Waar zijn we HIER mee bezig ?
-
pol55 - Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
- Locatie: Mijnstreek BE Limburg
'Bouw van 600 steenkoolcentrales in Azië brengt klimaatdoelstellingen in gevaar’
China, India, Indonesië, Japan en Vietnam hebben plannen om in de komende jaren samen meer dan 600 nieuwe steenkoolcentrales te bouwen. Daarmee brengen ze het behalen van de klimaatdoelstellingen in gevaar
Gerrit (78) mag niet meer naar huis rijden door strengere milieuzone in Utrecht
Hij betaalt netjes voor zijn parkeervergunning en draagt motorrijtuigenbelasting af. Maar vanaf donderdag mag Utrechter Gerrit Keunen (78) niet meer met zijn auto naar huis. De milieuzone in het centrum is strenger geworden en dat heeft voor duizenden automobilisten gevolgen.
China, India, Indonesië, Japan en Vietnam hebben plannen om in de komende jaren samen meer dan 600 nieuwe steenkoolcentrales te bouwen. Daarmee brengen ze het behalen van de klimaatdoelstellingen in gevaar
Gerrit (78) mag niet meer naar huis rijden door strengere milieuzone in Utrecht
Hij betaalt netjes voor zijn parkeervergunning en draagt motorrijtuigenbelasting af. Maar vanaf donderdag mag Utrechter Gerrit Keunen (78) niet meer met zijn auto naar huis. De milieuzone in het centrum is strenger geworden en dat heeft voor duizenden automobilisten gevolgen.
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf
-
wardje - Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
- Locatie: oostrozebeke
Tja , wat ze in China, India, Indonesië, Japan en Vietnam doen dat is ver van ons bed, tegen dat die vervuilde lucht hier is zal hij wel al wat zuiverder zijn denk je ook niet.
Maat dat ze in drukke steden waar veel verkeer is de lucht trachten zuiverder te krijgen door vervuilde wagens die 15 jaar en ouder zijn trachten te weren kan ik inkomen.
Heb zelf met een diesel gereden die 20 jaar oud was en niet versleten maar iedere keer dat ik naar Antwerpen wou moest ik uitkijken om niet in de emissie zone te belanden heb er mij toch twee keer laten aanvangen en boete betaald en heb me dan een nieuwe wagen aangeschaft.
Er zullen er altijd zijn die er tegen in opstand komen maar uiteindelijk moet je toch toegeven willen of niet en dat is met veel zaken zo, jammer genoeg.
Maat dat ze in drukke steden waar veel verkeer is de lucht trachten zuiverder te krijgen door vervuilde wagens die 15 jaar en ouder zijn trachten te weren kan ik inkomen.
Heb zelf met een diesel gereden die 20 jaar oud was en niet versleten maar iedere keer dat ik naar Antwerpen wou moest ik uitkijken om niet in de emissie zone te belanden heb er mij toch twee keer laten aanvangen en boete betaald en heb me dan een nieuwe wagen aangeschaft.
Er zullen er altijd zijn die er tegen in opstand komen maar uiteindelijk moet je toch toegeven willen of niet en dat is met veel zaken zo, jammer genoeg.
-
pol55 - Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
- Locatie: Mijnstreek BE Limburg
"Er zullen er altijd zijn die er tegen in opstand komen maar uiteindelijk moet je toch toegeven willen of niet en dat is met veel zaken zo, jammer genoeg."
Ik kom niet in opstand hoor. Ik wil alleen maar zeggen dat wat we HIER doen, een druppel op een hete plaat is.
Ze gaan HIER ook gekke dingen doen hé. Men gaat aardgascentrales bouwen om elektriciteit op te wekken . Door deze fossiele verbranding komt er ook een heleboel viezigheid in de lucht. Maar er zijn vandaag (te)weinig haalbare oplossingen. Dus we modderen maar wat aan hé. De huidige elektrische (dure)wagen gaat dus in feite op aardgas rijden...want met zonnepanelen, bio en windmolens zijn we te afhankelijk van het weer. En met de huidige capaciteit van deze groene opwekking zitten we op max 12% van het totale verbruik.
Ik kom niet in opstand hoor. Ik wil alleen maar zeggen dat wat we HIER doen, een druppel op een hete plaat is.
Ze gaan HIER ook gekke dingen doen hé. Men gaat aardgascentrales bouwen om elektriciteit op te wekken . Door deze fossiele verbranding komt er ook een heleboel viezigheid in de lucht. Maar er zijn vandaag (te)weinig haalbare oplossingen. Dus we modderen maar wat aan hé. De huidige elektrische (dure)wagen gaat dus in feite op aardgas rijden...want met zonnepanelen, bio en windmolens zijn we te afhankelijk van het weer. En met de huidige capaciteit van deze groene opwekking zitten we op max 12% van het totale verbruik.
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Absoluut niet vergeten.
Maar ik wil mijn dag liever doorbrengen met andere gedachten.
Kunnen wij er iets aan doen? Eten wij daarom een boterham minder?
Dood gaan we allemaal, is het niet van het ene, dan van het andere.
Vinden wij dat fijn? Neen zeker? Maar ook dat is de waarheid.
Zolang ik leef geniet ik liever zoveel mogelijk van al de gewone dingen.
Maar ik wil mijn dag liever doorbrengen met andere gedachten.
Kunnen wij er iets aan doen? Eten wij daarom een boterham minder?
Dood gaan we allemaal, is het niet van het ene, dan van het andere.
Vinden wij dat fijn? Neen zeker? Maar ook dat is de waarheid.
Zolang ik leef geniet ik liever zoveel mogelijk van al de gewone dingen.
-
Hobo - Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40
Even in het geheugen opfrissen...1953
QUOTE
De watersnood van 1953, meestal aangeduid als de Watersnoodramp of Februariramp ,
voltrok zich in de nacht van zaterdag 31 januari op zondag 1 februari 1953.
De ramp werd veroorzaakt door een stormvloed in combinatie met springtij, waarbij het water in de trechtervormige zuidelijke Noordzee tot extreme hoogte steeg.
Het aantal doden bedroeg 1836 in Nederland, 307 in het Verenigd Koninkrijk, 224 op zee,
waaronder 133 bij het vergaan van een Engelse veerboot en 28 in België.
De ramp was aanleiding voor de ontwikkeling van een sterk verbeterde kustverdediging met zware stormvloedkeringen. Het meest ingrijpend zijn de Deltawerken in Nederland, terwijl in Engeland onder meer de Thames Barrier en een stormvloedkering in de rivier Hull zijn gebouwd.
EINDE citaat
QUOTE
De watersnood van 1953, meestal aangeduid als de Watersnoodramp of Februariramp ,
voltrok zich in de nacht van zaterdag 31 januari op zondag 1 februari 1953.
De ramp werd veroorzaakt door een stormvloed in combinatie met springtij, waarbij het water in de trechtervormige zuidelijke Noordzee tot extreme hoogte steeg.
Het aantal doden bedroeg 1836 in Nederland, 307 in het Verenigd Koninkrijk, 224 op zee,
waaronder 133 bij het vergaan van een Engelse veerboot en 28 in België.
De ramp was aanleiding voor de ontwikkeling van een sterk verbeterde kustverdediging met zware stormvloedkeringen. Het meest ingrijpend zijn de Deltawerken in Nederland, terwijl in Engeland onder meer de Thames Barrier en een stormvloedkering in de rivier Hull zijn gebouwd.
EINDE citaat