In de Vier Seizoenen reeks 25 Winter 2021-2022

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Bekske

27 jan 2022, 23:31

Afbeelding

clive

28 jan 2022, 07:09

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes.

Bekske , jij was nog laat op zo te zien aan het uur van het mooie plaatje.

Oma-C, smeer je handen en armen maar goed in, zodat het blauw kan wegtrekken. Vind dat echt erg voor jou.

Anjelier, hoe is het nu met jouw vader, want hij was ziek. Hopelijk gaat het vlug wat beter met hem.

HVT, je gaat het ook proberen met de dons, let er wel echt op dat de temperatuur KOUD moet zijn. En dat geurdoekje doe ik er steeds in, omdat de dons dan zo heerlijk ruikt.

MJ, ik hoop dat het daar een beetje gaat daar aan het zeetje.

Bobientje, is de hersteller geweest ? Een mens valt zo vaak in de kosten. En meestal komt dan nog alles bij elkaar dat iets stuk is.

Muddy Maddy, je wordt gemist op het forum hoor.

Zo lieve dames, ik ga beginnen aan het huishouden.
Liefs en een dikke knuffel voor iedereen, ook voor diegenen die ik vergeten heb.

Oma-C

28 jan 2022, 09:17

Afbeelding

Hier een mooie zonnige morgen
maak er allemaal het beste van.... :wink:

Dank voor het overzichtje clive ik ga niets herhalen :oops:
groetjes allen en maak er een fijne vrijdag van.
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

wilde eend 2

28 jan 2022, 10:53

Bekske : dank voor het mooie plaatje .
Aan alle seizoentjes : veel beterschap en moed voor diegenen die pijn hebben . en spoedig herstel voor wie het nodig heeft . groetjes aan iedereen .

Helena van Troje

28 jan 2022, 11:06

En toen was het halftien :oops: :oops: :oops:
Ik was even op geweest om half zeven, naar toilet.
Was toch wel heel vroeg om de dag te beginnen, vond ik.
Was toch maar opgebleven, dacht ik nu.
De zon schijnt heerlijk en daar heb ik nu al veel van gemist.
Ik ben wel goed uitgeslapen. :wink:

Er steekt een wasje in, dat ik buiten ga drogen.
Clive, dank voor de tip.

Ik ga niet te vroeg juichen, maar mijn campagne tegen de vrachtwagens voor mijn deur heeft tot hiertoe al een week resultaat....
Zouden die elkaar kennen? Of zouden die grote firma's echt de mails lezen?

Geniet van de zon, buiten of achter het glas.

Bobientje 14

28 jan 2022, 21:49

Goedenavond seizoentjes

MH dan ben jij bij de gelukkigen, de zon gezien.🌞
Hier alleen grijs mistig weer,al dagen.

Vandaag wat boodschappen gedaan, en me eens verwent
in een bloemenzaak, had daar nog een cadeaubon van,
en heb een droogboeket laten maken om in de hoek van de schouw te hangen.
Heb de kleuren oud rose en bordeaux genomen, ben benieuwd.
Zal wel wat geduld moeten hebben, de nieuwe lading droogbloemen
moet nog binnen komen, maar dat geeft niet, heb allang geleerd
van geduld te hebben, maar naar de gordijn winkel ga ik toch eens
bellen, want op die glasgordijnen wacht ik nu toch allang.
Vroeger maakte ik die zelf, maar nu met al die zorgen hier heb ik ze toch
laten maken, is een zorg minder 😊

Ja een mens krijgt zin in wat lente kuis, de dagen worden wat langer,
Boven ook nog verwisselen van slaapkamer, maar daar heb ik hulp
bij nodig, en met de Corona nog in volle glorie ga ik dat nog wat uitstellen.

Alle seizoentjes met pijn en ongemak, veel beterschap.
Alle seizoentjes die gezond zijn, houden zo.
Het weekend staat voor de deur, vul het in met dingen die je blij maken.😉

Goede nacht aan iedereen, droom zoet..........tot de volgende

Bekske

29 jan 2022, 02:11

Afbeelding
ps denk nu niet dat ik laat ga slapen .Maar er is iets die me wakker maak verschillende keren op een nacht .Heb er in dag ook last van maar tegen de avond is er regelmatig aanval waardoor het toe neemt .Kortom het is door de pijn dat ik hier nu zit en om mijngedachten te verzetten .En ja ik neem pijnstillers maar die helpen weinig .Afijn ja het is mijn probleem wel ik weet pas enkele weken wat ik heb .Er leren mee leven krijg ik de horen wel gemakkelijk gezegd dan gedaan geniet jullie maar van jullie nachtrust dat zo ik ook liever doen dan hier te zitten groetje

Oma-C

29 jan 2022, 09:29

Afbeelding

Goede morgen allen..... een fijne zaterdag :wink:
hier is het regenachtig en donker.... zo'n verschil
tegen gisteren dan was er zon, maar niks aan te doen,
We spelen zelf voor zonnetje en houden
ons binnen bezig.... en hou het veilig aub :roll:
Oh, de wasmachine roept..... :?
alles in de linnendroger want buiten is het te nat :roll:

Alle seizoentjes een fijn weekend, morgen zou
het mooi fiets of wandelweer worden volgens de weerman
laat ons hopen :wink:

clive

29 jan 2022, 10:04

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Bekske, het doet mij verdriet dat je zoveel pijn hebt. Ik kan je helaas enkel sterkte wensen.

