Westerse democratie en de islamideologie: fricties

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

figaretto

02 nov 2021, 19:33

Fazal schreef:
02 nov 2021, 18:04

Juist ja meredith, toegegeven, vind ik ook. :idea:
Maar laten we 'o.a.' de meningen van Wil. ook niet vergeten.
Ik zeg wel: "o.a."!
Ik zou de mening van Wil. Toch niet onderschatten, hoor Fazal. Zelf ben ik een “ongelovige” maar niettemin vrees ik dat er een groot verschil bestaat tussen religies. De meesten onder hen hebben heel wat narigheid gebracht in de wereld, zeker in het verleden. Maar vandaag de dag hebben we alleen nog excessieve narigheid te vrezen van één bepaalde religie, namelijk de islam. Het bewijs hiervan ligt voor de hand, kijken we nog maar naar wat de televisie ons voorschotelt : je mag de christelijke kerk en haar bedienaren bespotten en ridiculiseren, je loopt geen gevaar ; integendeel, je krijgt een positief podium bij de zenders : “Kijk eens wat ik allemaal durf zeggen”.
Bij de islam is men heel wat voorzichtiger : zelfs erkende komieken als Kamagurka, Urbanus en nog veel anderen geven toe dat ze liever hun hachje niet riskeren om geestigheden te verkondigen over de profeet en diens aanhangers.
Nochtans hoeven we niet bang te zijn voor de islam. Qualité negligable. Haar ideologie is zo achterlijk dat, hierbij vergeleken, de huidige christelijke kerk een toonbeeld van progressiviteit is. Neen, de christelijke kerk is geen hinderpaal meer voor de moderne wereld. Waar we wel bang moeten voor zijn, althans ik ben dat, is de lichtzinnigheid waarmee onze huidige bewindvoerders (m/v) deze islam hier verwelkomen, tolereren en subsidiëren met mijn en uw belastingsgeld, terwijl ze toch moeten beseffen dat deze specifieke “godsdienst” slechts de bedoeling heeft om onze maatschappij helemaal herin te richten naar haar inzichten : de Koran en de sharia. Hier geef ik geen voorbeelden van, het volstaat te kijken naar Afghanistan en de Arabische islamitische landen en hun ideeën over andersdenkenden (zoals ik) en /of vrouwen.
Zelf heb ik niet de guts om me als voorvechter van het vrije denken publiekelijk te uiten. Ik ben overigens maar een nobele onbekende en niemand ligt wakker van mijn mening, gelukkig maar. Maar ik neem wel mijn pet af voor figuren zoals Theo Van Gogh, Geert Wilders, Hirsi Ali, Filip Dewinter, de Scandinavische cartoonisten, Pim Fortuyn, Salman Rushdie en misschien nog zoveel anderen die hun leven riskeerden – en er ook soms werden voor vermoord – om hun terechte kritiek op dit bloederig stelsel.
Wil. Heeft gelijk dat hij volhoudt met te wijzen op dit gevaar. Hij klinkt misschien als een roepende in de woestijn maar ik denk dat hij het bij het rechte eind heeft. Onze politici zijn zo bang om voor islamofobie of welke dan ook andere fobie te worden beschuldigd, dat ze de werkelijkheid niet meer onder ogen durven te zien. Als we maar politiek-correct blijven nietwaar, en aan de juiste kant van de geschiedenis hopen te staan. Chamberlain dacht daar ook zo over.
l

Fazal

02 nov 2021, 20:49

figaretto schreef:
Fazal schreef:
02 nov 2021, 18:04

Juist ja meredith, toegegeven, vind ik ook. :idea:
Maar laten we 'o.a.' de meningen van Wil. ook niet vergeten.
Ik zeg wel: "o.a."!
Ik zou de mening van Wil. toch niet onderschatten, hoor Fazal.
Doe ik toch ook niet figaretto. Wel integendeel. 8O
figaretto schreef:
Wil. Heeft gelijk dat hij volhoudt met te wijzen op dit gevaar. Hij klinkt misschien als een roepende in de woestijn maar ik denk dat hij het bij het rechte eind heeft.
Volgens mij klinkt Wil heel realistisch, en volgens mij althans, heel aanvaardbaar en geloofwaardig.
Ik ga trouwens meestal van dezelfde mening uit. En meer nog, ik onderschat hier niemand.
Want over het algemeen weten bepaalde personen véél meer dan ik.
Ik ben maar een kleine garnaal tegenover zulke mensen.
Ik kan alleen maar mijn eigen, weliswaar soms ongezouten mening schrijven, en dan nog met beperkte kennis over bepaalde zaken.

