In de Vier Seizoenen reeks 25 Winter 2021-2022

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Muddy Maddy

19 feb 2022, 08:58

Goede morgen seizoentjes,

de wind is voorlopig geminderd, maar je hoort ze nog door de schouw. ik heb wel een tijdje met oordopjes in moeten slapen omdat de wind in de afvoerbuis van de centrale verwarming zat en dat gierde. ook op de overloop boven hoorde je de wind aan de velux. daar hangt wel isolatie maar van die dunne dus je hoorde ook de dakpannen ruttelen. :? ( vroeger was dunnere isolatie nog betaalbaar.) er moeten daar echter platen tegen geklopt worden dan zal je al veel minder de wind horen. Gimly heeft gisteren gegeten maar vanmorgen lag er een plasje speeksel. niet veel en nergens anders. zijn maag is dus nog niet helemaal bekomen.
gisteren naar independance day 1 gekeken en roomsoezen met kers gegeten. de kersvulling was wel een beetje erg zuur. het zou de moeite lonen ze zelf te maken en er kersenconfituur op te smeren alvorens ze bij de vullen met slagroom. Dat weten we nu ook weer.
Buurman V ging mij gisteren een tips komen brengen maar de wind zal dat uit zijn brein gewaaid hebben.
er is een dame die voor mij handschoentjes wil breien maar ze werd een beetje hoe zal ik het zeggen? Inquisief. ( nobody expects the spanisch ....) ik heb haar dan gezegd dat ik off line ging omdat de garnaalkroketten klaar waren en ventje dan ook een hekel heeft aan dat voortdurend 'geping'. Andreetje is hier met zijn drie-potig hondje gepasseerd dus we kunnen gerust zijn. een tijdje geleden had ik hem al weken niet gezien en begon toch ongerust te worden. Bleek dat hij een dikkere jas aanhad en tegen de kou een muts met van die 'hangoren'. en aangezien hondje driepoot niet tegen de lantaarnpaal moest plassen had ik hem dus gemist. en de look-a like van raymond van het groenewoud met maar 1 halve arm is ook al gepasseerd. ( havenongeval met kabels) ik zag hem eens zitten in de dokterspraktijk en toen viel het me op dat hij maar een halve arm had. later vertelde iemand hoe dat ineen zat die die dag ook in de wachtzaal gezeten had en mij passeerde toen ik naar huis wandelde. die moest naar de bakkerij en daar is het trapje op en vroeg of ze misschien geen brood voor me moest meebrengen zodat ik die trapjes niet moest doen. en toen was ze aan het kletsen. ook iemand die alleen woont en nood had aan een praatje.
Das wat anders dan dat ze hier rondbazuinen dat ik Komedie speel met die stok. Dokter zei: ze voelen niet wat jij voelt dus als die stok helpt dan gebruik je hem en laat ze maar praten. Ignorance is bliss.
om nog een keer op die kersroomsoezen te komen, die waren ook tamelijk zwaar. we hebben er nog twee. ik ga soep uit een zakje maken voor deze middag en ventje mag niet vergeten om een broodje te gaan want de afbakbroodjes zijn op.
Morgen kip aan het spit en wie zal er heel blij zijn denk je? ja, Gimly. Kip is zijn lievelingseten. hij en zijn broer hadden als eerste maaltijd kippengehakt omdat ze nog zo klein waren. ( amper 5 weken) ik dacht dat ik ze nog ging moeten flesvoeden maar Nick de dierenarts zei dat dit niet nodig was. ze zaten wel onder de hondenvlooien dus de pipetjes tegen vlooien helpen daar niet tegen. Toen is Nick in zijn boeken gekropen en hij heeft gezocht en rondgevraagd en uiteindelijk kwam hij langs met een spuit die hij in hun nek druppelde en daarna geen enkele vlo meer te bespeuren. een paardenmiddel tegen die hondenvlooien zei hij en gaf me de rest mocht de behandeling herhaald moeten worden.
