Toetsenbord laptop Acer

Vragen/antwoorden betreffende computer software.

de compostmeester
Lid geworden op: 12 aug 2006, 23:22

25 apr 2018, 10:18

Sony,
Ik ga dit over enkele dagen doen, de mensen zijn op dit ogenblik op verlof en zijn pas zondag avond terug, maandag heb ik de ganse dag tijd, dus ga ik dit dan doen, ik laat het je weten als het gelukt is of niet.
Bedankt alvast.

de compostmeester
Lid geworden op: 12 aug 2006, 23:22

08 mei 2018, 16:41

Sony,
Het is wel een laattijdige reactie, maar  beter laat dan nooit, ik ben even met verlof geweest.
Ik heb inmiddels een herinstal van de laptop gedaan, uiteraard met behoud van gegevens en ik moet je helaas melden dat dit de problemen niet heeft opgelost, het zal zoals jij hier schreef een hardware probleem zijn, ik heb het ook aan een goede vriend gevraagd die op het gemeentehuis ICTer is en hij stelde mij ook voor om een herinstal te doen, maar later kreeg ik een mail dat dit het probleem niet zou oplossen, hij dacht immers dat het een hardware probleem is en dat er vermoedelijk een nieuw toetsenbord in geplaatst moest worden, maar om dit te doen moet de laptop geopend worden en hij heeft mij de wijze raad gegeven om dit niet te doen, wat ik ook niet van zin was,
Dus zal de laptop ter herstelling moeten aangeboden worden, maar dit zijn ze niet van zin omdat de kosten voor de reparatie wel eens duur kunnen oplopen.
Ik moest jullie hartelijk bedanken voor de aan geboden oplossingen, die helaas niet hielpen
Dit onderwerp kan of mag gesloten worden.

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

08 mei 2018, 17:22

de compostmeester,

bedankt voor het melden.
Laat eventueel het vervolg nog weten aub.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

de compostmeester
Lid geworden op: 12 aug 2006, 23:22

16 mei 2018, 16:38

Sony,
Even een update,
Raar maar waar maandag ll de laptop gewoon opgestart, de eerste maal liep deze vast, terug uitgeschakeld en terug op gestart en wonder boven wonder het lukte mij op terug op de gewone manier op te starten en dit lukte gewoon, tot dat ik op de entertoets drukte, begon de ellende terug. Ik heb een zeer sterk vermoeden dat het aan de entertoets ligt, Dit is de laaste update van het gebeuren. Als ik meer nieuws heb of nieuwe gebeurtenissen plaats vinden laat ik het je zeker dit weten. Wat ik nog wouw vragen er is een nieuwe update van windows 10 verschenen, de zogenaamde april update, als ik deze instaleer zou dan het toetsenbord terug normaal reageren ?
Gr. 

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

17 mei 2018, 11:45

de compostmeester,

ja het is altijd mogelijk dat bij een nieuwe grote update
een "slecht" werkende pc terug normaal werkt doordat
"gemaakte miskleunen" werden rechtgezet door M$.
De update die je bedoeld is weer de moeite, duurtijd
tussen 1u30 en 2 uur updaten en installeren, dan nog de
nodige tijd om alles na te zien met betrekking tot de
privacy en wat je wilt prijsgeven aan M$.
Nakijken of systeemherstel niet werd uitgeschakeld enz.
Ik kijk wel verder uit naar jou bericht(en).

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

de compostmeester
Lid geworden op: 12 aug 2006, 23:22

22 jul 2018, 22:45

Sonny,
Zoals beloofd wil ik je op de hoogte houden van de laptop waarop het toetsenbord niet meer werkte, dit is de laatste en definitieve update. Na heel wat zoekwerken en de aangeboden oplossingen uitgeprobeerd te hebben, heb ik bij een bevriende ict er de laptop nog eens aangeboden, daar hij nog een laatste oplossing zou hebben voor die laptop, de oplossing die hij had was zeer simpel, en ik had er ook niet bij stil gestaan dat dit de oplossing kon zijn. Die persoon voerde een harde reset uit, door middel van een piepklein gaatje op de onderkant van de laptop waar ik zelf het bestaan niet van wis, hij duwde zeer voorzichtig een gebogen papierclip in dat gaatje en hielt deze een vijftal seconden ingedrukt, daarna vroeg hij of ik de laptop terug wouw opstarten om te kijken of het gelukt was en wonderwel werkte het toetsenbord terug normaal, ik hoop dat dit nu zo blijft, maar bij erge problemen kan ik deze oplossing wel toepassen,ik gebruik deze toepassing enkel als het nodig moest zijn, en probeer eerst en altijd andere oplossingen uit.
In elk geval nogmaals dank voor de hulp. Dit onderwerp kan of mag afgesloten worden.
Nogmaals dank !!

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

23 jul 2018, 11:09

de compostmeester,

bedankt voor de update.
Of zo'n reset "knop" bij elke laptop aanwezig is ?

Sony
I Afbeelding SeniorenNet