Eerlijk gezegd, ik ben altijd blij, en ja, zelfs dankbaar, als een verkeerde mening van mijn kant, met doorslaggevende argumenten door iemand zoals o.a. u bvb, wordt rechtgezet.
Maar ik vrees toch dat u mij ergens verkeerd hebt begrepen met betrekking tot wat ik in mijn schrijven hierboven over Wil heb bedoeld.

Het is allerminst mijn bedoeling hier een beetje te zitten slijmen, daar is niemand mee gediend.
Maar goed, ik hoef mijn respect voor sommigen hier, ook niet te verbergen. :|

sibarita

05 nov 2021, 22:08

Afbeelding

De omgekeerde wereld !
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850

Lars

06 nov 2021, 17:52

sibarita schreef:
Afbeelding

De omgekeerde wereld !
Ik zou eerder zeggen: De wereld waarin alleen simpelen van geest extreemrechtse propaganda niet meer herkennen...

meredith

07 nov 2021, 23:30

sibarita schreef:
Afbeelding

De omgekeerde wereld !
Ook al in de val van de russische trollen gelopen die met de kl..ten van Vlaams rechts spelen zoals in de zaak van die geschifte militair ?
Eendracht maakt macht

frits1955

07 nov 2021, 23:45

Voor figuren als Sibarita & geestesgenoten is het blijkbaar te moeilijk om eens de origine van de afbeeldingen -die ze notabene zelf hier plaatsen - te controleren. Dit plakkaat is namelijk het werk van een Duitse extreem- rechtse islamofoob.

Wil.

08 nov 2021, 00:59

frits1955 schreef:
07 nov 2021, 23:45
Dit plakkaat is namelijk het werk van een Duitse extreem- rechtse islamofoob.
Voor Frits is het blijkbaar te moeilijk om eens één seconde stil te staan bij de betekenis van 'islamofoob'. Hij kwekt het woord maar na en slikt wat hem voorgekauwd werd.

Een fobie is steeds een irrationele, niet redelijk te verklaren angst voor iets. bv. arachnofobie, agorafobie, claustrofobie.

Wanneer iemand een duidelijk verklaarbare vrees heeft voor iets, dan kan het nooit een fobie zijn. Zodra iemand het inzicht heeft verworven in wat de basisstellingen van de islamideologie zijn, dan kan de betrokkene daar angst of vrees voor hebben, maar nimmer ofte nooit kan z/hij nog een fobie tegenover die ideologie ontwikkelen.

Je mag er gerust van uitgaan dat wanneer iemand het woord 'islamofoob' in de mond neemt, er telkens sprake is van waarheidsfobie .

Eens het kind weet hoe het in feite zit met 'Sinterklaas' is er onmogelijk nog ooit een weg terug naar het vroegere stadium van het niet-weten. Idem met de wakkere burger die beseft welk ideeënstelsel er heerst binnen een duidelijk omschreven groep van mensen rondom ons.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

boeffer

08 nov 2021, 23:51

Ooit vroeger in .de in zo'n cafe binnen geraakt. Daar moest een blond meisje lopen en springen alsof ze opgejaagd werd. De kaartende gasten hadden er zin in.
Toen werd ik ontdekt dat ik geen islamiet was en moest de bar verlaten.
Nu in deze tijd van anonieme camera's/video, ik denk dat het onder de mat wordt gekeerd.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

boeffer

09 nov 2021, 22:26

Elke keer nieuwe benamingen, 'illegale immigranten' staan daar nu in Polen voor hun grens om onze sociale kassa's leeg te maken. Enkel de EU heeft hoge energieprijzen en een ganse snelweg vluchteling is op komst.
Doe er nog wat Covid bij, Europa gaat ten onder.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

socrates

10 nov 2021, 09:46

boeffer schreef:
09 nov 2021, 22:26
Elke keer nieuwe benamingen, 'illegale immigranten' staan daar nu in Polen voor hun grens om onze sociale kassa's leeg te maken. Enkel de EU heeft hoge energieprijzen en een ganse snelweg vluchteling is op komst.
Nog lang voor de US is Europa de dominante regio geweest, nu wordt het duidelijk dat er zich een nieuwe welvaartverdeling heeft aangezet. Waar Europa in vorige eeuwen andere landen ging bezetten (koloniseren) keert die trend zich nu om; het Oosten stuurt weliswaar geen kolonisten op ons af, maar jaagt zijn bewoners individueel naar onze nog weelderige weiden. Met het wegvallen van het gebruik van fossiele brandstoffen zal die trend enkel nog toenemen, wellicht zo lang tot ook hier alle gras is verdwenen.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

boeffer

10 nov 2021, 18:15

Het lijkt of wij en de Polen zijn verantwoordelijk voor de miserie. Is dat niet het land waar zij nu zijn of is het tussen de 2 grenzen, niemandsland?

