In de Vier Seizoenen reeks 25 Winter 2021-2022

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Muddy Maddy

17 jan 2022, 10:41

Goede morgen beste seizoentjes,

De pizza heeft moeder gesmaakt. een keer een boos gezicht toen ik de rest van een mini-flesje wijn leegdronk. de opmerking dat ik me wilde dooddrinken is het ene oor in en het andere oor uit gegaan. ze is vergeten dat haar eigen vader aan de drank was. Nuchter kon je hem de absolutie geven zonder biecht en hij deed zijn mond niet open. dan aan de dessert, maar een frangipanne hoort toch droog van binnen te zijn? en de confituur toch dikker? in de carref. zijn ze dus flink gebuisd bij mij. ook haar tompoes van niet van datte en ventje zei niets over zijn eclairtjes. we zijn aan tafel blijven zitten en er is toch een moment gelachen toen ik betere moppen dan mijn schoonbroer maakte. ze had ook de bidprentjes gevonden van haar vader en mijn grootmoeder. bij mijn grootmoeder ontdekte ik dat ik "verloofd" was. al is dat huwelijk nooit doorgegaan. J. was ook een alcoholist. later is hij met een ander getrouwd en kwam ons toen vaders tante nog leefde maar al in de rolstoel zat in hun favorite tearoom aanspreken haar en de kinderen voorstellen en ik zat naast ventje en zei geen woord. ik praat niet tegen mensen die me V.......t hebben. me in het openbaar op de burg van Brugge uitmaken voor H...r. toen ik een keer van de bus van het werk kwam zei hij gedag: hij werkte met de groendienst en ik reageerde niet. het was op een woensdagmiddag en ze waren op de bus weer erg ondeugend geweest.
Enfin, we hebben nog familie die Tratsaert noemt en nog ene. misschien moet ik toch eens naar my heritage.
er is niet gesproken over volgende week eten gaan eten wat ik best vind. ik had toch geen zin.
Morgen moet ik naar de dokter. ventje ging voor zijn booster moeten gaan maar hij heeft hem nu al.
gisteren was het plan om lamskoteletjes te eten maar we hadden nog pizza over een een zak chips meegekregen met pizza- peperoni smaak. niet slecht. en we hadden nog kippespiesjes. van die pikante en jawel, pikant of niet, het is kip. Gimly heeft er van gegeten. En normaal mag hij geen pikant ( hij eet ook martino) hij is er weer helemaal door en zonder al te veel gespuw dus die druppels van bachbloesem moeten toch iets gedaan hebben. hij was maar drie dagen ziek. en het is volle maan wat verklaarde dat ik gisteren om 4 uur op was en geen zin had om iets te doen. heb dan een radom artikel in wikipedia gekozen en dan via dat artikel verder gegaan naar andere. het was nog donker toen de klok 8 sloeg.
er moet hier nog afgewassen worden en gestofzuigd en gemopt. de stoomreiniger moet naar boven. maar we zitten hier weer te zitten. ik moet nog pillen pakken en eten.
we zullen wel zien waar we geraken vandaag. er komt toch niemand en we hebben geen pakjes onderweg.
ik heb ventje gevraagd wanneer die aan de kapper die dames/heren/kinderen doet gaat vragen voor een afspraak. nog geen antwoord gehad. ventje is druk bezig de online krant te lezen.
gisteren verder gekeken naar ds9 want we moeten daar eens door. heb me kriek gelachen met quark als vrouw! Dr Bashir had hem zo gemaakt dat hij een zij werd. ze hebben ook eens de Kapitein als klingon gemaakt.
Gimly is vandaag erg praatvaardig. zijn dienaar moet naar hem kijken.
nu ga ik die rits pillen pakken. en een pakje bramen eten. dan moet ventje als die klaar is boven met douchen de microgolf klok herzetten want vrijdag hadden wij een kleine onderbreking van de electriciteit. we hadden een brief hierover gekregen maar totaal vergeten. het was na een kwartier over. gelukkig kook ik op gas die ik met een gasaansteker aandoe want ventje heeft het fornuis eens te grondig gefrot dat die klikker het niet meer doet.
Fijne dag seizoentjes en keep safe. Knuffels
Cats Rule!

anjelier

17 jan 2022, 11:05

Afbeelding

Hallo iedereen,

MJ: de duimen staan hier omhoog, dat alles goed mag verlopen.
Overmorgen naar revalidatiecentrum. Probeer daar te genieten en te ontspannen. Na zo'n moeilijke periode hebben jullie dat wel nodig.

