Rare jongens, die imams

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Wil.

12 jul 2019, 23:34

De kannibaal schreef:
12 jul 2019, 16:41
Waarschijnlijk veel te schoon om waar te zijn. Sennet biedt U de mogelijkheid om een BLOG te schrijven, waarin gij dagelijks Uw frustraties in kwijtgeraakt. Een excellente titel, “ dagboekje van een islamofoob”.
Lees jij wel wat ik schrijf? Dan zou je niet wéér met dat woordje 'islamofoob' afkomen. Ik heb je uitgelegd waarom dat logisch gezien onmogelijk van toepassing kan zijn op mij.
Heb je al opgemerkt dat telkens het woord wordt gebruikt, het een poging betreft om de waarheid te onderdrukken? Je zou voor jezelf eigenlijk beter de term 'waarheidsfobie' hanteren, want dát is wat er in het achterhoofd zit van degene die 'islamofoob' roept.
Naast dit onderwerp, zijn er ook nog “Westerse democratie en de islamideologie: fricties” en niet te vergeten “Terrorisme en geplande terreurdaden in Europa”, allemaal Uw persoonlijke geesteskinderen,
Dat is nu eenmaal het spelletje dat we hier spelen, hé? Je meent dat je een politiek geladen onderwerp aanbrengt waarover veel lezers een mening hebben, of - mits het aanvoeren van een bredere achtergrondkennis - een mening kunnen beginnen vormen. In al die jaren dat ik hier op sennet vertoef, heb ik een goed handvol topics geopend. Bezwaar tegen?
met als doel, de Arabische bevolking naar de brandstapel te leiden

Zie je wel dat je het niet begrijpt! Waarom zou ik iets over de Arabische bevolking willen zeggen? De meeste moslims zijn trouwens géén Arabieren. Dit is een voorbeeld van die 'brede achtergrondkennis' die je kunt opdoen door hier te komen lezen. (Het was geen verloren dag voor jou, kannibaal :wink: )

De hedendaagse Vlaamse ouderen zijn de doelgroep van het VB en de NVA, maar het racistische vuur moet aangewakkerd blijven.
Er is nog veel werk aan jou, kannibaal. 'Racistisch' ? Het gaat om een ideologie, hé, gabber. Is het 'racistisch' om het kapitalisme te bekritiseren? Is het racistisch om het nazisme te bekritiseren? Is het racistisch om de islamideologie te bekritiseren?

Toen Ayaan Hirsi Ali zich afkeerde van de islamideologie en ze er een openlijke critica van werd, is ze dan tegelijk van ras veranderd? :lol:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Ice

13 jul 2019, 11:16

De kannibaal schreef:
12 jul 2019, 16:41
Oei, precies een reactie van iemand, die ze gisteren hebben teruggevonden in de verlaten bunker van de nazi's in Wevelgem. Het is voor mij duidelijk, onder de varkens heerst er pest, onder de Vlamingen woekert de nazi bacterie. Uitroeien is hier de boodschap. Wil. kan gerust zijn, zijn toekomstige Blog heeft al één verwoede supporter.
Wel, lukken pogingen om de vlaming valselijk racist te noemen niet meer, dan kunnen enkel nog collaborateurs (of moslims) hun toevlucht nemen tot 'nazi' om echte Vlamingen trachten te beledigen en de mond te snoeren omdat zij opkomen voor zichzelf...opmerkelijk: weer een ander verwijten wat ze zelf zijn....(je beseft toch wel dat je jezelf ook weer een nazi noemt of behoor je dan toch niet tot 'de vlamingen'?)
Vlamingen stigmatiseren en zelfs uitroeien zoals de uitroeiing van de Joden, waartoe de koran oproept, sleept deze trol erbij...en we weten allemaal wie de pest heeft aan varkens, nietwaar? :roll:

Wie de geschiedenis kent, weet dat het antisemitische moslims waren die heulden met hitler en de hedendaagse nazi's zijn.....nooit is dat duidelijker bewezen dan tegenwoordig door talloze, laffe aanvallen van moslims op Joden overal in europa.

