In de Vier Seizoenen reeks 25 Winter 2021-2022

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

anjelier

01 feb 2022, 10:50

Hallo iedereen,

Even tijd maken om langs te komen. Het is hier een beetje druk. Ben thuis van vrijdag. Was nog 1 nachtje langer gebleven, zoonlief kwam heel vermoeid thuis, dus leek het me het best om nog even te blijven.
Zal toch blij zijn als schoondochter terug thuis is, dat alles terug normaal is.

Vandaag Chinees Nieuwjaar, heb al beste wensen gestuurd naar Chinese familie.

En nu het minder goede nieuws: met vader gaat het niet goed. We moeten ons op het ergste voorbereiden. Zus gaat in de voormiddag, ik in de namiddag .Iedereen van de naaste familie is al langs geweest.
Ja, het zijn al rare weken geweest, eerst bij zoon gelogeerd , nu vader.

Bekske: dank je wel voor het naamkaartje.

Dames, misschien tot morgen.

clive

01 feb 2022, 14:31

@ Anjelier, wat slecht nieuws Anjelier . Ik wens jou en jouw familie ontzettend veel sterkte. Kaarsje brandt.

Liefs en een dikke sterkteknuffel.

Oma-C

01 feb 2022, 15:04

Goede middag alle maatjes,

anjelierken, ik duim voor de gezondheid van je vader
hopelijk komt het weer goed, veel sterkte
mijn kaars brand ook voor jullie....

voetenverzorgster is pas weg, ze was een uur vroeger
omdat iemand had afgebeld en ze had gevraagd of ze
al bij mij terecht kon, natuurlijk wel, ik kan er maar vanaf zijn :wink:

Ik had vanmorgen een scan gemaakt op de pc dan
kon ik nadien ondertussen een back-up laten lopen van de pc
op mijn aparte harde schijf en dat is in dezelfde tijd gedaan...
alles weer oké ikke content... de zon komt ondertussen ook efkes piepen
Nog vlug een abonnement betalen van het tv-blad dan
krijg ik het weer een jaar in de brievenbus, heel makkelijk...

Allen een fijne dag verder, sterkte aan wie het nodig heeft :roll:
en tot later.... :wink:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Helena van Troje

01 feb 2022, 15:36

Allereerst veel moed en sterkte de tijd die komt voor Anjelier.

Mijn voetjes zijn ook gedaan vandaag.
En ze had de lekker ruikende zalf meegebracht die ze gebruikte de vorige keer.

Een merel is geen mus
Een tram is geen autobus
En ne stamp is gene kus
zo gaat dat hier MM.

Aan de voeten dame voorgedaan hoe rondbreiwerk gaat.
En toen was het middag en had ik honger.
En toen moest de teller van de elektriciteit en gas opgemeten en ingevuld.
Altijd een pokkenwerk en hopen dat de site goed wil werken.

Ik zie hier zowaar weer een stukje blauwe lucht.
Te laat voor de broodautomaat, want die is waarschijnlijk zo goed als leeg nu.
Nu ja, er is brood in de diepvries.

Jij doet dat dus ook Clive als een keukenkastje of een andere kast is uitgewassen:
zeer tevreden het deurtje opendoen en in de kast kijken. :)
Kan deugd doen hé!

Blij dat ik eens een mens in levende lijve zag.

Rest me jullie een fijne verderzetting van de namiddag te wensen.

wilde eend 2

01 feb 2022, 19:40

Voor Anjelier en familie :
Afbeelding
Aan alle seizoentjes : hopelijk een goede nachtrust zonder pijn en ongemakken .

Oma-C

01 feb 2022, 20:39

Afbeelding

Mijn kaars blijft ook branden en
sterkte wens ik aan de familie van anjelierken :?

Bobientje 14

01 feb 2022, 22:24

Veel sterkte voor Anjelier en familie,
kaarsje brand 🕯🕯🕯

Bekske

02 feb 2022, 08:35

Afbeelding

Muddy Maddy

02 feb 2022, 08:55

Goede morgen seizoentjes,

@Anjelier, mijn kaars brand hier ook voor jou en je papa.

