TRUMP wordt een goede president
-
squadra - Lid geworden op: 26 mei 2020, 18:34
Ik kan maar lezen wat mensen met kennis over zaken schrijven over het economisch beleid van Trump.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/06/19 ... dent-trum/
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/06/19 ... dent-trum/
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Tom Sowell, een (zwarte) man van bijna 90 en gewaardeerd econoom, vindt het palmares van Trump beter dan van zijn voorgangers. Zowel democraten als republikeinen.
De werkloosheid bij mensen met een laag inkomen (zwarten, hispanics) is (tot maart) gezakt naar het laagste punt dat het ooit was.
De economie draaide tot het begin van dit jaar dat het een aard had.
Linkse economen zoals Krugman hadden voorspeld dat, als Trump zou verkozen worden, dat de economie de dieperik zou ingaan. Het tegendeel was waar.
De werkloosheid bij mensen met een laag inkomen (zwarten, hispanics) is (tot maart) gezakt naar het laagste punt dat het ooit was.
De economie draaide tot het begin van dit jaar dat het een aard had.
Linkse economen zoals Krugman hadden voorspeld dat, als Trump zou verkozen worden, dat de economie de dieperik zou ingaan. Het tegendeel was waar.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
frits1955 - Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48
Wel jammer dat dit berichtje een jaar oud is - ondertussen zijn meer dan 100.000 - vooral arme - Amerikanen in de coronacrisis gebleven , zijn tientallen miljoenen hun job en hun al dan niet schamele ziekteverzekering kwijt en verschuilt Trump zich in zijn bunker onder het Witte Huis.Ik kan maar lezen wat mensen met kennis over zaken schrijven over het economisch beleid van Trump.
Verder kan elke chimpansee met een presidentiële hoed op vele miljarden dollars aan belastingverminderingen geven aan de rijken en de vennootschapsbelasting met bijna de helft verminderen. Ondertussen groeide het overheidstekort uiteraard enorm aan. Je mag eens gokken wie daar allemaal zal voor opdraaien - Trump zal dat worst wezen want iemand anders zal dat mogen oplossen vanuit het Witte Huis.
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Een tuinder wroet hier 50 in zijn serres, 800 pensioen. Men kan zoveel schrijven in een torum/blog/twitter/gazet en klagen.
Wat zeggen die mensen 'aan het lijntje houden'.
Wat zeggen die mensen 'aan het lijntje houden'.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
Voor wie een degelijke en volledige vergelijking wil zien tussen Bush-Obama en Trump - wie een beetje eerlijk wil blijven moet ook beseffen dat Obama in zijn eerste ambtsperiode moest afrekenen met de gevolgen van de wereldwijde bankencrisis.
https://www.businessinsider.nl/9-charts ... =true&r=US
https://www.businessinsider.nl/9-charts ... =true&r=US
-
Dit bericht is zeer recent, en als een links gericht reporter zoals Soenens ons een kijkje in een situatie van voor Trump heeft, komt dat voor linksen hard aan. Daar dan nog de economische cijfers bovenop en dan moet dat bijna om dood te vallen zijn.squadra schreef: ↑07 jun 2020, 14:18Toen kwam Obama, een superheld die alles zou veranderen. Hope! “Het was het perfecte moment voor een transformatie van Amerika,” zegt Frank. “In de praktijk gebeurde er nagenoeg niets."frits1955 schreef: ↑07 jun 2020, 13:49"Over a decade, from 2009 to 2018, Republican congressional candidates received $3.17 million in campaign contributions from the Walmart-affiliated PAC, called Walmart Inc. PAC for Responsible Government"
In gewoon Nederlands, beste Squadra: Wall Mart sponsort de Republikeinen van Trump. Wat de Democraten daar mee te maken hebben is een raadsel.
De extreme armoede door Bill Clinton nam toe. Tussen 2000 en 2012 nam het aantal Amerikanen dat leeft op voedselbonnen toe van 17 naar 46 miljoen.
Je vraagt je af waarom Bill Clinton zo populair was en is gebleven bij zwarte Amerikanen. Soms kan je de dingen niet uitleggen.
De meritocratie beleefde een eerste hoogtepunt onder Bill Clinton (1993-2001). Zijn regering telde een pak meer miljonairs dan zijn Republikeinse voorganger George H.W. Bush. “De hele elite van pers, politiek, gerecht en de academische wereld was één en dezelfde groep: een hermetisch afgesloten incestueuze kliek,” schrijft Thomas Frank.( daar was the Walmart ook bij)
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/11/17 ... emocraten/
-
Oppassen met besluiten op basis van intuïtie. Het persoonlijk inkomen van de Amerikanen is , vergeleken bij de toestand 1 jaar geleden, gestegen. (cijfers van begin mei).frits1955 schreef: ↑08 jun 2020, 00:10Wel jammer dat dit berichtje een jaar oud is - ondertussen zijn meer dan 100.000 - vooral arme - Amerikanen in de coronacrisis gebleven , zijn tientallen miljoenen hun job en hun al dan niet schamele ziekteverzekering kwijt en verschuilt Trump zich in zijn bunker onder het Witte Huis.Ik kan maar lezen wat mensen met kennis over zaken schrijven over het economisch beleid van Trump.
