Coronavirus

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.

06 apr 2020, 17:01

Fred1950 schreef:
... omdat er bijwerkingen zijn. Ik heb van nature uit een hoog hematocriet gehalte wat betekent dat ik maximaal de zuurstof uit de lucht opneem. Denk je dat ik dan bij een besmetting niet op IC beademd zou hoeven te worden ?
Je doet er best aan om altijd een papier op je borst te dragen met die info.
Als ze in zo'n overvol ziekenhuis alleen voortgaan op je uitzicht of ze horen je ijlende taal uitslaan over snelladers voor batterijen enz ... dan weet ik het nog zo niet. :wink:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

tokkio

06 apr 2020, 17:16

Ik heb van nature uit een hoog hematocriet gehalte
Dat heb ik van renners ook gehoord,daar had het de naam van brood, en hesp............ :D
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Fred1950

06 apr 2020, 17:37

Wil. schreef:
06 apr 2020, 17:01
Fred1950 schreef:
... omdat er bijwerkingen zijn. Ik heb van nature uit een hoog hematocriet gehalte wat betekent dat ik maximaal de zuurstof uit de lucht opneem. Denk je dat ik dan bij een besmetting niet op IC beademd zou hoeven te worden ?
Je doet er best aan om altijd een papier op je borst te dragen met die info.
Als ze in zo'n overvol ziekenhuis alleen voortgaan op je uitzicht of ze horen je ijlende taal uitslaan over snelladers voor batterijen enz ... dan weet ik het nog zo niet. :wink:
Gij zijt toch een lulleke , nietwaar. :lol: Denkt ge nu echt dat men mijn dossier niet zou raadplegen ? Bekijk je eigen dossier eens via COZO, misschien staat daar iets in dat wijst op teveel rechtsdraaiende proteïnes. Daar krijg je dolle ziektes van zoals de koeien destijds.

tokkio

06 apr 2020, 17:40

Het crisiscentrum,(wie zit daar nu in)heeft de maatregelen versoepeld,maar doordat het zo onduidelijk is kan oom agent lustig verder boeten uitdelen......alhoewel ze op de foto (die 2) niet genoeg afstand nemen.......
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/cr ... ~a2cd02be/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

boeffer

06 apr 2020, 17:58

Ca 15 hr was't herhaling, remdesivir heet dat, iets tegen ebola.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
Ice

06 apr 2020, 22:48

Fred1950 schreef:
06 apr 2020, 16:14
Wélke bijwerkingen zouden er kunnen zijn?
En van wát zouden er bijwerkingen kunnen zijn: van zuurstof? 8O

Deze methodes worden reeds járen gebruikt door sportdokters om rechtstreeks zuurstof in het bloed te brengen voor betere prestaties en een boost van energie bij topatleten.
Daar kan overigens géén enkele bijwerking optreden want het bloed wordt afgetapt, énkel zuurstof toegevoegd en langs dezelfde weg wordt het EIGEN bloed, verrijkt met zuurstof, teruggegeven aan de atleet/patiënt==>níks bijwerkingen en zelfs geen risico op enige besmetting want het is een gesloten circuit. :roll:
Man, man....weer de klok horen luiden maar geen idee hebben waar de klepel hangt maar wel weer die indruk willen geven?

De vraag gaat niet over jou, de vraag is waarom deze directe manier van zuurstof toedienen niet wordt gebruikt aangezien de longen kapot zijn door het virus en beademing dus weinig zin heeft want de longen kunnen de zuurstof via die weg toch niet opnemen met ademnood en zuurstoftekort in het bloed tot gevolg..
Beademing lijkt dus volkomen nutteloos te zijn.

Ook als jij maximaal de zuurstof uit de lucht opneemt maar je longen zijn kapot door het virus dan zou beademing helpen, denk je? Uiterst twijfelachtig...

