In de Vier Seizoenen reeks 25 Winter 2021-2022
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede morgen alle seizoentjes,
Het vuurwerk heeft hier tot na 3u geduurd en
hoewel het verboden was is er flink wat doorgeknald
En nu kunnen we de klachten horen van de besmettingen
en de ongevallen met het vuurwerk... maar ja, eigen schuld -dikke bult!
Ik ga ook vandaag mijn wasje draaien zoals gewoonlijk
het is voor mij nu verder een gewone zaterdag ook al
zijn we in een nieuw jaar beland
ik zie vandaag toch niemand
Ik wens jullie allen nog een fijne dag en feest voor
wie er nog moet aan beginnen
De allerbeste wensen gaan ook naar M-J en man,
hopelijk krijgen ze dit jaar alleen nog goed nieuws en
een goede gezondheid....
Dat geldt natuurlijk ook voor alle seizoentjes: mijn beste wensen
en blijf gezond..... tot later
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Eerst voor MJ, hoop dat jouw manlief een rustige nacht heeft gehad en dat ook jij wat geslapen hebt. Ik wens jullie beiden een 2022 dat 1000 keer beter mag zijn dan dit voorbije jaar. Liefs en een dikke nieuwjaarsknuffel voor jullie beiden.
En nu voor jullie en ieder die jou dierbaar is, een gelukkig en voorspoedig 2022 en dat het een beter jaar mag worden dan het vorige.
Gisterenavond was hier, ondanks het verbod, de hele tijd vuurwerk. Politie is hier meermaals geweest, maar als deze hun rug hadden gedraaid, waren er andere idioten die gewoon door deden. Maar onze arme Matice. Die was gewoon om 21:00H gaan slapen in zijn kamer. En toen kwamen die harde knallen en begon hij echt angstig te blaffen. Naar beneden gegaan, hem uit zijn kamer gehaald en zo goed mogelijk getroost en terug slapen gelegd. Maar nee, hij begon opnieuw te blaffen, dus hebben we hem tegen alle regels in, bij ons in bed laten slapen. Hij sliep vlug, maar werd altijd wakker door weer zo'n harde knal, maar nu was hij nimmer bang omdat wij bij hem waren. En deze ochtend toen ik rond 07:00H opstond, lag hij nog heerlijk te slapen op het voeteinde van het bed, manlief ook, maar dan niet op het voeteinde
Zo, voor elkeen een mooie dag gewenst. Liefs en een dikke knuffel.
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Ook hier steekt het eerste wasje van het jaar in de machine.
Schoonzus had er haar werk van gemaakt!
En mooi dat het daar geworden is!
Na jaren heeft ze het ferme besluit genomen haar huisje te vernieuwen.
Het ziet er eens zo groot uit.
Het was er altijd gezellig ingericht, maar nu is het de max!
Dat is toch een krak en alles helemaal alleen beslissen, chapeau!
Blij iedereen nog eens terug gezien te hebben.
Allemaal heel erg veranderd en grijs geworden.
Ze zijn het haar kleuren duidelijk beu.
Maar ze hebben allemaal het mooie haar van hun moeder geërfd de zussen.
Vandaag gelijk bij oma-C de gewone train train.
MJ een gedachte speciaal voor jullie, in de hoop dat de toestand daar mag uitklaren.
Aan iedereen een goed begin van het nieuwe jaar en blijf allen gezond.
Clive, wat een geluk voor manlief dat hij niet op het voeteneinde moet liggen!
Ik zag het weer gebeuren...
Schoonzus had er haar werk van gemaakt!
En mooi dat het daar geworden is!
Na jaren heeft ze het ferme besluit genomen haar huisje te vernieuwen.
Het ziet er eens zo groot uit.
Het was er altijd gezellig ingericht, maar nu is het de max!
Dat is toch een krak en alles helemaal alleen beslissen, chapeau!
Blij iedereen nog eens terug gezien te hebben.