ben vandaag opgestaan nadat er weer slijmen in mijn keel zaten. als ik morgen mijn neus zal snuiten zal er wellicht groen/geel bijzitten wat betekend dat mijn sinussen in overdrive aan 't gaan zijn vanwege een allergie. moet trouwens nog eens kijken welke pollen er in de lucht zitten.
Morgen hebben we hier een stroomonderbreking dus als je me niet leest: ze zijn aan de electriek aan het werken. volgens de brief zou dat 4 uur zijn. en we weten niet wanneer juist ze gaan afschakelen. De donderdag is ventjes grote boodschappentoer en hij vreest dat de carref. zonder electriek ( kassa) gaat zitten. ik zei tegen hem dat die wel een noodgenerator hebben. Peter, onze groenten/krantenboer heeft zelfs zonnepanelen om zijn frigo's en diepvriezers van stroom te voorzien. volgens hem scheelt het al. maar ja, we hebben weinig zon gehad de laatste tijd. Buurman legt ook zonnepanelen en laat die in een accumulator gaan zodat hij desgewenst wel/niet stroom van het net haalt. ik moet vandaag een kaartje voor buurmeisje V in de bus droppen. Dat van Wilde eend zit in de rode bus. eens kijken hoe lang de snail-mail er nu overdoet.
Gimly wilde gisteren geen ontbijt. hij was zelfs nog niet wakker toen ik opgestaan ben. en nu ligt hij ook keizerlijk in "zijn" zetel.
hij zal wel zeuren om eten als ventje naar beneden komt. 't is toch een papa-kindje.
volgens fb zou Suus het weer uitgemaakt hebben met Jo. ik heb nog niets gehoord van "ik wil praten" dus ik trek het me niet aan. En ik neem ook het initatief niet. ventje is dan gestoord want als we videobellen schiet het eten er meestal bij in. over eten gesproken: heb geen idee wat ventje wil.
Die heeft sinds maandag last van "bad hair days". zijn haar blijft niet in model zitten. haarlak en gel gebruiken wil hij niet. het mijn moet nog gekleurd worden. pas dan kan ik naar de kapster om de hoek het wat laten bijknippen. ik zal dan ook eens vragen voor een ingewerkte vlecht voor op de doop maar niet zo dat mijn gezicht helemaal als een volle maan is wat nu het geval is als ik mijn haar samenbind want anders zit het verstrikt in die elastiekjes van de mondmaskers. ( heb daar een hekel aan, maar we moeten wel) Regelmant et regelmant zei mijn papa.
het wordt al stilletjes aan licht. 3 min vroeger dan zaterdag. zaterdag heeft ventje ook de hoogte en breedte van die tafeltjes besteld. meten is weten. daarom komt die man van de gordijnen zelf.
ik had een tuniek besteld bij wish en die is aangekomen zonder douane kosten. moet wel eerst gewassen en dan gestreken worden. en ook vroeger dan verwacht. met deze zal mijn buik wel gecamoufleerd zijn op de doop. ik weet niet of nichtje het zal tonen want dat is nu de mode. je zwangere buik tonen. vroeger moest je tentjurken dragen. meestal in vichyruit. ik weet nog niet of ik een broek of een rok zal dragen naar de doop. ik kon ook mijn gothic kleedje aangedaan hebben die ik droeg op de trouw van Suus met Hans maar daar heb ik een groot decoletè en het is de bedoeling dat ze naar mijn ogen kijken. niet naar iets anders. snappen jullie me? ik had in engeland eens een lange coctailjurk besteld. het was van: willen ze erin of willen ze eruit? heb alleen de bijpassende sjaal gekocht en kleed terug gestuurd.
dan heb ik het pantyprobleem. de enige die me perfect passen zijn deze van calzedoni*. Duur merk.
ik ga eens neuzen of ze een website hebben. ze hebben normaal een winkel in 't stad maar tamelijk ver in 't stad. en daar wringt het schoentje. ik kan niet zo ver meer gaan. of we moeten een tram nemen naar het Marie-Josè en vandaaruit 't stad in trekken. en ik heb geen idee hoeveel het nu is voor een tramritje heen en terug. Gisteren werd toen ventje om mijn leesvoer was en ons eten hier getoeterd. even voordien had ik een man met een roos boekje zien passeren. toen ventje toekwam zei hij dat die auto met de bloemen werd opgeschreven daar die nog verkeerd stond. ze heeft hem wel verplaatst maar ventje denkt dat ze toch een boete heeft. wij hebben dat ook eens voorgehad. zuur betalen vond ventje die iemand uit de gerestaureerde appartmenten verdenkt. Er was toen een heel discussie op fb. het is wel de avond voor de verandering dat je je moet parkeren aan de kant die aan de beurt is. ventje vermijd dat nu door in de zijstraat te gaan staan. als hij daar geen plaats vind dan is hij om de haverklap boven aan het loeren of iemand al weg is. wat ferm op de zenuwen werkt. ( allez, bij mij toch) ventje denkt aan een agent in burger. als agent mag je in je eigen thuisstad niemand beboeten want buurman V die agent is, werkt in een andere zone. toch raar dat 't zoontje van de schoenmaker een positie hier heeft. die zat eerst in het leger. is bijna volgetatoo-eerd. ik ben nog altijd boos op zijn vader in het begin van de pandemie. ik heb er toen niet meer tegen gesproken. ik was die morgen naar de dokter geweest en dus negatief want mijn longen waren zuiver en hij maande afstand houden aan. ik heb hem toegesnauwd en heb hem en dat zoontje sindsdien gemeden als de pest. zoontje hangt ook de grote sier uit. met een kasjmieren bruine mantel. zelfs hij staat soms ook nog verkeerd.
Gimly lag gisteren in een "ikea"houding. zijn rechterachter poot lag onder zijn kop. foto van genomen. en hij had een vogeltje gezien in de morgen. de laatste tijd zijn er weinig vogels op de daken. het spinnenweb aan het raam beweegt dus er is nog veel wind. moest ik nog Peggy gehad hebben als poets dan zou die van alles gedaan hebben om dat "ding" te vermijden. ik zou een emmer water erop gekletst hebben. maar het is nu ventje die de ramen moet doen. maar zoals hij zegt: dat het geen weer is om ramen te kuisen. die van boven zouden eens door een profesionele moeten gedaan worden of we moeten buurmans lange ladder lenen.
ik moet nog naar de boerderij want de vallei is weer open en ik heb een taak tot einde derby. nu de moord op een studente oplossen in criminal case en mijn libelle lezen.
ga koffie maken.
Fijne dag seizoentjes, keep safe en knuffel
Cats Rule!