Buurman V is aan het stofzuigen, denk dat bij hem de wind zand heeft meegebracht. mijn witte voordeur ziet er lief uit en de ramen.... :roll:
Toch maar op ventjes to do lijstje zetten. als hij eenmaal aan iets begint dan doet hij voorts.
naar het containerpark en hij was op tijd voor zijn doktersafspraak waarop de dokter in retard was.
de mijn doet dat ook soms maar als je tegen de middag gaat dan is ze meestal op tijd. En ze neemt de tijd. tijdens de vierde golf was dat niet het geval. denk er nu juist aan, ik heb verleden keer vergeten te zeggen dat ik mijn boosterprik gehad heb en toch wat symptomen had.
mijn knieën kraakten gisteren dat het een lieve lust was en ventje zei dat ik weer heerlijk knapperig was. net als een vers gebakken pistolet zei hij. zal dat maar als een compliment beschouwen.
ik ga de lege twee liter flessen klaarzetten naast de frietpot, dan snapt ventje de hint wel, want ik moet om 9 uur stipt naar moeder bellen zoals elke zaterdag.
ik hoop dat niemand schade heeft gehad van Eunice want storm 3 komt er aan. :!: Drank Feboosere sprak van een vergelijking met 1990. Toen kenden ventje en ik elkaar nog niet en ik was nog bij ex, die mijn koeieneerde. op een dag vroeg Kaisma, de volgetatooeeerde vroegere vriend van mijn vriendin Annick, hoe lang ik dat nog ging tollereren. Hij vertelde me toen dat Ex als ik mijn hielen gelicht had en naar huis moest meestal met de fiets, ging gaan gokken op die bakken met die balletjes en die gaten. ( hij was hem op een avond gevolgd, vraag me niet waarom) Hij had ook al van Annick gehoord dat ex mij een keer dat hele eind van st-michiels tot sint andries waar mijn ouders woonden in dat krot, met een loodzware moviebox, die 's anderdaags terug binnen moest, te voet naar huis had gezonden. Dat vond Annick er over, die heeft het aan de toemalige vriend verteld die het op zijn beurt aan de poetsvrouw van de sanitaire blok vertelde en het was ook Kaisma verteld door weer iemand anders. Ex begreep niets van het nomadenleven van velen die daar op die campings vast woonden. het is een heel apart wereldje en als ze je niet aanvaarden dan ben je wel gezien. De kampleider bijvoorbeeld had de pik op mij omdat titi in zijn rozenhof had gezeten. titi gebruikte mij als boom om aan hem te ontsnappen vandaar een lidteken op mijn borst. ex stond ook niet in een goed boekje bij de catlady omdat hij gevraagd had als wij op reis naar engeland gegaan zijn, na mijn bijdrage ( verkoop van 6 antieke stoelen en een collectie jommeke stripverhalen) voor de katten te zorgen. ze verweet hem dat hij geen kattebak voor hen had. jawel, stond in een reuzendoos naast de slaapzetel tegen het rondzwieren van zand). en hun eten was ondermaats. mijn moeder gaf soms een stuk lever mee die als traktatie was en Spoetniek ( zijn kat!) kon niet wachten tot het afgekoeld was dus moest ik dat afspoelen onder de koude kraan zodat hij het dan direct kon eten. titi, die eens een schop tegen zijn bek gekregen had van de kampleider heb ik een geklutst ei gegeven lichtjes gekookt. daarna at titi hard gekookte eieren uit je mond. oei, ik heb nog 3 min. voor ik naar moeder moet bellen. dus,
Fijne dag seizoentjes keep Safe knuffel!
Cats Rule!

