wat denken mensen van sennet hier over ?

Vragen/antwoorden betreffende computer software.

corine
Lid geworden op: 25 nov 2005, 10:40

26 jul 2018, 11:23

Dames en Heren ,
Een paar dagen geleden kocht ik een nieuwe PC
.
Toch een hele verandering .

k'Ben naar de bib gegaan en vond daar 'De dikke van Duuren"
Ik was heel erg verrast ,toen ik las daarin dat de beveiliging ;die op de PC's nu staat , volstaat en je er geen andere meer moet bijzetten .
Ik had reeds , bij aankoop PC een antivirus (Mac Afee ) er laten opzetten, en zou ,volgens dat boek de beveiliging ,die op PC staat nu niet mogen aanzetten .

De beveiliging van Microsoft zou voldoende zijn ?

Mensen van Sennet , wat is jullie mening daarover .

Vr.groet aan allemaal .

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

26 jul 2018, 11:32

Hellokes, het is hier toch reeds herhaaldelijk gezegd dat het draaien van twee antivirussen, er één teveel is.

Je schrijft zopas aangekocht, dan zal daar wel een Windows 10 op staan, wel, inderdaad in die Windows zit een Windows Defender, zoals ik er hier ook een heb nu meer daan 1 jaar, en ik heb tot op heden geen merkwaardige problemen ondervonden.

En dienen "tieste" die jouw daarbij nog een andere antivirus verkocht heeft, heeft je in 't zak gezet, en heeft voor zijne winkel gezorgd, of jij hebt daarom gevraagd, maar dan nog had hij je moeten zeggen dat dit niet nodig was, maar ik zou daar niet meer gaan, een ezel stoot ...

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

26 jul 2018, 12:24

Wij hebben de beveiliging van Telenet én die voldoet ruimschoots voor ons.
Wij betalen daar een  5 eur p/maand voor maar moeten nergens anders onze visakaart of zo gebruiken.

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

26 jul 2018, 12:45

corine,

Gebruik de McAfee tot het abonnement of de proefperiode
verloopt en verwijder die daarna.
De beveiliging door Windows Defender wordt automatisch
uitgeschakeld als er een ander anti  virus programma
actief is.
De firewall van Windows blijft actief.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

corine
Lid geworden op: 25 nov 2005, 10:40

29 jul 2018, 15:57

Men komt slimmer van de markt , dan dat je er naartoe gaat .
Ik had al  veel rondgekeken , maar er is zoveel te koop , dat je het op de duur niet meer weet .
Ik kwam terecht in de grootste met de meeste keuze ,je weet wel .
Die verkoper hield mij aan het lijntje ,ik, oudere ,alleen op zoek ,  heb nog altijd te veel vertrouwen in de mensen  ,en dan wordt je er in geluisd .
ik weet ondertussen ook dat ik de batterij eens ga moeten in 't oog houden .
Verleden week begon ik te werken met volle , en stopte na 3u werken .( de accu zou 10u moeten kunnen werken zei de verkoper)
Vandaag zie ik , bij het opstarten ; nog 14% , en hij staat op sparen ,spaarstand ,of zo iets ?Ik heb de electro ingeschakeld .(opladen v.d.accu)
Die mensen daar ,of die man ,was echt niet van de vriendelijkste ,maar ik was al zo ver dat ik deze PC wel wilde .
En nog iets ,een gebruiksaanwijzing , is er niet bij . Zoek het maar uit .
Dat boek , "de dikke van Duuren" komt van pas  want deze PC is  wel helemaal anders dan de XP die ik tot onlangs nog gebruikte .

Het toetsenbord (laptop) ! het zal wel wennen met de tijd .
Dank voor de reacties , ik denk dat jullie nog van mij gaat horen .
Tot dan , Vr groet .
En ik vroeg wel om Avast ,of AVG Free erop te zetten ,maar dat deden ze niet .ik mag wel een heel jaar bij hen aankloppen bij problemen , en op dat moment dacht ik nog dat het veiliger en  normaal was ,zoals vroeger dat men ervoor moest betalen .

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

29 jul 2018, 18:14

het leven is blijven leren 
al goed ook , anders zou het misschien saai worden ?
en zoals ik het zie , leer ji ook nog altijd
en dat op zich is al een héél goed gegeven hoor
proficiat met je aankoop en véél geluk der mee
je mag altijd gerust vragen hoor

corine
Lid geworden op: 25 nov 2005, 10:40

31 jul 2018, 15:16

Dank ,Mr Verhaegen ,
Ik heb al een beetje mijn weg gevonden maar er zijn nog heel wat vragen .

-Heel veel vragen telkens weer voor toestaan "cookies" .Moet dat telkens weer ? ja zeker , ik denk daarbij dat hij nogal rap zal vol zitten .

-De accu heeft op 20u tijd 3% verloren ? Niets aan te doen? Gewoon weer de stekker in steken ?(hij stond volledig af)
Ik ben nu 1/2u bezig en in plaats van 64%is het maar54% meer, gaat heel vlug ! Normaal? ?

-En het toetsenbord,,,,ik moet nog eens zoeken of er niet een plaat van bestaat met de uitleg over iedere toets, want als je niet weet wat de uitwerking is van die bepaalde toets,      verrassing,  !

Nog veel te leren , ik zie wel .

Dank, Vr groet,(ik ben toch wel blij met deze nieuwe PC Windows 10 !)

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

31 jul 2018, 15:27

corine schreef:Dank ,Mr Verhaegen ,
Ik heb al een beetje mijn weg gevonden maar er zijn nog heel wat vragen .