Wide eend, dank je wel voor de beterschapswensen. Hoop dat het met jou alles een beetje goed gaat.

MJ, hoop dat vandaag het zonnetje zich laat zien aan het zeetje. Wil je van mij jouw manlief sterkte wensen met zijn revalidatie ?

Oma-C, jij zal ook al bezig zijn aan het huishouden en misschien ben je zelfs een heerlijk broodje aan het bakken.

HVT, die tip van de dons is graag gedaan. Dons na het 20 minuten koud draaien, goed opschudden.

Anjelier, is jouw vader al wat beter ? Hoop van harte van wel.

Muddy Maddy, ook voor jullie een mooi weekend gewenst.

Heb de 2 benedenverdiepingen al volledig gedaan in pyjama :oops: . Ga nu badje nemen en terwijl dat volloopt, doe ik al alles al in de slaapkamer. En dan is het hele huis weer netjes.
Zo, ga badje nemen en me verzorgen, terwijl nadenken welke outfit ik ga aandoen.

Liefs en een dikke knuffel voor jullie allemaal.

Helena van Troje

29 jan 2022, 11:28

Clive, dat klinkt gezellig daar bij jou.
Bekske, zaterdag wasdag :lol: bij oma-C in elk geval...

Ik ga misschien overal eens met d stofzuiger passeren als mijn geliefkoosd programma gedaan is.

Ik heb het gevonden nu om echt alles te verstaan.
Ik luister via de pc want we krijgen de hoorhulpen niet goed afgesteld op de radio.
Er zijn maar een paar omroepers, die ik echt goed kan verstaan.
De anderen "moemelen" binnensmonds, slikken hun klinkers in, beginnen luid genoeg met hun zinnen, maar tegen dat de zin af is fluisteren ze. Rare mensen kunnen die niet gewoon praten?
Ik zal eens naar de andere zenders luisteren, maar dat gekwek op radio2 en de muziek op radio1 echt ik kan er niet van genieten....
Het is hier de laatste tijd heel dikwijls heel stil in huis. Soms ontdek ik 's avonds dat de radio helemaal niet heeft op gestaan.

Maak er ondanks de regen een gezellige dag van.

Oma-C

29 jan 2022, 16:20

Afbeelding

Zo, alle was gedaan gedroogd en gestreken,
nu kan de rust beginnen....
Goed gezien Helena, ja elke zaterdag... :wink:
Opgeruimd is netjes denk ik maar...
en er was niet veel strijk omdat ik het telkens bijhoud...
alles terug in de kast :lol: .... en broodje is ook gebakken

Nog droog maar grijs en niks gezellig buiten
ondanks dat het 9° zou zijn :roll:
En ik heb nooit een radio aanstaan, als ik muziek wil
dan leg ik mijn Cd's in de Cd-speler, dan hoor ik
wat ik graag hoor....
nadien gaat de tv aan als achtergrondgeluid
Voor nieuws kijk ik ook tv en de internetkrant

Allen nog een fijn weekend en blijf gezond!

Bekske

30 jan 2022, 08:36

Afbeelding

clive

30 jan 2022, 08:56

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Tweede poging. Heb de strijk al achter de rug.
Gisteren zei manlief tegen mij dat hij graag een nieuwe maar goedkope jeans had gehad voor in de tuin te werken, naar de hondenschool te gaan en om te klussen. Zijn oude is dan ook tot op de draad versleten en zijn werksweater heeft ook zijn beste tijd gehad. Hij vroeg of ik een winkel wist waar hij dat kon gaan halen. Heb hem verwezen naar de Z*B, had in de folder gezien dat daar praktisch alles aan - 70% was.
Ik was niet mee gegaan, want voelde me geen 100%. Dus hij naar die winkel. Een uurtje later is hij al terug thuis en zegt alles gevonden te hebben wat hij nodig had. Begint zijn papieren zak uit te laden en daar komt een jeans uit , 2 t-shirts, een (werk)sweater, maar ook mij was hij niet vergeten. Had een leuk shirt bij en 2 jersey hesjes die je over je hoofd moet trekken, draag die altijd onder een pyjama. Die waren van TO*MY HIL*IGER en ze passen me als gegoten. Op 1 shirt van hem na, daar was 50%op, maar de rest was allemaal
- 70%, enfin hij had alles voor nog geen 80€.
Heb gisteren meteen zijn oude versleten jeans in de zak met oude kleren gedaan.
Dat is de eerste keer dat hij alleen gaat shoppen, maar hij heeft dat goed gedaan.