Oma-C

19 feb 2022, 09:06

Afbeelding

Goede morgen allemaal,
hier een stralende zon en de
wind is (voorlopig) geluwd... :oops:
Het was echt de moeite waard amaai
Er zullen nog wel meer mensen met
schrik hebben gezeten, alleen al het geluid :roll: :oops:

clive schade.? maar het kan hersteld worden
zonder al teveel moeite, al goed...
Hopelijk niet méér mensen met schade :oops:
want het is een schrik die je nooit meer vergeet :roll:

Vandaag zou een mooie dag worden, dan kan er al veel
opgeruimd en hersteld worden, hoewel als je op
de hulp moet wachten van brandweer en zo, dat je nog wel
geduld zal moeten hebben... die mensen weten niet
waar eerst te gaan... wat begrijpelijk is in deze situatie :(

Wij zijn er hier goed vanaf gekomen, gelukkig maar :roll:
ik wens iedereen moed en sterkte die het kan gebruiken...
de wind is nog niet definitief weg, maar het zou minder
hevig gaan waaien, het zijn die windstoten die het ergste zijn :twisted:

Allen een fijne dag, mijn wasmachine roept, de was kan buiten.
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

wilde eend 2

19 feb 2022, 11:40

Dag seizoentjes allemaal .
CLIVE : oei, bij jullie dus wel schade . In jullie streek zal het nog erger geweest zijn dan hier ... Maar ik was er ook helemaal niet gerust in . Dat huis hier is blijkbaar met de goedkoopste materialen gebouwd in 1998 . Dan verwachtte ik toch dat het behoorlijk zou geïsoleerd zou zijn .... maar nu ik hier een tijdje woon , ondervind ik dat dat erg tegenvalt ... :cry: :evil:
OMA C : jij hebt dus ook de indruk dat het binnen waait met de vensters dicht. Dat heb ik hier gisteren ook ontdekt . Op mijn slaapkamer is een groot schuifvenster MET rolluik , met ALLES dicht en toch bewegen de gordijnen met de wind !! 8O 8O . In de living hetzelfde : de dubbele overgordijnen bewegen heen en weer ,met gesloten vensters , ook bij minder harde wind .... ik zal dan maar anti - tocht strips gaan kopen , in de hoop dat dat helpt. .......................
Ik duim ook dat het bij alle seizoentjes goed gaat ,zonder schade ....
Nog een fijne dag, liefst zonder pijn en ongemakken ...

Helena van Troje

19 feb 2022, 14:00

Goede middag,

Voor zover ik kan zien nergens schade bij mij.
Ik herinner mij dat de oude metser indertijd op de werf zegde dat er gerust nog acht verdiepingen op ons huis konden gebouwd zo stevig was het.
De mens gaat nog gelijk hebben ook.
Volgens onze zoon is er op de steenweg een halve voorgevel naar beneden gekomen.
Ik heb ondanks alles toch al twee nachten heel goed geslapen.
Er hangen ondertussen al drie wassen op de draad.
Het droogt goed, maar je moet af en toe de was terug fatsoenlijk gaan hangen.
De vierde was zit in de linnendroger.
Badhanddoeken geraken toch niet meer droog, denk ik, vandaag.
Ik verwacht de jongste met de boodschappen.

Meer valt er niet te vertellen.
Ja, er circuleert een filmpje op de social media met een dixie die over de Ijzerenleen vliegt.
Ik kwam niet meer bij van het lachen.
Seniorennet wil het niet opladen.

Geniet nog van de zon zolang ze schijnt.
Het is wel koud of ik heb weer kou dat kan ook.

anjelier

19 feb 2022, 14:40

url=https://www.animaatjes.nl/plaatjes/weekend]Afbeelding[/url]

Hallo iedereen,

MM: in de Colruyt vind je alcohol , en ik denk in de drankencentrale ook wel.
Bobientje schrijft dat er ook alcohol is bij de apotheker , ja da's waar, maar volgens mij is dat geen alcohol
voor consumptie .Dat is ontsmettingsalcohol, is niet hetzelfde , denk ik.

Deze voormiddag al een flinke wandeling gemaakt, de zon scheen en bijna geen wind. Onderweg veel mensen gezien die in hun tuin takken aan het doorzagen waren.
Wij hebben geen schade, bij zoonlief lichte schade, het valt mee.

Dames, tot morgen allemaal.

Bobientje 14

19 feb 2022, 16:52

Dag allemaal,

Hier ook geen schade, toch niet aan huis of hof,
ben nog niet tot het bosje geweest, straks eens mechien.
Druk in de weer met was en droog

@anjelierken, is wel meschien 30 jaar geleden, maar als ik
vroeger advocaat maakte ging ik bij de apotheek om alcohol 😉

Verder niet veel te vertellen,te veel werk ook.

