In de Vier Seizoenen reeks 25 Winter 2021-2022
-
mammyretro - Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04
goede avond ,
ik kom even langs om jullie te zeggen dat mijn
sch moeder overleden is deze nacht in haar slaap
bisous
ik kom even langs om jullie te zeggen dat mijn
sch moeder overleden is deze nacht in haar slaap
bisous
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi
-
voor de man van MJ gelukkige verjaardag gewenst
ik denk dat je weer zijn kaartje niet kreeg
ggrr,wat baal ik daarvan,heb hem tesamen op de bus
gedaan met die voor oma c en zij kreeg het
ik denk dat je weer zijn kaartje niet kreeg
ggrr,wat baal ik daarvan,heb hem tesamen op de bus
gedaan met die voor oma c en zij kreeg het
-
mariajohanna - Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49
Manlief dankt iedereen voor de verjaardagswensen, al of niet met kaartje, alsook voor de beterschapswensen .
Het is een fijn gevoel dat veel mensen, die hij uiteindelijk toch niet persoonlijk kent, hem een warm hart toe dragen. Zijn woorden.
Mammyretro, sterkte bij het overlijden van schoonmoeder. En ja, ze zeggen dat je oude bomen niet mag verplanten, maar dikwijls kan het niet anders. Hopelijk had ze geen onnodige pijn ....
En sorry, maar je kaartje is niet toegekomen, anders had je het wel geweten..... De intentie telt ook he, maar het is jammer.
Vandaag had manlief een goede dag, toch ga ik morgen de dokter nog eens vragen om langs te komen, voor medicatie tegen de steken in de maag, veroorzaakt door een maagzweer. Hij heeft die nog eens gekregen en dan was het uitstaan naar.
Dames, ik ga naar beddegem, daar kan je goed rusten, zegt men
Hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot.... de volgende.
Het is een fijn gevoel dat veel mensen, die hij uiteindelijk toch niet persoonlijk kent, hem een warm hart toe dragen. Zijn woorden.
Mammyretro, sterkte bij het overlijden van schoonmoeder. En ja, ze zeggen dat je oude bomen niet mag verplanten, maar dikwijls kan het niet anders. Hopelijk had ze geen onnodige pijn ....
En sorry, maar je kaartje is niet toegekomen, anders had je het wel geweten..... De intentie telt ook he, maar het is jammer.
Vandaag had manlief een goede dag, toch ga ik morgen de dokter nog eens vragen om langs te komen, voor medicatie tegen de steken in de maag, veroorzaakt door een maagzweer. Hij heeft die nog eens gekregen en dan was het uitstaan naar.
Dames, ik ga naar beddegem, daar kan je goed rusten, zegt men
Hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot.... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen
-
Goedemorgen
Maandag een nieuwe week begint
Mj ,t'is juist omdat ik ik geen nieuws had
Dacht ik direkt dat je het weer eens niet kreeg
Fijne dag vandaag
Maandag een nieuwe week begint
Mj ,t'is juist omdat ik ik geen nieuws had
Dacht ik direkt dat je het weer eens niet kreeg
Fijne dag vandaag
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Gisteren hier niet geraakt omwille de receptie.
Dus nog een hele late verjaardag voor manlief van MJ en een goed herstel.
Mammyretro, onze innige deelneming met het overlijden van jouw schoonmoeder.
De receptie was geslaagd, maar wel erg druk met 8 volwassenen en 4 kindjes. De geschenkjes waren een voltreffer en is hier gisteren de hele tijd mee gespeeld. Toen ze het moe waren, heb ik hen elk een kleurboek gegeven en elk een doosje kleurpotloden en ze waren weer stil. Er is besloten dat de kleurboeken en de potloodjes hier blijven, dan kunnen ze kleuren als ze nog eens hier zijn. De baby's trokken zich van al dat lawaai niets aan en deden meestal een dutje. Hun outfitjes waren een succes. Van buurvrouw heb ik wel iets heel mooi gekregen. Zij doet aan diamant painting en had een prachtig werk gemaakt van onze Matice aan de hand van een foto die ze zelf van Matice genomen had. Hij staat er zo levensecht op, die blijft hier wel in de living staan, zo mooi dat ik even een traantje moest wegpinken.
