Terrorisme en geplande terreurdaden in Europa

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Wil.

15 feb 2020, 20:42

Terrorisme in Zwitserland.

Pardon, islamterrorisme in Zwitserland.

Afbeelding
Dit zijn de petroleumopslagplaatsen nabij de vlieghaven die Daniel D. alias Abu Ilias al-Swisri op het oog had. De veiligheidsdiensten hebben de aanslag kunnen verhinderen.

Zwitserland mag dan voor ons misschien geen typisch 'moslimland' zijn, maar er zijn toch al enkele jihadi's van eigen bodem opgestaan tussen de alpenweiden. Deze Daniel D. is de laatste. Een goed jaar geleden werden twee Scandinavische meisjes afgeslacht in Marokko. De knaap die hiervoor verantwoordelijk was, is een Zwitser, Kevin Z.

Bekeerlingen uit het Westen willen vanzelfsprekend zo dicht mogelijk bij het voorbeeld van de perfecte mens aanleunen. Ze zijn Mohammedanen in de strikte betekenis van het woord en willen niet onderdoen voor de Arabische muzelmannen of moslims uit andere gebieden.

Lees het hier
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.

20 feb 2020, 10:19

In het Duitse Hanau schiet een man elf of twaalf mensen dood die in shishabar zaten waterpijp te roken. Bild schrijft al minder dan 12 uur na de feiten dat de dader extreem-rechtse motieven had, want de dader had 'een manifest' achtergelaten. De BBC laat op de website weten " officials saying there is evidence the gunman was a far-right extremist."

Eigenaardig is dat wanneer een groepje terroristen een kantoor van een weekblad binnenstormt en er iedereen overhoop schiet, het véél langer duurt voordat men de motivatie meent te kennen. Zelfs wanneer die jongens op straat Allahu Akbar roepen, dan nóg blijft men zoeken naar de reden.

Toen Lee Rigby in Londen op klaarlichte dag op straat werd onthoofd en de moslimterroristen hun motivatie lieten opnemen op video terwijl het mes letterlijk nog droop van het bloed, toen werd gezegd dat 'dit niet de islam is'. De reden moest blijkbaar nog gevonden worden.

Wat beoog ik met deze posting NIET ? Het afzwakken van de ernst van de moordpartij in Duitsland. De kans is groot dat het om terreur gaat, aangezien de mogelijkheid bestaat dat de man politieke verandering wil bereiken met zijn terreurdaad.

Wat beoog ik WEL? De hypocrisie van de media aan de kaak stellen. In het ene geval is onmiddellijk geweten wat de motivatie is, in het andere geval niet.

Lars

20 feb 2020, 10:35

Afbeelding
dejules

20 feb 2020, 12:30

Wil. schreef:
In het Duitse Hanau schiet een man elf of twaalf mensen dood die in shishabar zaten waterpijp te roken. Bild schrijft al minder dan 12 uur na de feiten dat de dader extreem-rechtse motieven had, want de dader had 'een manifest' achtergelaten. De BBC laat op de website weten " officials saying there is evidence the gunman was a far-right extremist."

U bent zoals die gek eveneens een "Far-right extremist".
U steekt niet onder stoelen of banken dat U een bruine blokker bent.
Jullie zetten aan tot haat!

Wil.

20 feb 2020, 12:54

"Jullie" ? Keizerlijk meervoud? :lol:
dejules

20 feb 2020, 14:12

Wil. schreef:
20 feb 2020, 12:54
"Jullie" ? Keizerlijk meervoud? :lol:
"Jullie" slaat op uw partij Vlaams Belang.
Als de verwachtingen uitkomen gaan die de grootste overwinning van N-VA verpulveren en komen er tientallen parlementszetels vacant. Als ge U kandidaat stelt om op de lijst te gaan staan wordt U met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid parlementair. Tenzij er veel overlopers zijn bij de N-VA.

Wil.

20 feb 2020, 15:11

Lars schreef:
Afbeelding
In Frankrijk heeft men na de moslimterreur op de Ramblas in Barcelona en in Marseille het plan opgevat om islamitische geradicaliseerden te behandelen als mensen met een mentale ziekte. Op die manier denkt men de moslimterreur te kunnen indijken.

"ISLAMIC radicals are to be treated as mentally ill in a new program aimed at preventing terror attacks like the one which claimed 15 lives in Barcelona just days ago. The proposal was made by French interior minister Gérard Collomb who confirmed Emmanuel Macron’s Government would enlist mental health experts to help in its battle against Islamic State (ISIS). "

De basishouding moet volgens de Franse minister dus zijn: is iemand een moslimradicaal, dan is het eerste wat we moeten onderzoeken zijn mentale gezondheid.

Wáár de bron van die radicalisering ligt (bij Mohammed en Allah, vanzelfsprekend) dient niet of slechts later bekeken te worden.

