In de Vier Seizoenen reeks 13 Winter

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

18 jan 2019, 12:02

Hallo iedereen,

Zoonlief en gezinnetje zijn thuis van deze morgend, ze hebben al eens gebeld :D.Ze zijn wel moe, maar de kleintjes hebben toch geslapen in het vliegtuig.

Het is hier vandaag ophaalronde van papier en karton, heb eerst via internet gecheckt of het wel doorging.En ja, onder voorbehoud.Ondertussen zijn ze wel al langsgeweest.

Hiernaast bij de buren grote werken.Een groendienst die aan het snoeien is, afwachten of ze onze kant ook onder handen gaan nemen, is nodig.Vader van buurman ging dit doen, maar ja, als je maar af en toe eens langskomt, schiet het ook  niet op.

Clive: ik vind ook de Nederlandse kust mooier dan de onze, veel meer natuur.Hier bij ons is alles volgebouwd en ook zo druk.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

18 jan 2019, 16:01

Afbeelding Bijna avond... allewerkjes gedaan en verder snooker kijken
terwijl eens zien wat er op tafel komt straks..
ik heb nog een kop erwtensoep maar dat is niet genoeg
er zit nog vanalles in de vriezer, eens kijken...

Iedereen een aangename dag gehad... dat is fijn
hier is de zon al een groot uur weg... en het is koud
maar droog

Sorry geen namen ... geen tijd vandaag
Allen een fijne avond en straks een goed weekend
haal de warme trui maar boven...

Tot morgen...
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

19 jan 2019, 06:43

Goede morgen seizoentjes,

Een heel drukke dag gehad gisteren. Er ruim 2 uur over gedaan om via de secundaire wegen ( the scenic route) er te geraken. Ventje moest zijn medailles cash betalen en had natuurlijk niet genoeg bij. Gelukkig hou ik altijd 100 euro aan cash bij( ergens goed verstopt) want je weet maar nooit. Zijn vest past perfect en hij heeft genoeg hemden bijgekocht om tot aan zijn pensioen gerust te zijn. Vonden een parkeerplaatsje aan een zeeman en heb daar dan wat spulletjes gekocht., dan naar de veritas voor haarspelden en vond daar een paar ( niet in solden) in veervorm. Die zijn voor vanavond te dragen. dan heb ik ook 1 paar zilveren haarspeldjes voor 1 euro en een poncho voor 1/3 van de oirginele prijs in donkerblauw. ( ik had toch gezegd dat ik geen solden ging kopen?-maar die poncho is juist goed voor vanavond op de burendrink.)  Dan naar brugge ( ook via de scenic route) en er was al veel minder verkeer. Mams had een papiersnijmachine gekocht. Dan gaan eten in het buffet. Geen steak voor mij: heb orloff gegeten. nauwelijks gekruid, beetje tè ver gebakken, dat stuk varken kon ook niet uit mijn bord lopen. Ventje nam een halve kip en zei dat de saus hem deed denken aan Bisto. ( dè oplossing als engelsen "jus" nodig hebben) Zo waren wij een keer op een chique trouw uitgenodigd. Ik moest in het lang mèt hoed! en je zou nu denken... poepchique... aperitief was Pimms. nu ben ik daar echt gene fan van, en ventje ook niet. ( had ten minste goedkope champagne verwacht) en dan het eten: keuze uit Kalkoen met alles erop en eraan ( dus ook Bisto) of gepocheerde zalm met aardappelen en voor de veggie: notentaart. zalm was koud. Ik kan geen kalkoen verteren. heb dan mijn wel warme aardappelen gekneusd en daar de koude zalm bij gedaan ( had wel geen mayonaise of peper) halverwege had ik genoeg. de wijn was wel lekker ( 2 glaasjes). Toen ze opruimden vroegen ze of ik soms notentaart wilde omdat mijn bord niet leeg was! nah! De rest van de drank was zelf te betalen. Dan moesten we naar buiten voor het dessert om het bruidspaar te zien opstijgen in een helicopter. ( wat was daar nu speciaal aan?) dessert was een triple chocoladetaart. dus die wel opgegeten. Toen het bruidspaar terug kwam van hun helicoptervlucht over de landerijen van de  bruidegom kregen we de bruidtaart te zien die zij zelf had gebakken. ( ik heb er niets van gegeten- laat staan dat ik een stuk meenam zoals de traditie ginder vereist) Dan de bar en net toen we de zaal waar de DJ stond vonden en voor ons het feest kon beginnen, moesten we het bruidspaar uitwuiven in hun flesgroene austin martin naar de luchthaven om op huwelijksreis te gaan en wij dachten nog van even te dansen ( een ander koppel had zich zelfs ervoor omgekleed) de DJ stopte om 11 uur! Hij was niet verder betaald! een klein half uurtje dus. Wij zijn dan weggegaan, elk ( we waren met 4) met een fikse teleurstelling rijker.  Sommige gasten hadden een kamer geboekt in het hotel, maar wij niet. daarom ben ik ook een fan van 4 weddings. vooral de UK versie klopt als een bus! over bussen gesproken, ons mams heeft een nieuwe brievenbus en beklaagd zich dat nu. want regen, sneeuw of wind, ze moet naar buiten om de post te halen. Toen we terug waren van eten, de twee vriendinnen opgehaald om naar de kringloopwinkel aan de kruispoort te gaan. ( we zijn eerst naar de GB geweest ginder, want toen we thuis waren hadden we de puf niet meer) heb daar een paar boeken gekocht en ventje heeft een kapstok gekocht die hij woensdag gaat afhalen! ( ze kon niet meer in de auto, daar die boordevol was) het is een recht smeedijzeren rek met haken. 19 euro. Past Perfect in wat de gang nodig heeft. Een stijlvolle kapstok, passend bij het smeedijzer aan mijn voordeur.
Dus: we waren hèèl lang (langer dan verwacht) weggebleven en Hij was boos. En Hij had grote Honger!
Gelukkig kunnen we hier voor de voordeur staan ( met parkeervergunning) want met wat wij allemaal mee hadden...
Dus eerst gekeken naar zijne hoogheid want zijn bord was leeg en er zat een gat in zijn korrels! Foei, foei, Foei! Goede dienaren zijn hard te vinden, hoor en je mag ze niet op hun woord geloven dat ze niet lang gaan wegblijven!
Dan ben ik eigenlijk tijdens de hele avond mijn zetel niet meer uitgeweest. Moesten nog eten, maar hadden geen puf. daarom dat ik vroeg op was, want mijn suiker was weer aan het schommelen. ( tel daar dan nog die cortisone bij...)
Vandaag de krant en pistoletes bij de nieuwe bakker, vlees voor morgen en toastjes maken voor vanavond.
Fijne dag aan elk.
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