Vragen slinks ontwijken door nietszeggende onzin, die meteen weerlegd wordt, omdat je geen argumenten hebt en met je mond vol tanden staat..antwoord eens op de vragen in mijn vorige post? "Vlaming"?

Wil.

13 jul 2019, 11:58

Ik bemerk drie elementen in de reacties van de kannibaal:

1. Poco-denken: "Je bent een islamofoob" . Deze onzinnige redenering heb ik al naar de prullenmand verwezen.

2. Het onnodig erbij sleuren van het Hitler-argument: "onder de Vlamingen woekert de nazi bacterie". Je verliest de argumentatie wanneer je er uiteindelijk zonder grond Hitler of de nazi's bijhaalt met als doel de tegenspeler te besmeuren omdat je de ideeën niet kunt ontkrachten.

3. Onwetendheid omtrent de inhoud van de islamideologie waardoor vooral het poco-denken de bovenhand neemt. Indien de nodige kennis wél aanwezig zou zijn, dan zou er ofwel een stevig tegenargument opgebouwd worden, ofwel zou een bevestiging volgen van wat er over de islamideologie wordt gezegd.

De kannibaal

13 jul 2019, 13:56

Wil. schreef:

1. Poco-denken: "Je bent een islamofoob" . Deze onzinnige redenering heb ik al naar de prullenmand verwezen.

2. Het onnodig erbij sleuren van het Hitler-argument: "onder de Vlamingen woekert de nazi bacterie". Je verliest de argumentatie wanneer je er uiteindelijk zonder grond Hitler of de nazi's bijhaalt met als doel de tegenspeler te besmeuren omdat je de ideeën niet kunt ontkrachten.

3. Onwetendheid omtrent de inhoud van de islamideologie waardoor vooral het poco-denken de bovenhand neemt. Indien de nodige kennis wél aanwezig zou zijn, dan zou er ofwel een stevig tegenargument opgebouwd worden, ofwel zou een bevestiging volgen van wat er over de islamideologie wordt gezegd.
Heel storend. Ik geef U een antwoord op Uw vraag of ik Uw teksten wel lees, en gij begint te verwijzen naar mijn reactie op de uitlating van een zeer hinderlijke wesp, die mij hier het leven zuur maakt. Ik vermoed dat “het” zelf wel het eigen pleidooi van 10 schermen aan het voorbereiden is, maar het vraagt uiteraard veel tijd.
Als echte Vlaming moet gij er zorg voor dragen dat gij echte Vlaamse uitdrukkingen en teksten schrijft. “Poco-denken” verdorie. Waar haalt gij het uit. Bestaat daar echt geen Vlaamse uitdrukking voor of ben je nu de 'Hochstapler' aan het uithangen. Per uitzondering gebruik ik eens een woord van mijn “thuisfront". Het wordt U misschien nu duidelijk, waarom ik nazistisch gedachtegoed gemakkelijker kan herkennen, ja zelfs van op afstand rieken.. De tegenspeler, waartoe gij zelf behoort, heeft geen enkel ideeëngoed. Gij leeft volledig in het verleden; “Interdit aux Nord-Africains”, met dat verschil, dat ze vroeger buiten bleven, maar dat ze U vandaag op Uw donder geven. Het feit dat zij hier massaal aanwezig zijn, heeft de Vlaming volledig te danken aan de Vlaamse ondernemer, die zijn winst cijfers verplicht moest laten stijgen. Een geluk overigens, want wie zou er anders zorgen voor de onverantwoorde riante ambtenarenlonen die tot op heden werden uitgedeeld. Hun godsdienst zult gij erbij moeten nemen, evenzeer als hun cultuur. De Vlaamse industrieel deed aanwervingen zonder bijkomende eisen, integendeel, Umicore bijvoorbeeld zorgde steeds voor een vlotte communicatie met zijn werknemers door de verspreiding van Arabische aankondigingen.
Uw grote Vlaamse ideeën, die zich beperken tot “Arabieren buiten”, zijn waardeloos en achterhaalt. De Arabier heeft ondertussen andere zorgen, de concurrentie van Polen, Russen, Tsjetsjenen, Roemenen, Chinezen. Een niet te stoppen intake eigen aan de globalisering. Allemaal Uw persoonlijke vijanden die riante levensstijl mogelijk maken.
Mijn raad, trekt Uw eigen broeksriem spannend aan, zodat de Vlaamse ondernemer minder belastingen moet ophoesten om Uw ambtenarenpensioen te betalen en hij opnieuw Vlamingen kan te werk stellen, als zij ten minste nog willen werken, want daar heb ik mijn twijfels over.