Rond 20:00H waren de laatste de deur uit en kon de opruim beginnen. Had al 1 vaatwasser laten draaien, die leeg gemaakt en dan een tweede terug gevuld. Living dan volledig opgeruimd, stoelen enz. terug gezet, de kussens in de salon, goed opgeschud en terug gelegd en tafeltjes ook weer op zijn plaats gezet.
Babydeken in de was gedaan, want daar zat een beetje spuw op van de kleinste.
En dan de keuken volledig opgeruimd, alles in de vaatwasser en de keuken afgeveegd. En daarna badje genomen en pyjama al aan gedaan.
Vandaag dan de kerstboom afbreken en alle kerstgerief terug in de dozen stoppen. Dan hier stofzuigen en dweilen. En daar ga ik nu aan beginnen.
Wens jullie zonder namen een heel fijne maandag. Liefs en een dikke knuffel voor jullie allemaal.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen beste seizoentjes,
Mammyretro: onze deelneming.
Ja, Oma C: de post de dag van vandaag...
gisteren laat gegeten. die borrelhapjes waren lekker maar tè pikant voor ons beest, hadden we dat gegeven dan had hij nu de schijterij.
Ventje is vroeg opgestaan. kon niet meer slapen. we durven nu al eens te wisselen. meestal is het ik eerst. Tot grote vreugde van Gimly. hij is dan niet meer alleen beneden. en dat is dan leuk want dan kan hij met mammie 's voeten spelen.
ventje verwacht de b-post. hun kennende zal dat ook wel in de namiddag zijn. het is een stoomreininger en een nagelpistool. gedaan met hamer en spijker. Bij Bol. was die een pak duurder dan de solden van de ldl-shop.
de kerstversiering is ook al weggehaald moet nog in een zak gestoken worden en in de kast. dan een nieuw tafellaken leggen en de boel een beetje verzetten.
't school is herbegonnen: ik zie er daar 4 op een rij netjes naar school gaan. de vader voorop en de moeder met de sjarette achteraan.
juist weer een berichtje gekregen van de Joyce over haar nieuwjaarsdrink in februari. ventje zegt van niet te gaan. ze zitten nu te discuteren of iedereen beter niet zijn eigen drank meebrengt en een hapje. ja, dan bestel ik haringhapjes in curry. maar we gaan niet dus volgens ventje zal de omnikron nog rondwaren. ha, het is al eigen drank en hapje geworden. ze zullen zich weer uitsloven. diegene die met gasten afkomen. Joyce heeft waarschijnlijk al plannen om een rits van die regenbogers uit te nodigen. ik dacht dat februari alcoholvrij was? volgens de reclame toch mag je dan 28 dagen niet drinken. de horeca zal weer protesteren. maar ze klagen niet dat de Nederlanders hier hun centen komen verdoen. een zwaluw maakt de lente niet. hier in de buurt gaan ze werken doen vrees ik. heb al zo'n kraan zien passeren met van die grijpers. en nu hoor ik het geluid van stellingen. Ze doen maar. zolang Gimly niet gestoord wordt.
ventje zit op de boerderij. daar moet ik ook nog langs. gisteren niet gespeeld. totaal niet. wel naar de Adams family gekeken en naar ds9.