Oma-C

02 feb 2022, 09:33

Afbeelding

Goede morgen alle maatjes, :wink:
hier probeert de zon erdoor te geraken,
afwachten of ze het meent :roll:
Gisteren nog flink wat regen gehad...

Ik heb geen nieuws dus zal het kort zijn :)
ik wens jullie allen een gezellige woensdag
maak er een fijne dag van... met wat mag en kan :?

M-M het was weer aangenaam jouw berichtje te lezen
maar ik kan er niet op reageren, ben al bijna alles
weer vergeten met mijn hoofd als een zeef :oops:

Bekske een leuk plaatje met die hond :wink:
sterkte ook voor jou en hopelijk minder pijn...

Heel veel sterkte verder voor anjelierken...
moeilijke periode nu voor je vader....
ik hoop dat hij toch beter wordt :roll:

Allen een fijne woensdag, ik ga wat verderdoen
groetjes allen en tot............... :)

clive

02 feb 2022, 10:10

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Anjelier, moest jij tijd of zin hebben hier even te komen lezen, kaarsje brandt. Sterkte.

Vandaag wat later opgestaan, lagen pas om 00:15h in bed, nadat ik een badje genomen had voor mijn stramme spieren. En dan een pijnstiller genomen en bedje in. Werd wakker van mijn GSM. Het was de overbuurvrouw, haar man en zij waren ongerust omdat ze hier nog geen lichtjes zagen en Matice hadden ze ook nog niet gezien. Het zijn echt wel lieve buren. Normaal is hier om 06:00H het licht al aan.

Oma-C , ik heb dat ook, alles lezen en dan meer dan de helft vergeten.

Vandaag boven alles poetsen en nieuwe dekbedden leggen. Meteen de eerste van de 4 wasmachines instoppen, 1) dekbedden, 2) de hoeslakens, 3) de badmatjes en 4) de handdoeken.
Maar voordat ik boven start, eerst de dons luchten in de droogkast.

Liefs en eend dikke knuffel voor jullie allen en sterkte in het bijzonder voor Anjelier.

Helena van Troje

02 feb 2022, 12:24

Goede middag iedereen, tijd vliegt alweer.
Brood halen en toespijs: een simpele opdracht?
Het was weer avontuur vandaag: tegendraadse bakfietsen, speed pedelecs zonder bel, een heel dikke buis van een cementmolen op het fietspad...
Ik heb de mannen gevraagd mijn fiets erover te heffen: hebben die zo geen spullen om te zorgen dat een mens niet verongelukt met de fiets?
Op de brug over de vaart kruis ik een mama met buggy met daarin een peuter. "Mama gaan we hier zwemmen?" hoor ik hem nog net vragen...Moeder vond het geen goed idee...
Het is wel fijn buiten, niet te koud, ik was weer veel te warm ingeduffeld.

We hopen het beste voor je papa Anjelier.

Bekske

02 feb 2022, 13:47

Afbeeldinganjelier en diegene die het nodig hebben groetje

anjelier

02 feb 2022, 16:47

Hallo iedereen,

Dank jullie wel voor de beterschapswensen , maar het heeft niet mogen zijn. Vader is deze morgend gestorven. De verpleging was juist bij hem om hem te verzorgen toen het gebeurde. Wij kregen hier om 7u30 telefoon van zus, die hadden ze eerst gebeld. Ja, we hadden het verwacht, we zagen het ook duidelijk dat het de verkeerde kant opging.
Morgen naar de begrafenisondernemer.

Het zal varen, weeral een hoofstuk dat afgesloten is .Voor mij dubbel zo moeilijk omdat ik niet meer naar mijn geboortedorp zal gaan, als je thuis of je ouders er niet meer zijn, moet je daar niet meer zijn. Ik ken daar wel veel mensen, eigenlijk meer dan hier. Ja, het zal in het begin aanpassen zijn.

Ik kom de volgende dagen niet in ons hoekje.

Dames, tot de volgende keer.

clive

02 feb 2022, 17:12

Afbeelding

Een kaarsje voor Anjelier en haar dierbaren voor het overlijden van haar papa.
Heel veel sterkte voor jullie allemaal en onze oprechte deelneming.