Wil.

13 jul 2019, 15:55

De kannibaal schreef:
Wil. schreef:

Heel storend. Ik geef U een antwoord op Uw vraag of ik Uw teksten wel lees, en gij begint te verwijzen naar mijn reactie op de uitlating van een zeer hinderlijke wesp, die mij hier het leven zuur maakt. Ik vermoed dat “het” zelf wel het eigen pleidooi van 10 schermen aan het voorbereiden is, maar het vraagt uiteraard veel tijd.
Moeilijk, kannibaal, héél moeilijk te begrijpen is dat Nederlands van jou. De twee zinnen hierboven kan ik niet plaatsen.
Als echte Vlaming moet gij er zorg voor dragen dat gij echte Vlaamse uitdrukkingen en teksten schrijft. “Poco-denken” verdorie. Waar haalt gij het uit. Bestaat daar echt geen Vlaamse uitdrukking voor
Ben je niet mee? Poco, als afkorting van politiek-correct is je onbekend? Hmmmm :roll:

De tegenspeler, waartoe gij zelf behoort, heeft geen enkel ideeëngoed. Gij leeft volledig in het verleden; “Interdit aux Nord-Africains”, met dat verschil, dat ze vroeger buiten bleven, maar dat ze U vandaag op Uw donder geven.
Brave man, ik ga het nog één keer herhalen: het gaat mij niet om de mensen; het gaat mij om een ideologie waarvan jij overduidelijk geen kaas hebt gegeten. Vandaar het constant verwisselen van mens en ideologie. Ga je eerst wat informeren, want nu ben je de hond in het kegelspel: je beseft niet waarover het gaat, maar gooit er toch vanalles tussen dat kant noch wal raakt.

riante ambtenarenlonen
Wacht efkes: spreek jij met julio af om élk onderwerp op één of andere manier terug te brengen tot 'de vermaledijde ambtenaar' ? Sorry, ik speel niet mee. Daarvoor bestaat een andere speeltuin.
Polen, Russen, Tsjetsjenen, Roemenen, Chinezen. Een niet te stoppen intake eigen aan de globalisering. Allemaal Uw persoonlijke vijanden die riante levensstijl mogelijk maken.
Ik heb met geen enkele nationaliteit een probleem en ik mag graag nr. 24 bestellen bij mijn lokale Chinees. Zeker met zoet-zure saus een lekkernij :lol:
Het enige wat mij stoort is een ideologie die mij tot Untermensch degradeert en mij als te bevechten vijand afschildert (jou ook trouwens, tenzij je bij die ideologische club behoort). Polen en die anderen hebben een ideologie waarin dat waardesysteem zo goed als niet aanwezig is; van die Tsjetsjenen ben ik niet zeker.
Uw ambtenarenpensioen
Cf. een stapje hoger, dejules. :roll:

De kannibaal

13 jul 2019, 18:04

Wil. schreef:

