Bartje de graaier zei ; "Show me the money"

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
Ice

30 mar 2019, 12:16

dejules schreef:
30 mar 2019, 11:06
petrol schreef:
30 mar 2019, 06:53
Show me the money !

10 miljard op weg naar aandeelhouders
De meeste Belgische beursgenoteerde bedrijven beloven hun aandeelhouders een hoger dividend uit te keren na een mooi resultatenseizoen.
En om de aandeelhouders nog meer te kunnen uitbetalen verhuizen ze de fabrieken naar de goedkopere Oostbloklanden.
Waar oostblokkers kunnen worden uitgebuit (gelijkschakeling lonen/sociale rechten als eu-landen ónbestaande)....en worden onze oudere werknemers in de werkloosheid gedwongen, die ze beperken in tijd om zo vlak voor hun pensioen in de armoede en naar het ocmw te jagen waar ze geen beroep op kunnen doen als huiseigenaren. :evil:
Perfect scenario om zowel eigen, vergrijzende bevolking als de bevolking van oostbloklanden als doelgroep te verarmen...schuldige: dictator eu.

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

31 mar 2019, 10:40

Ice schreef:
30 mar 2019, 12:16
dejules schreef:
30 mar 2019, 11:06
petrol schreef:
30 mar 2019, 06:53
Show me the money !

10 miljard op weg naar aandeelhouders
De meeste Belgische beursgenoteerde bedrijven beloven hun aandeelhouders een hoger dividend uit te keren na een mooi resultatenseizoen.
En om de aandeelhouders nog meer te kunnen uitbetalen verhuizen ze de fabrieken naar de goedkopere Oostbloklanden.
Waar oostblokkers kunnen worden uitgebuit (gelijkschakeling lonen/sociale rechten als eu-landen ónbestaande)....en worden onze oudere werknemers in de werkloosheid gedwongen, die ze beperken in tijd om zo vlak voor hun pensioen in de armoede en naar het ocmw te jagen waar ze geen beroep op kunnen doen als huiseigenaren. :evil:
Perfect scenario om zowel eigen, vergrijzende bevolking als de bevolking van oostbloklanden als doelgroep te verarmen...schuldige: dictator eu.

Als het hier in de EU zo slecht is pak uw boeltje en emigreer naar de USA.
Ice

31 mar 2019, 12:24

Als het hier in de EU zo slecht is pak uw boeltje en emigreer naar de USA.
Iedereen de mond willen snoeren voor kritiek op politiek wanbeleid waar ze dan notabene ook nog zelf de gevolgen van dragen. :roll:
Enkel linkse idioten blijven nog altijd koppig in eigen vel snijden en hebben zelfs het gore lef autochtonen te schofferen door hen uit hun eigen land te willen jagen voor het uiten van hun vrije meningsuiting, ga je schamen!

Moet gij trouwens niet in brussel zijn om mee te betogen voor méér belastingen door de klimaatleugen?
Je kan zelfs kiezen: voor méér belastingen, geen zelfbeschikking meer als vrouw of de afschaffing van het vrije internet....Je zal vast je gading wel vinden! :evil:
De tegenbetogingen zijn niet aan jou besteedt want die komen op voor de werkmens, zelfbeschikking, verworven rechten en vrijheid.

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

02 apr 2019, 07:31

Ice schreef:
31 mar 2019, 12:24
Als het hier in de EU zo slecht is pak uw boeltje en emigreer naar de USA.
Iedereen de mond willen snoeren voor kritiek op politiek wanbeleid waar ze dan notabene ook nog zelf de gevolgen van dragen. :roll:
Enkel linkse idioten blijven nog altijd koppig in eigen vel snijden en hebben zelfs het gore lef autochtonen te schofferen door hen uit hun eigen land te willen jagen voor het uiten van hun vrije meningsuiting, ga je schamen!

Moet gij trouwens niet in brussel zijn om mee te betogen voor méér belastingen door de klimaatleugen?
Je kan zelfs kiezen: voor méér belastingen, geen zelfbeschikking meer als vrouw of de afschaffing van het vrije internet....Je zal vast je gading wel vinden! :evil:
De tegenbetogingen zijn niet aan jou besteedt want die komen op voor de werkmens, zelfbeschikking, verworven rechten en vrijheid.
Laat u behandelen, want u bent het spoor tussen links en rechts volledig bijster.
Ga rustig in uw hangmat liggen en niet teveel bewegen.
Ice

02 apr 2019, 10:08

Tja, dat komt ervan als nva rechts lult en links handelt en andere, linkse partijen rechtse VB punten overnemen om stroop te smeren voor stemmengewin.
Voor de aalmoes aan wettelijk pensioen heb ik ZELF betaald, dat is mijn récht daar heb ik voor gewérkt en gij?
Hangmatten zijn trouwens voorbehouden voor vreemde parasieten en luie profiteurs.