Overigens nog een bedenking:
In ziekenhuizen wordt op quarantaine afdelingen waar nog niet bepaald is of de patiënten corona besmetting hebben, 3x per dag de bloeddruk en temperatuur gemeten, echter de saturatie meting door een pulsoxymeter - dat het zuurstofgehalte in het bloed meet - wordt genegeerd en enkel uitgevoerd op verzoek van de patiënt.
En laat dat nu eens het belangrijkste zijn, zeker bij corona besmetting....uiterst vreemd en merkwaardig te noemen dat dit niet wordt opgevolgd?

@gast43:
Ice waarom ben jij geen dictator geworden !!
Wat is dat voor onnozele vraag?!!

Doe liever wat aan dat koeterwaals om met zinsbouw en vervoegingen van werkwoorden verstaanbare zinnen te kunnen vormen op het niveau van de basisschool, (daar leren ze met woorden zinnetjes te vormen) dan kun je misschien ook begrijpen dat een forum net dient om 'je gedacht' te zeggen. :roll:

URSULAMI

07 apr 2020, 09:03

Van het net
Weet iemand of dit correcte info is ?

Het verbaasde je niet dat nadat Rusland alle reizende toeristen uit het buitenland had gehaald, er nog steeds op hen werd gewacht door tienduizenden Russen. Dit zijn de Russen die er plotseling over nadachten, omdat ze al lange tijd permanent in het buitenland woonden, maar toen de chaos in de wereld begon met een pandemie, wilden ze dringend evacueren naar hun historische thuisland. Dit kan een van de redenen zijn.

'Een met coronavirus besmet persoon in de Verenigde Staten heeft tienduizenden dollars nodig om hun behandeling in het ziekenhuis te betalen,' zeiden ze in een onafhankelijke organisatie, aldus FAIR Health, aldus CNBC. Als een persoon geen ziektekostenverzekering heeft, moet hij betalen van ...

Opgemerkt wordt dat een burger met een verzekering een dergelijk bedrag kan verlangen, verwijzend naar het feit dat de gespecificeerde medische zorg niet is opgenomen in de lijst van diensten die in de verzekering zijn vastgesteld. Een Amerikaan zonder verzekering moet ongeveer 73.300 dollar betalen voor een ziekenhuisopname van 6 dagen, terwijl de verzekerde 38.220 dollar uit de portemonnee moet betalen.

Deze informatie werd verkregen na analyse van een database met uitgaven van Medicare en Medicaid. Op basis hiervan berekenden experts het geschatte bedrag van de kosten voor de behandeling van longontsteking veroorzaakt door coronavirus. Bij gebrek aan financiën kan de patiënt naar de telegeneeskundediensten of naar de hotline - dit kost hem minder, aldus de boodschap.

De gemiddelde kosten van telegeneeskundediensten zijn $ 43 voor Amerikanen met een verzekering. Verzekeringsmaatschappijen betalen gemiddeld $ 34 voor een consult van 5-10 minuten. De verzekerde Amerikaan betaalt slechts een deel van het bedrag waarvan de omvang wordt bepaald door het verzekeringsplan.

Trouwens, wat de Amerikanen denken over de hulp van $ 1.000 die Trump belooft hen te betalen:

Maar onlangs bespraken we dergelijke berichten hier, waarin werd gemeld dat ze in de VS van plan zijn alleen diegenen te reanimeren die ervoor kunnen betalen

Fred1950

07 apr 2020, 12:25

Ice schreef:
06 apr 2020, 22:48
Fred1950 schreef:
Wélke bijwerkingen zouden er kunnen zijn?
En van wát zouden er bijwerkingen kunnen zijn: van zuurstof? 8O

Deze methodes worden reeds járen gebruikt door sportdokters om rechtstreeks zuurstof in het bloed te brengen voor betere prestaties en een boost van energie bij topatleten.
.....
Dat wordt gepraktiseerd bij diegenen die het er ergst aan toe zijn. Dat noemt ECMO (extracorporele membraanoxygenatie) . Bijwerkingen ? Misschien vind je die hier : https://www.ucll.be/sites/default/files ... enatie.pdf

Ik vrees dat bij van wie de longen al bijna gans vernietigd zijn dergelijke ECMO niet veel meer zal baten.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 07 apr 2020, 12:28, 2 keer totaal gewijzigd.