Allemaal heel erg veranderd en grijs geworden.
Ze zijn het haar kleuren duidelijk beu.
Maar ze hebben allemaal het mooie haar van hun moeder geërfd de zussen.
Vandaag gelijk bij oma-C de gewone train train.
MJ een gedachte speciaal voor jullie, in de hoop dat de toestand daar mag uitklaren.
Aan iedereen een goed begin van het nieuwe jaar en blijf allen gezond.
Clive, wat een geluk voor manlief dat hij niet op het voeteneinde moet liggen!
Ik zag het weer gebeuren...
-
anjelier - Lid geworden op: 06 dec 2015, 20:31

Hallo iedereen,
Aan allen een gelukkig en gezond nieuwjaar.
Net thuis van bij de buren, onze jaarlijkse traditie om even langs te gaan.
Straks naar vader . Zus , dochter en nichtje gaan er ook zijn.
Gisteravond een gezellig samenzijn met de kinderen en kleinkinderen. De kleintjes werden niet moe, alhoewel het al laat was.
Hier begonnen ze al om 19 uur vuurwerk af te steken. Dan nog eens om 23 uur en uiteindelijk om midddernacht. Het is verboden, maar velen trekken het hun niet aan .Spaanse woef bleef binnen, mocht niet buiten van mij.
Manlief kreeg van vriend msm om middernacht, met de beste wensen voor 2020.Denk dat die ook te diep in het glas gekeken had.
Dames, tot morgen allemaal.
-
mammyretro - Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04
GOEDE NAMIDDAG
voor allen een heel gelukkig jaar gewenst,
mj veel sterkte voor jullie ,
voor allen een heel gelukkig jaar gewenst,
mj veel sterkte voor jullie ,
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi
-
mariajohanna - Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49
Iedereen een fijn en gelukkig Nieuwjaar ! 

Dat de gezondheid bij iedereen mag overheersen
Dochter heeft me gisteren mee naar hun thuis genomen na het vertrek uit het ziekenhuis en ik ben daar blijven slapen. Ze wou niet dat ik alleen was op oudejaarsavond.....
Ben nu in ziekenhuis, straks word ik naar huis gebracht....
Ook, denkelijk, goed nieuws gekregen, of het zo goed is kan ik nu niet beoordelen, maar het zou kunnen dat hij maandag naar huis mag. Hij heeft dinsdag afspraak bij de tandarts en hij wil dat niet verzetten omdat er enkele uit zullen moeten......
Kleine opmerking, daarstraks was zijn bloeddruk wel 16.......
Ik laat hem gewoon gerust, we zien wel.......
Maar zijn hart lijkt wel in orde te zijn, zegt hij...... Alleen 'smorgens heeft hij soms nog een klein flauwke........
Pfffff.... we zullen wel zien, hopelijk.....
Zijn boterhammetjes zijn toegekomen, het zijn sandwiches met hesp en konfituur, zal ze Erens gaan smeren.....
Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot.... de volgende.
Dat de gezondheid bij iedereen mag overheersen
Dochter heeft me gisteren mee naar hun thuis genomen na het vertrek uit het ziekenhuis en ik ben daar blijven slapen. Ze wou niet dat ik alleen was op oudejaarsavond.....
Ben nu in ziekenhuis, straks word ik naar huis gebracht....
Ook, denkelijk, goed nieuws gekregen, of het zo goed is kan ik nu niet beoordelen, maar het zou kunnen dat hij maandag naar huis mag. Hij heeft dinsdag afspraak bij de tandarts en hij wil dat niet verzetten omdat er enkele uit zullen moeten......
Kleine opmerking, daarstraks was zijn bloeddruk wel 16.......
Ik laat hem gewoon gerust, we zien wel.......
Maar zijn hart lijkt wel in orde te zijn, zegt hij...... Alleen 'smorgens heeft hij soms nog een klein flauwke........
Pfffff.... we zullen wel zien, hopelijk.....
Zijn boterhammetjes zijn toegekomen, het zijn sandwiches met hesp en konfituur, zal ze Erens gaan smeren.....
Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot.... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen
-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40
Voor alle seizoentjes hopen we op een goed jaar en hopelijk zonder zorgen.
Vooral heel veel courage voor MJ en echtgenoot!////
Zo erg weer dat vuurwerk overal
/ ik had zo gehoopt dat het minder zou zijn dit jaar en het was integendeel nog veel meer , ondanks het verbod overal
Arme Matice : en zovele andere dieren .... er is weer een paard gestorven zag ik bij de nieuwsberichten..
Het verstand is bij de meeste mensen ver te zoeken .. helaas...
Voor iedereen wens ik goede nachtrust en morgen vol goede moed maar weer verder hé ..
groetjes aan iedereen !
Vooral heel veel courage voor MJ en echtgenoot!////
Zo erg weer dat vuurwerk overal
Arme Matice : en zovele andere dieren .... er is weer een paard gestorven zag ik bij de nieuwsberichten..
Het verstand is bij de meeste mensen ver te zoeken .. helaas...
Voor iedereen wens ik goede nachtrust en morgen vol goede moed maar weer verder hé ..
groetjes aan iedereen !
-

Goede avond allen,
M-J, ik hoop dat als je man naar huis zou mogen
alles goed gaat en dat je niet bang moet zijn op wat komt
want het is allemaal zo dat jij je onrustig zal voelen denk ik
Heel veel sterkte en ook voor je man bij de tandarts dinsdag...
Hier zijn ze weer vuurwerk aan 't afsteken, ppfff al die
grote knallen alsof het allemaal niks kost en niet gevaarlijk is...
Alle seizoentjes een fijne zaterdag-nieuwjaars-avond
en morgen nog een dagje om uit te rusten ....
Slaapwel allemaal....tot morgen
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
MJ, ik kan jouw manlief wel begrijpen dat hij morgen naar huis wil, hij ligt er nu ook al een heel tijdje. Maar hoop dat hij sterk genoeg is, om het ziekenhuis te verlaten. Kaarsjes branden en de duimen staan omhoog.
Ik lees dat iedereen de eerste dag van het nieuwe jaar, ingevuld heeft gekregen, fijn zo.
Gisterenavond toen Matice slapen was en wij ook ons bedje opzochten, opnieuw vuurwerk
De 9° januari is hier thuis de nieuwjaarsreceptie voor onze buren hiernaast, de kinderen en de kleinkinderen. Wij zijn dan met 8 volwassenen en 4 kindjes. Heb zaterdag zelftesten gekocht want heb de buren en aanhang ( kindjes uitgesloten) die dag gevraagd een zelftest te doen. Ik ben er 6 hiernaast gaan afgeven en 2 voor onszelf. Niemand vond dit raar en ik kreeg heel veel begrip. Het zijn dan ook fijne mensen.
Anjelier, ik had vrijdag in de namiddag verse broccoliroomsoep gemaakt. Maar gisteren wou ik die invriezen, maar ze was al zuur. Ik had er wel de room al aan toegevoegd. Wat heb ik fout gedaan ?
Ons nieuw tuinhuis staat bijna, is meteen een heel ander zicht dan het oude. Is dan ook een stukje groter.
We gaan er vinyl inleggen, heb daar het maar een tuinhuis is, gekozen voor zwart en witte tegels, dat is terug de nieuwe trend. Die volgend jaar misschien weer verdwenen is, maar het is nu eenmaal maar een tuinhuis.
Zo, ga niet alle namen noemen. Maar wens iedereen een mooie dag. Sterkte voor wie het kan gebruiken.
Liefs en een dikke knuffel.
-

Goede morgen alle seizoentjes,
vannacht weer regen gehad....en weer vuurwerk
ik wordt niet goed van al dat lawaai
Nu weer een gewone zondag en hopelijk is al dat geknal gedaan nu
want ze zijn hier al bezig van 14 dagen voor Kerstmis
Ik wens jullie allen een aangename zondag,
de gewone weken kunnen weer beginnen
en dat vind ik fijn.... niks beter dan de gewone routine.
M-J, de kaarsen branden al weer een paar uurtjes
en ik hoop dat alles goed komt en er geen onnodige
beloften gedaan worden, als jouw man naar huis mag
dat het dan in een goede staat is zodat jij gerust kan zijn
in de situatie.... duimen staan.... veel sterkte!
clive nog een N)J-feestje in 't verschiet, geniet ervan...
Bekske dank voor je leuke plaatje , je helpt on
herinneren dat we goed moeten oppassen, fijn is dat
een fijne dag voor jou ook....
Alle seizoentjes .... maak het beste van de zondag
en geniet van wat mag en kan....
-
anjelier - Lid geworden op: 06 dec 2015, 20:31

Hallo iedereen,
Clive: dat is door de room. Normaal wordt de room pas toegevoegd net voor het opdienen en in de soepterrine waarin je de soep serveert . Dus niet in de volledige soepketel. Want soep met room in wordt het liefst zo vlug mogelijk gegeten .Verder de soep zo vlug mogelijk afkoelen op een koele plaats, daarmee bedoel ik NIET de frigo( zoals je zo vaak ziet op tv) , maar gewoon in een koele plaats, kelder of zelfs buiten in de winter.
Ik erger mij eraan als ik op tv zie dat ze warme gerechten in de frigo, de frigo warmt daardoor op , wat nefast is voor de producten die erin zitten. En het duurt een tijd vooraleer die weer op t° is.
Wij testen ons ook altijd als we met de familie samen zijn, zowel wij als de kinderen. Wij vinden dat normaal.
Ukkemeisje 2 is jarig, wordt vandaag 2 jaar. In de namiddag worden we verwacht bij zoon.
Manlief is de auto aan het wassen, heeft het nieuwe jaar goed ingezet
De zon schijnt hier flauw.
Dames, tot morgen allemaal.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen beste seizoentjes,
Vannacht geen knallen hier want het was aan het gieten en dan krijgen ze die rotdingen niet aan, of niet lang genoeg en doven ze. ook weer geld dat weggesmeten is.
gisteren de hele dag bestookt met messengerberichten van ons burengroepje op messenger. ping-ping-ping..... heb er ook een naar Suus gezonden, maar die was stikkapot en hoopt binnenkort weer de oude te zijn. mijn moeder was pas om 9 uur opgestaan en dus mag ik nu vandaag terug bellen want ze was uitgenodigd voor een stuk taart bij vriendin 1 waarvan vriendin 2 niets van weet. en ze moest nog ontbijten en dan middagmalen en dan nog dat stuk taart; en eerst me mij praten dan ging dat teveel zijn.
de eend met de pikante saus was een voltreffer. ventje raakt er maar niet over uitgepraat. hij wist niet eens dat ik eens een potje pikante saus bij de chinees had laten meebrengen en dat ingevrozen had.
Clive: je soep buiten de frigo laten staan? dan zal die door de room erbij waarschijnlijk geschift zijn en dus zuur.
wij eten hier ook iets met room: roquefortroom voor bij de rest van het lamsvlees. En waarom geen zelftesten uitdelen? je kan maar safe zijn!
MJ: hopelijk mag manlief naar huis en gaat het dag na dag beter.knuffel!
Oma C: morgen wordt het hier een gewone dag. met opruimen van de kerstbrol. alleen de kaartjes blijven hangen. tot voor de helft van de maand. heb een hele bestelling bij Sunantha's hobbywinkel gedaan, ik moet nu meer babymateriaal hebben want dat had ik vroeger niet nodig en meer mannen materiaal. ik ben al aan 1 kaartje begonen en ga proberen tijdens het nieuws wat me niet zo heel veel intresseert de laatste tijd, kaartjes te maken dan kom ik op het eind van het jaar toe met alles. Wie geen kerstkaartje gestuurd heeft, wordt geschapt zei ventje. dus 14 is al de klos.
