In de Vier Seizoenen reeks 25 Winter 2021-2022

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

anjelier

08 jan 2022, 09:54

Afbeelding
Gelukkige verjaardag , Oma-C,

Hallo iedereen,

Ga straks tomatensoep met ballekens maken .Zal genoeg maken dat zoonlief ervan kan meenemen.

Clive: heb het receptje van het hapje opgeschreven .Eenvoudig maar waarschijnlijk heel lekker. Vaak zijn dat nog de lekkerste gerechten.

Ben al naar buurvrouw geweest met eitjes. Voor het ogenblik heb ik er genoeg .En ze is altijd zo blij met verse scharreleitjes.

Hier een rustig dagje vandaag, er staat niks op de planning.

Dames, tot morgen allemaal.

Muddy Maddy

08 jan 2022, 10:43

Goede morgen beste seizoentjes,

OmaC: een gelukkige verjaardag!!!

heb me overslapen en moeder was niet al te content. ze verstond de helft niet van wat ik zei.
ben de laatste tijd zo moe.als ik kon sliep ik tot 11 uur :oops: zoveel donkere dagen nog.
we gaan pas de 22 ste gaan eten want ventje moet zijn derde prik gehad hebben voor ze wil gaan eten en das de 18 de , de dag waarop ik naar de dokter moet. ik moet er 5 min. voor 12 zijn. maar denk dat we er eerder zullen zijn. ventje moet tijdens de spits maar denkt er aan ook eerder te vertrekken. ventje is nu bang van de onheilsberichten over de omnikron. het ergste scenario is dat ik via de huisarts geen pijn stilling meer zal kunnen krijgen. want die niet - gevaccineerden die nu besmet zijn, houden de bedden op ICU in beslag. ze zien overal complottheoriën die gasten.
ventje heeft gisteren een geluksbambooplantje meegebracht. en het is al aardig gegroeid. staat daar net als die lisplant met zijn gedacht.
de kerstversiering is nog niet weg. en voor de verandering: het is aan het regenen. bah.
vandaag pizza met veel kaas.

Clive: veel plezier vandaag met je nieuwjaarsetentje. je hebt best veel voorbereidingen gedaan.
en dan de zelftest waar ze in het nieuws zeiden dat het niet goed werkt. je zou beter zei iemand je neus snuiten in een stukje zilverpapier en dan daar dat stokje in wentelen. als het van de minister van onderwijs afhangt mag iedereen zich de zondag testen.

Anjelier: schoondochter voor 4 weken weg voor het werk. ja, warme maaltijden kan je niet meer krijgen de dag van vandaag want ook in de dienstencentra zijn er geen. te veel gevaar voor het circuleren van het virus. ze hebben bij mij ook met vallen en opstaan ten slotte die bloeddrukverlager veranderd naar een ander merk want ik kan er niet tegen. ik had zowat elke bijwerking die er op de bijsluiter stond. overvloedig zweten en bibberende handen. gisteren ook last gehad van de handen.

gaan morgen een ander hapje dan kaas serveren bij de aperitief. kippensateekes. onze Gimly zal content zijn. kip is zijn nummer 1 van eten. het was immers hun eerste maaltijd dat ze kregen als ze hier binnen kwamen. ze pastten nog in je hand en waren dus 5 weken oud. ze gingen wel al op de kattebak maar het zijn vuile eters gebleven. en nu nog met Gimly.
moet vandaag een kaartje schrijven en hopen dat het toekomt. ik weet niet of oma c het al ontvangen heeft? anders zal die te voet afkomen.
Neef begint maandag zijn bijberoep. hoop dat het lukt. Justine is al terug aan het werk. ze zei toen wij daar waren dat het wellicht bij 1 kind zal blijven omdat het leven zo duur geworden is. Nichtje krijgt er twee. van 1 weten ze al dat het een jongentje wordt en de tweede zit achter de ander. hopelijk is die dan van positie gewisseld en gaan we dan weten wat het wordt.
moest een nieuw horloge bandje hebben maar het gouden klokje is al dicht. gelukkig heb ik dan toch mijn staafje terug gevonden. we gaan nog eens naar stad moeten naar de A. Pieterslaan. waar hebben ze een mister minuut waar ze ook batterijtje en horloge bandjes verkopen.
ik ging normaal met mijn lotgenote Rita ergens iets gaan drinken maar die is vlak voor kerst haar levensgezel verloren. haar moeder is 102 geworden en nog goed bij d'r zinnen.
ik ga mijn pillen ontbijt pakken en een potje meloenmix en dan naar de boerderij zoeken waar ik nog twee zoodieren kan pakken en naar het sanctuarium te brengen. dan criminal case waar ik straks een nieuwe opdracht begin. daarna de kranten lezen.

