Hoekje:"De oase van rust 2018-2019".

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

veve
Lid geworden op: 16 mar 2006, 16:55
Locatie: W-Vl

19 jan 2019, 18:01

Afbeelding
Goedenavond allemaal!
Volgende week sneeuw...heb alvast een foto mee...is mooi maar als je erdoor moet is het minder leuk!
Corry dat lijkt mij een moeilijke man die T amai!
Engels ja maar ze sluipt veel te veel onze nederlandse taal binnen, ook bij handleidingen enzo uitleg in alle talen waaronder zeker het engels maar geen nederlands!
Wij zijn deze namiddag te voet naar de boerenmarkt geweest in ons stadje, een fikse wandeling en berekoud!
Ga iets warms drinken ik heb het koud, en is hier nogtans 22° zal toch niet ziek worden hoop ik?
Wens jullie nog een fijne avond en tot later, daag...
One life...live it !

schaffen
Lid geworden op: 01 apr 2018, 11:22
Locatie: aan het bos

20 jan 2019, 06:40

Afbeelding

Goede morgen iedereen 

Het is lekker koud hier , -4,5 geeft het aan , maar als het zo een mooie zonnige dag wordt als gisteren ben ik heel tevreden , mijn nichtje had geluk met haar trouw , zo een mooie zonnige dag .

Nog een fijne dag 

Groetjes

Robert 

meme-rietje
Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Locatie: Zuid-West-Vl.

20 jan 2019, 09:23

goeie vries morgen allemaal

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

omadina
Lid geworden op: 11 dec 2005, 19:34
Locatie: Meulebeke

20 jan 2019, 10:43

Goede morgen,

De zon schijnt hier al door mijn ramen, en ik zie nog wel de rijm op de daken en op de geparkeerde wagens. En volgende week.. wat sneeuwvlokken. Natuurlijk is dat wel mooi, onze fotografen hier kunnen weer mooie foto's maken !
Natuurlijk die er door moet,  is het minder leuk, en dat is waar Viv, hier zijn ze op geen winterweer voorbereid, bij het minste zijn wegen onberijdbaar, zeker op-en afritten van de auto-wegen. Ik begrijp dat toch niet goed, iedere winter komen er toch pieken waar ze normaal moeten op voorbereid zijn.

Gisteren namiddag heb ik ook nog een flinke wandeling gemaakt, het was frisjes, maar goed aangekleed kon ik me best verwarmen.
De tv staat open, de match tussen Federer, mijne favoriet en een jonge speler, Tsitsipas, wel heel spannend, eerste set gewonnen door Federer in de Tie-break, sorry ook weer een Engels woord...
Ja in Australie is het volop zomer, tot 30° en meer !

Ik ben al bij de bakker en de slager geweest, hier op 5 minuutjes van mijn deur, maar toch al gevoeld dat een extra sjaal en muts van pas komen vandaag.

Ik ben gisteren avond begonnen aan een boek(je) er zijn maar 159 blz, van Dimitri Verhulst, ik las al meerdere van zijn werken.Eergisteren zag ik het boek in de bib "Kadisj voor een Kut", wat een rare titel, dacht ik ...het relaas over zijn eigen jeugdjaren als instellingskind, een triest verhaal.
Kinderen zouden altijd en overal op de eerste plaats moeten komen, ook als volwassenen het in hun relatie moeilijk hebben. Jammer is het vaak anders.

Maatjes, ik wil eindigen met een vrolijke noot . Wij doen hier allemaal ons best om de kinderen en kleinkinderen een warme thuis te geven, met ons Corry op kop !
Ik wens jullie allemaal een heel zonnige, gezellige winterdag toe !
omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

viv
Lid geworden op: 29 apr 2005, 18:52

20 jan 2019, 13:56

 Goede middag oaserkes,

Alweer een mooie winterdag - zo mag het nog wat blijven... maar niet te lang want ik verlang toch naar warmer weer - kan echt niet goed meer tegen de kou.  Ook weer één van de charmes van het oud(er) mogen worden zeker?  ;-) 

Ik hou ook van talen hoor (betalen soms iets minder  :lol: ).  Maar zoals Ivette schrijft het Engels sluipt meer en meer ons mooi Nederlands binnen en daar erger ik mij soms aan.  In december was er in een dorp hier wat verderop mooie kerstversiering te bekijken en aan de ingang stond een groot bord met "Jurgens Christmas House" dat kan toch ook in het Nederlands hé.  Maar verder ben ik graag met taal bezig.  Vijftien jaar geleden heb ik een cursus Portugees beëindigd maar ik heb door omstandigheden niets meer met die taal gedaan en ben al heel veel vergeten.  Nu wordt er hier een (spreek)cursus Portugees gegeven in het Doppahuis.  Ik zou die wel willen volgen maar wat mij tegen houdt is dat die cursus 's avonds doorgaat...  Ben 's avonds wat minder alert ;-)

