Coronavirus

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

_Jos_

02 dec 2021, 21:37

Wil. schreef:
02 dec 2021, 12:01
De kinderen moeten zo snel mogelijk allemaal besmet worden. Allemaal. Ze worden nauwelijks ziek en komen zo goed als nooit in het ziekenhuis. Nadien hebben ze antilichamen.

Hou de grootouders een week volledig afgezonderd en laat de ouders (toch al voor 90% dubbel ingeënt) wat meer op hun tellen passen. Dan zijn we over 14 dagen van die toestand verlost.
Zit logica in... maar

Zijn er virologen die dit voorstellen?
-Zo ja, wie? En waarom doet men dit dan niet?
-Zo niet, waarom niet?

Fred1950

02 dec 2021, 22:07

Wil. schreef:
02 dec 2021, 19:03
....
Nu neemt men een aanloop om kinderen te gaan inspuiten met iets waarvan men de langetermijneffecten niet kent. Welk verschil maakt het dan uit dat alle kinderen antilichamen aanmaken via een genezingsproces dan wel via een vaccin? Wat we wel met zekerheid weten, is dat ze via een natuurlijk genezingsproces nooit bijwerkingen van het vaccin kunnen krijgen. Nóg een bonus, dus.
Ge gaat aan het feit voorbij dat wie ziek is geweest of gevaccineerd is geweest, nog steeds besmet kan geraken en voor een korte periode het virus kan doorgeven, ook van kinderen naar ouders toe. Het heeft dus geen zin om alle kinderen te laten besmetten voor hun immuniteitopbouw, om zogezegd nadien de ouders te beschermen. Per slot van rekening is de immuniteit bij zowel de genezene als bij de gevaccineerden beperkt in de tijd.

And last but not least, door wie is dat ene kind besmet geraakt dat nadien zijn leeftijdsgenoten en/of gans de klas besmet ? Jawel, door de ouders of grootouders. In Gent telt men voor het ogenblik het meeste besmettingen onder de 30ers, niet eens onder de nul tot 20 jarigen, en laat dat nu meestal de ouders zijn van 6-12 jarigen. De overdracht van het virus gebeurt in Gent dus minder van kind naar 30er dan van de 30ers onder mekaar.

Biologisch en biochemisch kan het vaccin geen langetermijneffecten hebben die anders zouden zijn dan wanneer men de ziekte zelf heeft doorgemaakt.

Van die bloedklonter affaire is nog steeds niet bekend of dit specifiek door het AstraZeneca vaccin kwam, of dat de betroffen personen het probleem niet zouden hebben als ze effectief besmet zouden zijn geweest door covid. Het is en blijft nog steeds een afwijkende reactie van het immuunsysteem dat ook na een besmetting had kunnen optreden.

Fred1950

02 dec 2021, 22:11

_Jos_ schreef:
Wil. schreef:
De kinderen moeten zo snel mogelijk allemaal besmet worden. Allemaal. Ze worden nauwelijks ziek en komen zo goed als nooit in het ziekenhuis. Nadien hebben ze antilichamen.

Hou de grootouders een week volledig afgezonderd en laat de ouders (toch al voor 90% dubbel ingeënt) wat meer op hun tellen passen. Dan zijn we over 14 dagen van die toestand verlost.
Zit logica in... maar

-Zo niet, waarom niet?
Denkt ge dat de virologen ook altijd de slimste van de klas zijn geweest ? Ik scheef een paar uur geleden wat ik hieronder nogmaals herhaal. Voor alle duidelijkheid, die tests gebeuren op school en zijn gratis voor de ouders.
Fred1950 schreef:
02 dec 2021, 17:59
E.T. schreef:
02 dec 2021, 14:08
In principe zullen als de scholen drie weken sluiten en alle kinderen echt gewoon thuis blijven, er minder ouders in quarantaine moeten, toch?
's Morgens elke dag elk kind testen met de speeksel antigeen test. Wie besmet is vliegt apart, en de ouders moeten het komen halen. Voor wie negatief test gaat de les gewoon door ....