Fijne dag seizoentje en keep Safe! knuffels.
Cats Rule!

wilde eend 2

08 jan 2022, 11:12

Voor Oma C : ook langs deze weg wens ik u een heel fijne verjaardag ! 80 ..! dat is al een mooie leeftijd !
Afbeelding

aan alle seizoentjes een fijne dag !!

Helena van Troje

08 jan 2022, 12:04

Zo en nu zetten we oma-C op onze twee verjaardagskalenders.

Afbeelding

Helena van Troje

08 jan 2022, 12:07

Het kerstgebeuren is gedeeltelijk opgeruimd.
De stal, de versiering van de boom en de lichtjes zijn netjes opgeborgen in de juiste dozen.
Die zijn al op zolder geraakt.
De kerstboom uiteen puzzelen is iets voor straks.
Die doos zal beneden blijven staan, tot er een sterke arm passeert om hem op zolder te zetten.
Oma-C 80! Niet te geloven.
Ik wens je nog vele jaren.

Regen en grijs, nemen zoals het komt zegt oma-C en dat is ook zo.

mariajohanna

08 jan 2022, 14:29

Fijne namiddag iedereen,

OmaC, ik wens je ook een fijne verjaardag toe langs deze weg ! Spijtig dat het regent..... Hier toch, misschien bij jullie niet......
Geniet toch maar van je dagje 😉.

Heb alles gelezen maar er blijft jammer genoeg niet veel van hangen.
Ben van 4.30 u al aan het zorgen voor manlief,dacht zelfs dat we naar spoed zouden gemoeten hebben.
Hij kreeg namelijk serieuze krampen aan de maag , heeft 2 gaviscons op, 2 x 2 koffielepels Primperan, een dagalgan bruis tablet.
Het hielp gewoon niet. Dan naar dokter gebeld maar het was een bandje met tel.nr. voor een dokterswachtpost. Ook geen oplossing dus.
Naar dochterlief tenslotte gebeld die zei van eerst zijn pilletje te geven voor de maag te beschermen en een half uurtje later de rest van de ochtendpillen. Ze ging zich toch klaarmaken of af te komen moest het toch nodig zijn om naar spoed te rijden, niet naar zo'n wachtpost.
Eindelijk was hij op deze manier verlost van zijn krampen aan de maag en dierf hij al een boterhammetje te eten, intussen was het ook al middag.......

Daarmee was ik hier nog niet gekomen, maar was het zeker niet vergeten hoor, omaC. 😊😉

Mijn rekje hangt hier al vol met was die niet voor de droogkast is, veel grief ook voor manlief, voor moest hij toch nog vroegtijdig in het ziekenhuis belanden......

Mijn hoofd staat nu niet naar wat ik wil mee verhuizen of niet. Er komen nog dagen.
Van de voormiddag ook naar de Ok*y geweest en toen ik juist thuis was begon het stilaan te regenen. Het is hier nog niet gestopt.......

Dames, manlief doet momenteel een dutje, zie ik. Zal hem maar laten doen, hij heeft nog wat in te halen......
Ik ga ook nog iets doen, alle beetjes helpen.....

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot.... de volgende. 😉
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Oma-C

08 jan 2022, 16:39

Afbeelding
Aan allen nog voor de fijne wensen :wink:
Het is hier rustig seffens komt zoon
en schoondochter....en zoon gaat vanavond
chinees eten halen dan moet in zelf niet voor iets zorgen
En het is hier heel rustig hoor, geen gedans en
zwieren met champagne, de voorbije feesten
waren ook rustig, en we blijven het zo nog even volhouden :)
Nog een gezellige avond allen en een fijne nacht
groetjes en tot morgen... :wink: en nog eens MERCI!!