Gisteren heb ik een heel leuke avond gehad.  Voor de lessen fotografie moest ik ook nog opdrachten "light painting" (!!!) oefenen en kinderen vinden zo'n dingen plezierig om doen.   Zal nog veel moeten oefenen maar het idee was toch al goed :-) 

En nu ga ik mijn neus opnieuw buiten steken voor een winterwandeling :-)
Fijne zondag nog iedereen! 

Viv 
Laatst gewijzigd door viv op 22 jan 2019, 17:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Rietjes
Lid geworden op: 07 nov 2002, 16:02
Locatie: Ieper

20 jan 2019, 15:07

Zonnig maar bitter koud
zo heb ik het eigenlijk graag 

Mijn etentje gisterenavond is heel goed verlopen, mijn twee broers en schoonbroer hebben mijn tafel alle eer aan gedaan en zijn achteraf aan het kaarten gegaan tot in de late uurtjes.
zo heb ik het eigenlijk graag

Deze voormiddag zijn mijn ventje en ik naar het aperitiefconcert geweest van een koor waar een vriendenkoppel in zingt.  Heel mooi gevarieerd...
zo heb ik het eigenlijk graag

Wat die taalperikels betreft; eigenlijk zijn wij het slachtoffer of de bevoordeelde (hoe je het wilt zien) van onszelf want als Vlaming passen wij ons altijd overal aan en proberen iedereen in zijn eigen taal te woord te staan of te begrijpen. De meesten onder ons hebben ergens een taalknobbel(tje)
zo heb ik het eigenlijk graag 

Je ziet ik ben een tevreden, gelukkig mens  :lol:
Oud maar niet out !

veve
Lid geworden op: 16 mar 2006, 16:55
Locatie: W-Vl

20 jan 2019, 16:11

Goedenamiddag allemaal!
Is schitterend weer buiten maar berekoud,!
Alles bijgelezen en goedgekeurd!
Vandaag komen we niet buiten ventje kijkt koers en ik had plots een idee voor deze namiddag: een muts breien!
Ik had nog restjes wol liggen vandaar, hoop dat ze af is tegen vanavond, wil de muts graag aandoen morgen als ik ga wandelen met de vriendinnen!
Mijne vent heeft weer gebakken: griesmeeltaart met abrikozen en witte chocolade...
Afbeelding
is een recept van Jeroen Meus en we hebben daarnet een stuk gegeten en ze is SUPERLEKKER 
Gisteranavond waren we bij vrienden om lekker te eten en gezellig samen te zijn, en hebben dan onze onze agenda’s genomen en weer enkele avonden gepland om samen naar toneel en theater te gaan, en zo raken onze weekends ook weeral gevuld!
Ik ga verder breien...nog een fijne zondag en tot later daaag!
One life...live it !

Ivette
Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Locatie: gits

20 jan 2019, 17:36

Ik ben juist thuis na een wandeling met Nik en Els rond de Bassin in Roeselare.
Mijn schoonouders hebben daar nog in één van die bejaardenhuisjes langs het water gewoond tot ze stierven.
De gordijnen die ik nog genaaid hangen er nog altijd, zijn wel vuil!
Het water was deels bevroren, de vogels schaatsten al op de bevriezing.
Nik belde maar rond 12u dat ze me zouden komen halen. Ik heb rap een appeltaartje opgewarmd in de microgolf en koffie gemaakt. Toch wilden ze op de markt in Roeselare nogmaals koffie drinken, we vonden er amper plaats om te zitten! Ik vind de koffie in de Koornbloem warmer en beter maar om van daar terug te keren naar de Noordstraat was wel te ver!

Ik ga nu nog vanavond bij Christa spaghetti eten of: vandaag heb ik het druk maar beklaag me niet hoor!
Ik heb wel deugd gehad van die wandeling, prettig ook als men niet alleen moet wandelen!

Nu nog eens kijken naar de voetbaluitslagen maar Nik zag al op zijn GSM dat Brugge verloren heeft met 0/1, de supporters zullen ook wel niet content zijn dat ze geen goal gemaakt hebben!

Slaapwel allemaal, tot morgen! 
Ivette

Rietjes
Lid geworden op: 07 nov 2002, 16:02
Locatie: Ieper

20 jan 2019, 17:44

Veve, ik heb dat recept ook opgeslagen, 't ziet er in ieder geval heel lekker uit.
Smakelijk ! 
Oud maar niet out !