Kostelijk ? De NVA partijkas gaat dat betalen, het geld verdwijnt anders sowieso in bakstenen.

boeffer

02 dec 2021, 23:24

Wie gaat de kinderen afhalen, schoonouders, grootouders, externen omdat de ouders werken zijn.
Houdt die kinderen in de school zodat de ouders er zijn, ze blijven dan in de bekende eigen bubbels.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Fred1950

02 dec 2021, 23:40

boeffer schreef:
02 dec 2021, 23:24
Wie gaat de kinderen afhalen, schoonouders, grootouders, externen omdat de ouders werken zijn.
Houdt die kinderen in de school zodat de ouders er zijn, ze blijven dan in de bekende eigen bubbels.
.... dan blijven ze maar die ganse dag in quarantaine met een "boekske in een hoekske" en in afzondering tot wanneer de ouders ze kunnen komen afhalen ( desnoods in het kolenkot :lol: ). Spreekt dat echt niet allemaal voor zichzelf, of moeten de politiekers dat nu ook al gaan regelen ? Is onze bevolking dan echt zo aan het verdwazen ? Ik krijg van dit alles een kultuurschok.

boeffer

02 dec 2021, 23:55

In de scholen zal nu wel internet of een hotspot zijn. In de refter zodat het wat ontspanning is en een paar leraars is voldoende. Tenslotte is er in de school meestal de poetsdienst ook nog aanwezig.
Als toemaatje kunnen ze naar 't werk bellen, de baas laat de ouder dan gaan ipv met gauwte dit en dat nog
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Fred1950

03 dec 2021, 00:21

boeffer schreef:
In de scholen zal nu wel internet of een hotspot zijn. In de refter zodat het wat ontspanning is en een paar leraars is voldoende. Tenslotte is er in de school meestal de poetsdienst ook nog aanwezig.
Als toemaatje kunnen ze naar 't werk bellen, de baas laat de ouder dan gaan ipv met gauwte dit en dat nog
Voilà, zo lees ik het graag. Ingewikkeld hoeft dat allemaal niet te zijn. Er is ook altijd wel een leraarskamer aanwezig waar ze hun dag kunnen doorbrengen.

Wil.

03 dec 2021, 00:27

_Jos_ schreef:
Wil. schreef:

Zit logica in... maar

-Zo niet, waarom niet?
Neen, ik hoor dit nog niet van virologen. Men vreest waarschijnlijk dat er hier en daar een kind dodelijk ziek wordt en dat het op TV zal worden uitgesmeerd. Maar wanneer een kind 'gewoon' sterft van corona, dan gaat men daar niet op dezelfde manier mee om.
De vraag zal gesteld worden: wie was de onverlaat die met het plan naar voor kwam om de kinderen te besmetten. Wel, ik.

Ten tweede vreest men ook dat de ouders tóch nog sterk zullen worden getroffen en in het hospitaal zullen belanden. Die vrees is ongegrond aangezien meer dan 90% van de Vlaamse ouders zijn ingeënt en daarover weten we dat die zeer weinig op intensieve zorgen terechtkomen.

De grootouders moeten wachten tot het OK-signaal wordt gegeven. Wanneer na 2 weken al die kinderen weer genezen zijn, lopen die grootouders evenveel gevaar als waren hun kleinkinderen gevaccineerd. De ideale toestand dus.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.