M-J, Veel sterkte nog want het is nog niet oké zie ik
en maak je geen zorgen over mijn wensen, ik heb
jouw kaart ontvangen en die hangt te blinken bij de rest :wink:

M_M jouw kaart zal nog onderweg zijn maar geen zorgen
met het weekend ertussen loop het allemaal wat uit...
het komt wel bedankt alvast... :)

Afbeelding
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Bekske

09 jan 2022, 07:20

Afbeelding

anjelier

09 jan 2022, 10:01

url=https://www.animaatjes.nl/plaatjes/verjaardag]Afbeelding[/url]

Gelukkige verjaardag voor manlief van MJ.

Oma-C

09 jan 2022, 10:09

Aan de man van M-J een fijne verjaardag en spoedig beterschap :wink:

Afbeelding

Oma-C

09 jan 2022, 10:20

Afbeelding

Goede zondagmorgen alle seizoentjes
Ik geraakte weer niet binnen, ik denk dat
ze 's zondags werken doen aan de site :roll:
want het is dikwijls de zondag dat ik niet binnen geraak
en anders nooit problemen :oops: :?

Een grijze dag weerom.... ik ga dus de
kerst-rommel opruimen dan is dat toch al gedaan :roll:
Dan kan ik morgen wat beter poetsen als alles opgeruimd is
Vandaag ook nog een witte was en een broodje bakken
de vaatwasser laten werken, na de maaltijd van gisteravond
alle festiviteiten zijn weer voorbij en maar goed ook.. :oops:
hoewel het rustig was... zoon had maaltijden van
de chinees meegebracht, en het was weer lekker...
(en nog genoeg over voor eens in de week) :wink:

Nog een fijne dag allen ....mijn wasmachine roept
dus alles in de linnendroger steken want ik ga
het niet buitenhangen, tegen dat het ophangt
regent het weerom :oops:
Groetjes allemaal en sterkte wie het kan gebruiken
ik moet nog alles lezen, dat is voor later :?

Muddy Maddy

09 jan 2022, 11:03

Goede morgen beste seizoentjes,

Fijne verjaardag man van MJ.

ik had weer geen goesting om op te staan maar nu is de zon van de partij. veel gezelliger. weer een deel van het kerstgedoe weg. die ijspegels. volgend jaar zegt ventje hangen ze onder het afdak.
die reclaamblaadjes zetten de helft van de info er niet op en ja, jan dan hang je.
Wou gisterenmiddag naar moeder bellen: lijn bezet. ik bel naar vriendin 1: was het daar bezet dan was ze met haar aan het bellen en neen. dan naar buurvrouw die zei dat moeder de telefoon waarschijnlijk niet goed in de houder gezet had anders als ze ophangt krijg ik een signaal te horen dat mijn correspondent heeft opgehangen. buurvrouw was gaan werken en zou na het werk even aan de deur kloppen om dat te zeggen. maar vriendin 1 had haar dan al gebeld en gezegd dat ik al zolang probeerde. Zaterdag verjaart moeder en ik wilde weten of ik moest afkomen en zo ja: hoe laat omdat ze niet wil gaan eten zolang ventje zijn derde prik heeft gekregen. dus wilde ik weten of ik naar de ambacht moest om schoteltjes te bestellen of dat we aan die pizzeria naast mr buffet iets moesten meebrengen. ze zei dat stefanie en chris altijd naar de pizzahut gaan en dus gaan we eerst daar langs. ik heb nog nooit geweten dat ze op pizza-hawai champignons leggen. wij nemen een peperoni. en een glaasje schuimwijn zonder alcohol want ze zal niet willen drinken en ventje drinkt nooit als die nog moet rijden. nu nog nadenken voor een bloemstuk maar niet bij onze bloemenwinkel en ze zegt al genoeg orchidees te hebben. laatst heeft ze dat kattekerstboompje gekregen voor haar kerst alhoewel Mia al genoeg versiering gezet had dat Mia op de zolder gevonden had want ze heeft dezelfde takken. in de tijd heeft vader een container gezet toen ze verhuisden en kerstboom en al vloog er in. mijn patronen van vroeger: allemaal weg.
ach ja. die hield toen niets bij maar met de jaren was dat van dat kan ik nog gebruiken en dat...
ik moet de cursus van marie condo hebben voor ik begin aan de rommel bij mij.
ik heb het staafje van mijn horloge terug gevonden en dus kon ventje weer mijn bandje eraan krijgen want onze juwelier heeft het dus begin Januari gestopt. na 3 inbreken met veel schade. dit keer waren ze er ook vandoor met zijn aangepaste auto, zijn portefeuille en voor 10.000 euro aan horloges. vervang dat eens. de verzekering moet eerst uit betalen. De schoenmaker heeft op zijn website voorgoed gesloten gezet. maar we kunnen terecht in stad.
Maandag begint neef in bijberoep.

