BDW : We kunnen niet anders dan te snoeien in de sociale zekerheid

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Dicksy

22 sep 2019, 09:16

Misschien omdat ik weet waarvoor een openbaar forum dient? :roll:
En wat doe jij hier nog behalve zeuren over forumleden zonder ook maar enige bijdrage aan het onderwerp van de discussie te leveren?
Voor bladvulling zorgen? Poging de mond te snoeren omdat je het niet eens bent?
Met alle respect Ice maar hier kan ik Horus1 wel in bijtreden. Het forum hier dient blijkbaar enkel voor het grote gelijk te halen, een eigen mening geven is not done en zeker al niet als je ambtenaar bent of nog beter als je een mening geeft die nog maar durft afwijken van de aanvankelijke post. De discussie vervalt in twee, drie postings al in schelden, hitlergedoe e.d. meer. En dan moet je niet verwondert zijn dat mensen andere forumleden een broek van hetzelfde laken (proberen) te geven.
Dat men hier zijn frustraties neer schrijft is enkel goed voor de eigen gemoedsrust en kan zeker opluchten maar daar stopt het ook, niks meer en niks minder.
Ice

22 sep 2019, 11:14

Met alle respect Ice maar hier kan ik Horus1 wel in bijtreden. Het forum hier dient blijkbaar enkel voor het grote gelijk te halen,
Het grote gelijk halen? Zoals met nietszeggend commentaar zoals dit:
Trouwen Dejules je Swt theorie klopt van geen meter: is je eigen interpretatie.
??? En dan weet niemand met deze insinuatie waarom dejules zijn theorie niet zou kloppen....och, gooi er maar met je klak naar om dejules ne loer te draaien omdat hij gelijk zou kunnen hebben en horus zelf geen argumenten heeft om te kunnen weerleggen?
Wíe wil dan het grote gelijk halen zonder zelfs te weerleggen met feíten? :roll:
een eigen mening geven is not done en zeker al niet als je ambtenaar bent of nog beter als je een mening geeft die nog maar durft afwijken van de aanvankelijke post.
Waar zie jij hier dan wel een eigen mening dat te maken heeft met de discussie?! :x
Ice, waarom zend je dergelijke zaken niet direct door naar alle politiekers? Mailadressen vind toch je overal. Hier helpt dat voor geen meter. Maar dan moet je wel bij de meeste deze verkozenen je échte gegevens geven. Waarschijnlijk een probleem voor de negativisten hier.
Maak eens het verschil tussen een mening geven over het ónderwerp van discussie en persoonlijke aanvallen die níks met de gaande discussie te maken hebben?
Welke bijdrage levert deze nutteloze commentaar aan de discussie? NUL komma NUL.
De discussie vervalt in twee, drie postings al in schelden, hitlergedoe e.d. meer. En dan moet je niet verwondert zijn dat mensen andere forumleden een broek van hetzelfde laken (proberen) te geven.
Kleutergedrag dat schelden, nog erger is dan terugschelden: "meester, híj is begonnen"? Kinderachtig....
Dat men hier zijn frustraties neer schrijft is enkel goed voor de eigen gemoedsrust en kan zeker opluchten maar daar stopt het ook, niks meer en niks minder.
Blijkbaar stoort horus zich aan mijn eerdere reacties en weerleggingen in de discussie als antwoord op reacties van ánderen maar gaat ie uit frustratie in de persoonlijke aanval omdat ie geen zinnig weerwoord kan bieden om zijn gelijk te halen.
Als mijn mening horus stoort, dan moet hij maar QUOTEN wát hem stoort en NIET gefrustreerd in de aanval gaan op mij persoonlijk omdat hij geen weerwoord hééft.

Komaan, horus: zeg het eens: voor precies wélke 'zaken' zou ik volgens jou mijn méning door moeten zenden naar alle politiekers?
Elk onderwerp van discussie op dit hele forum of enkel die draadjes waar jij het niet eens bent met mijn mening? :mrgreen:

Horus1

22 sep 2019, 11:29

Amaai en dat voor een zondagmorgen. Zo'n evangelie! Moet niets weerleggen of bewijzen over dat swt gedoe van Dejules, dat weet hij zelf wel. Blijkbaar waren we op een moment collega's bij hetzelfde bedrijf, uiteraard ieder op zijn niveau. En nog iets, ik schrijf wat ik wil en laat me zeker niet intimideren noch kleineren door iemand die van zichzelf denkt dat zij alleen DE waarheid in pacht heeft en een ander alleen maar mag ja knikken. Nooit gedaan en dat zal ook nooit gebeuren.

Lars

22 sep 2019, 19:46

Ice schreef:
21 sep 2019, 15:31
Lars schreef:
21 sep 2019, 13:32
DelaVega schreef:
21 sep 2019, 13:30

Die rijke mensen spreken zich niet voortdurend uit tegen zieken, werklozen e.d.