Fred1950

07 apr 2020, 12:27

URSULAMI schreef:
07 apr 2020, 09:03
Van het net
Weet iemand of dit correcte info is ?
....
Als er meerdere ernstige bronnen zijn mag je het als correct aannemen. "Obama care" moest hier iets aan verhelpen, helaas ....
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 07 apr 2020, 17:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Ice

07 apr 2020, 13:03

Fred1950 schreef:
07 apr 2020, 12:25
Dat wordt gepraktiseerd bij diegenen die het er ergst aan toe zijn. Dat noemt ECMO (extracorporele membraanoxygenatie) . Bijwerkingen ? Misschien vind je die hier : https://www.ucll.be/sites/default/files ... enatie.pdf

Ik vrees dat bij van wie de longen al bijna gans vernietigd zijn dergelijke ECMO niet veel meer zal baten.
Of dat extracorporele membraanoxygenatie hetzelfde is als sportdokters toepassen laat ik in het midden...medisch-niet geschoold heb ik geen zin om op te zoeken of dat hetzelfde is of niet maar ik vermoed dat wie naar adem snakt door coronabesmetting ook geen boodschap heeft aan medische uitleg over eventuele bijwerkingen van medische methodes en blabla, voor hen is het enkel van belang om zuurstof te krijgen op gelijk welk manier om te kunnen overleven.

Mogelijke bijwerkingen voor patiënten met ECMO(?!) zijn overigens geen excuus om niet alles wat mogelijk is te proberen om corona patiënten te helpen overleven.
De keuze tussen overleven of een bepaalde methode proberen om het zuurstoftekort in het bloed op peil te krijgen is snel gemaakt als je leven op het spel staat.

De vraag blijft waarom er beademd wordt terwijl er andere opties beschikbaar maar onbenut blijven, zelfs mét vermeende eventuele bijwerkingen, die een oplossing en of/tenminste verlichting zouden kunnen bieden.
Naar mijn mening worden dan niet al de mogelijke medische middelen/methodes aangewend om deze mensen te helpen.

Jockey

07 apr 2020, 16:12

Fred1950 schreef:
Ice schreef:
06 apr 2020, 12:05
Dicksy schreef:
06 apr 2020, 11:52
....
Dan is het nutteloos om te beademen want langs die weg krijgt het bloed dan toch geen zuurstof?
Sportdokters gebruiken reeds jaren methodes om zuurstof rechtstreeks toe te voegen aan het bloed dmv oa baxters om zo de prestaties van topatleten te verbeteren?
Waarom wordt dit niet toegepast op besmette corona patiënten met aangetaste longen in plaats van, de dan nutteloze, beademing om het zuurstofgehalte in het bloed naar normale waarden te kunnen brengen?
Een vraag vanuit logica en gezond verstand....heeft iemand hier een antwoord op?
Niemand? 8O
Naar ik hier kan volgen gaan jullie voorbij aan het gegeven 'saturatie' Als Uw saturatie 100 is dan hebt U het maximum zuurstofgehalte in Uw bloed dat U kàn hebben. Als U nu een hoog hematocriet gehalte hebt, doch Uw longen vallen voor de helft uit, door vocht in de longen of whatever, dan gaat U het ook moeilijk hebben om aan die saturatie van 100 te geraken. Zélfs als U rookt, en dan mag Uw hematocriet gehalte torenhoog zijn, zal U vermoedelijk nooit de 100 halen. Een kettingroker die 90/95 haalt zal op dat moment het maximum zuurstof opnemen waartoe zijn longen in staat zijn... Daarentegen, zet hem een zuurstofmasker op met 100% O² en hij haalt vlotjes die saturatie van 100.
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...