03 dec 2021, 00:36

Fred1950 schreef:
02 dec 2021, 22:07
Wil. schreef:
02 dec 2021, 19:03
....
Nu neemt men een aanloop om kinderen te gaan inspuiten met iets waarvan men de langetermijneffecten niet kent. Welk verschil maakt het dan uit dat alle kinderen antilichamen aanmaken via een genezingsproces dan wel via een vaccin? Wat we wel met zekerheid weten, is dat ze via een natuurlijk genezingsproces nooit bijwerkingen van het vaccin kunnen krijgen. Nóg een bonus, dus.
Ge gaat aan het feit voorbij dat wie ziek is geweest of gevaccineerd is geweest, nog steeds besmet kan geraken en voor een korte periode het virus kan doorgeven, ook van kinderen naar ouders toe. Het heeft dus geen zin om alle kinderen te laten besmetten voor hun immuniteitopbouw, om zogezegd nadien de ouders te beschermen. Per slot van rekening is de immuniteit bij zowel de genezene als bij de gevaccineerden beperkt in de tijd.
Dus hier is er geen achteruitgang vergeleken bij het idee dat iedereen gelijktijdig zou gevaxt worden. En daar zijn we nog mijlenver van verwijderd. Nu zal er hier eentje ziek worden, de volgende dag een ander kind in een andere school enz. We blijven aanmodderen en we geraken nooit in een gunstige herstartpositie.
And last but not least, door wie is dat ene kind besmet geraakt dat nadien zijn leeftijdsgenoten en/of gans de klas besmet ? Jawel, door de ouders of grootouders.
Dat maakt niks uit. Ik pleit ervoor dat alle kinderen van één school een halve dag samenspelen in een overvolle en drukke binnenspeelplaats. Een jonge leerkracht doet hen spelletjes spelen: allemaal handjes schudden bij elkaar en vervolgens hun eigen gezicht betasten. Ik weet al hoe dat afloopt: een grote week later zitten ze allemaal netjes in de klas zonder mondmasker.
Biologisch en biochemisch kan het vaccin geen langetermijneffecten hebben die anders zouden zijn dan wanneer men de ziekte zelf heeft doorgemaakt.
Weet jij niks van, boy. Lees eens wat in Nature. Ik heb er een paar dagen geleden naar gelinkt.

Voordien heb ik al voorbeelden gegeven van vaccinaties (tegen andere ziektes) die voor gevolg hadden dat de kinderen 10 jaar later suikerziekte ontwikkelden. Bij natuurlijke genezing heb je die bijwerkingen niet die typisch zijn voor het vaccin.

Wil.

03 dec 2021, 00:39

Fred1950 schreef:
03 dec 2021, 00:21
boeffer schreef:
Voilà, zo lees ik het graag. Ingewikkeld hoeft dat allemaal niet te zijn. Er is ook altijd wel een leraarskamer aanwezig waar ze hun dag kunnen doorbrengen.
Dwaze, Chinese praat. Stel je voor: 80 of misschien180 kinderen bij elkaar in een leraarszaal. Jij hebt die lokalen nog nooit van binnen gezien, dat is duidelijk.

meredith

03 dec 2021, 01:04

@Wil. is stel voor dat jij je verder bezighoud met je islam obsessie want van vaccinatie, immuniteit en de gevolgen daar heb je totaal geen van kaas gegeten en met enkele dwaze statistieken breng je geen zoden aan de dijk. De huidige vaccinatie is ontwikkeld tegen het covid 19 virus. Tijdens de zomervakantie hebben experten uit de UK verwittigd voor de zeer besmettelijke Delta variant, waarvan ze niet wisten of de huidige vaccins bestand waren. Ondertussen is duidelijk dat vaccinnatie wel degelijk zware ziekte tegenhoud, maar dat besmetting met lichte symptonen nog mogelijk is. Ondertussen is in het lang en breed over alle landen bewezen dat immuniteit slechts zeer tijdelijk is , zelfs voor diegenen die zwaar besmet geweest zijn. En wat hebben we gezien ? In Vlaanderen was op het einde van de zomer een groot deel voor de eerste keer gevaccineerd. Maar zeker 30 % heeft de 2 de vaccinatie om allerlei redenen niet laten zetten. Alle experten hebben gewaarschuwd om niet alles tegelijkertijd te openen. Op dit ogenblik is Vlaanderen het meest getroffen. Plots moest alles kunnen, geen maatregelen in de scholen, nachtclubs volledig open, sportpaleis met tienduizenden mensen toegelaten, voetbal met tienduizenden op mekaar gepakt. En de kinderen ?
Die zijn niet gevaccineerd en niet beschermd. De onderwijsminister vond het niet nodig om tijdens de schoolvakantie deftige CO 2 meters te plaatsen in de klassen. Liever de kinderen in klassen zetten met open ramen in het onbetrouwbare Belgische klimaat. De kinderen van nu zijn daar helemaal niet tegen bestand. Buiten spelen, ravotten, vuil worden mag niet meer. Ouders zijn zo dom om hun huizen te poetsen met zepen en middelen die normaal enkel in ziekenhuizen gebruikt worden. Kinderen hebben geen enkele weerstand meer. Tegen de delta variant kunnen ze geen immuniteit opbouwen om de eenvoudige reden dat het een totaal nieuw virus is. Zeer waarschijnlijk zijn een deel van de kinderen ziek door longontsteking, maar het staat vast dat een groot deel besmet is door de delta variant.
Snel en zeer strenge maatregelen zijn dringend nodig om groot verdriet van ouders te besparen.
Eendracht maakt macht