MJ; van een maagzweer kunt ge ook ferm afzien met al dat zuur die in de open zweer terecht komt. papa had er bijna een en had altijd Rennie bij en kauwde dat pakje in 2 dagen op. de bouw was zwaar werk maar toch hadden ze wel lol want ze plaagden de meeuwen en de duiven. en als ze konden pakten ze een duif die dan mee naar huis kwam. voor in de pot. een ongeringelde natuurlijk. de andere daar bleef je vanaf. de duivenmelkers gingen rap weten waar de daders zaten.
de meeuwen werden geplaagd door een stukje kaas te besmeren met veel straffe mosterd. de meeuw die het te pakken kreeg was rap naar het water om te gaan drinken. die zagen ze geen tweede keer.
't lijkt erop dat we een beetje zon gaan zien. zoveel te beter want ik moet de 12 de voor mijn booster. hopelijk hebben we dan hoge luchtdruk: is beter voor de knoken. ventje moet toch mee naar binnen. en de 15 de eerst naar de pizza hut en dan naar moeder. hebben we dat ook al gehad want we weten niet wat de regels zijn in de wereld is klein en moeder wil niet eerder gaan eer ventje ook zijn booster gekregen heeft. hij heeft wel nog geen brief gekregen, ik wel. die ligt al klaar onder Franciens kattenagenda. ik had anders gewone agenda's. maar deze vond ik mooi.
de oude agenda ligt op de stapel van agenda's waar de afspraken met de poli-kliniek en later de PCR testen in staan. nu moet ik niet gaan want non-covid zorg wordt zo veel mogelijk uitgesteld. Dat is ook de reden waarom Hans en nu Annelies gestorven zijn. te late detectie van hun K. bij Annelies zat het in de rug. Hans was uitgezaaid naar de hersenen. Annelies heeft voor zacht inslapen gevraagd. ze had wel al de papieren voor euthanasie klaar liggen.
ik zie hier een postbode rondlopen. de fietsen zijn waarschijnlijk aan een onderhoudsbeurt toe.
ventje is zijn pillen gaan nemen en gaat nu onder de douche. dan even opdrogen en aankleden om op boodschap te gaan. hij moet sapjes bestellen in de drankencentrale.
en nu op weg naar de boerderij en de laatste loodjes in criminal case. morgen kan ik dan aan een nieuwe beginnen.
Fijne dag seizoentjes en keep safe! knuffels.
Mammyretro: onze deelneming.
Ja, Oma C: de post de dag van vandaag...
gisteren laat gegeten. die borrelhapjes waren lekker maar tè pikant voor ons beest, hadden we dat gegeven dan had hij nu de schijterij.
Ventje is vroeg opgestaan. kon niet meer slapen. we durven nu al eens te wisselen. meestal is het ik eerst. Tot grote vreugde van Gimly. hij is dan niet meer alleen beneden. en dat is dan leuk want dan kan hij met mammie 's voeten spelen.
ventje verwacht de b-post. hun kennende zal dat ook wel in de namiddag zijn. het is een stoomreininger en een nagelpistool. gedaan met hamer en spijker. Bij Bol. was die een pak duurder dan de solden van de ldl-shop.
de kerstversiering is ook al weggehaald moet nog in een zak gestoken worden en in de kast. dan een nieuw tafellaken leggen en de boel een beetje verzetten.
't school is herbegonnen: ik zie er daar 4 op een rij netjes naar school gaan. de vader voorop en de moeder met de sjarette achteraan.
juist weer een berichtje gekregen van de Joyce over haar nieuwjaarsdrink in februari. ventje zegt van niet te gaan. ze zitten nu te discuteren of iedereen beter niet zijn eigen drank meebrengt en een hapje. ja, dan bestel ik haringhapjes in curry. maar we gaan niet dus volgens ventje zal de omnikron nog rondwaren. ha, het is al eigen drank en hapje geworden. ze zullen zich weer uitsloven. diegene die met gasten afkomen. Joyce heeft waarschijnlijk al plannen om een rits van die regenbogers uit te nodigen. ik dacht dat februari alcoholvrij was? volgens de reclame toch mag je dan 28 dagen niet drinken. de horeca zal weer protesteren. maar ze klagen niet dat de Nederlanders hier hun centen komen verdoen. een zwaluw maakt de lente niet. hier in de buurt gaan ze werken doen vrees ik. heb al zo'n kraan zien passeren met van die grijpers. en nu hoor ik het geluid van stellingen. Ze doen maar. zolang Gimly niet gestoord wordt.
ventje zit op de boerderij. daar moet ik ook nog langs. gisteren niet gespeeld. totaal niet. wel naar de Adams family gekeken en naar ds9.