19 jan 2019, 09:40

Afbeelding 



Goeie morgen iedereen, een koude morgen 
maar droog en zonnig meer moet dat niet zijn vind ik...
goed weer om goed gekleed een goeie wandeling te doen..
en het ongedierte (muggen en zo) te doden.. :roll:

Amai M-M ik ben al moe van het hele verhaal te lezen :roll:
maar alles is zo te zien goed verlopen... en het trouwfeest....
ja er zijn verschillende manieren om het te 'vieren' ....keuze genoeg :?
meestal gaat het voor de giften of geschenken  :oops:
Geniet vanavond van het straatfeest... :lol:
en dan een weekend om uit te rusten

anjelierken, tevreden dat de kinderen weer veilig thuis zijn...
zo zijn moeders hé... vooral de kleinkinderen zullen
veel te vertellen hebben :wink: en woef ook weer blij...

Alle seizoentjes een gezellig weekend en blijf warm
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

mammyretro
Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04

19 jan 2019, 19:13

goede avond 
het is bitter koud , ,maar de lucht is blauw en de zon schijnt 

wat willen we meer ,en het dood de microben 
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

19 jan 2019, 19:27

Iedereen een goede avond gewenst,
Onze jongste van de kl kinders is vanmorgen 6 u aan de school toegekomen , de week was heel sportief geweest in Oostenrijk ! 😀
Het zal wel 'zeer' gedaan hebben, zo vroeg, maar eerder vroeg dan 1 u te laat, zoals over 2 jaar met de oudste haar skivakantie in Oostenrijk. Hetzelfde hotel trouwens. Ik denk dat ze elk jaar de zesde klassers daar laten logeren.........
Hij was wel niet veel van zeggen over deze week, het eerste wat hij deed was een computerspel, dat hij een hele week moest missen ! 😁😉
Morgen zal het wat anders zijn, terug 'werken' voor school. Een paar dagen heeft hij nog voordat de 'toetsen' terug beginnen ......