De blauwe lijn geeft het totaal van het persoonlijk inkomen aan. De rode lijn geeft de jaar op jaar veranderingen weer in percentages.

Zulke grafieken zeggen iets over het mediane persoonlijke inkomen he. Er is ontegensprekelijk een stijging van rijkdom maar de grote vraag is bij wie die rijkdom uiteindelijk terecht gaat komen. Als in mijn straat een miljardair komt wonen die maandelijks miljoenen binnenrijft en we gaan dan het maandelijkse inkomen van de hele straat optellen en we nemen daar de mediaan van mag ik zeer tevreden achterover leunen wat betreft mijn inkomen denk ik - jammer genoeg is dat dan maar een grafiekje he.
Veel relevanter is wat hieronder staat.
Besteedbaar inkomen Amerikanen is nauwelijks gestegen.
De inkomens van de meeste Amerikanen zijn de afgelopen decennia amper gestegen, zo blijkt uit onderzoek van Pew Research. Gecorrigeerd voor de inflatie lag het gemiddelde uurloon in 2018 ongeveer tien procent hoger dan in 1964. Dat is opmerkelijk, als je bedenkt dat de werkloosheid in de Verenigde Staten volgens officiële statistieken nu bijzonder laag is.
Het onderzoek van Pew Research laat zien dat de gemiddelde Amerikaan nu ongeveer evenveel koopkracht heeft als veertig jaar geleden. Het uurloon is weliswaar gestegen, maar door de inflatie is de effectieve koopkracht ongeveer gelijk gebleven.
Koopkracht niet gestegen
Volgens cijfers van het Bureau of Labor Statistics verdiende een werknemer in juli dit jaar gemiddeld $22,65 per uur, een stijging van 2,7% ten opzichte van een jaar eerder. De laatste vijf jaar steeg het uurloon met gemiddeld 2% tot 3% per jaar, terwijl dat voor de crisis van 2008 ongeveer 4% per jaar was. In de jaren ’70 en ’80 stegen de lonen twee keer zo hard, maar toen was ook de inflatie hoger.
Kijken we naar de effectieve koopkracht, dan zien we dat er in de jaren ’80 en ’90 sprake was van een daling. Daarna verbeterde de situatie voor werknemers, maar beter dan in de jaren ’70 werd het niet. In 1973 was het uurloon van $4,03 door inflatie evenveel waard als $23,68 op dit moment.
De inkomens van de meeste Amerikanen zijn de afgelopen decennia amper gestegen, zo blijkt uit onderzoek van Pew Research. Gecorrigeerd voor de inflatie lag het gemiddelde uurloon in 2018 ongeveer tien procent hoger dan in 1964. Dat is opmerkelijk, als je bedenkt dat de werkloosheid in de Verenigde Staten volgens officiële statistieken nu bijzonder laag is.
Het onderzoek van Pew Research laat zien dat de gemiddelde Amerikaan nu ongeveer evenveel koopkracht heeft als veertig jaar geleden. Het uurloon is weliswaar gestegen, maar door de inflatie is de effectieve koopkracht ongeveer gelijk gebleven.
Koopkracht niet gestegen
Volgens cijfers van het Bureau of Labor Statistics verdiende een werknemer in juli dit jaar gemiddeld $22,65 per uur, een stijging van 2,7% ten opzichte van een jaar eerder. De laatste vijf jaar steeg het uurloon met gemiddeld 2% tot 3% per jaar, terwijl dat voor de crisis van 2008 ongeveer 4% per jaar was. In de jaren ’70 en ’80 stegen de lonen twee keer zo hard, maar toen was ook de inflatie hoger.
Kijken we naar de effectieve koopkracht, dan zien we dat er in de jaren ’80 en ’90 sprake was van een daling. Daarna verbeterde de situatie voor werknemers, maar beter dan in de jaren ’70 werd het niet. In 1973 was het uurloon van $4,03 door inflatie evenveel waard als $23,68 op dit moment.
-
Is dat zo? Of is dat je intuïtie? Of nog erger: de pvda-krant?
Facts: onder Obama is de overheidsschuld minstens zo snel gestegen als onder Trump. Ook als je de laatste 4 jaar van Obama vergelijkt met de eerste 4 j. van Trump
Dit zijn de officiële cijfers die tot en met het 4e kwartaal van 2019 laten zien hoe de stand is:

Nog een kleine informatie.Wil. schreef: ↑08 jun 2020, 09:56Is dat zo? Of is dat je intuïtie? Of nog erger: de pvda-krant?