MJ: oei bijna spoed. ik zou dan een ander ziekenhuis gekozen hebben.

Oma C: dus het kaartje is nog niet toegekomen. zal met dat weekend erin alsnog toekomen hoop ik. ik heb zojuist eentje klaargemaakt voor de bus, die van moeder moet ik gewoon meenemen en daarna moet ik er weer een opzenden en de laatste is ook gewoon in de brievenbus. je zal in de linkerbovenhoek de datum zien staan, zo vergeet ik het niet. heb wel enveloppes moeten indoen, en eerst de postzegels opgebruiken en dan nieuwe bestellen want ventje heeft dat niet graag.

op 4 januari is een fb- vriendin van mij overleden aan de grote K. ze was in palitatieve en omdat ze geen familie meer had buiten haar katjes heeft ze een exequteur-testamentair aangesteld. haar fb zal dan waarschijnlijk off-line gehaald worden. moet vandaag ( er is niets op de tv) nog een februari-kaartje maken en dan heb ik er nog 2 voor februari. ik ga nu proberen een maand voor te zijn. beter voor mijn handen. ze hebben ons zondagsvoorprogramma: chicago fire er gewoon uit gehaald. de laatste aflevering weer niet gezien. we zullen dan maar kijken naar een film of verder doen met een serie op dvd. en ik moet nog hln van gisteren lezen.

Fijne dag seizoentjes, keep Safe en knuffel
Cats Rule!

Oma-C

09 jan 2022, 14:21

Afbeelding

Hier zijn de geplande taken gedaan, broodje gebakken,
vaatwasser gedaan en leeggemaakt, was opgeruimd
en de kerst ook aan de kant... 't moet nog wel naar
de garage gebracht worden... maar dat doe ik vandaag niet meer :oops:
Mijn rug laat zich voelen....
Rust nu.... en de cross zien... ze hebben beter weer
dan gisteren daar aan de kust :wink:

M-M ik ben al heel tevreden met een wensje op het forum
als het niet tot kaartjes maken komt, maar morgen
zullen er nog wel kaartjes in de bus zitten denk ik
als ik zie wat er elk jaar komt :) alvast bedankt... :)

Allemaal nog een fijne dag verder en tot later :wink:

anjelier

09 jan 2022, 16:27

Hallo iedereen,

Ik moest me deze ochtend ook aanmelden, ik was afgemeld. Gelukkig heb ik mijn wachtwoord in een boekje geschreven.

De kinderen zijn net de deur uit. Zoonlief reed wat vroeger door, want de ukjes moeten nog in bad. Ze hebben een kalender gemaakt , waarop ze kunnen aftellen wanneer mama naar huis komt.

Daarnet de 3 koningen aan de deur gehad, alhoewel het 6 koningen waren, allemaal meisjes. Vond die al redelijk oud om nog aan de deur te zingen Normaal zijn dat toch lagereschoolkinderen. Ze hebben een doosje pralines gekregen.

Dames, tot morgen allemaal.

wilde eend 2

09 jan 2022, 17:28

Een beetje laat maar toch welgemeend een fijne verjaardag voor echtgenoot van MJ!
//// Voor alle seizoentjes nog een fijne avond en hopelijk een goede nacht !