Dicksy

10 nov 2021, 18:39

door socrates » Vandaag, 09:46
boeffer schreef: ↑Gisteren, 22:26
Nog lang voor de US is Europa de dominante regio geweest, nu wordt het duidelijk dat er zich een nieuwe welvaartverdeling heeft aangezet. Waar Europa in vorige eeuwen andere landen ging bezetten (koloniseren) keert die trend zich nu om; het Oosten stuurt weliswaar geen kolonisten op ons af, maar jaagt zijn bewoners individueel naar onze nog weelderige weiden. Met het wegvallen van het gebruik van fossiele brandstoffen zal die trend enkel nog toenemen, wellicht zo lang tot ook hier alle gras is verdwenen.
Misschien ook wel uit zelfbehoud. De 'bereikbare' olie is ook niet eeuwig en de te voedden monden nemen alsmaar toe. De vraag stellen welke bewoners men dan naar het westen jaagt is een open deur intrappen, men ziet het alle dagen opnieuw.

Idefix

11 nov 2021, 10:59

In onze streek zijn in verschillende afzonderlijke Sociale woonwijken , grote Islamitische groepen gehuisvest. Een 15 tal jaren geleden was dat gemengd maar nu zijn de originele Belgen er practisch allemaal vertrokken.

Wat me de laatste tijd meer en meer opvalt is
Dat de moskeeën veel volk trekken.
Dat er geen vrouwen meer in de winkels te zien zijn.
Dat, in zeldzame gevallen er toch een vrouw te zien is, die altijd in het lang zwartgekleed is, nu aangevuld met een groot zwart mondmasker zodat het feitelijk een boerka geworden is
Die vrouwen ook handschoenen dragen...
Dat mannen overdag op straat lopen, dus blijkbaar niets te doen hebben
Dat tienerjongens en zelfs kleine jongetjes na schooltijd meestal in traditionele kledij (djellabah en blote voeten in versleten sloffen) in groepjes op de pleintjes samenhokken.
Die jongens bijna allemaal hun baard laten groeien.
Dat meisjes aan de achterkant ('de nooduitgang) van de school met de auto afgehaald worden door een man, zodat de andere ouders hen niet zien.
Dat die man zo mogelijk nog tot op de speelplaats zou rijden want daar passeren ook wandelaars.
Dus de uiterlijke tekenen van "Ik ga me niet integreren maar radicaliseren" zijn overduidelijk.
Ik geef ons landeke nog max. 20 jaar...en dan komt hier de Sharia.
De zon is gratis voor iedereen

Wil.

11 nov 2021, 12:10

De sharia komt niet op één dag. We zijn daar vandaag al mee bezig met ons 'aan te passen' . Wij (westerlingen) passen ons aan, nietwaar.
Voorbeeld:
- wij accepteren dat niet-verdoofd slachten wordt toegepast door moslims en joden.
- wij accepteren dat onze kinderen zich anders moeten kleden als er veel moslims in de buurt zijn
- wij accepteren dat we ons moeten verdedigen om onze levensstijl te mogen blijven behouden
- wij accepteren en negeren de voortdurende jihad die in het Westen wordt gevoerd, zonder de grond van het probleem te benoemen
- wij accepteren dat gerechtvaardigde kritiek op de islamideologie als een misdrijf wordt beschouwd
enz.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

socrates

11 nov 2021, 15:31

Wil. schreef:
11 nov 2021, 12:10
De sharia komt niet op één dag. We zijn daar vandaag al mee bezig met ons 'aan te passen' . Wij (westerlingen) passen ons aan, nietwaar.
Voorbeeld:
- wij accepteren dat niet-verdoofd slachten wordt toegepast door moslims en joden.
- wij accepteren dat onze kinderen zich anders moeten kleden als er veel moslims in de buurt zijn
- wij accepteren dat we ons moeten verdedigen om onze levensstijl te mogen blijven behouden
- wij accepteren en negeren de voortdurende jihad die in het Westen wordt gevoerd, zonder de grond van het probleem te benoemen
- wij accepteren dat gerechtvaardigde kritiek op de islamideologie als een misdrijf wordt beschouwd
enz.
Voor de hand liggende vraag is dan toch: WAAROM accepteren wij dat dan allemaal en dus ook WIE heeft daar belang bij ??
Net zoals je het paard van wijlen Steve Stevaert niet kon dwingen om te drinken, kan "men" ons toch ook niet dwingen om dat allemaal te accepteren ?
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus