In de Vier Seizoenen reeks 25 Winter 2021-2022

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C

05 jan 2022, 09:08

Afbeelding

Goede morgen seizoentjes :wink:
weer een donkere dag, maar we zullen
het wel overleven... gewoon geduldig zijn....

M-J, hopelijk gaat het nu stilletjes vooruit
met de gezondheid van jouw man....
En krijg jij ook de verdiende rust, het is al goed geweest
Heel veel moed en sterkte, dat alles weer goed mag komen :)

Helena, voor jou ook sterkte, overlijden heeft niet altijd
met de leeftijd te maken, mensen die jong overlijden
zijn meestal ziek of krijgen een ongeluk....
Maar dat weet je wel natuurlijk :oops:

Alle seizoentjes een aangename dag
en hou het veilig.... :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Bekske

05 jan 2022, 09:21

Afbeelding

Muddy Maddy

05 jan 2022, 10:39

Goede morgen beste seizoentjes,

MJ: allemaal goed nieuws van nu af. me dunkt inderdaad dat ze daar nogal 't een en 't ander met hun patiënten uitsteken. Is het soms een leerziekenhuis? wel dan gaan er niet veel chirurgische diploma's uitgereikt worden met dat soort "fouten". en manlief het al goed gewoon terug thuis. kom nu maar zelf op je plooi.

Helena; ik moet mijn belerend vingertje opsteken. foei, vergeten te eten! waar was je zo in de ban van? lekker preisoep maar ik heb nog vissoep over en die moet op. morgen kip. met soepballetjes en vermicelli.

Gisteren dus een videogesprek gehad met Suus maar wat ik wilde zeggen kon niet omdat Jo daar weer inwoond om voor haar te zorgen.
Suus rouwt niet alleen om Hans waar ze door de covid maatregelen geen kans kreeg om dat te doen maar ook wat haar hartsvriendin Marieke haar gelapt heeft. Ze gaat alleszins in therapie. ik ben destijds gedwongen geweest om in het ziekenhuis in therapie te gaan na het overlijden van mijn vader omdat ik anders hier hele dagen alleen zat. ik denk wel dat ze langer dan 14 dagen in therapie zal moeten want het is bijna 2 jaar dat Hans overleden is en nog steeds heeft ze geen tijd genomen om te rouwen. Toen mijn oude baas zijn dochter overleed in een verkeersongeval is hij daar nooit overgekomen en is 2 jaar na haar ook overleden. met haar dood was er een stuk uit hem weg. dus dat kon ik niet zeggen tegen Suus vooral niet omdat ze pas Jo heeft buiten gesmeten en nu is die weer binnen. Pip, het kattinnetje dat ze voor kater hielden eet alles. kaas, sla, sperziebonen, noem maar op. ik zei tegen Suus dat ze een maand naar België zou moeten. we hebben niet lang gepraat want rond 4 uur werd ze weer moe. toen hebben wij gegeten maar ik heb nu een opgeblazen maag van het afbakbrood. dus gaan we dan weer een maagmiddel moeten nemen.
gisteren geen kaartje kunnen maken en er moet al eentje de bus in.
heb een boek bij: de middernacht bibliotheek. maar ik moet beneden eerst ready player one uitlezen en ready player two.
ventje is om mijn pakje naar het post nl postpunt. zo'n nachtwinkel die tijdens de dag ook open is en waar je alles kan krijgen.
Kreeg net een messenger dat ze Suzanne op 20/3 gaan dopen. of we wilden komen? ze wilden ons er graag bij schreef Justine. Die heeft nu door dat de tante van frè niet een van de slechtste is. Ze hadden met kerst een foto genomen van Suzanne omringt door lichtje en kerstgerief en ze vond dat zo leuk al die lichtjes. en lachen dat ze deed. ze gaat 1 dag in de week naar schoonzus.
ze heeft er al eens mogen slapen als proef en deed dat goed. het is geen moeilijk kind.

Zo, fijne dag seizoentjes en keep Safe! knuffels aan iedereen.
Cats Rule!

anjelier

05 jan 2022, 12:18

Afbeelding

Hallo iedereen,

MJ: wat een goed nieuws, heerlijk om te lezen. Het nieuwe jaar begint voor jullie heel goed, houden zo.

Clive: ik maak ook veel vanillepudding voor de ukjes, die eten dat zo graag.

Het regent terug.