Dames, voor straks een fijne avond en een goede nachtrust 😴😴

Tot de volgende....... 😊

Oma-C

19 feb 2022, 17:01

Afbeelding

Goede namiddag, bijna avond allen, we hebben
hier al een regenbui gekregen en weer veel wind
maar niet zo stormachtig als gisteren gelukkig :roll:
mijn was is bijna droog geraakt en hangt nu
nog efkes op het droogrek binnen dan kan
ik het straks nog opvouwen... en in de kast leggen.
niet meer nat genoeg voor de linnendroger
mijn broodje is klaar en de vaat is uit de machine
Gedaan voor vandaag, ik ga de boel afsluiten
en nog wat TV kijken, de cross van st Niklaas
heb ik op afstand "gezien" :) nog wat wintersport nu...
De laatste dagen van de O S zijn bezig...
en België heeft een gouden plak in het snelschaatsen

Straks maak ik een omelet met allerlei
overschotjes van groenten die nog in de
koelkast staan, er wordt niks weggegooid
en zo geraakt het ook op :wink:

Allen een fijne avond allemaal, straks een goeie nacht
en tot morgen... :wink:

Bekske

20 feb 2022, 07:57

Afbeelding

Muddy Maddy

20 feb 2022, 08:33

Goede morgen seizoentjes,

De wind zal volgens Drank Feboosere nog enkele dagen blijven. dinsdag wordt een overgangsdag en woensdag droog.
zal maandag eens op de website van de apotheker kijken of ze alcohol voor compsumptie verkopen en anders moet ventje het maar vragen in de drankencentrale. ze zijn de laatste tijd erg rap met een plataux van mijn sapjes kers/perzik want dat komt van ergens anders dan het bier. de perrier met braambes is echterlijk maar tijdelijk en die vonden ze niet in de de computer. wel deze met limoen.
die flesjes gebruik ik boven. ik heb ook een mini-koelkastje geërft van schoonvader en dat staat in mijn grote badkamer waar ook de strijkplank staat en de was en droog units. ik heb ook zo'n radiator die naar boven gaat waarop je handdoeken kan drogen voor na het douchen. dat mini-koelkastje is een zegen als het weer warmer gaat worden ( we leven op hoop op een goede zomer) dan zetten we flessen water ( plat voor ventje en bruis voor mij) in dat koelkastje. jammer dat er geen ijsvakje in zit. Er ligt daar ook een natgemaakt slaapmasker in want als ik een hoofdpijnaanval heb, brengt dat verlichting want dat is extra koel.
ik heb gisteren de grijze poncho van de ldl-shop gekocht want de zwarte was al uitverkocht zei ventje en een maal iets uitverkocht ben je de nougat zei hij. nu twijfel ik over dat lichtgroen gebloemd kleedje. je bent al niet zo verzot op kleedjes zei ventje waarom zou je dat dan kopen om maar 1 keer aan te doen. dus gaan we gaan surfen naar passende broeken voor bij de donkergrijze tuniek die ik laatste gekocht heb. mijn wijnrood gothicstyle jurkje die ik op de trouw van hans en suus droeg moet ik voor een kerkelijke plechtigheid niet aandoen want die jurk heeft een redelijk groot dècolletè. of ik moet een kanten shirtje vinden en er onder aandoen. ook je armen mogen in sommige kerken niet bloot zijn. wist dat niet. met dat ik veel naar say yes to the dress kijk ben ik dat te weten gekomen. hm, liever geen risico nemen en in de ban van de kerk geslagen worden.
als ben ik niet zo heel gelovig niet meer, net als nichtje en haar man. zijn een beetje anti- kerk zei ze tegen mij in een telefoongesprek naar aanleiding van hun uitgestelde receptie.
ventje was gisteren direct een grote inspectieronde gaan doen van de dakpannen. een van zijn oud-collega's ( hoekhuis) heeft wel veel dakpanschade. In oostende is de grote etalageruit van een mobilhome verkoop/verhuurpunt ingewaaid. ik weet waar het ongeveer is op die beruchte torhoutsesteenweg want langs daar ligt er veel van die superwinkels en enkele winkelcentra, moet je langs daar om naar de luchthaven te rijden. die was dus een tijdlang afgesloten voor alle verkeer.