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

02 apr 2019, 10:51

petrol schreef:
02 apr 2019, 07:31
Laat u behandelen, want u bent het spoor tussen links en rechts volledig bijster.
Dat kan tellen als beschuldiging en als verbale agressie.
Ik denk anders dat Ice één van de weinigen is op het forum, die de problemen van den Belziek zo helder ziet en kan verwoorden.
Maar ja, wie ben ik?
Ook een facist en racist zekers? :roll:
Ondank is 's werelds loon

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

02 apr 2019, 15:04

Petrol .

Laat u behandelen, want u bent het spoor tussen links en rechts volledig bijster.
Ga rustig in uw hangmat liggen en niet teveel bewegen.

Is er toch wel beetje over 8O

We gaan zien na de verlof periode , staat nog veel te wachten .En de gevolgen daarvan .
Ze gaan eerst hun postjes verzekeren bij de regering ...
Maar niet van de werknemers integendeel .
En dan zwijgen we nog over klimaat-Brexit-stroom-belastingen enz enz .
En veel bedrijven hebben geen concreet antwoord als je vragen stelt , wij moeten zelf afwachten .
Dat zegt voor mij genoeg voor de toekomst .
Maar ergste van al vind ik dat de overheid te kampen heeft met gebrek aan personeel hoe zou dat komen want die worden niet meer opgevuld moeten roeien met de middelen dien ze hebben . Maar daar draait alles vierkant . Overheid moet besparen , maar de bedrijven die mogen betalen ???? of die vertrekken naar andere oorden . Wat hebben ze dan bereikt ???? . Hebben ze dan hun huiswerk goed gemaakt en zijn ze geslaagd in de Wetstraat . :evil:

https://www.tijd.be/ondernemen/milieu-e ... 13039.html

Elia trekt kabel van half miljard door West-Vlaanderen

Dit moet ook betaald worden door wie .
Laatst gewijzigd door gast43 op 02 apr 2019, 15:33, 2 keer totaal gewijzigd.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

02 apr 2019, 15:08

gast43 schreef:
02 apr 2019, 15:04
Vind het toch wel aan overgaan , want je neer komt te zetten 8O
Zou daar wel waarheid in zitten? Wie het weet mag het zeggen. :lol:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

02 apr 2019, 15:37

Tikkeltje beleefdheid is wel op zijn plaats .

En trouwens je mag veel denken , maar zeggen wat je denkt ,komt soms zeer kwetsend over .
Maar ja de éné mag meer dan andere zeker .
Heb je dat ook gedaan tijdens u loopbaan ? was dat bij jullie toegelaten Wil .
Bij ons was dat niet toegelaten .

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

03 apr 2019, 08:50

Wil :Zou daar wel waarheid in zitten? Wie het weet mag het zeggen. :lol:

Petrol :Laat u behandelen, want u bent het spoor tussen links en rechts volledig bijster.
Ga rustig in uw hangmat liggen en niet teveel bewegen.

Deze hebben de senioren ook gedaan :roll:
Cijferen was ook zijne sterkste kant niet is niet de eerste keer dat zoiets media bereikt .




https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190403_04298804

“Van Overtveldt manipuleerde cijfers om fiscale records te claimen”

Nieuwe cijfers tonen dat de voorbije jaren geen records werden geboekt in de inning van fraudegeld door de Bijzondere Belastinginspectie (BBI). Nochtans claimde toenmalig minister van Financiën Johan Van Overtveldt (N-VA) meermaals zo’n record, bericht De Morgen woensdag.

Is zo beetje teveel aan worden . Wat er iedere dag op ons scherm komt .
Leugens komen toch telkens uit vroeg of laat . Wij moeten niet sjoemelen met ons pensioen .

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

03 apr 2019, 10:32

gast43 schreef:
02 apr 2019, 15:04
Petrol .

Laat u behandelen, want u bent het spoor tussen links en rechts volledig bijster.
Ga rustig in uw hangmat liggen en niet teveel bewegen.