MJ; van een maagzweer kunt ge ook ferm afzien met al dat zuur die in de open zweer terecht komt. papa had er bijna een en had altijd Rennie bij en kauwde dat pakje in 2 dagen op. de bouw was zwaar werk maar toch hadden ze wel lol want ze plaagden de meeuwen en de duiven. en als ze konden pakten ze een duif die dan mee naar huis kwam. voor in de pot. een ongeringelde natuurlijk. de andere daar bleef je vanaf. de duivenmelkers gingen rap weten waar de daders zaten.
de meeuwen werden geplaagd door een stukje kaas te besmeren met veel straffe mosterd. de meeuw die het te pakken kreeg was rap naar het water om te gaan drinken. die zagen ze geen tweede keer.
't lijkt erop dat we een beetje zon gaan zien. zoveel te beter want ik moet de 12 de voor mijn booster. hopelijk hebben we dan hoge luchtdruk: is beter voor de knoken. ventje moet toch mee naar binnen. en de 15 de eerst naar de pizza hut en dan naar moeder. hebben we dat ook al gehad want we weten niet wat de regels zijn in de wereld is klein en moeder wil niet eerder gaan eer ventje ook zijn booster gekregen heeft. hij heeft wel nog geen brief gekregen, ik wel. die ligt al klaar onder Franciens kattenagenda. ik had anders gewone agenda's. maar deze vond ik mooi.
de oude agenda ligt op de stapel van agenda's waar de afspraken met de poli-kliniek en later de PCR testen in staan. nu moet ik niet gaan want non-covid zorg wordt zo veel mogelijk uitgesteld. Dat is ook de reden waarom Hans en nu Annelies gestorven zijn. te late detectie van hun K. bij Annelies zat het in de rug. Hans was uitgezaaid naar de hersenen. Annelies heeft voor zacht inslapen gevraagd. ze had wel al de papieren voor euthanasie klaar liggen.
ik zie hier een postbode rondlopen. de fietsen zijn waarschijnlijk aan een onderhoudsbeurt toe.
ventje is zijn pillen gaan nemen en gaat nu onder de douche. dan even opdrogen en aankleden om op boodschap te gaan. hij moet sapjes bestellen in de drankencentrale.
en nu op weg naar de boerderij en de laatste loodjes in criminal case. morgen kan ik dan aan een nieuwe beginnen.
Fijne dag seizoentjes en keep safe! knuffels.
Cats Rule!
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede morgen alle seizoentjes
Een mooie zonsopgang vanmorgen
maar of het zonnig blijft... dat is de vraag...
mammyretro, mijn oprechte medeleven met
het overlijden van je schoonmoeder.... ja we komen
allemaal aan de beurt, hopelijk heeft ze niet
teveel moeten lijden....
M-J, maagzweren zijn heel pijnlijk maar ja
door de vele medicatie krijgt men ze soms
Veel sterkte gewenst...
clive, de drukte ook voorbij, het kan gezellig zijn
maar als je niet veel volk gewoon bent is dat zwaar
eens alles nu weer opgeruimd geraakt ben je
weer gelukkig en tevreden, en kan je aan wat rust denken
M-M, ja de post komt hier in de straat pas tegen 14u ongeveer
dus nog even geduld om te zien of de bode iets bijhad....