Michelly
Lid geworden op: 03 feb 2005, 19:05
Locatie: Maaseik

20 jan 2019, 19:24

Dag maatjes allemaal, 
hier gaat het zoals altijd op en af. Gisteren hebben we een nieuwjaarseten van de schoonfamilie gehad  zoals elk jaar en nadien bij een van mijn schoonbroers thuis nog wat gebabbeld en gedronken en toen was mijn pijp helemaal af. Ze hadden graag gehad dat we nog wat bleven, maar ik kon het niet meer opbrengen. Vandaag heel rustige dag gehad en morgenvroeg weer richting ziekenhuis en aan de naald na het gesprek met de oncoloog. Kom jullie dus allemaal even groeten, want dat doe ik veel te weinig maar jullie begrijpen dat wel, hoop ik dan toch. 
Fijne avond nog en straks lekker warm slapen want het is nu al heel koud volgens M; 
Michelly
De sterren zijn niet bang vuurvliegjes te lijken
(Rabindranath Tagore.)
________________________________________

Erika1
Lid geworden op: 18 jan 2004, 01:26
Locatie: Limburg - Houthalen

21 jan 2019, 07:14

Goeiemorgen,

Brrrrr de teller staat hier op -8° lag liever nog lekker warm onder de dons maar de plicht roept  :lol:
Heb tijd tot zaterdag maar dacht als ik vandaag ga dan moet ik vanaf morgen niet door de sneeuw hé.
Nog een fijne dag voor iedereen en voorzichtig als je buiten moet zijn  :wink:
Brood dat men deelt, smaakt beter.

omadina
Lid geworden op: 11 dec 2005, 19:34
Locatie: Meulebeke

21 jan 2019, 09:05

Hallo,

Goede morgen maatjes, en een fijne week !

Michelly, ik en alle maatjes hier, begrijpen je maar al te goed, dat je niet iedere dag zin hebt om te komen schrijven. De meesten van ons kunnen nog komen vertellen over al hun activiteiten, en ik ben heel blij en gelukkig dat allemaal te lezen, maar voor jou moet dat wel soms lastig zijn. Jij hebt zoveel kwaliteiten, bent zo taalvaardig, en ook sportief. Veel goede moed Michelly, en hopelijk goed nieuws van je oncoloog We zijn altijd blij iets van je te lezen, en hopelijk mag je nog veel genieten van je familie en vrienden.

Vanmorgen vroeg was het dus "rode" of "bloed" maan. Ik lag nog mijn bed, maar mijn radio stond al op, en heb zo de evolutie gevolgd, toch wel speciaal, en proficiat aan de mensen die op post waren.
Nu ga ik me klaar maken voor een uurtje sporten, ik speel maar om 10u30, dus kan ik nog eventjes verder lezen , ik heb weer 5 boeken van de bib, zo kan ik me amuseren, naast mijn andere werkjes.

Voor jullie allemaal, hou jullie goed warm, warm ingeduffeld als je een wandeling maakt. Hier is de zon al van de partij, mooi landschap en berijmde daken.
Vévé, moet lekker zijn die taart, je ventje is een echte keukenprins. Zag ze Jeroen klaar maken verleden week, zou ik ook wel lusten.
Vele groeten aan jullie allemaal, ja Yvette, Brugge verloren op eigen veld, mijn dochter was wel een beetje teleurgesteld...maar dat is toch niet zo erg, zeg ik dan.

omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

meme-rietje
Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Locatie: Zuid-West-Vl.

21 jan 2019, 09:34

goeie morgen allemaal
mijn kleindochter heeft deze foto gestuurd deze morgen
er is niet veel van te zien
rond de makro 
Afbeelding
  maar iets anders die wel goed te zien was , was dit
de vries, min 5 graden
en in mijn veranda plus 2 
Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Rietjes
Lid geworden op: 07 nov 2002, 16:02
Locatie: Ieper

21 jan 2019, 11:08

 
Afbeelding
 

De natuur kan toch mooi zijn hé in allerlei gedaantes.



Die maan heb ik ook niet gezien, te laat de rolluiken opgetrokken, 'k was het gewoon vergeten.

'k heb wel al een paar mooie foto's ervan gezien, VIV  :wink:
Oud maar niet out !

Erika1
Lid geworden op: 18 jan 2004, 01:26
Locatie: Limburg - Houthalen

21 jan 2019, 17:58

Amai nie, koud hé  :lol:als ik vanmiddag de emmer leeg maakte dan was op een mum van tijd ijsvorming  :lol:
Brood dat men deelt, smaakt beter.