Facts: onder Obama is de overheidsschuld minstens zo snel gestegen als onder Trump. Ook als je de laatste 4 jaar van Obama vergelijkt met de eerste 4 j. van Trump
Dit zijn de officiële cijfers die tot en met het 4e kwartaal van 2019 laten zien hoe de stand is:
![]()
https://www.welingelichtekringen.nl/sam ... ereld.html
-
Je kwam eerst met de melding dat door de coronacrisis tientallen miljoenen hun job kwijt zijn en hun al dan niet schamele ziekteverzekering ook kwijt zijn. De suggestie is: armoede alom.frits1955 schreef: ↑08 jun 2020, 09:37Zulke grafieken zeggen iets over het mediane persoonlijke inkomen he. Er is ontegensprekelijk een stijging van rijkdom maar de grote vraag is bij wie die rijkdom uiteindelijk terecht gaat komen. Als in mijn straat een miljardair komt wonen die maandelijks miljoenen binnenrijft en we gaan dan het maandelijkse inkomen van de hele straat optellen en we nemen daar de mediaan van mag ik zeer tevreden achterover leunen wat betreft mijn inkomen denk ik - jammer genoeg is dat dan maar een grafiekje he.
Koopkracht niet gestegen
Nu maak je een vergelijking met de stijging van de koopkracht in de jaren 70 tegenover de Trump-jaren. Je zou moeten vergelijken met de situatie onder Obama, niet met die onder Jimmy Carter of Ford.
Je citeert ook dit:
Hoe zat het onder die Obama-jaren? Daar lees ik niets over. Ik wil nl. weten of Trump het er beter van af brengt dan zijn voorganger. Die blz. is uit het verslag gescheurd?De laatste vijf jaar steeg het uurloon met gemiddeld 2% tot 3% per jaar, terwijl dat voor de crisis van 2008 ongeveer 4% per jaar was.

E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Kan eens iemand Squadra erop attent maken dat we in mei 2020 zijn, informatie bronnen uit de jaren stillekens hebben vaak nog weinig waardesquadra schreef: ↑08 jun 2020, 10:02Nog een kleine informatie.
https://www.welingelichtekringen.nl/sam ... ereld.html
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
-
wil je A.U.B. nog eens jou IQ verhaaltje vertellen, dat was tot nu toe het mooiste wat er hier op dit forum ooit gestaan heeft.E.T. schreef: ↑08 jun 2020, 11:58Kan eens iemand Squadra erop attent maken dat we in mei 2020 zijn, informatie bronnen uit de jaren stillekens hebben vaak nog weinig waardesquadra schreef: ↑08 jun 2020, 10:02Nog een kleine informatie.
https://www.welingelichtekringen.nl/sam ... ereld.html![]()
-
Als daar staat: " de laatste decennia" vallen daar ook de 2 termijnen van Obama onder he. Het enige wat telt is dat de doorsnee Amerikaan evenveel koopkracht heeft als 40 jaar geleden.Nu maak je een vergelijking met de stijging van de koopkracht in de jaren 70 tegenover de Trump-jaren. Je zou moeten vergelijken met de situatie onder Obama, niet met die onder Jimmy Carter of Ford.
Wat de schuld betreft: die groeit sinds 2017 gestaag onder Trump - dat zie je toch zelf. Daar waar de Republikeinen voortdurend Obama zaten aan te vallen wegens dat groeiende tekort blijven ze nu doodstil terwijl die schuld voortdurend toeneemt. Heb je ook gezien hoe de buitenlandse handel onder Trump bergafwaarts gaat?
"The trade balance fluctuated but held steady during the Obama administration. And during Trump era, the deficit started to increase to levels not seen since the Bush administration – despite him vowing to “start whittling it down, and as fast as possible” in 2017.
Je ziet maar wat je wilt zien he.
-
Ik herneem de grafiek.Wat de schuld betreft: die groeit sinds 2017 gestaag onder Trump - dat zie je toch zelf. Daar waar de Republikeinen voortdurend Obama zaten aan te vallen wegens dat groeiende tekort blijven ze nu doodstil terwijl die schuld voortdurend toeneemt.

De rode lijn is de stijging onder Obama van 2009 tot 2017
De zwarte lijn is de stijging onder Obama van 2013 tot 2017 en ik heb die lijn laten doorlopen zodat je goed kunt zien hoe de stijgingshoek is.
De paarse lijn is de stijging onder Trump: die is kleiner dan die onder Obama. Als dat niet het geval was, dan zou die paarse lijn boven de zwarte uitstijgen. Niet dus.
Bijgevolg: onder Trump is de stijging van de schuld aan een lagere versnelling verlopen dan onder Obama. Gewoon wiskundig zeker.
Frits, zonder bronvermelding kan ik op die andere zaken niet ingaan.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.