De was is gedaan, heb ook mijn wollen trui gewassen. Sinds de tips van Clive gaat alles goed met het wassen van wollen spullen .Eigenlijk deed ik maar 1 ding fout en dat was het toerental , dat was veel te hoog, waardoor de trui ineen kromp.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C

05 jan 2022, 14:53

Aan Anjelierken,... wilde eend..., en M-J...
Hartelijk dank voor de post die vandaag in de brievenbus zat :D

Afbeelding

Helena van Troje

05 jan 2022, 15:29

Zo, we kregen nog drie weekjes proefdraaien bij, bij de audioloog.
Ontdekt dat hij bij een grote familie hoort die ik van heel vroeger gekend heb.
Daarom is dat zo een lieve jongen.
Zijn grootmoe is een schat van een vrouw.
De hoorstukjes die op maat gemaakt zijn moeten aangepast worden.
In de loop van de dag moest ik die dingen telkens weer dieper in de oren steken.
Ze gingen al eens op stap onderweg.
Heeft geen zicht in gezelschap.
"Wacht ik moet mijn vingers in mijn oren stoppen dan hoor ik beter."
Blijkt mijn gehoorgang vooraan vrij wijd te zijn om ineens heel erg te versmallen.
Dat wordt nu aangepast.

Vandaag zie ik de jongste voor het eerst weer na zijn covid avontuur.
Vanaf nu zullen we maar weer nog voorzichtiger zijn dan we al waren.
Zo min mogelijk thuis binnen contacten.
Zo weinig mogelijk naar niet essentiële winkels gaan.
Al helemaal niet naar lezingen, cinema, zwembad en co.
Ach we zullen maar heel blij zijn dat we alleen maar af en toe een serieuze opstoot hebben van die gehate fibromyalgie.

Heel even heeft de zon hier een geslaagde poging gedaan om te schijnen.
Ze geeft het evenwel al op.

Ik geraak niet opgewarmd na mijn boodschappen en bezoeken aan de audioloog.
Het was daar koud.

Iedereen, dames, dieren en ukjes hou het gezond!

Oma-C

05 jan 2022, 15:54

Afbeelding

Goede bijna avond alle seizoentjes :wink:
nog de brandverzekering betaald dus weer
een flinke beet uit de buidel :?
maar we zijn weer gerust je weet maar nooit :roll:

Helena, nog een aanpassing aan de 'oortjes' :wink:
goed dat het allemaal kan hé, hopelijk is het nu opgelost
ik heb ook zo'n kleine hooringang... :oops:
Maar er is altijd wel iets aan te doen , gelukkig...
en ja het blijft oppassen en voorzichtig blijven...
het nieuwe broertje van corona, is snel en wil zoveel
mogelijk mensen treffen... We houden nog maar even vol :oops:

Groetjes allen en tot morgen... :wink:

wilde eend 2

05 jan 2022, 17:40

OMA C : graag gedaan en de post heeft deze keer dan goed zijn werk gedaan :-)
MJ : ben zo blij voor jullie dat het nu de goede kant op gaat : een goed begin van 2022 .
//// Aan alle seizoentjes : heel veel groeten en hopelijk een goede nachtrust.

mariajohanna

05 jan 2022, 22:17

Fijne avond,
Kom juist terug van de tandarts, mijn prothese moest wat aangepast worden.....

Bedankt omaC, voor de post !

Vandaag drukke dag. Manlief heeft weer bijna flauw gevallen, kon hem nog gauw helpen door hem met de rollator naar het bed te rollen, en terug zijn benen in de lucht....
Met dezelfde belt de dokter, heeft dat ook allemaal gezien en zijn bloeddruk was 8, veel te laag dus. Hem de lijst van medicatie laten zien en hem gewezen op die bisopronol , waar ze terug 5 Mg aangaven. Dokter zei terug dat dat veel te veel was en raadde aan de helft te geven. Hij heeft het zelf op de lijst veranderd.....
Hij heeft ook de papieren voor mij ingevuld zodat ik mee kan met manlief naar het hersteloord en ook van de mutualiteit kan genieten ipv de volle pot te moeten te betalen.
Intussen was manlief terug goed, en we zijn een toetje met de wagen gaan doen, vanaf nu elke dag, hij moet de 27ste zijn proef gaan doen voor de verlenging van zijn rijbewijs, dit maal zou het voor vijf jaar zijn..... Wie weet waar zitten we dan.......
Schoonzus belde ook en was niet goedgezind omdat manlief niet gebeld had dat hij thuis was. Was juist een moeilijk moment omdat de dokter er was, en er ook iemand kwam om iets af te geven.......
Toen ik zei dat ze gerust vandaag konden komen dan ging dat niet want het was cross en haar man zag daar naar, en vrijdag gingen ze vlees halen naar abatoir, dat moest dan allemaal ingepakt worden en de zaterdag kwam haar dochter dus kwamen ze ook niet.....
Kortom, ze liet zo duidelijk verstaan dat ze niet zinnens was om eens af te komen. Ons niet gelaten hoor, maar ik zou nooit bij iemand op bezoek gaan de eerste dag dat de zieke thuis is. En het was weer 'aanpassen' voor manlief, na zolang weg geweest zijn.
Dokter heeft ook eens naar de wondjes gekeken en ik mag ze ontsmetten en een nieuw gaasje aanbrengen. Dat ga ik nu elke dag doen, privé verpleegster spelen ! 😉

Schoonzoon is met manlief tegen 21 u naar het vaccinatiecentrum geweest voor zijn derde prik, dat bewijs hebben we nodig voor het hersteloord, dat was een voorwaarde. Nu zijn we beiden in orde.

Nu nog wat tv kijken, rustig met ons 2.

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot.... de volgende.... 😊
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Muddy Maddy

06 jan 2022, 05:35

Goede ( vroege) morgen seizoentjes,

we kunnen niet meer slapen en zijn dus maar opgestaan en we spelen dienaar voor ons bontjasje op pootjes. hij wilde naar buiten maar daar staat een tas klaar met lege flessen voor de glascontainer. mis dus poessie. dan een nieuwe pak teljoren uitgehaald en hem er een gegeven met een klein beetje vlees. gezegd: mooi opeten voor mammie. we zullen er maar vanuit gaan dat hij dat wel gaat doen.
Buurman heeft een lek in zijn keuken en dacht dat dit via ons kwam. overal gezocht maar niets gevonden. nu gaat hij een buis die nergens op aangesloten is aan ons kant toecementeren maar onze buurman kennende.... toen heeft ventje de rekken was eens geledigd en amai wat we weervonden!
Truitjes maat M. daar kan ik niet meer in. en een paar dingen moeten herwassen worden wegens stoffig.
mijn korte trenchcoat waar ik nog zo'n spray om die waterdicht te maken op moet loslaten, heeft hij aan een haak gehangen. en ik vond nog een zwart jurkje maat XL en die moet ik weghalen en in de kast steken.
ventje zei dringend werk te moeten maken van mijn kleerkast(en).
Kreeg gisteren dan een messengerbericht van Justine dat Suzanne gedoopt wordt en dat ze graag willen dat wij er bij zijn. Hola, dat is ook een 360° draai die ze genomen heeft sinds ik ze 4 jaar geleden op de rouwmaaltijd verwittigde mij niet kwaad te maken omdat ze ventje zat te pesten met zijn bonenfobie. Neef begint een praktijk voor sportblessures. in samenspraak met een echte kinè. zijn vader is het al en dus bleek hij daar al intresse voor te hebben. het is afgeschermd van de living.
Suzanne wordt de 20ste maart gedoopt en ik zei tegen ventje dat ik weer iets nieuws ga moeten kopen waarop werd gezegd dat ik dus die kleerkasten moest uitmesten. Ja, chef. we kunnen eventueel nog textielverf kopen en dingen opfrissen en /of een ander kleurtje geven.
Toen ik nog kleding/textiel volgde op school, heb ik zelf patronen moeten ontwikkelen want ik had toen maat 34 en dat moest dus aangepast worden. Na ons gehooravontuur in de A. Pieterslaan gezien dat daar een stoffenwinkel is, dus we kunnen ons naaimachine proper maken en beginnen te gebruiken. de kap is er helaas al aan door de scherpe nagels van wijlen Vinny.
Gisteren was ventje vroeg op en ik laat en nu zal het omgekeerd zijn. hij heeft een stoomreiniger gekocht waar je van die extra doekjes kan kopen en ik moet nog zo'n ronde mop vinden want die er nu op zit is een beetje vuil. met sodakristallen en wasproduct de machine in en 't is weer fris.
Ging gisteren stofzuigen en moppen maar dan zat buurman hier en lag Gimly zo mooi te slapen.
vandaag is er nog een dag. ventje moet naar de carref. om de grote boodschappen want Gimly drinkt nu ook fleswater. In de tijd daarmee begonnen met ons Mies toen die ons elke dag om 4 uur wakker miauwde. tot ik langs de rayon met water passeerde en dacht: waarom neem ik geen flesje mee en kijk wat er gebeurd. En ja hoor; zodra het schaaltje Vittel op de salontafel stond spring ons madam erop en lebberde het water op. ze had dus dorst. maar het moest Vittel zijn met iets anders moest je niet afkomen. ik denk dat met dat onze waterverzachter op 't zachts staat hij het water niet meer lekker vind. Hij heeft nu 2 potten water en een pot korrels en een teljoor voor natvoer.
als we de volgende keer zijn korrels bestellen ook kijken voor liquidstick voor zijn bachbloesemdruppels. Baat het niet dan schaat het niet.

MJ: privè- verpleegster voor manlief. :D je zal dat goed doen. en eerlijk gezegd als ze 5 mg bisoprolol geven is het geen toeval dat je man flauwvalt. 5 mg is best veel om de bloeddruk omlaag te houden. ventje die dat ook neemt, mag ook maar een halfje. ikzelf kan er niet tegen. te veel bijwerkingen. ben dan overgestapt op coversyl en later coversyl + en nu zit ik weer op de gewone coversyl met hydrogroton. Bloeddruk staat meestal 13/9. Hopelijk hebben jullie een leuke tijd in het revacentrum in Wenduine. Ons bed komt uit een winkel ginder. me dunkt dat je een moeilijke schoonzus hebt, ik ook.

Beenhouwer moet nu opnieuw leren lopen en ziet het niet zitten. De winkel zal niet eerder opengaan dan februari. Ventje mist zijn lekker vlees schreef ik.
Ik moet ook nog een mail naar Suus zenden en ik hoop dat die Jo die niet leest. ze moet eigenlijk om 3 dingen rouwen. Hans in de eerste plaats en dan haar hartsvriendin die haar heeft laten vallen als een baksteen en dan Floortje die ze heeft moeten laten inslapen. Jo is veel te vroeg bij haar gekomen en ik had het haar nog zo gezegd dat ik tijd nodig ging hebben om te wennen aan Suus met een vrouw. wij hebben sinds de pandemie nog niet eens de kans gehad Hans zijn graf te bezoeken. de plechtigheid was via streaming. :cry: Ze heeft dan de witte rozen van stof en plastic die ze gevraagd had om achteraan de auto te leggen voor de trouw bij de kist gelegd. zo waren we er ook een beetje bij. maar dat is niet echt. een dienst volgen via streaming. Maar dat was ik het begin van de verschillende lock-downs en wij konden dus niet komen. echt jammer.
Maar nu is Suus er werk van aan het maken om de logeerkamer in orde te zetten zodat wij kunnen komen. moet dan wel een catsitter vinden. via pawshake of misschien de buurman? Gimly was niet bang van de buurman. wel van buurman V. Die dan geen enkele keer is komen kijken naar onze Gimly en zei dat hij er 10 min. mee geknuffeld had. in zijn dromen ja. Beest verging van de honger.
en ik was dan nog eens vreemd gegaan en met andere katten geknuffeld. vooral Puk. die is een echte charmeur en hij weet het. Toen ventje en Hans om Pizza waren, kwam die af zo met een blik van: eindelijk ze zijn weg, nu kan ik naar Tante zalm. En maar kopjes geven en streeltjes vragen. Hij herkend nog altijd mijn stem als we via video met elkaar bellen. dan gaat die staart pijlrecht de lucht in.
ik zal nog eens moeten kijken wat we vandaag gaan eten. het is donderdag en normaal frituursnackdag. aangezien wij maar na 2-en eten. gisteren kippeboutjes gegeten. maar de vissoep was er niet mee eens en heel mijn pyamajasje van thermolactyl is besmeurd geraakt. heb die dan in de was gesmeten. en een ander shirtje aangedaan die er bij past.
Gimly heeft netjes alles opgegeten. ik heb mijn eerste koffie binnen. nu ga ik rap naar de boerderij en dan criminal case. tegen dan begint het licht te worden. dat het maar rap om 7 u 30 licht wordt. dan kan ik nog 't een en 't ander doen in het HH. nu moet ik wachten tot er licht is.
de kapper om de hoek is in verlof en dan moet ventje daar een afspraak gaan maken. zijn haar vooraan is nu lang genoeg om zo'n highland koe te immiteren. je weet wel zo'n rosse koe met haar over de ogen.

Fijne dag seizoentjes en keep Safe! knuffels!
Cats Rule!

Bekske

06 jan 2022, 08:12

Afbeelding

clive

06 jan 2022, 08:24

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Muddy Maddy, wij waren ook vroeger op dan normaal. Heb van de nood een deugd gemaakt en alle strijk al gedaan. En nu ga ik onder de douche.

MJ, buiten manliefs bloeddruk, veel goed nieuws. Dat is leuk om lezen.

Oma-C, het verbaast me dat je mijn kaartje nog niet gekregen hebt, heb dat en dat van manlief van MJ reeds de maandagochtend opgestuurd. Wel hier in de bus van de straat. Als je het niet krijgt, verwittig me dan, dan krijg je een nieuw.

Vandaag, morgen en overmorgen veel te doen, heeft vooral te maken met de receptie van zondag. 8 volwassenen en 4 kindjes, daar ik geen familie heb, lijkt dat voor mij erg veel. Vorig jaar hebben we het niet kunnen doen en zijn de kindjes alle 2 toen nog, hun Kerst alleen komen afhalen.
De oudste is gek van Nachtwacht. Ken dat niet, maar heb hem dan de monstertoren van Nachtwacht gekocht die toren bestaat uit blokken. En ex buurmeisje zei me, dat hij daar heel blij mee gaat zijn. Baby C heeft een houten puzzel van HABA gekregen, waar je allerhande figuren mee kunt maken en wat goed is voor zijn fijne motoriek , want daar heeft hij een beetje problemen mee. De baby's heb ik volledig in het nieuw gezet. Had de mama's eerst gevraagd welke maat ik moest kopen, want die babymaten, daar ken ik niets van.
De 2 oudsten lezen dan hun nieuwjaarsbrief en daarna volgen de geschenkjes.

Zo, ik ga douchen en meteen boven opruimen en stofzuigen, alles is daar gisteren afgeveegd en gedweild, dus veel moet ik daar niet doen.

Matice heeft nu voor de 2° nacht op rij , gewoon geslapen, alles is dus in orde.

Zonder namen, ik wens iedereen een mooie donderdag. Liefs aan jullie allen en een dikke knuffel.

Oma-C

06 jan 2022, 10:29

Afbeelding

Goede morgen seizoentjes, ja koud buiten :oops:
maar de zon schijnt en dat geeft al een ander beeld
warmte geeft ze niet het is winter hé :roll:
Vandaag ramen zemen nu het droog is
ik kan niet blijven wachten, en het is
nodig na al die regen :oops:
vooral de buitenkant is niet om aan te zien :roll:

M-J, verpleegster spelen, dat gaat best
als de dokter alles goed heeft uitgelegd
Veel sterkte voor jullie, rustig aan komt
het wel goed....en nog bedankt voor de post ook :wink:

Sorry voor het egoberichtje, ik ga verder ramen wassen
nu het kan.... :oops:
Ik wens alle maatjes een fijne dag,
blijf gezond en hou het safe
:wink:

Helena van Troje

06 jan 2022, 11:02

Laat wakker geworden. Geen wekker gezet.
Gezien de zon schijnt een was met een groot tafelkleed ingestoken.
Kan dat buiten beginnen drogen.
De rest in de linnendroger.

Vandaag proberen een priem of tien te breien zo geraakt die trui ook nog eens af.

Ach ja, de ramen zouden ook een beurt kunnen gebruiken.
Maar maandag komt de poetsvrouw.
Ik twijfel wat te doen.
Want als er geen goesting heeft doet ze of ze de ramen niet gezien heeft.
Of ik moest het expliciet vragen.

Ik ga er eens aan beginnen.

anjelier

06 jan 2022, 17:59

Hallo iedereen,

Oma-C: graag gedaan, dan is de post wel heel vlug geweest. Het kaartje is maandag op de bus gedaan.

MJ: ik zou ook nooit de 1ste dag op bezoek gaan. Ik herinner me nog toen ik met zoonlief thuiskwam uit de materniteit, ik was nog maar 1 kwartier thuis of de deurbel ging. Buurvrouw van enkele huizen verder stond voor de deur met geschenkje .Die bleef hier een tijdje zitten. Toen ik dit later vertelde aan andere buren , zeiden die, " ja, die moet overal de eerste zijn, we hebben het ook al meegemaakt" 8O .

Dames, tot morgen allemaal.