Clive en Oma-C: denk dat weinig eten onder kinderen een gekend probleem is. Maar volgens dokter en dokter Google geven kinderen zelf aan hoeveel ze nodig hebben. En zolang ze groeien en aktief zijn , is het goed. Maar natuurlijk als ouder ben je daar vlug ongerust over. Ze eten ook wel wat tussendoortjes, een blokje kaas in het vuistje, 1 stuk fruit in blokjes gesneden tussendoor, 1 potje yoghurt, ja dat moet je ook allemaal meetellen hé.

Dames, tot morgen allemaal.

mariajohanna

17 jan 2022, 13:46

Goede middag allemaal,

Manlief is terug, we hebben inmiddels al warm gegeten, en nu even update....

Het is goed gegaan, de instructeur gaf goede commentaar en nu gaan ze alles bespreken met de dokters in het centrum, en volgende week gaan ze de papieren opsturen !
Oef ! Een hele verademing.

Bedankt iedereen voor te duimen en de kaarsjes, nu de valies inpakken en alles checken dat we niets vergeten ! Morgenmiddag zitten we al op restaurant in het revalidatiecentrum, schoonzoon doet ons weg en brengt frigo en diepvriesje mee van ons appartement voor mee te nemen naar ons nieuwe stekje ! De frigo hadden we ginder dubbel, voor als het een hele warme zomer was, en het vriezertje kunnen we ginder beter missen dan op de nieuwe plek ! 😊

En nu dus de valies !
Ginder is ook wifi dat we met een code mogen gebruiken, dus.......

Dames hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot..... de volgende 😉
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Helena van Troje

17 jan 2022, 14:02

MJ aangenaam verblijf gewenst tin he revalidatie centrum.
Laat alles nu maar los en geniet er van!

Oma-C

17 jan 2022, 15:44

@ M-J, denk maar dat je op vakantie bent
en geniet van de revalidatie, :wink:

Allen een fijne maandag verder, hier is nog steeds zon
zo'n dag is toch aangenamer dan die mist en regen :roll:

Een fijne avond verder en een goeie nacht :) tot morgen...
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

wilde eend 2

17 jan 2022, 19:52

Voor MJ en echtgenoot wens ik rustige, ontspannende dagen en vol goede moed vooruit !
Aan alle seizoentjes : een goede nachtrust zonder pijn en ongemakken .

Bekske

18 jan 2022, 07:39

Afbeelding

clive

18 jan 2022, 08:47

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Geen fijn opstaan vandaag te horen dat de kleuter niet meer leeft. Vreselijk, ik heb er gewoon geen woorden voor. De mama wist blijkbaar niets over het zware gerechtelijk verleden van de man. Ik ga erover zwijgen.

MJ en manlief, beschouw het inderdaad een beetje als vakantie. En rust beiden tussen de oefeningen door maar eens echt goed uit.

Matice heeft gisteren 3 spuitjes gekregen, zijn 2 jaarlijkse en zijn rappel voor hondsdolheid, want anders mag hij Nederland niet in. Anjelier, hoe goed jouw gouden tip ook was, hij trapte er niet in. Ik had echt medelijden met hem, 3 spuiten en hij is er al zo bang van. Heeft dan thuis een nieuw speeltje gehad wat nog in de reservedoos zat voor hem. Dat leverde een matig gekwispel op. Maar begon er dan toch mee te spelen en viel even later in slaap, moe van de medicatie, de dierenarts had ons gezegd dat dat ging gebeuren. Maar 's avonds heeft hij dan voor een keertje wel goed gegeten. Verder was alles prima met hem. Ook zijn heupen. Mijn 2 overleden Labradors in gedachten, ben ik daar altijd bang van. Maar Matice heeft superheupen.

Heb hier de keuken en de living al gestofzuigd, zodat ik manlief nimmer moet storen.
En nu dadelijk de 2 andere verdiepingen en dan wacht er een hele grote strijk op mij.

Zo, meer heb ik niet te vertellen. Ga plaats maken voor de andere Seizoentjes.

Liefs en een dikke knuffel voor jullie allemaal.