Lars

20 feb 2020, 15:47

Wil. schreef:
Lars schreef:
Afbeelding
In Frankrijk heeft men na de moslimterreur op de Ramblas in Barcelona en in Marseille het plan opgevat om islamitische geradicaliseerden te behandelen als mensen met een mentale ziekte. Op die manier denkt men de moslimterreur te kunnen indijken.

"ISLAMIC radicals are to be treated as mentally ill in a new program aimed at preventing terror attacks like the one which claimed 15 lives in Barcelona just days ago. The proposal was made by French interior minister Gérard Collomb who confirmed Emmanuel Macron’s Government would enlist mental health experts to help in its battle against Islamic State (ISIS). "

De basishouding moet volgens de Franse minister dus zijn: is iemand een moslimradicaal, dan is het eerste wat we moeten onderzoeken zijn mentale gezondheid.

Wáár de bron van die radicalisering ligt (bij Mohammed en Allah, vanzelfsprekend) dient niet of slechts later bekeken te worden.
Dat laatste is heel interessant: de bron van die radicalisering.
Pas dat eens toe op de dader op Hanau.

Zou het kunnen dat er media zijn die inwerken op labiele mensen?
Ice

20 feb 2020, 15:54

Wil. schreef:
Wat beoog ik met deze posting NIET ? Het afzwakken van de ernst van de moordpartij in Duitsland. De kans is groot dat het om terreur gaat, aangezien de mogelijkheid bestaat dat de man politieke verandering wil bereiken met zijn terreurdaad.

Wat beoog ik WEL? De hypocrisie van de media aan de kaak stellen. In het ene geval is onmiddellijk geweten wat de motivatie is, in het andere geval niet.
Hypocrisie van de media aan de kaak stellen? Dat is reeds járen aan de gang...daar kom je een beetje laat achter.... :mrgreen:
De moordenaar in Duitsland heeft zijn 72-jarige moeder vermoord en heeft dan zelfmoord gepleegd, net op de radio gehoord.

https://www.hln.be/nieuws/buitenland/is ... ~a3674204/

Eerst pamperen en zwaaien met godsdienstvrijheid waardoor religieuze wetten superieur worden aan de wetten van de republiek en dan komen jammeren als het kalf reeds verdronken is......macron, de huichelaar.
Dooie mussen uitdelen zoals de imamopleiding door geens waar geen énkele student wil aan deelnemen: nép oplossingen van de politiek om islamisering te laten voortwoekeren en onze maatschappij verder te ontwrichten door een uitheemse veroveringsideologie dat het westen haat.
De Franse president wil niet langer imams huisvesten die vanuit landen als Algerije of Turkije naar Frankrijk worden gestuurd. “Er zijn te veel imams die prediken tégen Frankrijk en die verwant zijn aan het salafisme of de Moslim Broederschap”, aldus Macron.

Tegelijk zegt hij zich niet te richten tegen de islam op zich. “Een plan maken tegen de islam, zou een grote vergissing zijn”, aldus het staatshoofd. “Onze vijand is het separatisme. Islamistisch separatisme is onverenigbaar met vrijheid en gelijkheid, onverenigbaar met de ondeelbaarheid van de Republiek en de noodzakelijke eenheid van de natie.”
En ze verzinnen maar telkens nieuwe woordjes om te vermijden dat ze islam als het kwaad en de oorzaak van terrorisme moeten benoemen en om dat barbaars ongedierte te kunnen blijven vrijpleiten.
Wil. schreef:

Oké...laten we eens aannemen dat ze elke radicale moslim als geestesgestoorde gaan bestempelen, dan is het de plicht van de politiek om de maatschappij te beschermen tegen deze gevaarlijke gekken en ze allemaal op te sluiten of eruit te gooien, toch? Ook al voor hun eigen bescherming... :twisted:
Dringt er zich dan ook geen algemeen, psychisch onderzoek op naar de geestelijke gezondheid van elke moslim in alle moslimgemeenschappen om moslims tijdig op te sporen vóór ze radicaliseren? Ter preventie van terrorisme? :mrgreen:

Duidelijk een wanhoopspoging van spartelende politici als duivels in een wijwatervat om de onvermijdelijke bekentenis dat de islam ideologie aan de basis van terrorisme ligt, een conclusie die de doorsnee burger reeds jaren geleden trok, trachten onder de mat te vegen met alle mogelijke middelen en leugens - eu/politici merken dat hun bedrieglijke misleiding, om islamisering doorgang te laten vinden, niet meer werkt bij het publiek.

@Lars: de dader van hanau was ook een mentaal gestoorde...case closed.. :mrgreen:

Wil.

20 feb 2020, 15:57

Lars schreef:
Wil. schreef:

Dat kan zeker. Maar dan is het wel opvallend dat er héééél veel labiele mensen zijn die per toeval ook nog de islamideologie aanhangen, vind je ook niet? En heel weinig labiele mensen onder al de anderen samen.