Ik laat het zeker weten en al bedankt op voorhand
Alle seizoentjes, hier krijgt de living ook een goeie beurt
na het opruimen van het kerstgerief... en dan kunnen
we weer verder met de gewone routine...
Ik wens iedereen hier een fijne maandag, een nieuwe
werkweek....Allen de groetjes en tot later
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Ter inlichting!!
dit is het nieuwe nr van card-stop ,die gaat in vanaf vandaag.
dus sla die op in uw smartphone , of schrijf die op in een boekje.
bij verlies van bankkaart
https://www.seniorennet.be/news-items/view/29136281
dit is het nieuwe nr van card-stop ,die gaat in vanaf vandaag.
dus sla die op in uw smartphone , of schrijf die op in een boekje.
bij verlies van bankkaart
https://www.seniorennet.be/news-items/view/29136281
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
@Oma C: bedankt! ik heb het al veranderd op de smarthphone.
Cats Rule!
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Oma-C dank je wel.
Ik zou het niet geweten hebben.
Al veranderd in contacten.
Mammyretro wij kwamen elkaar al ergens tegen vandaag.
Vanmorgen poets afgebeld.
Lichte hoofdpijn, keelpijn: allebei verdwenen.
Nog juist een beetje maag-darmlast.
Durfde ze toch niet te laten komen.
Een beetje voorzichtig blijven want zij heeft hoogrisico patiënten in huis.
Dus maar zelf de poets begonnen.
Twee wassen zijn gedaan, bed is afgetrokken, lakens al gewassen, maar verre van droog.
Wees dan al eens ijverig, ondanks de diarree.
Het is hier nogal grijs en mistig.
Nog een gezellige voortzetting van de dag gewenst allen!
Ik zou het niet geweten hebben.
Al veranderd in contacten.
Mammyretro wij kwamen elkaar al ergens tegen vandaag.
Vanmorgen poets afgebeld.
Lichte hoofdpijn, keelpijn: allebei verdwenen.
Nog juist een beetje maag-darmlast.
Durfde ze toch niet te laten komen.
Een beetje voorzichtig blijven want zij heeft hoogrisico patiënten in huis.
Dus maar zelf de poets begonnen.
Twee wassen zijn gedaan, bed is afgetrokken, lakens al gewassen, maar verre van droog.
Wees dan al eens ijverig, ondanks de diarree.
Het is hier nogal grijs en mistig.
Nog een gezellige voortzetting van de dag gewenst allen!
-
mariajohanna - Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49
Goede avond seizoentjes,
OmaC, ik had het ook gehoord, van CardStop, in het ochtendprogramma van 'de inspecteur '. Heb het direct op smartphone veranderd, dus al up tot date.....
Toch bedankt om iedereen te verwittigen, zo zorgzaam
.
Sorry mammyretro, nog geen kaartje. Ofwel komt het een stukje te voet of zit het ergens anders....
Nu hebben jullie wel andere zorgen dan kaartjes. We denken aan jullie in deze moeilijke periode......
Vanmorgen naar dokter gebeld. Manlief heeft nog een medicatie bij gekregen, voor de maag en darmen te kalmeren. Hij moet ook uitvinden tegen wat hij niet goed meer kan, zodat hij dat kan vermijden. Dat zou de reden kunnen zijn omdat de gal verwijderd is.
Zijn bloeddruk was maar 9, wat ook te weinig is. Normaal zou hij elke 14 dagen zijn bloeddruk bij de dokter moeten laten nemen maar daar heeft hij precies niet veel zin in. Ik had gedacht om me zo'n toestelletje aan te kopen maar ik weet niet hoe ik dat moet gebruiken. Het zou ook verkeerd kunnen gaan en ik weet niet wat dan te doen.
Wie van jullie heeft dat wel, en kan er mee 'werken '?
We hebben deze namiddag bezoek gehad, de zus van manlief met haar man. Het was geleden van 1 november dat we elkaar gezien hadden, dus we hadden veel te vertellen. Ze zeiden ook dat manlief er nu beter uitzag dan op 1 november.......