Oma-C

18 jan 2022, 09:27

Afbeelding

Alle seizoentje een aangename dag :wink:
niks gezellig die mist bbrrr... daar blijven
alle "beestjes' in zitten, microben en zo...
't is niet gezond :roll:

clive Matice liet zich niet vangen aan een snoepje :oops:
hij wist sowieso wat er komen ging :roll:
Maar 't is weer voorbij en hij kan er weer tegen
ja als de prikjes nodig zijn...... :?

Hier is ook niks te vertellen, elke dag hetzelfde....
niks nieuws..... ik probeer zo gezond mogelijk te blijven
méér kan ik niet doen.....hou het ook zo veilig mogelijk
Groetjes allen en tot later :wink:

Muddy Maddy

18 jan 2022, 09:31

Goede morgen beste seizoentjes,

ben hier een beetje vroeger want ik moet naar de dokter, dus straks een briefje maken met wat van medicijnen ik nodig heb.
ventje moet nu eens eindelijk gaan vragen voor een afspraak voor zijn haar. sorry, maar dat is al lang genoeg om een schotse koe met hoorns te imiteren! het ligt ook niet meer in model.
zijn zijscheiding is eruit. zat hier gisteren weer te "headbangen" en 't was er aan het zien. :?
Weer mistig weer maar we hebben een Hoge drukgebied boven ons. wat beter is voor de knokken maar de vochtige mist maakt alles te niet. :? we gaan maar onze dikke trui aandoen.
handschoenen zonder vingertoppen. dat het koud is zie ik aan een wandelaar die zijn hondje uitlaat. dik ingeduffeld. beestje draagt een jasje. ik heb er overlaatst ene gezien die ook fluo-sokjes aanhad. het kunnen ook schoentjes zijn geweest zoals de Hond van neef draagt. ze hebben hem dat van kleins af aangeleerd en die draagt dus wasbare hondenschoentjes omdat wat de tuin moet worden er nog moddiger bij ligt. en dat brengt Noël dan mee naar binnen. hij is ook nog superenthousiast als hij mensen ziet want die zijn om mee te spelen. ik denk niet dat die naar de hondenschool gaat.
Sinds een paar dagen krijg ik reclame van edgar cooper voor vers natvoer voor ons Gimly.
ik ken dat merk niet want ik bestel altijd bij zoo+.
De diepvries is hier gisteren ook geweest en die reed precies met een retro vrieswagen. maar 't zijn nieuwe en ze zijn nog niet met het logo. we hadden een zak fijne frietjes nodig en ventje vroeg of er nog sorbetjes waren. die waren er. vroeger hadden ze champagne sorbet maar nu niet meer.
de freule moest nogal veel hebben. met de baron die niet graag op boodschap gaat en de zoon/dochter die maar enkele keren per week kan komen, geloof ik dat ze veel uit de diepvries nemen nu. ze hebben een grotere dan wij in elk geval. wij hebben maar 2 schuiven en een half.
gisteren pitta met look gegeten en koolsla tot mijn verbazing at ventje de koolsla ook op. het waren reuzepitta broodjes maar bij mij bleef de boel op de maag liggen. vandaag de lamskotteletjes. weer look! plezant met die mûleslunsen want ge riekt uw eigen adem. de bistro doet zaterdag weer een travestielunch. de "dames" bedienen u dan. 65 euro aub voor die lunch al is ze uitgebreider dan een dagschotel. Marcel, die hier nog opgetreden heeft op de buurtbbq als Miss Dynamite, dat was een echte. hij kwam al opgemaakt aan en ik dacht bij mezelf dat Joyce toch rare vrienden heeft. Toen werd Hij/ Zij dus aangekondigd. het was wel playback. Wij hebben ferm gelachen toen Miss Dynamite bij buurman op schoot klom. Buurvouw was wel not amused.
andere buren waren er niet bij. Buurman V had een fietsvakantie gepland. Buurman 14 moest werken en zijn tweede vrouw ging bij haar dochter iets gaan doen. Nu zit hij ook in het burencomitee en blijkbaar gaat hij wel naar de burendrink in de garage. wij, zegt ventje gaan niet. voor mij, in de koude zitten in februari dat gaat niet. ik moet een beetje op mijn gezondheid letten zegt hij. me daar laten verstijven van de kou om zelf je eigen drank mee te brengen, neen, we drinken ze dan liever warm binnen op. we gaan ook niet omdat ze op hun nieuwjaarsdrink in de tent onze vrienden hebben aangekeken als oud vuil. Hans was toen nog in leven. Nu zou Suus met Jo moeten komen want het is weer aan nu ze depressief is. Wij zouden graag naar Dordrecht gaan om eindelijk Hans zijn graf te bezoeken. maar we hebben ook een catsitter nodig. Toen we bij moeder waren geweest, was het niet wel voor onze keizer. we hadden te lang naar zijn gedacht weggebleven. hij wordt een plakzegel aan ventje. het is al pappie, pappie, pappie die de klok slaat.
Jullie hadden het gisteren over als kind slecht eten, wel ze hebben bij mij ook die siroop die Anjelier beschreef willen voorschrijven. ze heeft met terugwerkende kracht gewerkt want ik ben pas gaan beter eten toen we gingen samenwonen. ik ben ook altijd een matige eter geweest en een trage eter. ventje slokt het naar binnen.