Ja, MM, elk trouwfeest is verschillend, het is de keuze van de trouwens. 
Hopelijk valt het straatfeest wel mee ......

Nu wat tv kijken, gedoucht zijn we al en boterhammetjes zijn ook al verorberd ! 
Iedereen fijne avondgroetjes en tot...... de volgende 😉
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

19 jan 2019, 19:35

Afbeelding



Goede avond, iedereen een droge dag gehad en zon tot kort na de middag
hopelijk morgen ook zo, 't is aangenamer dan de regen..

M-J fijn dat de wintervakantie goed verlopen is en dat je kleinkind
veilig is aangekomen... en ja die speeltjes ze missen dat rap hé :roll:

Allen een dikke knuffel en tot morgen... slaaplekker :wink:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

19 jan 2019, 19:58

Hoi, ik ben aangekomen in het basiskamp van de Mount Everest , alias de berg strijk.
Morgen nog minstens een uur of twee, misschien drie.
Hangt er ook al van hoe vasthoudend iemand gaat zijn om mee iets te gaan drinken.
Ik heb voorlopig niet veel zin in die kou.

Ik vind dat ik niet anders doe dan de tafel dekken en afruimen de hele dag.
Niet zo gauw is mijn keuken opgeruimd of ze staat al terug overhoop.

Seffens eens zien wat de kijkkast te bieden heeft.
Ik denk dat het Canvas wordt vandaag.

Dames hou jullie warm! 

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

19 jan 2019, 21:11

Hallo iedereen,

Vader dacht vanmorgend dat er een vogel in huis zat.Bij nadere inspectie bleek het de bijna lege batterij te zijn van de rookmelder, die geregeld een "geluid" maakte.Ja, het lijkt wel een beetje op een vogelgeluid.
Manlief gaat morgen er een nieuwe batterij in steken.Het is wel een speciale batterij, zo van die grote.Indertijd kon je gratis op de gemeente een rookmelder afhalen.Weet zelfs niet of zoonlief rookmelders in huis heeft, dochter wel.Wij hebben er hier boven en beneden ook 1 hangen.

Daarstraks appeltaart gebakken voor morgen.Zoonlief en gezinnetje komen bij vader in de namiddag.Ze zullen wel veel te vertellen hebben, we moeten zelfs nog onze eindejaarscadeau's afgeven.