Golf 5

03 dec 2021, 02:43

Wil : Als jij alles zou moeten weglaten wat fout is ... :lol:

Wat met de volwassenen
Antilichamen aanmaken geld maar voor zes maanden KINDEREN onder de 10 jaar ? word eens wakker zeg
En dat geld ook voor de volwassenen na zes maanden zijn ze terug vatbaar ook al ben je gevaccineerd .
Ga eens rond bij de gevaccineerde .
En vraag eens wat zij mankeren neemt u maar nota boekjes mee
want je zal met eentje niet toekomen . ( Voor de corona - na vaccins )
Op lange termijn wat de gevolgen zijn ( Blijft een raadsel in onbekende )
Hoeveel vaccins gaan ze nog uitdelen daar al eens aan gedacht .
En tot slot hoeveel varianten zijn er nog onderweg :?: :idea: :evil: :evil:

wardje

03 dec 2021, 07:44

Hebben gisteren onze boosterprik gekregen met Pfizer , en als ik dat hier zo allemaal lees zal het ook mijn laatste prik zijn, tenslotte als je om de zes maanden weer een prik moet krijgen omdat het vaccin is uitgewerkt, wat nut heeft het dan???
We moeten allemaal van iets het bijltje bij neerleggen als je na drie prikken begot nog niet beschermd bent en toch nog besmet geraakt en het kan doorgeven aan iedereen gevaccineerd of niet met wat zijn we dan bezig???
En dat het China wel lukt grote larie , de chinezen vertellen ook niet alles , het zijn geen supermensen he, dat bestaat in de boekskes en in de films :mrgreen:

voorn

03 dec 2021, 08:41

Dat veel niet gevaxineerden dit doen uit godsdienstige overtuiging is een feit. Welke godsdienst ook.
Maar daarom andere maatregelen aan uw laars lappen is fout.

Fred1950

03 dec 2021, 09:17

wardje schreef:
03 dec 2021, 07:44
Hebben gisteren onze boosterprik gekregen met Pfizer , en als ik dat hier zo allemaal lees zal het ook mijn laatste prik zijn, tenslotte als je om de zes maanden weer een prik moet krijgen omdat het vaccin is uitgewerkt, wat nut heeft het dan???
....
Bij sommigen werkt het griepvaccin ook maar 6 maanden; De bedoeling is dat het de kans verkleint dat je van de griep ernstig ziek wordt en eraan sterft. En vooral , men geeft het vaccin net voor de winter , dus wanneer de kans op besmetting groter wordt omdat dan iedereen thuis in gesloten ruimtes samenkomt ( feestdagen ). Dat zal bij een vaccinatie tegen het corona virus ook jaarlijks worden. Nu goed, is dat zo lastig ? Men denkt er zelfs aan om het griepvaccin en het coronavaccin in één enkele spuit te stoppen ( wat helaas met Pfizer en Moderna niet zal lukken omdat die in bevroren toestand moeten getransporteerd en bewaard worden )