Straks naar de hondenschool met Matice. Dan kan hij daar wat de clown uithangen.

Voilà, ga dadelijk eens alles stofzuigen en nieuwe theelichtjes zetten, dan naar de hondenschool en dan een rustige namiddag.

Ik wens elkeen heel veel liefs en sterkte voor diegenen die het nodig hebben. Dikke knuffels.

Oma-C

30 jan 2022, 09:38

Afbeelding

Een zonnige morgen alle seizoentjes :wink:
hopelijk blijft de zon de hele dag,
het is heerlijk als je buiten kijkt, en
straks misschien een wandelingetje :roll:

clive jouw man kan goed shoppen en dat aan
een goei prijsje :wink:

Bekske dank voor de hartelijke snoepjes
en de koffie, een fijne dag ook voor jou...

Allemaal een gezellige dag vandaag en tot later :)

Muddy Maddy

30 jan 2022, 10:12

Goede morgen seizoentjes,

Hoi hier ben ik weer. ik begin er langzaam door te komen. ( zoals cowboy zijn vogel)
het ene is gedaan en nu heb ik weer een ontstekingshaard in mijn nek. gelukkig kan ik maandag bij schoonbroer terecht want we gaan starten met weer maandelijkse drukpuntsessies.
heb er gisterenavond een warmtepleister op gelegd.
ventje wil andere overgordijnen in de slaapkamer aan de voorkant. hij was onlangs van de chinees terug gekomen en had die zien hangen. en ik na twee dagen mee ( toen de zon zich een half uur liet zien) en ik heb gevraagd om verduistering apart voor de overgordijnen achteraan die niet gevoerd zijn om daar iets alternatiefs te hangen want 2000 lumen ( app. overkant-achterkant) en onze buurman hebben verlichting die nogal sterk binnenschijnt. gisteren deed buurman V pas die lichten op zijn koer uit om 2 u 30. Nachtpeckers dus. mijn moeder zei dat we nooit die binnendeuren hadden moeten weggeven aan de dochter van vrienden maar het zou geen advance gehad hebben want die lichten schijnen hoog. ( de deuren hebben bovenaan 3 venstertjes in bobbelglas) en ik wilde een open ruimte naar mijn bib/kleerkast. Enfin, we gaan dan we horen wat die vent van de gordijnen zegt.
Hier weer een stralende zon. onze beenhouwer is weer open tot groot geluk van ventje. die stapt de beenhouwerij binnen en Johan zei tegen ventje dat hij blij was hem te zien. ( ze zijn sinds kort ook bevriend op fb) en ventje kwam thuis met nieuws. Zijn gebroken voet heeft hij niet opgelopen tijdens de skireis maar toen ze al terug waren op de laatste dag van de vakantie. in het Fort zijn ze restauraties aan het doen, nu het fort bij de oosteroever hoort en hij heeft in het rondkijken zijn stap gemist en dus voet gebroken. Op de koop toe is Stefanie bij hem weg! ze heeft honden kinderen en alles wat van haar was meegenomen. ze zei dat ze nog van hem houdt maar dat het niet meer gaat. Ja, dag Jan, tast nu mijn zakken af! dat was nieuws waar ventje en ik niet goed van waren. Hij heeft het huis nog geen half jaar geleden laten verbouwen zodat zij haar hondentrimsalon kon thuis doen. en nu dit. de enige die er ook van wist was Peter, onze groentenboer/krantenwinkel. de rest weet van niets. maandag komt er iemand in de winkel die moet worden opgeleid om de winkel te bedienen.
ik was al half bezig met een kaartje voor Stefanie met honden erop maar ik heb ze nu van mijn verjaardaglijst geschrapt en Johan toegevoegd. en ik ben benieuwd of ze nog in mijn Fb vriendenlijst staat. ze kan zichzelf ontvriend hebben.de laatste tijd was noch zij noch haar zuster die hier in de zijstraat woont actief op Fb.
Enfin, de wereld draait door.
Clive: dan is jouw manlief een goeie shopper gelijk de mijn als het op kleren aankomt. die weet precies wat ik mooi zal vinden. en omgekeerd weet ik wat hem staat en wat niet. voor de doop zou hij een blazer moeten hebben. maar we zijn nog geen maart.
Oma C: ça va?
Helena: bedankt voor de raad die je gegeven hebt via mail.
wij eten vandaag kip in de oven/pan. zal zien wat er het beste is voor die dijen. de ovenschotel die ik voor mijn lamsbout gebruikt heb, is aan het afbladderen en das toxisch. weg met die troep.
Ik wens jullie allen een fijne dag toe, keep Safe en knuffels!
Cats Rule!