Werken die media dan niet in op ons, Vlaamse of belgische niet-moslims? Ja, toch? Maar je gaat het niettemin moeilijk hebben om terroristen te vinden onder die grote groep Vlamingen/belgen , terwijl ik het niet moeilijk heb om zo direct al een stuk of 5 moslimterroristen van eigen bodem op te noemen. En nochtans komen die 5 terroristen uit een klein staal van de bevolking (± 10% v.d. ganse groep). Ze zouden dus veel dunner gezaaid moeten zijn. Maar dat is net niet het geval.

Lars

20 feb 2020, 16:03

Wil. schreef:
20 feb 2020, 15:57
Lars schreef:
Wil. schreef:

Dat kan zeker. Maar dan is het wel opvallend dat er héééél veel labiele mensen zijn die per toeval ook nog de islamideologie aanhangen, vind je ook niet? En heel weinig labiele mensen onder al de anderen samen.

Werken die media dan niet in op ons, Vlaamse of belgische niet-moslims? Ja, toch? Maar je gaat het niettemin moeilijk hebben om terroristen te vinden onder die grote groep Vlamingen/belgen , terwijl ik het niet moeilijk heb om zo direct al een stuk of 5 moslimterroristen van eigen bodem op te noemen. En nochtans komen die 5 terroristen uit een klein staal van de bevolking (± 10% v.d. ganse groep). Ze zouden dus veel dunner gezaaid moeten zijn. Maar dat is net niet het geval.
Ik geloof niet dat moslims en niet-moslims zich door dezelfde media laten beïnvloeden.
Daarom dat ik even wil focussen op dit geval.
Mij interesseert vooral hoe die man geradicaliseerd werd. Naar wat keek hij, welke sites bezocht hij.
En vooral: wie zit er achter die sites.

Wil.

20 feb 2020, 16:35

Dat zal nog wel te berde gebracht worden. Eigenaardig is ook dat hij zijn eigen moeder zou (!) hebben doodgeschoten. Welke ideologie mag dat zijn?

Maar dan blijkt wel dat de sites die islamieten bezoeken véél efficiënter zijn in het beïnvloeden van hun bezoekers dan de sites van de niet-moslims. Er zijn immers veel meer moslimterroristen in de wereld dan alle andere terroristen samen.

En specifiek in dit land hebben die sites die zich richten op moslims hun 'deugdelijkheid' al ruimschoots bewezen, niet? Die achterstand valt zelfs moeilijk in te halen. Je moet het ook in verhouding tot de aantallen zien: moslims tegenover niet-moslims. En tóch aan de leiding staan, die islamterroristen.

Hoe zou dát komen, Lars?

Lars

20 feb 2020, 16:48

Wil. schreef:
20 feb 2020, 16:35
Dat zal nog wel te berde gebracht worden. Eigenaardig is ook dat hij zijn eigen moeder zou (!) hebben doodgeschoten. Welke ideologie mag dat zijn?

Maar dan blijkt wel dat de sites die islamieten bezoeken véél efficiënter zijn in het beïnvloeden van hun bezoekers dan de sites van de niet-moslims. Er zijn immers veel meer moslimterroristen in de wereld dan alle andere terroristen samen.

En specifiek in dit land hebben die sites die zich richten op moslims hun 'deugdelijkheid' al ruimschoots bewezen, niet? Die achterstand valt zelfs moeilijk in te halen. Je moet het ook in verhouding tot de aantallen zien: moslims tegenover niet-moslims. En tóch aan de leiding staan, die islamterroristen.

Hoe zou dát komen, Lars?
Dat er in verhouding meer niet-moslims zijn die kritisch staan tegenover polariserende media?
Maar eigenlijk ben ik zo thuis in haatdragende moslim media.
Jij wel??

Als niet-moslim pik ik wel meer en meer louche sites op die tot doel hebben de mensen hoorndul te maken...

Wil.

20 feb 2020, 16:50

Lars, ik schrijf meestal alleen over zaken waarvan ik een zekere kennis heb verworven. De islamideologie is er daar één van.

Als we ervan uitgaan dat er evenveel labiele mensen zijn tussen alle groepen van de bevolking, hoe valt dan de grote overrepresentatie van moslimterroristen in dit land (en de wereld) te verklaren?

Lars

20 feb 2020, 17:24

Wil. schreef:
20 feb 2020, 16:50
Lars, ik schrijf meestal alleen over zaken waarvan ik een zekere kennis heb verworven. De islamideologie is er daar één van.

Als we ervan uitgaan dat er evenveel labiele mensen zijn tussen alle groepen van de bevolking, hoe valt dan de grote overrepresentatie van moslimterroristen in dit land (en de wereld) te verklaren?
Zeg jij het maar.