt. heeft chemo gehad. is er mee gestopt omdat hij er ziek van werd. 4 maanden later en er bengelt al een sigaret aan zijn lippen.
ben al bijna weer aan het einde van een boek. daar ben ik 4 dagen geleden in begonnen.
zo, dat is alles voor vandaag.
Fijne zondag, groetjes en een knuffel.
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

25 mar 2018, 09:23

Afbeelding
 Goedemorgen Seizoentjes

Zo,  de strijk is al achter de rug en de valies terug ingepakt. 

Muddy Maddy, sneu te lezen dat Gimly weer ziek is. 

Gisteren nog 2 superspannende   Scandinavische thrillers gekocht. Ze zijn beiden van debuterende auteurs. 

Ga plaats maken voor Oma-C. 

Liefs  en dikke knuffel aan jullie allemaal.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

25 mar 2018, 09:42

AfbeeldingGoede zondagmorgen aan iedereen :)
een zonnige voor zolang het duurt...
want Deboosere heeft regen voorspeld... :roll:.we zien wel wat er komt...

M-M Gimly weeral ziek.. ik vind dat zo kort opeen arm beestje
en je vader die allemaal rare dingen doet en zegt  :roll: dat zal
zoals je zegt wel van al die verdovende medicatie komen...
Het is niet makkelijk met zo'n zieke in huis maar we moeten
elkaar helpen hé... in voor en tegenspoed... :(
Rimpelverlof...? is dat een soort Paasvakantie? :roll:ik heb het nog nooit gehoord..
Dan kunnen jullie weer klussen :)

clive de valies weer klaargemaakt... niet leuk maar ja...
voor het werk moet men soms meer dingen doen die niet aangenaam zijn hé..
sterkte dan maar weer...Mijn strijkje is ook gedaan... alles aan de kant
Straks nog de regenkamer in maar ik heb tijd... :roll:. niemand wacht op mij...

Alle seizoentjes een mooie dag vandaag,
Afbeelding
trek je niks aan van het uur minder...we krijgen het terug in oktober :roll: :wink:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

25 mar 2018, 12:23

Goede middag allemaal,


Vandaag zou grootvake 72 geworden zijn.

Deze namiddag ga ik naar een zangstonde voor mensen die niet kunnen zingen.
Benieuwd wat dat wordt.

Ja maar neen hé dat gaat hier niet regenen want de laatste was moet nog droog geraken.

Clive ik heb net het laatste deel van de Oxen trilogie van Jens Henrik Jensen uit.
Spannend....Ik heb het echt in stukjes moeten lezen omdat het te spannend was bij momenten.
Titels zijn: "De Hondenmoorden" - "De Schaduwmannen" - "Bevroren vlammen"

Allez, er komt er toch ene paaseitjes rapen met zijn kroost met Pasen.
De familie wervelwindjes gaat op reis in de paasvakantie.

Voor het moment zit er ene in de Ardennen en een andere aan de Moezel.

Als ik van zijn leven in een rusthuis terecht kom zal ik het moeten doen met de mensen van Samana vrees ik... :wink: Ach ja, laat ze maar genieten nu het nog allemaal kan en ik ben blij dat ze zich dat allemaal kunnen permitteren, want even goed hebben ze er de centje niet voor...Voorlopig ben ik nog goed genoeg te poot dus...

Ik profiteer niet genoeg eigenlijk, want ik zou zelf ook overal naartoe kunnen als ik wou, maar wat heb je daar aan in je eentje?
Och thuis is het evengoed gezellig.
Ik had toch echt graag de Hürtigrutten cruise eens gedaan. Maar, dat kost dan ook weer heel veel centjes....

Dames ik ga de rest van mijn uurwerken aanpassen. Ik denk dat ik de staande klok gewoon ga stil zetten en morgen weer in gang zetten op het juiste uur. Anders moet ik elk kwartier het slag laten werken en zo voort...Buurman eens aanspreken die is klokkenmaker....

Prettige dag nog iedereen.
 

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

25 mar 2018, 18:00

AfbeeldingNa een zonnige dag voor iedereen een fijne avond  :) en eenrustige nacht...
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

25 mar 2018, 18:03

Hallookes iedereen,

Net thuis van wandeling met wandelclub in eigen gemeente, da's ook eens plezant.We hebben weggetjes gedaan , waar we nog nooit geweest zijn.Spaanse woef ligt uitgeteld op zijn kussen.Heel de wandeling gebabbeld met onbekende mensen.Soms gebeuren contacten zo spontaan en heb je een leuke babbel.

Vorige nacht niks geslapen.Schoonvader is opgenomen in ziekenhuis gisteravond laat.Manlief was pas om 1u30 thuis.En met dat uurverandering.De onderzoeken gaan morgen van start.

HVT: wij bekalken altijd in maart, na enkele weken verticuteren we en daarna bemesten.In oktober doen we dit nog eens over.

Clive: met ouders alles oké naar omstandigheden.Binnenkort kan moeder naar een woonzorgcentrum in haar geboortedorp.Zal voor vader en zus gemakkelijk zijn , zo dichtbij.Voor mij wel veel verder.In dat woonzorgcentrum wonen veel mensen die ze kent.In het huidige woonzorgcentrum kent ze niemand.

Dames, tot morgen allemaal.

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

25 mar 2018, 20:16

Afbeelding

Goedenavond Seizoentjes, 

Anjelier, hoop dat met schoonvader alles in orde komt.

Kom jullie nog een gezellige avond wensen en een deugddoende nachtrust. Ga er vroeg inliggen vandaag. 
Liefs en een dikke knuffel voor jullie allen. 

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

26 mar 2018, 06:37

Goede morgen seizoentjes,

ik heb nog slaap. die ellendige uursverandering. kunnen die regeringen nu nooit eens in 6 maanden overeen komen zodat mijn inwendige klok rustig kan voorttikken op haar eigen ritme op haar eigen uur?
bah.
nu genoeg gezaagd. ik had tegen ventje gezegd gèèn eten aan Gimly te geven en voila vanmorgen weer een plas gal.
ga als ik weer een beetje gespaard heb hem voor een galblaasonderzoek naar Maya sturen.
nu genoeg geklaagd.
kip aan het spit is gelukt. heb een breekbrood gebakken en kaasfondue met look in de microgolf gedaan: alles was lekker.
Gimly heeft komen knuffelen en ligt nu weer heerlijk in zijn zetel.
vandaag de gewone routine: opruimen en opruimen. stof met nat en dan lezen. want ik wil in de krijtman beginnen.
Gisteren back-up gemaakt van de pc. gelukkig had ik een extra usb stick. op de andere was niet genoeg plaats en daar staan de foto's op van Vinny samen met Gimly.
verder geen nieuws.
Fijne maandag, groetjes en een knuffel.
Cats Rule!