Polen, Russen, Tsjetsjenen, Roemenen, Chinezen. Een niet te stoppen intake eigen aan de globalisering. Allemaal Uw persoonlijke vijanden die riante levensstijl mogelijk maken.
Ik heb met geen enkele nationaliteit een probleem en ik mag graag nr. 24 bestellen bij mijn lokale Chinees. Zeker met zoet-zure saus een lekkernij :lol:
Het enige wat mij stoort is een ideologie die mij tot Untermensch degradeert en mij als te bevechten vijand afschildert (jou ook trouwens, tenzij je bij die ideologische club behoort). Polen en die anderen hebben een ideologie waarin dat waardesysteem zo goed als niet aanwezig is; van die Tsjetsjenen ben ik niet zeker.
[/quote]
Begint al eens met na te denken of gij wel meer waard zijt in deze nieuwe tijd. Er was onlangs een stukske journalist, die als underdog ging werken bij Bol.com, om de wantoestanden in verband met de werkomstandigheden aan te klagen. Nadat Bol.com hem een paar keer van werkplaats had laten veranderen, omdat hij het werk te zwaar vond en fysisch niet aan kon, werd hij verplaatst naar de afdeling orderpicking. Hoezeer de man zich probeerde uit te sloven, hij kon het niet halen tegen de "vreemden", die daarenboven nog heel tevreden waren met hun loon.
De sukkelaar was de enigste die klachten had over het werk-ritme en de gevraagde flexibiliteit. De flexibiliteit was een rem op zijn familiaal en sociaal leven, Voor de "vreemden" was het een voordeel dat zij zoveel uren konden werken, dikwijls nachtwerk, en het best te combineren was met het werkritme van de partner. Onze Vlaamse zak heeft dan maar ontslag genomen, en precies als overwinnaar een artikel geschreven voor De Morgen, met een lijst vol grieven. De vent besefte duidelijk niet, wie hier de grootste verliezer was. De Kannibaal had de gast nog geen halve Euro betaald voor zijn artikel. Wie is hier eigenlijk de Untermensch ???
Gaat gij nu weer beginnen memmen over de "ideologie".Niet dat het op onze leeftijd nog belang heeft, maar legt eens uit hoe gij ziet, hoe de wereld van morgen er moet uitzien, zodat wij Uw waarden en normen kunnen vastleggen. Hoe de wereld er vandaag uitziet is voor mij een gegeven. Het traject van de ene stap naar de andere is "ideologie", een traject dat moet afgelegd worden, en waar gij op geen enkele manier nog enige aanspraak of inspraak kunt claimen. Het enigste traject waarop gij nog aanspraak kunt maken, is het scenario van Uw begrafenis. Het Nederlandse vorstenhuis geeft U het voorbeeld. Zij oefenen reeds de scenario's in van hun begrafenis. Nogal luguber, maar het is nog hun enige resterende deelname aan de ideologie van morgen.

Wil.

13 jul 2019, 22:53

De kannibaal schreef:
13 jul 2019, 18:04
Begint al eens met na te denken of gij wel meer waard zijt in deze nieuwe tijd.
Ik kan over vijf minuten al bij de Übermenschen horen. Het volstaat dat ik bij mijn volle verstand, wetens en willens verklaar dat er maar één Allah is en dat Mohammed zijn profeet is. Dán ben ik geen Untermensch meer.

Je zit dus weer 100% op het verkeerde spoor wanneer je denkt dat het erop aankomt om fysiek de sterkste, de snelste of degene met de meeste uithouding te zijn.
Niet dat het op onze leeftijd nog belang heeft, maar legt eens uit hoe gij ziet, hoe de wereld van morgen er moet uitzien, zodat wij Uw waarden en normen kunnen vastleggen.
Voor mij maakt het niet uit welke levensvisie iemand aankleeft, zo lang men de medemens maar als evenwaardig ziet en de medemens de vrijheid biedt om zijn eigen leven te leiden voor zover dat niet conflicteert met de vrijheid van anderen.
Je ziet: de eisen liggen niet zo hoog, maar binnen de islamideologie is dat niet aan de orde.

Bestudeer dat ideeënstelsel eens en je zult merken dat die basisvereisten niet aanwezig zijn voor de niet-moslim.
Ice

14 jul 2019, 01:47

De kannibaal schreef:
Wil. schreef:
Moeilijk, kannibaal, héél moeilijk te begrijpen is dat Nederlands van jou. De twee zinnen hierboven kan ik niet plaatsen.
Ik wel, Wil.
Beschreven te worden als een "zeer hinderlijke wesp die hem het leven zuur maakt" en als "het" aangeduid worden, raakt mijn kouwe kleren helemaal niet.
Het bevestigt enkel mijn vermoeden dat het tijdverlies is om koppige, dorstige ezels drinken aan te bieden omdat ze enkel de wortel voor hun snuit willen zien.
Ze zagen zelf de poten vanonder de stoel waarop ze zitten en ze wéten het maar blijven ontkennen tot ze tegen de grond gaan om dan vertrappeld te worden door degenen die ze nu zo fel verdedigen.

De reden is schaamte om hun ongelijk toe te geven omdat ze vanuit onze westerse, Vlaamse normen en waarden werden opgevoed en op die manier blijven kijken naar andere culturen/geloof die echter haaks staan op wat wij beschouwen als sociaal aanvaardbaar, menselijk, rechtvaardig, democratisch, moreel, juíst.
Het is pijnlijk om de negatieve, maatschappelijke ontwikkelingen onder de neus gewreven te krijgen, mét bewijzen, als gevolg van die totaal andere levensbeschouwing en -ideologie van culturen die hier niet thuishoren omdat zij onze levenswijze afkeuren en hún visie willen opdringen, goedschiks door misleiding of kwaadschiks zoals de koran voorschrijft.

Pas als vanuit het gedachtengoed en standpunt van moslims de hele maatschappelijke situatie bekeken wordt, kan begrepen worden wat er eigenlijk aan het gebeuren is maar daarvoor moet je dan natuurlijk wel interesse hebben in en enige tijd besteden aan kennis over de islam ideologie en andere culturen ipv als een duivel in een wijwatervat tekeer te gaan tegen je eigen cultuur uit misplaatst schuldgevoel en zelfkastijding; een overblijfsel van het juk van de kerk in ons verleden.

@kannibaal: het is wel geen pleidooi van 10 schermen want zelfs dat zou je interesse voor de gedachtengang en het standpunt van moslims niet wekken vermoed ik want je bent te obsessief en eenzijdig gefocust vanuit je westers denken op een waarde-oordeel over je eigen cultuur en bijgevolg over jezelf.

Het is allemaal terug te brengen tot 1 ding: gelijkwaardigheid: wij worden niet als gelijken, zelfs niet als ménsen, beschouwd door superieur gewaande moslims uit diverse, niet- europese culturen.
En daaruit volgt élk probleem, dat is de essentie.

maior domus

14 jul 2019, 04:11

Ice schreef:
Het is allemaal terug te brengen tot 1 ding: gelijkwaardigheid: wij worden niet als gelijken, zelfs niet als ménsen, beschouwd door superieur gewaande moslims uit diverse, niet- europese culturen.
100% correct!

En hun illusie van superioriteit wordt uitgedragen met een agressie die zijn gelijke niet kent.
Naar het voorbeeld van hun criminele profeet.
Zo de profeet, zo zijn volgelingen!

Wat een verschil met onze schaapsherder, die zijn andere kaak aanbood als men op de eerste had geslagen.
Ondank is 's werelds loon

De kannibaal

14 jul 2019, 11:31

maior domus schreef:
14 jul 2019, 04:11
Ice schreef:
100% correct!

En hun illusie van superioriteit wordt uitgedragen met een agressie die zijn gelijke niet kent.
Naar het voorbeeld van hun criminele profeet.
Zo de profeet, zo zijn volgelingen!

Wat een verschil met onze schaapsherder, die zijn andere kaak aanbood als men op de eerste had geslagen.
Als het al correct is, wat de wesp hier continu zit te verkondigen, dan begrijpt gij zelfs niet waarover het gaat. Alles hetgeen gij hier neerschrijft getuigt van een aangeboren racistische haat ten opzichte van al wat vreemd gespuis is in Uw ogen.
Het zou beter zijn om in Uw geval de boodschap van de Schaapsherder hier mee te helpen verkondigen. Hij doet het al een paar duizend jaren goed en het vormt de beste verdediging tegen Uw Islam gespuis. Ik vermoed ten andere dat gij al heel dicht bij Hem staat. Het is de hoogste tijd om Zijn boodschap uit te dragen, voor gij in Uw put strompelt. Met een beetje geluk eindigt gij nog in de categorie "armen van Geest" en krijgt gij alsnog vergiffenis voor Uw menselijk wangedrag.
Mijn sermoen zal waarschijnlijk niet helpen want gij zult als overtuigde Atheïst binnen afzienbare tijd branden in het eeuwige vuur.
Zelfs als Kannibaal kan ik U niet helpen, mijn beste man of vrouw, wie weet.. Een jarenlang verzuurd stuk vlees, krijg ik in mijn ketel nooit gaar en mijn zeer kostbare tandkronen ga ik er niet op stuk bijten. :D

maior domus

14 jul 2019, 11:41

De kannibaal schreef:
Alles hetgeen gij hier neerschrijft getuigt van een aangeboren racistische haat ten opzichte van al wat vreemd gespuis is in Uw ogen.
In dat verband heb ik ooit ergens een mooie wijsheid gelezen:
"Men wordt niet geboren als racist, men MAAKT u racist."
Maar kannibaal is misschien zo iemand die overtuigd is dat racisme in de genen van de Vlaming zit? :roll:
En voor ge de verkeerde conclusies trekt:
het is niet een verblijf in extreemrechtse kringen wat een Jan met de Pet tot racist maakt, maar het is het verblijf in een samenleving waar men ziet dat men in eigen land tot tweederangsburger is gemaakt door de nieuwe kolonisators en hun collaborerende politiekers en media.
Ondank is 's werelds loon

Idefix

14 jul 2019, 12:11

Blijkbaar is voor sommigen het begrip "racist" nog heel moeilijk te plaatsen. Dus nog eens, een ras zit in de genen en die kan je niet veranderen, de rest is een religie of een doctrine en heeft totaal no-iets met de genen te maken maar met de geest. Je kan veranderen van religie of doctrine maar niet van ras. Dus is het niet mogelijk om iemand die zegt tegen de islam te zijn een racist te noemen
De zon is gratis voor iedereen

E.T.

14 jul 2019, 12:14

Dus is het niet mogelijk om iemand die zegt tegen de islam te zijn een racist te noemen
Mee eens, maar hoe gaan we hen dan noemen?

Wil.

14 jul 2019, 12:21

De kannibaal schreef:
Als het al correct is, wat de wesp hier continu zit te verkondigen, dan begrijpt gij zelfs niet waarover het gaat. Alles hetgeen gij hier neerschrijft getuigt van een aangeboren racistische haat ten opzichte van al wat vreemd gespuis is in Uw ogen.
Ah, 'de wesp' , dat verwijst blijkbaat naar mij. Ik beschouw het als een eretitel om lezers zoals jij eens goed te prikken zodat ze deels wakker gestoken worden .

Gisteren was ik een racist omdat ik het aandurf kritiek te geven op een ideologie. Vandaag is het aan Ice om als racist bestempeld te worden.

Ik ga het toch nog eens proberen, hé kannibaal: ik geef kritiek op het ideeënstelsel van de islam. Dat doe ik af en toe ook op andere ideologieën zoals het communisme.

Hier, nog een prikje van de wesp: aanhangers van de islamideologie vind je bij blanken, bij zwarten , bij gelen en bij alle kleuren en rassen die daar nog tussenin kunnen gevonden worden. Ik geef een gelijkaardige kritiek zoals ook Hafid Bouazza geeft. Dat is een Marokkaanse Nederlander die uit de islamideologie is gestapt en nu niet ophoudt zijn kritiek te spuien. Echt een racist, die man. Net zoals Ayaan Hirsi Ali. Ik bevind me in goed gezelschap :lol:

Wil.

14 jul 2019, 12:22

E.T. schreef:
14 jul 2019, 12:14
Dus is het niet mogelijk om iemand die zegt tegen de islam te zijn een racist te noemen
Mee eens, maar hoe gaan we hen dan noemen?
Probeer eens met deze twee vragen. Hoe noem je een criticus van het kapitalistische ideeëngoed? Of een criticus van het nazisme?