Laat dus de N-VA eerst voor eigen deur schoonvegen. Ieder moet zijn eigen stoep schoonvegen. D.w.z. ieder moet zijn eigen gebreken verbeteren, voordat hij zich met die van anderen bemoeit.
Heeft de N-VA dan iets ondernomen tegen zieken en werklozen misschien??
Ik zou niet weten wat...
Zelfs kankerpatiënten aan het werk dwingen, medicatie onthouden aan zieken en langdurig werklozen dwingen als goedkope werkkrachten om gemeenschapswerk te verrichten voor een uitkering waarvoor ze zelf betaalden?
Dat zijn maar énkele voorbeelden....
Heb jij de laatste vijf jaar geslapen? :roll:
Gemeenschapswerk?
Sinds wanneer dat dan??

Lars

22 sep 2019, 19:48

DelaVega schreef:
21 sep 2019, 15:14
Lars schreef:
21 sep 2019, 14:53
DelaVega schreef:
21 sep 2019, 14:48
alé, dat dien dewever eerst maar eens snoeit in zijn eigen portemonnee, vooraleer aan de sociale zekerheid te komen

Dat zullen serieuze lindebomen/beukebomen zijn.
Toogpraat van de eerste de beste marginaal.
Zo klink dat in mijn oren.
Het ergert de mensen dat de waarheid zo eenvoudig is.
Gelukkig voor u is er een publiek waar die waarheden binnen gaan als zoete koek.

E.T.

22 sep 2019, 21:44

Lars schreef:
Gemeenschapswerk?
Sinds wanneer dat dan??
Uit een krant van 12 september:
Gemeenschapsdienst: het concept kwam weer op tafel. N-VA, Open Vld en CD&V willen de VDAB de bevoegdheid geven om langdurig werklozen op gemeenschapsdienst te sturen. Bart De Wever stelde immers als doel in zijn startnota om 120.000 Vlamingen extra aan de slag te krijgen.

Beste Lars, waar rook is is vuur zeggen ze bij ons weleens

DelaVega

22 sep 2019, 23:43

Lars schreef:
22 sep 2019, 19:48
DelaVega schreef:
21 sep 2019, 15:14
Lars schreef:
21 sep 2019, 14:53

Toogpraat van de eerste de beste marginaal.
Zo klink dat in mijn oren.
Het ergert de mensen dat de waarheid zo eenvoudig is.
Gelukkig voor u is er een publiek waar die waarheden binnen gaan als zoete koek.
Dat heeft de N-VA wel gemerkt aan de verkiezingsuitslag.

Dat wordt in de nabije toekomst een FLUT-partij.
Windows 8.1; Geïnstalleerd geheugen 8,00 GB; 64-bits besturingssysteem; Intel(r)Core (TM) i5 4440 CPU @ 3.10GHz; Internet Explorer 11; Ccleaner; MWB; AdwCleaner; Windows Defender.

DelaVega

22 sep 2019, 23:52

E.T. schreef:
Lars schreef:
Gemeenschapswerk?
Sinds wanneer dat dan??
Gemeenschapsdienst: het concept kwam weer op tafel. N-VA, Open Vld en CD&V willen de VDAB de bevoegdheid geven om langdurig werklozen op gemeenschapsdienst te sturen. Bart De Wever stelde immers als doel in zijn startnota om 120.000 Vlamingen extra aan de slag te krijgen.

Dat die Paljas (dewever) het snoeien van zijn eigen portemonnee maar als doel stelt.
Windows 8.1; Geïnstalleerd geheugen 8,00 GB; 64-bits besturingssysteem; Intel(r)Core (TM) i5 4440 CPU @ 3.10GHz; Internet Explorer 11; Ccleaner; MWB; AdwCleaner; Windows Defender.

Lars

23 sep 2019, 07:54

E.T. schreef:
Lars schreef:
Gemeenschapswerk?
Sinds wanneer dat dan??

Beste,
Ik leef in de realiteit, niet in concepten die ergens op een tafel liggen.

Lars

23 sep 2019, 07:55

Lars schreef:
E.T. schreef:
Lars schreef:
Gemeenschapswerk?
Sinds wanneer dat dan??

Beste,
Overigens is heel het concept gemeenschapsdienst onzin, het spreekt vooral chagrijnige rechtse types aan...
Ice

23 sep 2019, 11:13

Lars schreef:
Lars schreef:
E.T. schreef:

Beste,
Overigens is heel het concept gemeenschapsdienst onzin, het spreekt vooral chagrijnige rechtse types aan...
Als er al een consensus bestaat tussen de drie partijen, nva/open vld en cd&v die overigens als verliezers onderhandelen over een nieuwe vlaamse regering, dan is het wel al meer dan een 'concept'?
Overigens creëerde de federale regering-Michel reeds in 2018 het wettelijke kader voor maatregelen om niet-werkenden aan te sporen aan de slag te gaan en hen ook aantrekkelijker te maken voor werkgevers en één van die maatregelen is dus gemeenschapsdienst voor langdurig werklozen.
Dus onzin? Enkel een ontwerp? Past anders perfect in het plaatje: afbraak SZ dat bdw niet onder stoelen of banken steekt... :roll:

Natuurlijk zal de vlaamse regering, met nva op kop, er als de kippen bij zijn om de vlaamse werklozen tot gemeenschapsdienst te dwingen...brussel en wallonië hebben immers niet zoveel langdurig werklozen die dringend aan het werk moeten, nietwaar? 8O

Lars

23 sep 2019, 16:25

Ice schreef:
23 sep 2019, 11:13
Lars schreef:
Lars schreef:

Beste,
Als er al een consensus bestaat tussen de drie partijen, nva/open vld en cd&v die overigens als verliezers onderhandelen over een nieuwe vlaamse regering, dan is het wel al meer dan een 'concept'?
Overigens creëerde de federale regering-Michel reeds in 2018 het wettelijke kader voor maatregelen om niet-werkenden aan te sporen aan de slag te gaan en hen ook aantrekkelijker te maken voor werkgevers en één van die maatregelen is dus gemeenschapsdienst voor langdurig werklozen.
Dus onzin? Enkel een ontwerp? Past anders perfect in het plaatje: afbraak SZ dat bdw niet onder stoelen of banken steekt... :roll:

Natuurlijk zal de vlaamse regering, met nva op kop, er als de kippen bij zijn om de vlaamse werklozen tot gemeenschapsdienst te dwingen...brussel en wallonië hebben immers niet zoveel langdurig werklozen die dringend aan het werk moeten, nietwaar? 8O
Nogmaals, ik geloof dat niet.
Als men dit praktisch wil uitwerken zal men geconfronteerd worden met:
- ziekteverzuim
- extra ambtenaren
- administratieve rompslomp allerhande
Lees: veel kosten.

En dat allemaal om aan het buikgevoel van de Vlaming te voldoen?
Ik geloof daar niet in.

tokkio

23 sep 2019, 17:03

Horus1 schreef:
22 sep 2019, 11:29
Amaai en dat voor een zondagmorgen. Zo'n evangelie! Moet niets weerleggen of bewijzen over dat swt gedoe van Dejules, dat weet hij zelf wel. Blijkbaar waren we op een moment collega's bij hetzelfde bedrijf, uiteraard ieder op zijn niveau. En nog iets, ik schrijf wat ik wil en laat me zeker niet intimideren noch kleineren door iemand die van zichzelf denkt dat zij alleen DE waarheid in pacht heeft en een ander alleen maar mag ja knikken. Nooit gedaan en dat zal ook nooit gebeuren.
Voilla, gesproken als Horus de God van het licht, maar zou u beter uw naam niet veranderen in Seth, de boze God van de duisternis,want wat dejules aanhaalt is dikwijls waarheid,voor spijt wie het benijd, en ja dat pikt soms,maar laat die dejules maar doen, hij benadrukt de feiten die in dit land mislopen.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Horus1

23 sep 2019, 19:37

tokkio, blijf maar geloven in de sprookjes van Dejules.
Ice

24 sep 2019, 10:40

Lars schreef:
23 sep 2019, 16:25
Nogmaals, ik geloof dat niet.
Als men dit praktisch wil uitwerken zal men geconfronteerd worden met:
- ziekteverzuim
- extra ambtenaren
- administratieve rompslomp allerhande
Lees: veel kosten.

En dat allemaal om aan het buikgevoel van de Vlaming te voldoen?
Ik geloof daar niet in.
Je gelooft niet dat de partijen die hopen de vlaamse regering te vormen de laatste hand leggen aan een waslijst maatregelen om Vláámse niet-werkenden (merk op: de term langdurig werklozen wordt al vermeden, zieken werken ook niet???) aan te sporen om aan de slag te gaan als nóg goedkopere arbeidskrachten voor werkgevers?

Ondanks het wettelijke kader dat de federale regering reeds creëerde én informateur bdw als doel stelde in zijn startnota om 120.000 Vlámingen extra aan de slag te krijgen om tot een werkzaamheidsgraad van 80 procent te komen? 8O
Jaja, de vlaamse 'bevoegdheden' komen nu goed van pas om selectief vlamingen aan te pakken, waalse en brusselse werklozen kunnen zo vrijgesteld worden van deze 'maatregelen' door de waalse en brusselse regeringen..die mogen immers zélf maatregelen nemen.. :evil:

Wélke extra ambtenaren en administratieve rompslomp? Daar wordt VDAB immers voor gebruikt, jeweetwel: die DIENST om werklozen aan het werk te hélpen door arbeidsbemiddeling, opleiding, loopbaanbegeleiding en outplacement?
Er zijn dus geen bijkomende ambtenaren nodig.

Om te voldoen aan het buikgevoel van de vlaming? Je bedoelt het verdeel en heers spelletje waarbij telkens groepen tegen elkaar uitgespeeld worden om met publieke goedkeuring verworven arbeidsrechten en SZ te kunnen afbreken zoals bdw al jaren ópenlijk van de daken schreeuwt?
Hoeveel duidelijker moet je het dan eigenlijk nog hebben?? :roll:

@horus: weerleg de 'sprookjes' van dejules dan eerst maar eens met bewijzen en argumenten? Goedkoop en laf om alles maar af te doen als sprookjes omdat je geen gefundeerde weerlegging voor feíten hebt.