Fred1950

07 apr 2020, 17:09

@Jockey

Voor 100 % correct ( waren er hier maar meer met dit soort duidelijk gebrachte info , en niet alleen over corona )

@Ice

Wat sportdokters doen komt in de praktijk op hetzelfde neer als ECMO. Maar heeft wat sportdokters doen wel zin tenzij dat je dat een paar uur vóór een sportprestatie uitvoert ? Een "hoogtestage" heeft misschien nog meer zin met minder risico's en dan nog is het effect ook maar tijdelijk.

E.T.

07 apr 2020, 17:50

Met meer rode bloedcellen in je bloed kan je meer zuurstof opnemen. Via die bloedtransfusies van een halve liter beschik je over 10% extra rode bloedcellen en een merkelijk hogere hematocriet.
De klemtoon moet liggen bij kan je meer zuurstof opnemen
Het is niet zo dat die extra rode bloedcellen reeds vol zitten met zuurstof.
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Fred1950

07 apr 2020, 18:54

E.T. schreef:
07 apr 2020, 17:50
Met meer rode bloedcellen in je bloed kan je meer zuurstof opnemen. Via die bloedtransfusies van een halve liter beschik je over 10% extra rode bloedcellen en een merkelijk hogere hematocriet.
De klemtoon moet liggen bij kan je meer zuurstof opnemen
Het is niet zo dat die extra rode bloedcellen reeds vol zitten met zuurstof.
ECMO en wat sportdokters doen volgens Ice is geen bloedtransfusie. Je kan ook zo maar niet bloed zonder gevaar "bijtanken" . :) De rode bloedcellen moeten ook ergens die zuurstof nog vandaan kunnen halen, en als de longen die niet meer kunnen leveren zal een bloedtransfusie ook niet helpen. Men past ECMO toe in uiterste nood, maar als de longen zich niet meer herstellen, baat dit ook niet meer. Men kan toch niet de rest van zijn leven zo'n ECMO apparatuur achter zich aanslepen.
Ice

08 apr 2020, 00:45

Dit was al geweten van bij het begin van de uitbraak van het coronavirus.
Huisarts Rob Elens in het Zuid Limburgse Meijel las de zeer hoopgevende berichten van artsen in Zuid Korea, Frankrijk en Amerika over de behandeling van corona patiënten met hydroxychloroquine, zink en azitromycine, waardoor ze daar maar ‘weinig tot nul opnames hebben, en ook weinig mensen op de IC’.
In overleg met de apotheek ging Elens dit aan enkele van zijn corona patiënten voorschrijven.

8 mensen behandeld, 8 binnen enkele dagen genezen

‘Ik heb nu 8 mensen behandeld, en ze zijn allemaal genezen.
Het zijn 5 mannen en 3 vrouwen, 60-plussers en 80-plussers, en ook met verschillende ziektebeelden.
Eentje had diarree en een ander maagpijn, maar verder hebben ze geen bijwerkingen ervaringen.
Na 4 dagen waren ze allemaal klachtenvrij.
Ik denk dus dat dit een veilige en goede behandeling is voor mensen met corona,’ waarbij hij vooral de mensen met iets ergere klachten (zoals ademhalingsproblemen) denkt.

Het gaat om slechts 27 pilletjes die verspreidt over 3 dagen moeten worden ingenomen (en daarna nog enkele dagen zink en azitromycine).
Elens: ‘Het zijn er nog maar 8 geweest, maar ze zijn wel allemaal genezen.
Dit medicijn bestaat al sinds 1955 en werd ontwikkeld voor malaria. Ik heb in Afrika met malariapatiënten gewerkt, dus ben niet bang dit te geven.
In Nederland wordt het vaak gebruikt bij reumapatiënten, of mensen met andere auto-immuunziekten. Het ligt gewoon in de la van elke apotheek in Nederland.’
Bron
Dat de ranzige dát nu maar eens uitlegt in Terzake.
Laatst gewijzigd door Ice op 08 apr 2020, 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.