MJ: ik wens je een fijne tijd in het revacentrum en probeer daar tot rust te komen. Ik wens R. ook proficiat in het slagen voor zijn rijbewijs. en als de reva gedaan is, kunnen jullie samen aan het serviceflat- avontuur beginnen met goede moed.

Fijne dag seizoentjes, keep Safe en knuffel voor wie het nodig heeft.
Cats Rule!

Bekske

19 jan 2022, 06:14

Afbeelding

clive

19 jan 2022, 08:39

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Gisteren gevallen met de fiets. Hoe, dat ik het niet weet. Wel met een heel dik scheenbeen naar spoed moeten gaan. Gelukkig niets gebroken, maar dat had ik al door, want ik voelde mijn onderbeen bloeden, maar ik kon erop steunen en dat was al een goed teken. Manlief was erg geschrokken toen hij mijn scheen zag. De wonde is gehecht en heb nu een drukverband aan. Dus alles is meegevallen, er is weinig of geen schade aan mijn fiets.
Matice was enorm aanhankelijk toen ik thuiskwam van spoed en bleef de hele tijd bij mij. Die voelde denk ik dat er iets niet klopte. Hij is een enorm gevoelige hond. Maar alles is dus zo goed als oké. Ze hadden mij een pijnstiller gegeven en een voorschrift. En hoedje af voor de spoedarts en verpleegkundigen .

Zo, ik ga douchen, heb zo'n volledig plastic douchebeen waar ik mijn been in kan stoppen zodat het verband niet nat wordt. Dus douchen is geen probleem.

Bekske, alweer zo'n mooi plaatje.

Ga plaats maken voor de andere Seizoentjes. Liefs en een dikke knuffel voor jullie allemaal.

Oma-C

19 jan 2022, 09:37

Afbeelding

Alle seizoentjes een fijne woensdag
donker en grijs maar niks aan te doen... :wink:
Maak er het beste van ...

clive ja zo ineens vallen... dat doet raar en nadien niet
weten hoe het komt..... ik ken er alles van, sedert
rij ik nog zelden met de fiets, ik ben bang geworden :oops:
Veel sterkte en moed... gelukkig niks gebroken :roll:

Allen een fijne woensdag en hou het veilig....

Helena van Troje

19 jan 2022, 10:11

Dat zal even schrikken geweest zijn.
Als je op spoed in het Middelheim geholpen was dan ben je inderdaad vriendelijk terecht gekomen.
Op daghospitaal zijn ze daar ook zo vriendelijk en op operatiekamer en ontwaak ook.
Al hoop ik er niet te dikwijls meer naartoe te moeten.
Hopelijk geneest het mooi en vlug.

Benieuwd of en wanneer die mijnheer tuinman erdoor komt.
Wat hij gaat voorstellen en hoe een grote hap dat weer uit mijn budget gaat zijn.

Hier grijs en somber en frisjes.
Maar dat gaat dadelijk beter zijn als ik de vensters terug ga dicht doen.
Ik wil dat het 's morgens even doorlucht.

Prettige dag nog aan allen.

wilde eend 2

19 jan 2022, 10:38

Voor Clive : ik wens je beterschap na die plotse val . Natuurlijk zal je wel geschrokken zijn .Proberen maar te rusten , indien mogelijk .
Aan alle seizoentjes : veel moed in deze sombere dagen ....
De krokussen , hyacinten en sneeuwklokjes beloven al de komst van de lente met hun kopjes die uit de aarde komen piepen ...