Dames, tot morgen allemaal.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

20 jan 2019, 07:39

Goede morgen seizoentjes,

Ben uitgeslapen en vond zijn heerschap kater in de badkamer op mijn stoel. Hij heeft weer een haarbal. de laatste is van 27 december. Morgen is het volle maan. mss dat het er iets mee te maken heeft? zal het eens vragen in een van de vele kattensites waarvan ik lid ben op fb.
Gisteren naar de burendrink geweest. er was redelijk veel volk. grote afwezigen waren buren veranda en die van 14 & 16. ( en nog een paar zoals Ronny & Maria) Buurvrouw Veranda huivert bij het gedacht aan Joyce. Bovendien denk ik dat het daar ook niet meer zo snor zit tussen die 2. Ik hoor regelmatig lawaai van ruziënde stemmen. Andere buurvrouw vloog zowat in mijn armen! Sinds ons gesprek verleden jaar is er veel veranderd. overbuurvrouw heeft ook een praatje komen maken. wij zijn een uurke of 2 gebleven: de echte hongaarse goulash was uitstekend! Dan was er nog iemand die artisanale garnaalkroketten had  gemaakt en die ronddeelde. heb er twee gegeten. dan waren er ook nog loempia-kes met kip en ovenborrelhapjes. al mijn hapjes moet ik zelf opeten.
De man van G. liep foto's te maken en ik denk dat hij er een van mij genomen heeft! Help, daar gaat mijn anonimiteit! nu weet de cia, de fbi de nsa en al de rest van de al dan niet geheime diensten dat mijn profielfoto op fb niet overeen komt! 
Ik wilde ventje's thermohemdje aandoen, maar L. is blijkbaar nog te klein. gelukkig had ik mijn pijnpleister voor 24 uur. Had  vloeibare gouden oogschaduw opgedaan+ mascara en mijn veer haarspeldjes ingedaan maar ze waren stug en ik kreeg ze wel in mijn haar maar ze floepten terug weg. heb ze dan uitgehaald en in mijn handtas gestoken. heb 2 keer de tent verlaten om naar mijn wc te gaan, de wc van het vroegere hoekske was voor die gelegenheid open. Cezar kwam pizza's brengen, maar ze werden verslonden voor we een hapje hadden. de condesatie van de tent druppelde in mijn nek, dus van plaats gewisseld. Ventje was in de namiddag de tv gaan opzetten met de soundbar in de tent en heeft de hdmi kabel van zichzelf moeten uitlenen. Joyce had verleden jaar de foute top 1000 opgenomen en die speelde.
wel jammer van de koude. maar anders was het geslaagd. heb een paar blz in mijn boek gelezen  en luisterend naar de dialogen van ventjes dvd in slaap gevallen. Als het dinsdag zou sneeuwen gaat ventje niet naar brussel!
vandaag eten we spaghetti. het brood van de nieuwe bakker is goedgekeurd. is lekker. Vond ventje ook.
ventje heeft biefstuk voor maandag. onze frituursnacks moeten we ook nog opeten.
het boek dat zoek was gegaan heb ik terug gevonden in de tas die ik gebruik als ik vroeg naar mams moet.
Dus daar straks na de ochtendspelletjes verder in lezen, want denk niet dat ventje vroeg gaat opstaan, gisteren was het al na 11 toen hij terug kwam van boodschappen. dus ik was een beetje gepikeerd. mijn nek/schouders deden pijn. was ook weer veel te vroeg op door mijn suikerschommelingen. Nu was het al een redelijk uur. Straks ook nieuwe theelichtjes steken voor vanavond. mss dat de stoof aangaat vandaag. gisteren zijn we wel vroeg weggegaan wegens alle twee ijskoude voeten. ik heb bedsokken over mijn andere sokken getrokken, heb ze dan ergens midden in de nacht uitgespeeld. Ventje kan niet slapen met sokken aan, dus...  hij moest dan maar zijn blauwe solo mio deken erop gelegd hebben.
Verder, dinsdag: ventje al dan niet naar brussel, woensdag komen ze de waterverzachter zijn onderhoudsbeurt geven, dit is rond het middaguur, later kan ook. de rest van de week is nog vrij. kan nog veranderen.
ik hoor de kat snurken.
ga eerst de boerderij doen en dan choices. dan kijk ik verder. Moet nog kijken of er foto's van de nieuwjaarsdrink op fb geplaatst zijn.
Fijne dag allen, hou het warm binnen als je niet buiten moet!
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

20 jan 2019, 08:59

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes, 

Manlief slaapt nog en ik heb de strijk al gedaan. Normaal doe ik die op zaterdagochtend, maar waren gisteren met Matice  op de puppyschool om 09.00H. Moesten dan ook nog alle boodschappen gaan doen, want manlief was vrijdag te laat thuis om deze nog te gaan doen. Als hij wakker is , meteen  het licht HH doen. 
Matice moet nog 1 keer naar de puppyklas en dan moet hij voortaan op zondagvoormiddag , om 08.45H naar de echte hondenschool. Dat lijkt vroeg, maar voordeel is dat je dan nog een ganse zondag hebt. 

Muddy Maddy, fijn te lezen dat het buurtfeest dan toch fijn was. Je zult jouw nieuwe poncho kunnen gebruiken hebben. Want het was ijzig koud gisterenavond . Gisteren dan toch wel een drukke dag gehad. 

Oma-C, ik hoop dat het al wat beter gaat met de kinderen. 

Anjelier, wij hebben ook geen rookmelders alhoewel ik telkens zeg dat we dat moeten kopen, maar het komt er nooit van. Moet daar echt eens werk van maken. Hoop dat het ook met de schoonouders beter gaat. En de kinderen terug thuis. Ze zullen veel te vertellen hebben. Spaanse woef zal zijn jasje wel moeten dragen bij deze vriestemperaturen, denk ik. 

Mammyretro, brr, ja, hier is het ook koud. Maar het is  wel droog en eigenlijk kan ik wel genieten van zulk weer. 

HVT, een hele berg strijk ? Nu, die gaat toch niet lopen hoor. Geniet maar van jouw zondag.

Zwanenmeer, ik weet niet of er sneeuw ligt aan de Eifel. Misschien ga je vandaag wel wandelen, als dat zo is, dan wens ik jou heel veel wandelgenot. 