Nu nog wat tv kijken, de zinnen wat verzetten....
Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot..... de volgende.
OmaC, ik had het ook gehoord, van CardStop, in het ochtendprogramma van 'de inspecteur '. Heb het direct op smartphone veranderd, dus al up tot date.....
Toch bedankt om iedereen te verwittigen, zo zorgzaam
Sorry mammyretro, nog geen kaartje. Ofwel komt het een stukje te voet of zit het ergens anders....
Vanmorgen naar dokter gebeld. Manlief heeft nog een medicatie bij gekregen, voor de maag en darmen te kalmeren. Hij moet ook uitvinden tegen wat hij niet goed meer kan, zodat hij dat kan vermijden. Dat zou de reden kunnen zijn omdat de gal verwijderd is.
Zijn bloeddruk was maar 9, wat ook te weinig is. Normaal zou hij elke 14 dagen zijn bloeddruk bij de dokter moeten laten nemen maar daar heeft hij precies niet veel zin in. Ik had gedacht om me zo'n toestelletje aan te kopen maar ik weet niet hoe ik dat moet gebruiken. Het zou ook verkeerd kunnen gaan en ik weet niet wat dan te doen.
Wie van jullie heeft dat wel, en kan er mee 'werken '?
We hebben deze namiddag bezoek gehad, de zus van manlief met haar man. Het was geleden van 1 november dat we elkaar gezien hadden, dus we hadden veel te vertellen. Ze zeiden ook dat manlief er nu beter uitzag dan op 1 november.......
Nu nog wat tv kijken, de zinnen wat verzetten....
Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot..... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen
-
goede avond
MJ zo'n toestel om de bloeddruk te meten is heel eenvoudig te gebruiken, ik heb er ook een ,sch ma had een die je rond de pols doet, en eentje zoals de doker ,is het ook niet moeilijk ,te gebruiken ,is wel een inverstering maar moet je niet naar de dokter en kan je elke dag doen,kwestie van zekerheid, soms als ik me niet goed voelt neem ik hem ,sta soms te laag,dan draait het wel eens ,
jammer van het kaartje weer, ,ik ben niet kontent ,t'is alsof ik geen kaartje naar je man mag sturen van de post,
,
MJ zo'n toestel om de bloeddruk te meten is heel eenvoudig te gebruiken, ik heb er ook een ,sch ma had een die je rond de pols doet, en eentje zoals de doker ,is het ook niet moeilijk ,te gebruiken ,is wel een inverstering maar moet je niet naar de dokter en kan je elke dag doen,kwestie van zekerheid, soms als ik me niet goed voelt neem ik hem ,sta soms te laag,dan draait het wel eens ,
jammer van het kaartje weer, ,ik ben niet kontent ,t'is alsof ik geen kaartje naar je man mag sturen van de post,
-
MJkan je dat niet in de apotheek doen ,je bloeddruk meten ?
we zijn naar sch ma geweest ,ze ligt er vredig bij,
OMA C ik denk niet dat ze veel geleden heeft enkel de laatste dagen ,
en toen de verpleegster naar haar huis dokter belde had zij geen tijd om te komen
dan heeft ze op eigen initiatief naar een andere dokter gebeld ,en zij /hij heeft kalmerend medeikatie gegeven
ik vond het heel profesioneel van de dame
fijne avond ,bisous
we zijn naar sch ma geweest ,ze ligt er vredig bij,
OMA C ik denk niet dat ze veel geleden heeft enkel de laatste dagen ,
en toen de verpleegster naar haar huis dokter belde had zij geen tijd om te komen
dan heeft ze op eigen initiatief naar een andere dokter gebeld ,en zij /hij heeft kalmerend medeikatie gegeven
ik vond het heel profesioneel van de dame
fijne avond ,bisous