-Heel veel vragen telkens weer voor toestaan "cookies" .Moet dat telkens weer ? ja zeker , ik denk daarbij dat hij nogal rap zal vol zitten .
ja tegenwoordig met die wetgeving is het telkens toestemming geven voor cookies , dat vol zitten dat valt wél mee hoor , je gaat die computer in ieder geval nooit vol krijgen met cookies in ieder geval , dat zijn maar heel kleine dingen
-De accu heeft op 20u tijd 3% verloren ? Niets aan te doen? Gewoon weer de stekker in steken ?(hij stond volledig af)
Ik ben nu 1/2u bezig en in plaats van 64%is het maar54% meer, gaat heel vlug ! Normaal? ?
dat is moeilijk te zeggen als die battery op 20% komt zal die zelf waarschuwen dat je de stekker moet insteken
best is op battery te werken tot 20% en dan stekker insteken tot hij terug vol geladen is
dan zal de battery het langste meegaan
(der bestaan nog idialere manieren maar dat is een beetje ....)

-En het toetsenbord,,,,ik moet nog eens zoeken of er niet een plaat van bestaat met de uitleg over iedere toets, want als je niet weet wat de uitwerking is van die bepaalde toets,      verrassing,  !
misschien heb je aan onderstaande linken iets ?
http://users.skynet.be/marleen.elen/wer ... enbord.htm
https://informaticalessen.be/hardware/het-toetsenbord/

Nog veel te leren , ik zie wel .

Dank, Vr groet,(ik ben toch wel blij met deze nieuwe PC Windows 10 !)

janneke dust2
Lid geworden op: 15 jan 2006, 16:31
Locatie: Antwerpen LO

31 jul 2018, 15:29

Prima Vera schreef:Wij hebben de beveiliging van Telenet én die voldoet ruimschoots voor ons.
Wij betalen daar een  5 eur p/maand voor maar moeten nergens anders onze visakaart of zo gebruiken.
Mijn mening : dat is dan 5€ per maand teveel.
Acer Nitro N50-600 ,Win11-64b,i7-3GHz,16GB RAM,500GB SSD,1TB HDD
Laptop HP pavilion, win11 64bit, 16GB RAM, SSD 512GB
Firefox, Microsoft Outlook 2019

corine
Lid geworden op: 25 nov 2005, 10:40

12 aug 2018, 15:02

Dank Mr Verhaegen , voor de toetsen .

En moest per ongeluk de accu toch helemaal plat gaan , 't maar een vraag hé , ik weet zelfs niet of ze helemaal kan plat gaan  , maar wat in geval dat zou (kunnen) gebeuren ?

Veel vragen nog ,en alle dagen andere ,zo vind ik bev. "hoe de mails worden weergegeven" heel wanordelijk  ,ik vind ze wel maar het is zoeken en veel klikken en veel verloren tijd ! Ze staan ,vergeleken met windows XP heel wanordelijk .

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

12 aug 2018, 17:27

zulke batterijen staat een beveiliging op , zodat die nooit helemaal plat gaat (want als die helemaal plat moest kunnen gaan , kan die niet meer opgeladen worden )
en men ze altijd kan opladen

wat betreft mail
ik denk dat je vroeger het mailprogramma outlook expres gebruikte (omdat je xp zei) of windows live
dan is het mailprogramma dat in windows 10 zit inderdaad iets heel anders en moeilijk in het begin
mailprogram dat vergelijkbaar is in uiterlijk en werking met uw vroeger program is thunderbird
der is nog een mailprogram dat hetzelfde uiterlijk heeft zoals je vroeger gewoon was , Emmail
maar daarover kan ik je eigenlijk géén raad geven omdat ik het zelf nooit gebruikt heb , maar sommige vinden het ook een goede vervanger

procman4
Lid geworden op: 29 jun 2009, 11:47
Contacteer:

13 aug 2018, 15:29

verhaegen schreef:...


wat betreft mail
ik denk dat je vroeger het mailprogramma outlook expres gebruikte (omdat je xp zei) of windows live
dan is het mailprogramma dat in windows 10 zit inderdaad iets heel anders en moeilijk in het begin
mailprogram dat vergelijkbaar is in uiterlijk en werking met uw vroeger program is thunderbird
der is nog een mailprogram dat hetzelfde uiterlijk heeft zoals je vroeger gewoon was , Emmail
maar daarover kan ik je eigenlijk géén raad geven omdat ik het zelf nooit gebruikt heb , maar sommige vinden het ook een goede vervanger
@ verhaegen

EMMAIL   :?:  :?: 
Staat er een typefoutje ? Google vindt niks.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Uiteindelijk zelf onderstaand gevonden :
https://computerplusclub.nl/wp-content/ ... gramma.pdf

Ik beperk mij tot het geven van de link ; ttz ken het niet, geen ervaring.

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

13 aug 2018, 15:40

https://www.schoonepc.nl/tools/emclient.html
en de extensies der van zijn volgens mijn weten
.ics  en .vcf


dummy
Lid geworden op: 13 dec 2004, 14:07
Locatie: Vlaams-Brabant

14 aug 2018, 14:27

Prima Vera schreef:Wij hebben de beveiliging van Telenet én die voldoet ruimschoots voor ons.
Wij betalen daar een  5 eur p/maand voor maar moeten nergens anders onze visakaart of zo gebruiken.
Dat is dus 60 euro per jaar. Schandelijk vind ik. :oops:
Heb een uitgebreide antivirus van Norton voor 5 pc met geldigheidsduur van 1,5 jaar voor 30 euro. :roll:
Ik weet niet dat nog mogelijk is, want het is al een maand of vier geleden.