waterstof motor
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Die test met meer dan 1000 km is geen realistische test. Aan constante snelheid (niet te snel) en nooit moeten remmen, dan kan het wel.
In de praktijk is één kg waterstof goed voor ± 100 km, afhankelijk van de rijstijl. Net zoals bij een benzinewagen.
In de praktijk is één kg waterstof goed voor ± 100 km, afhankelijk van de rijstijl. Net zoals bij een benzinewagen.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Een wagen op waterstof heeft ook een batterij aan boord om te kunnen accelereren, zoniet is het een bijzonder lui beest. Als die op motor afremt recupereert die stroom die in de batterij terugvloeit. Remmen leidt dus amper tot een meerverbruik als men verstandig rijdt en niet te veel de "nood" voetrem gebruikt -- one-pedal-driving noemen de elektrische rijders dat.
-
wardje - Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Na de uitleg gehoord op TV, zal de waterstof motor het meest mogelijks gebruikt worden bij zwaar vervoer, landbouwmachines, enz, de auto zal niet veelvuldig in het rijtje voorkomen.
Maar dat is nog ver van mijn bed show , er rijden al voertuigen maar een grote doorbraak voor de auto zien constructeurs toch niet zitten en ook veel te duur in aankoop , onderhoud in speciale garages , enz
Maar dat is nog ver van mijn bed show , er rijden al voertuigen maar een grote doorbraak voor de auto zien constructeurs toch niet zitten en ook veel te duur in aankoop , onderhoud in speciale garages , enz
-

Fortescue Metals Group heeft een voorlopige overeenkomst getekend voor de levering van groene waterstof aan het Amerikaanse Universal Hydrogen voor gebruik in de luchtvaartindustrie.
Als onderdeel van de overeenkomst zal Fortescue de mogelijkheid bestuderen om waterstofproductie en
logistieke hubs op te zetten in IJsland en Nieuw-Zeeland, evenals in de Australische deelstaat Queensland.
Groene waterstof wordt gezien als een manier voor industrieën zoals staal en luchtvaart om koolstofvrij te
worden.
Als onderdeel van de overeenkomst zal Fortescue de mogelijkheid bestuderen om waterstofproductie en
logistieke hubs op te zetten in IJsland en Nieuw-Zeeland, evenals in de Australische deelstaat Queensland.
Groene waterstof wordt gezien als een manier voor industrieën zoals staal en luchtvaart om koolstofvrij te
worden.

tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Spijtig dat men hier niet meer info over geeft, wat dit vind ik een haalbaar project.
https://www.zonnepanelen-gids.be/soorte ... ofpanelen/
https://www.zonnepanelen-gids.be/soorte ... ofpanelen/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Ik ken nog een veel eenvoudiger manier
Ge laat een spons in de regen liggen , en erboven hang je omgekeerd een trechter. Aan weerszijden van de spons klem je de + en de - van een klassiek zonnepaneel, et voilà , wat uit de teut van de trechter komt is waterstof, licht genoeg om de lucht en de zuurstof uit de trechter te verdringen. En de regen is "zuur" genoeg gemaakt door de CO2 van de auto's om de elektrolyse te laten gebeuren ( p.s. ik gerandeer niet dat het gaat werken of dat de spons niet in brand gaat vliegen
)
Ik moet toch wel eventjes lachen dat "silicium" ( uit zeezand nota bene ) duur zou zijn terwijl "titanium" in de tandpasta dat niet zou zijn. Die Hollanders toch ....
Ik moet toch wel eventjes lachen dat "silicium" ( uit zeezand nota bene ) duur zou zijn terwijl "titanium" in de tandpasta dat niet zou zijn. Die Hollanders toch ....
-
Als er nu één zaak is waarin Nederlanders véél beter zijn dan belgen, dan is het wel in het letten op de kosten. De zuinige Nederlander is een heel stuk beter in rekenen dan jij, Fred. Hoe vaak heb jij je al 'vergist' wanneer het op eenvoudige berekeningen aankomt?
We moeten nog niet te ver teruggaan om een paar van je exploten boven te halen, denk ik.

Nederlanders zijn vooral goede handelaars, die zouden jou een str*nt met een strikje er rond verkopen.
, en dat pogen ze ook te doen met die titaanoxide tandpasta.
p.s. als je Nederlanders met een hoofdletter schrijft , doe dat dan ook voor "belgen". Je maakt je belachelijk met dergelijk, naar ik vermoed, gepolitiseer.
p.s. als je Nederlanders met een hoofdletter schrijft , doe dat dan ook voor "belgen". Je maakt je belachelijk met dergelijk, naar ik vermoed, gepolitiseer.
-
Je probeert de zaak hier wat lachwekkend voor te stellen, maar het enige waarmee ik moet lachen is dat je niet eens weet waarover het gaat: het is titaandioxide - TiO2 - wat deze Nederlandse prof. gebruikt, niet titaanoxide, 'ingenieur'.
Op tal van vlakken sla jij de bal mis waar iemand met een stevige wetenschappelijke achtergrond altijd de nagel op de kop zou slaan. Je rekent om de haverklap verkeerd en nu toon je je gebrekkig inzicht in chemische formules.
Mijn advies: trek je terug in je garage of tuinhok, lees nog eens wat in 'jongens en wetenschap' en luister vooral wanneer grote mensen spreken.
Bonus: nooit gehoord van 'de zuinige Nederlanders' ?

Nieuw-Zeeland wil binnen 5 jaar een landelijk netwerk van H2-stations voor zwaar transport uitgebouwd hebben.
Voor wie? Voor het zwaar transport.
Voor wie? Voor het zwaar transport.

Op de klimaattop in Glasgow hebben tal van landen, waaronder de VS, China, India, Duitsland, Frankrijk en Nederland afspraken gemaakt over de wereldwijde beschikbaarheid van duurzame waterstof in 2030.
Betaalbare duurzame waterstof is in 2030 wereldwijd beschikbaar, is de afspraak die 32 landen hebben gemaakt in Glasgow.
Betaalbare duurzame waterstof is in 2030 wereldwijd beschikbaar, is de afspraak die 32 landen hebben gemaakt in Glasgow.

Hobo - Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40