Begroting 3,8 miljard ontspoord sinds val regering
-
dejules
Ik pleit voor een performante ambtenarij.
U bent betrokken partij, daarom ga jij zo wild te keer want u bent onderdeel van het probleem, toch?
Nederland geeft jaarlijks 40 miljard € minder uit aan ambtenaren dan wij.
Nu goed, de N-VA volgt steeds de aanbevelingen van de Oeso en zet dit om in beleid.
-
dejules
U kunt het licht ook afzetten door op dezelfde schakelaar te drukken.
Analytisch denken is niet uw sterkste punt, toch?
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Wie niet? Ik ben daar óók voor en iedereen met gezond verstand pleit daarvoor.
Diep inzicht, julleke, diep inzicht jongen. Jezus toch ...
Hoezo betrokken partij? Ik ben niet meer werkzaam als ambtenaar. Ik ben gepensioneerd ambtenaar met uitgestelde wedde.U bent betrokken partij, daarom ga jij zo wild te keer want u bent onderdeel van het probleem, toch?
Ik zie hier maar één poster scheldwoorden gebruiken tegenover alle ambtenaren: dat ben jij. Jij bent degene die "de ambtenaren" leeglopers noemt. Zonder onderscheid. Indien je het over één bepaalde ambtenaar zou hebben, of over een aantal jou bekende ambtenaren, dan zou die hersenkronkel nog te volgen zijn, maar je maakt je uitspraak algemeen en dat betekent dat je zonder argumenten zit. Wie moet beginnen schelden om de indruk te wekken dat hij nog een argument kan bovenhalen, verliest de discussie keer op keer.
Dat is jouw geval. En ik weet ook hoe dat komt: jaloersheid en frustratie omdat je vroeger de verkeerde keuze hebt gemaakt. Je bent niet mans genoeg om de consequenties van je keuze te aanvaarden. Je gaat zoals een kleuter op de grond liggen en je stampt wild om je heen naar alles en iedereen. Maar ze laten je daar liggen en niemand trekt zich wat van jou aan. Ik in elk geval niet. Psychologische hulp kan misschien redding brengen?

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
dejules
Indien een land de keuze van mensen om voor economische welvaart te zorgen als "verkeerd" bestempeld, dan is dat land niet levensvatbaar.
-
gast43 - Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50
Dejules
Indien een land de keuze van mensen om voor economische welvaart te zorgen als "verkeerd" bestempeld, dan is dat land niet levensvatbaar.
Welvaart is de mate waarin de behoeften met de beschikbare middelen aanwezig zijn
en die zijn er niet .
Trouwens de keuze die maken ze zelf regeringleiders , niet de mensen

En hoe komt dat ze 3.8 miljard ontspoort zijn en daar komt nog altijd bij , want hier stopt het niet
26 mei nog 18 dagen en is drie maand .Veroorzaken de burgers dat ook dat er geen regering wordt gevormd .Zitten wij aan de onderhandelingstafel , en worden de burgers uitgenodigd
Welvaart is de mate waarin de behoeften met de beschikbare middelen aanwezig zijn
Trouwens de keuze die maken ze zelf regeringleiders , niet de mensen
En hoe komt dat ze 3.8 miljard ontspoort zijn en daar komt nog altijd bij , want hier stopt het niet
26 mei nog 18 dagen en is drie maand .Veroorzaken de burgers dat ook dat er geen regering wordt gevormd .Zitten wij aan de onderhandelingstafel , en worden de burgers uitgenodigd
-
-
dejules
Die honderdduizenden verstopte werklozen in onzinnige gesubsidieerde jobs moeten uit de boot anders zinken wij en dan verzuipt iedereen, toch?
-
Dat was de vraag niet.
Zijn "de performante ambtenaren" mensen die welvaart scheppen? Kunnen zij wél geld in de staatskas stoppen?

Je hebt geen antwoord op mijn simpele vraag?
Vanzelfsprekend niet. Het is een vraag die je altijd in de hoek drumt waar je niet uit geraakt.
Als je zegt dat 'performante ambtenaren' welvaart creëren, dan stelt zich de vraag hoe zij dat doen, want ze kunnen enkel geld uit de schatkist nemen, nooit erin leggen (jouw woorden, julio).
Als je 'neen' antwoordt, dan rijst de vraag waarom we überhaupt zulke mensen nodig hebben? Ze kosten meer dan ze opbrengen; dus moeten ook 'de performante ambtenaren' verwijderd worden. Ze helpen ons collectief te verzuipen.
Toch?
Blijf dan bij je doosjes, pakjessleper.
Vanzelfsprekend niet. Het is een vraag die je altijd in de hoek drumt waar je niet uit geraakt.
Als je zegt dat 'performante ambtenaren' welvaart creëren, dan stelt zich de vraag hoe zij dat doen, want ze kunnen enkel geld uit de schatkist nemen, nooit erin leggen (jouw woorden, julio).
Als je 'neen' antwoordt, dan rijst de vraag waarom we überhaupt zulke mensen nodig hebben? Ze kosten meer dan ze opbrengen; dus moeten ook 'de performante ambtenaren' verwijderd worden. Ze helpen ons collectief te verzuipen.
Toch?
Blijf dan bij je doosjes, pakjessleper.

Ik zoek naar de 'performante ambtenaren' waarvoor jij pleit. Hoe zit dat eigenlijk? Spuwen die in de handen van de mensen die hen voederen?

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.