W7 map Windw/assembly is 60 GB groot

Vragen/antwoorden betreffende computer software.

janneke dust2
Lid geworden op: 15 jan 2006, 16:31
Locatie: Antwerpen LO

12 mei 2018, 17:25

Ik heb hier een laptop van vrienden met windows 7. De SSD disk C is bijna vol omdat de map Windows/Assembly 60 GB groot is.
Waarvoor dient deze map en hoe kan men deze kleiner maken zonder grotere problemen te veroorzaken.
Acer Nitro N50-600 ,Win11-64b,i7-3GHz,16GB RAM,500GB SSD,1TB HDD
Laptop HP pavilion, win11 64bit, 16GB RAM, SSD 512GB
Firefox, Microsoft Outlook 2019

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

12 mei 2018, 18:00

daar zit een temp map in ook , kan zijn dat daar véél inzit , maar de map waarvan sprake blijf je best af
hetgeen je wél kunt doen is :
C:\Windows\SoftwareDistribution\Download
al hetgeen in die download map zit verwijderen
en eventueel schijfopruiming starten , ook de windows installatiemappen laten opkuisen

janneke dust2
Lid geworden op: 15 jan 2006, 16:31
Locatie: Antwerpen LO

12 mei 2018, 21:32

Het opkuisen van de systeemfiles heeft enkel GB winst opgeleverd maar de map c:\windows\Assembly is nog steeds 60 GB. Ze kunnen nu wel werken met de laptop omdat er nu ongeveer 9 GB vrij is op de C:
Ze zijn nu aan het inpakken om morgen te vertrekken naar huis (Trier). Het zal dus voor later zijn om verder te werken.
Kan volgende link een oplossing brengen om de files in de temp mappen van Assembly (Windows 7) te verwijderen.

http://www.mikerodionov.com/2015/03/how ... al-folder/
Acer Nitro N50-600 ,Win11-64b,i7-3GHz,16GB RAM,500GB SSD,1TB HDD
Laptop HP pavilion, win11 64bit, 16GB RAM, SSD 512GB
Firefox, Microsoft Outlook 2019

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

12 mei 2018, 21:51

janneke dust2 schreef:.....maar de map c:\windows\Assembly is nog steeds 60 GB......
Deze map op mijne win7(pro) is juist geteld 2.09GB groot.

Systeem draait al van in de zomer 2013 en dit 24/dag, zonder enige herinstall of eender wat.

Als je de eigenschappen van een bestand aanklikt, dan kun je in het tab-blad "versie" zien wat ze bevatten en bij welk programma ze horen. Zo te zien (bijna)allemaal "*.dll" bestanden.

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

13 mei 2018, 08:57

normaal wordt die temp map der van automatisch geledigd bij het herstarten van de comp
blijkbaar is daar dus iets aan de hand waardoor die niet geledigd wordt (temp)
der zijn der 2 temp voor de uninstal en tmp voor de instal

volgens mij zijn daar een deel instals geprobeerd geweest , en die mislukte instals staan daar volgens mij allemaal in
de vraag is natuurlijk staan die in de tmp of in de temps (de temp zou eventueel uitgeruimd kunnen worden )
de tmp niet
Tmp is used for installation, and Temp is used for uninstallation.

https://rcmtech.wordpress.com/2015/09/2 ... mp-folder/

je zou eventueel eerst eens kunnen kijken welke mappen der in die temp map zitten , en de grootte van elke map nagaan (zodat eventueel die mappen leeg gemaakt zouden kunnen worden (mappen niet verwijderen)
dan zie je op hoeveel dat zou komen aan ruimte


ps.
ik denk dat men best rekening houd met een nieuwe instal van windows (dus best eerst alles veilig stellen vooraleer ...)
maar normaal zou schijfopruiming die moeten leegmaken , een ssd schijf hé , optimaliseerd die eens een keer , kan zijn dat dan de ruimte wél vrijkomt !


hetgeen ik nog gelezen heb is dat sommige antivirusscanners der ook de oorzaak van kunnen zijn dat die map zo groot is particular antivirus software by "g data"
You can safely delete the temp folders as long as you leave your assembly directory intact:

janneke dust2
Lid geworden op: 15 jan 2006, 16:31
Locatie: Antwerpen LO

13 mei 2018, 09:51

Dank u voor uw antwoord. Op deze PC staat de antivirus van G-Data.
Ik zal uw antwoord vertalen in het Duits met Google Translate en doorsturen zodat ze iemand kunnen zoeken om de voorgestelde handelingen te doen.
Acer Nitro N50-600 ,Win11-64b,i7-3GHz,16GB RAM,500GB SSD,1TB HDD
Laptop HP pavilion, win11 64bit, 16GB RAM, SSD 512GB
Firefox, Microsoft Outlook 2019

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

13 mei 2018, 10:05

dan is het die g data die lekt daar naartoe
dan is het die g-data uninstallen en de comp herstarten
zien of die map nog zo groot is dan , en als die nog zo groot is , de temp map der van ledigen (de inhoud van die map )

ze weten daarvan bij g-data (hunne support)
eventueel kan men daar verhaal gaan halen (of support)