Is er toch wel beetje over 8O

We gaan zien na de verlof periode , staat nog veel te wachten .En de gevolgen daarvan .
Ze gaan eerst hun postjes verzekeren bij de regering ...
Maar niet van de werknemers integendeel .
En dan zwijgen we nog over klimaat-Brexit-stroom-belastingen enz enz .
En veel bedrijven hebben geen concreet antwoord als je vragen stelt , wij moeten zelf afwachten .
Dat zegt voor mij genoeg voor de toekomst .
Maar ergste van al vind ik dat de overheid te kampen heeft met gebrek aan personeel hoe zou dat komen want die worden niet meer opgevuld moeten roeien met de middelen dien ze hebben . Maar daar draait alles vierkant . Overheid moet besparen , maar de bedrijven die mogen betalen ???? of die vertrekken naar andere oorden . Wat hebben ze dan bereikt ???? . Hebben ze dan hun huiswerk goed gemaakt en zijn ze geslaagd in de Wetstraat . :evil:

https://www.tijd.be/ondernemen/milieu-e ... 13039.html

Elia trekt kabel van half miljard door West-Vlaanderen

Dit moet ook betaald worden door wie .
Gast,
Ik kan u melden dat Elia aandelen het de laatste tien jaar heel goed gedaan hebben op de beurs.

Grt

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

03 apr 2019, 11:31

Petrol ,

Kan best zijn wat je zegt .


Ga jij met u winst aandelen de tussenkomst betalen stroomkabel in West-Vlaanderen .Half miljard is niet niks .
Iedereen van ons zal daar moeten voor betalen,want wij maken er gebruik van en dat kan je niet ontlopen .
Wat de toekomst ook mag wezen , niemand kan daar concreet antwoord op geven .
Zal duidelijk worden na de meimaand .
Maar wie riep hier op forum SOSSEN je hebt er toch kunnen van genieten , Van de regeling Johan Van de Lanotte . Is mooi meegenomen zo bekijk ik de zaak . Maar de graaiers daar hebben we nog niet veel mogen van verwachten integendeel .Wij zien meer rode cijfertjes blauw is precies hun kleur . Begroting .

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

03 apr 2019, 15:29

gast43 schreef:
03 apr 2019, 11:31
Petrol ,

Kan best zijn wat je zegt .


Ga jij met u winst aandelen de tussenkomst betalen stroomkabel in West-Vlaanderen .Half miljard is niet niks .
Iedereen van ons zal daar moeten voor betalen,want wij maken er gebruik van en dat kan je niet ontlopen .
Wat de toekomst ook mag wezen , niemand kan daar concreet antwoord op geven .
Zal duidelijk worden na de meimaand .
Maar wie riep hier op forum SOSSEN je hebt er toch kunnen van genieten , Van de regeling Johan Van de Lanotte . Is mooi meegenomen zo bekijk ik de zaak . Maar de graaiers daar hebben we nog niet veel mogen van verwachten integendeel .Wij zien meer rode cijfertjes blauw is precies hun kleur . Begroting .
Mooie dividenden betaald Elia ook uit elk jaar.

Be happy !!

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

03 apr 2019, 19:25

Gast43 iemand die aandelen gekocht heeft van een bedrijf, verwacht op het einde van en boekjaar een dividend, naar gelang de resultaten van dit bedrijf. Iemand die geïnvesteerd heeft in aandelen van Elia ook. Niets belet je van aandelen in een bedrijf te kopen en net zoals op je spaarrekening verwacht je dan een return on investment. Als Elia geld nodig heeft om die leiding te leggen gaat ze, als ze geld nodig heeft, een obligatielening uitschrijven waar jij en ik kunnen in participeren. Waar ligt dan eigenlijk het probleem? Eens bekeken wat de resultaten van Elia zijn? Boeken schitterende resultaten en de investeringen die ze nu doen komen ten bate van iedereen; de verbruiker en de investeerder.

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

03 apr 2019, 19:47

Horis1

Dat weet ik ook wel wat dat inhoud .

Maar hier gaat wel om wat anders waar ik naartoe wil hij beantwoord ook niet mijn vraag .

En dat de cijfers ook niet altijd kloppen . En dat is al poosje dat zoiets in de media komt . .

En als zij aandelen aanschaffen , dat laat ik aan de mensen over.Dat is privacy :D