Begroting Vlaamse regering.

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

01 mei 2018, 12:14

Hou je gedachten er tenminste een beetje bij, en informeer eens, heel voorzichtig, bij het bureau? Vanaf dan kan je het draadje weer oppakken, mss?
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

01 mei 2018, 12:21

Na de kost die Telenet aan 'consultant' Bracke betaald heeft, vroeg ik me al af wat dat met het onderwerp te maken had. Maar ja, als de openinsposter zélf het onderwerp verlegt en daaraan het 'dating bij de VDAB' vastknoopt, dan zit ik toch nog wel helemaal op het juiste spoor, meen ik. :wink:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

01 mei 2018, 12:40

Wil. schreef: het 'dating bij de VDAB' vastknoopt, dan zit ik toch nog wel helemaal op het juiste spoor, meen ik. :wink:
Als er geen werklozen meer zijn in het welvarende Vlaanderen dankzij de N-VA, wat gaat men dan doen met de 280.000 statutaire leeglopers vd RVA, VDAB, FOREM, ACTIRIS, Hulpkas en andere uitbetalingsinstellingen, ...?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

01 mei 2018, 12:46

Spreek je nu over jezelf? Bij welke van die groepen zit/hang je eigenlijk? 'En blijf bij het onderwerp', zegt pc'ke.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

01 mei 2018, 13:55

Lotje? Je kent het toch nog?

Stel, stel, iemand stelt je voor om, bij dit prachtig lenteweertje, met jou te gaan wandelen in het bos, niks uitzonderlijks hé.
Grapje zal je dan uiteindelijk wel € 550 kosten...
Oef, lijkt je toch op zijn minst een vreemd voorstel, zeker gezien die prijs.

Anders wordt het als die persoon je met de hand op het hart bevestigt, dat de Vlaamse overheid € 510 terugbetaalt voor die boswandeling...
Nu twijfel je toch echt  niet langer?
Je contacteert schauvliegensvlug de meest dichtbijgelegen psychiatrische instelling, die vervolgens de persoon onmiddellijk zal opnemen.
Ahja, een wakker burgertje, dat ben je wel hé!

Helemaal wakker?

De overheid - jij dus, als hondstrouwe belastingbetaler - blijkt via opleidingscheques wel degelijk die boswandelingen te betalen.
Hoe stupide gul kan je toch zijn? Waar blijft die belastingbetaler het toch allemaal halen?
Wel, zijn rechterhandje bij uitstek, minister SCHAUVLIIEGE (cd&v) heeft het Agentschap Natuur en Bos de opdracht gegeven om COACHES op te leiden.
Op te leiden ja, om met u of gelijk wie, therapeutische boswandelingen te maken, die, en dat is dan weer het leuke eraan, met opleidingscheques worden betaald van de VLAAMSE OVERHEID...

Maar wacht even, blijf nog even staan

Naast die kost vd boswandeling betaal je dus ook nog onrechtstreeks de betaalde ambtenaren die deze opleidingen geven en ook de hele berg administr. poespas die hiermee gepaard gaat....
Je moet het maar weten te verzinnen hé, creatief omspringen met door jezelf gecreëerde SUBSIDIES, zo noemen ze dat in  les 1 "Je bent pas verkozen, wat nu?"

//////////////////////////////////////////////////

Maar hoe verliep dat nu eigenlijk verder met die persoon die jij probeerde te laten opnemen?

Tsja, het is uitgesloten dat iemand die dergelijke zorg dringend nodig heeft, zomaar terecht zou kunnen in een psychiatrisch ziekenhuis.
Neen, vergeet dat maar, ellenlange wachtlijsten wegens...yep, wat dacht je, te weinig geld!
Zie hierboven...wat wél moet kunnen

Ook geen hulp voor jongeren en zorgbehoevende kinderen in crisissituaties: géén geld
Zo werd er vorig jaar nog een 11-jarig meisje noodgedwongen dan maar tussen de psychiatrische volwassenen geplaatst, door mensen die zichzelf bij voorkeur... hoogopgeleiden noemen...
Een andere oplossing bestond erin om 29 jongeren met dringende zorgvragen die werden dan maar... opgenomen in een...politiecel...door, alweer, hoogopgeleide personen...
Dat schrijnend gebrek aan financiële middelen was mede de oorzaak van de vorig jaar 8.825 dringende psychiatrische zorgvragen voor jongeren, er slechts de helft ontvankelijk konden verklaard worden.
Maar zelfs van die resterende 4.377 waren er nog eens 1.247 waarvoor er evenmin een plaats was...

Hoogopgeleiden op hun best?

//////////////////////////////////////////

Vlaanderen bleek eerder dit jaar, onverwacht, 100 miljoen over te hebben.
In plaats van één belangrijk probleem als hierboven aan te pakken, volgde een tsunami van juichende minister-berichtjes die zijn of haar cadeautje of ideetje lanceerde...
Het kon niet anders, repliceerden de geachte excellenties unaniem, want die 100 miljoen gingen niet om "structurele middelen", begrijp je, belastingbetaler?

///////////////////////////////////////////

Wordt het dus niet tijd, als vooruitblik op het nakende 2019, om eens "structureel" na te denken over wat de kerntaken ve overheid zouden moeten zijn?
Daarvoor heb je toch geen 2820 hoogopgeleide, want graaiende en overbetaalde politici nodig?
https://www.seniorennet.be/forum/viewto ... t=#4666295

/////////////////////////////////////////

Veel zotter dan van "lotje getikt" moet het toch echt niet meer worden!

:x
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/