Er is een licht gesprongen in de living: de kleine uplighter. heb alleen maar werkende lampen van 40 watt en zou 60 nodig hebben en in de schuif vind ik een heleboel bajonetlampen van in engeland die we hadden meegebracht en een omvormer voor gewone lampen. die schuif ga ik eens deftig controleren. vele lampen zijn er terug kapot in gestoken omdat ventje geen zin had ze mee te nemen naar de winkel om ze daar af te geven. Er lagen er ook op de dressoirkast ook allemaal kapot. ik ga hem een zak van de frituur geven om ze er allemaal in te steken.
Gimly heeft willen korrels eten maar die zijn er weer uitgekomen. er wordt maar morgen goed gestofzuigd gemopt en wat nog meer. Goede voornemens noemt dat.
Fijne dag seizoentjes keep Safe en knuffel!
Vannacht geen knallen hier want het was aan het gieten en dan krijgen ze die rotdingen niet aan, of niet lang genoeg en doven ze. ook weer geld dat weggesmeten is.
gisteren de hele dag bestookt met messengerberichten van ons burengroepje op messenger. ping-ping-ping..... heb er ook een naar Suus gezonden, maar die was stikkapot en hoopt binnenkort weer de oude te zijn. mijn moeder was pas om 9 uur opgestaan en dus mag ik nu vandaag terug bellen want ze was uitgenodigd voor een stuk taart bij vriendin 1 waarvan vriendin 2 niets van weet. en ze moest nog ontbijten en dan middagmalen en dan nog dat stuk taart; en eerst me mij praten dan ging dat teveel zijn.
de eend met de pikante saus was een voltreffer. ventje raakt er maar niet over uitgepraat. hij wist niet eens dat ik eens een potje pikante saus bij de chinees had laten meebrengen en dat ingevrozen had.
Clive: je soep buiten de frigo laten staan? dan zal die door de room erbij waarschijnlijk geschift zijn en dus zuur.
wij eten hier ook iets met room: roquefortroom voor bij de rest van het lamsvlees. En waarom geen zelftesten uitdelen? je kan maar safe zijn!
MJ: hopelijk mag manlief naar huis en gaat het dag na dag beter.knuffel!
Oma C: morgen wordt het hier een gewone dag. met opruimen van de kerstbrol. alleen de kaartjes blijven hangen. tot voor de helft van de maand. heb een hele bestelling bij Sunantha's hobbywinkel gedaan, ik moet nu meer babymateriaal hebben want dat had ik vroeger niet nodig en meer mannen materiaal. ik ben al aan 1 kaartje begonen en ga proberen tijdens het nieuws wat me niet zo heel veel intresseert de laatste tijd, kaartjes te maken dan kom ik op het eind van het jaar toe met alles. Wie geen kerstkaartje gestuurd heeft, wordt geschapt zei ventje. dus 14 is al de klos.
Er is een licht gesprongen in de living: de kleine uplighter. heb alleen maar werkende lampen van 40 watt en zou 60 nodig hebben en in de schuif vind ik een heleboel bajonetlampen van in engeland die we hadden meegebracht en een omvormer voor gewone lampen. die schuif ga ik eens deftig controleren. vele lampen zijn er terug kapot in gestoken omdat ventje geen zin had ze mee te nemen naar de winkel om ze daar af te geven. Er lagen er ook op de dressoirkast ook allemaal kapot. ik ga hem een zak van de frituur geven om ze er allemaal in te steken.
Gimly heeft willen korrels eten maar die zijn er weer uitgekomen. er wordt maar morgen goed gestofzuigd gemopt en wat nog meer. Goede voornemens noemt dat.
Fijne dag seizoentjes keep Safe en knuffel!
Cats Rule!