MJ, ik wens jullie een hele fijne zondag. Maak het binnen maar extra gezellig. 

Manlief is intussen wakker geworden en is aan het genieten van zijn tasje koffie. 
Zo, ik ga beginnen. Deze middag goed ingeduffeld een stukje gaan wandelen met Matice. Heb zo' fuchsia donzen jasje en als ik dat aandoe, dan begint hij al te huppelen van vreugde, want dan weet hij dat het tijd is voor zijn wandelingetje. Auto rijden doet hij ook graag, enfin, manlief rijdt natuurlijk, Matice niet. 

Ik wens iedereen een prachtige zondag. Liefs en een dikke knuffel voor wie hem nodig heeft. 

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

20 jan 2019, 09:25

Afbeelding


Goede morgen iedereen, Hier was het vanmorgen min 6°
en dat zijn we niet meer gewoon de laatste tijd..
maar beter en gezonder als je goed gekleed bent...
de microben vriezen dood als ze niet te diep
in de grond en de spleten gekropen zijn  :roll:

Straks nog een beetje strijken want ik hou het graag bij
ik hou niet van zo'n Mount Everest... na elke was doe ik de strijk
dan blijft het niet zoveel... ik doe het straks bij de tv
dan kan ik het tennis ook nog wat volgen :oops:

clive een fijne puppyschool vandaag... :)

M-M fijn dat de burenavond meegevallen is, :)

anjelierken, nog gaan nieuwjaren bij vader met de kinderen en kleintjes
het is de hele maand januari tijd om te nieuwjaren :)

M-J, dat gaat zo tafel dekken en afruimen je maakt meer tijd om
aan tafel te zitten als niemand weg moet.... kan leuk zijn
maar soms ook vervelend... niks beter dan de routine...

mammyretro, gaan wandelen in de kou..? geniet ervan goed gekleed...

zwanenmeer, ook in de sneeuw gaan lopen plezant is dat
op plaatsen waar het niet glad is... geniet ervan...

Alle seizoentjes het is winter verzorg jullie goed
want de verkoudheden zijn gratis
De kinderen zijn aan het beteren maar ze houden zich nog gedeisd :roll:

Nu naar de regenkamer en dan aan de strijk, tot later :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

20 jan 2019, 13:11

Oef, ik heb het overleefd!
Met de fiets om brood en vlees.
Dan nog naar het supermarktje.
Wat mij nog nooit gebeurd is: ik kwam thuis met een kapot ei.
Laat ze nu maar vriezen en sneeuwen, ik heb genoeg te eten en te drinken.

Tja, die strijk zal zeker niet gaan lopen, maar op zondag is het nachttarief...
En, ik heb niet meer zoveel kleren die goed passen, dus moet ik wel strijken.
Zou kunnen dat ik toch nog een stapje ga wandelen deze namiddag.
Of ik niet mee kwam zingen? Neen, niet als ik nog eens met de fiets naar het centrum moet.
Trouwens, wat zou ik nu gaan binnenzitten met dit goede weer.

Nog eens een poging ondernemen om de auto binnen te zetten.
Eerst de tuintafel verhuizen, nog een tuinzetel een plaatsje geven op zolder.

Het zout van de waterverpachter moet bijgevuld.
Dat wordt weer een heel historie met de emmer en de stoel, want het is het begin van een zak van 50kg...
Emmer op de stoel, stoel onder het schab waar de zak op ligt.
Zak opendoen en zout in de emmer laten zakken, emmer leeg maken in het reservoir.
Herhaal de handeling twee maal...
Alternatief:  Jongste ambeteren of buurman vragen. Niets van, plan trekken.

Nog een fijne namiddag iedereen.

PS: Als die pijnaanval op mijn benen blijft duren zal ik de wandeling maar vergeten...

zwanenmeer
Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01

20 jan 2019, 13:52

Dag seizoentjes allemaal... 
Hier ook volop zon maar ijzig koud ... ik kom alleen buiten om de vogels en andere logées eten en water te geven ..... 
Gisteren met zus naar de film "Bohemian Rhapsody Sing A long " geweest / met een aperitiefje vooraf en iedereen was al aan het zingen met de songs die VOOR de film van Queen gespeeld werden :-)  Het was een hele fijne sfeer  / Super om te zien hoe jong en oud nu houdt van dezelfde muziek door die film / Bij thuiskomst nog tot 1u30 zitten chatten met fans van over de hele wereld  ;-)  TJa , in Amerika en Australie zijn de mensen wakker als wij normaal slapen ...... :oops: :D. Het internet kan toch soms fijn zijn als je zo prettige ervaringen kan delen ... 
Heel veel groeten aan alle seizoentjes . Hou je warm en liefst niet ziek worden . 
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

21 jan 2019, 06:58

Goede morgen seizoentjes,

ik hoef zeker niet te vertellen dat het k..koud is? Ventje is juist vertrokken en volgens het internet is het vandaag "blue monday". ze zitten er niet naast! Stond op als de wekker ging en dacht: het is echt weer maandag!
Ventje was in de badkamer ziek van Gimly aan het opkuisen, ik beneden. 't manneke kan daar ook niet aan doen en je neemt er dat bij zoals Janet van de poezenhaven zou zeggen. Die moeten zelfs met regelmaat van een klok 's nachts opstaan om hun bed te verversen omdat een van de katjes met ataxie zijn/haar behoefte in bed heeft gedaan. Of Petertje ( alias: de tsaar) die de ergste vorm van ataxie heeft en nog lang haar ook, gaan wassen onder de kraan in de lavabo omdat hij helemaal onder zijn poep zit. Ze hebben sinds vrijdag een nieuwe bewonertje: Brandon. verlamd aan de achterste poten. dierenarts ( Brandon is van Malta!) denkt dat toen hij redelijk klein was ze aan zijn voor & achter poten hebben getrokken waardoor zijn wervelkolom "uitgerekt" is. Zijn broertje is blind vanaf de geboorte maar is daar naar een gezin in Malta gegaan. Zipi, van de poezenhaven is ook blind. Gisteren is Brandon al uit zijn ledikantje gekomen ( een speciaal gemaakte box met plexiglas en spijlen waarin een mandje staat, kattenbakje en eten, drinken en speeltjes) gekomen. Hij lijkt donders goed op Bartje ( met downsyndroom) Binnen drie maanden gaan ze samen met Brandon, die dan al een andere naam zal hebben gekrgen, naar de dierenarts ginder met de X-rays om te kijken of het verergerd is of in lichte mate kan verholpen worden door bv therapie.  er komt daar soms een "kraker" aan huis ( voor de man, maar die neemt dan ook de katjes mee onder handen)
Collega mailde ventje gisteren: als het sneeuwt, gaan wij  dinsdag niet naar brussel! goed zo! zondagmorgen nog via messenger met Joyce gechat die ons bedankte omdat we er waren. Vandaag komen de mannen van 't stad de tent afbreken.
vertelde gisteren aan ventje dat ik soms luide stemmen hoor bij veranda en dat buurman zijn moestuin stopzet en zijn fruitbomen verkoopt, zei ventje; ze rollen zeker niet meer zo gemakkelijk binnen? ( buurman veranda heeft moeten bijlenen op zijn totaalbedrag van heropname en dat was nogal veel) 
moet straks mijn laarzen van boven halen want ik moet dringend een kaartje bussen en op boodschap. zout gaan hamsteren! Met mijn rug is sneeuwruimen niet zo gemakkelijk, maar ik hoop dat ik hulp krijg.
nek doet tegen de avond wel nog ambetant. zat er gisteren al om 7 uur in. tegen 9 vielen mijn ogen toe.
Er staat een nieuwe Vinny-kaars en ik heb de bovenste theelichtjes aangestoken, die onderaan ging ik vervangen maar toen belde mams om te vragen hoe het zaterdag geweest was. en dan straal vergeten.
het is nu momenteel -4°. straks een warmtepleister plakken. dan een sportzweetband rond mijn lenden doen ten eerste om die pleister op zijn plaats te houden en ten tweede om een beetje steun te hebben, zweten na de boodschappen doe ik toch.
Gimly is weer naar buiten en o, joy, ik mors weer druppels koffie! moppen is dan voor na de boodschappen en de rust.
Nu eerst homescapes: de dagelijkse bonus binnen halen, dan mss choices en de boerderij. we zouden tweede zijn. moest gisteren een tijdstaak doen en heb hem gehaald.
Duffel jullie warmpjes in als je buiten moet, rij voorzichtig met de auto en...
Fijne dag allen!
Cats Rule!