over de rotonde naar de luchthaven ligt T&C voor dieren. en er is daar een heel lekker eetgelegenheidje. ik ga indien in een dierenwinkel altijd kijken naar de beta splendis aka de kempvis. kan in een mini-aquariumpje zonder zuurstof en leeft maar 1 jaar. Toen we nog aqaria hadden staken we er een kempvis in met 2 vrouwtjes. als we sjans hadden bouwde die een schuimnest om te paren maar onze kempvis had het te druk met kwaad te zijn tegen zijn spiegelbeeld in het glas :D en bekeek de vrouwtjes niet. :lol:
We hebben wel kleintjes gehad van ons koppel zoengourami's. maar tegen de morgen waren alle jongen opgegeten door die twee rovers die normaal elkaar negeerden maar die nu plots wel samenwerkten om die kleintjes te roven. vader zoen er achteraan maar de tweede wachtte geduldig zijn kans af en sloeg toe. Dat maakte Valium, onze zilverhaai zenuwachtig zodat die weer heen en weer met zijn kop tegen het glas beukte. ( vandaar zijn naam :lol: ) Ons mies moest ook valium hebben voor de reis naar belgië maar ze zeiden probeer het eerst want ofwel valt ze als een blok in slaap ofwel wordt ze hyperactief. Mies koos voor het laatste. En die valium was speciaal gemaakt voor dieren! met trial en error gingen we en de dierenartspraktijk in Flackwell Heath het middel wel gevonden hebben waardoor ze ging slapen maar we hadden te weinig tijd. ik had ook al met een ministerie moeten bellen om een uitzonderingsregel want voor haar paspoort was er te weinig tijd. En omdat ze niet terug kwam, stond ze onder "uitgevoerde dieren" geklasseerd, kreeg ze haar paspoort en een brief dat ze mocht reizen. we waren dan in orde en we werden overal direct zonder controle, maar met een grote oranje 'pet on board' sticker doorgewuift. haar pas werd niet eens bekeken, alleen en vluchtige blik, de waarschuwing dat ze niet los in de trein mocht en pats die sticker op de voorruit. Als wij eerste klas reisden met de catamaran of de ferry was dat eerst aan boord, eerst eraf. wij stonden dan op het open voordek. er hing dan aan de spiegel een hanger met een 1 op.
Gisteren een messengergesprek gehad met de dame die handschoentjes zonder vingers wil breien voor mij. tot ik ventjes blik opving en toen heb ik gezegd dat we gingen slapen. Vandaag starten we aan 'under the dome' naar een boek van Stephen King. boek in twee delen, film in 3. Eddie Cahill die meespeelt in CSI- NY doet daar ook in mee. ik geloof dat hij een van de slechte is, die de 'dome' ontwikkeld hebben maar er kan ook een andere oorzaak zijn waardoor die 'dome' onstaan is. Het is te lang geleden dat ze hem uitzonden.
Vandaag als aperitief haringhapjes in curry, hoofdgerecht kip aan 't spit en eventueel de twee kersroomsoezen. Morgen moet er hier grondig gestofzuigd worden en de diepvries aan een inspectieronde omdat we plaats zouden hebben. veel is ingevroren geweest als ventje nog werkte of een 1 persoonsgerecht.
Fijne dag seizoentjes, Keep Safe en een knuffel.
Cats Rule!

Oma-C

20 feb 2022, 09:16

Afbeelding

Goede morgen allemaal,
regen hier en donkere wolken...
en tegen de avond komt er ook weer veel wind :roll:
heeft Fr De Boosere gezegd :roll:
Blijf gezellig binnen en maak er het beste van :)
Groetjes allen en tot later :wink:

clive

20 feb 2022, 10:10

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Wat een weertje weer , we gaan niet naar de hondenschool. Doe zijn oefeningen wel in de garage, dat gaat ook. En in de late namiddag / vroege avond weer rukwinden, vind ik alles behalve leuk.
Heb het licht HH al achter de rug. Was gisteren vroeg gaan slapen en ondanks ik het alarm niet gezet had, was ik toch wakker om 06:30H. Koffietje gedronken en meteen begonnen aan de 2 benedenverdiepingen, die heb ik grondig gestofzuigd. Vaatwasser leeg gemaakt en de neusjes van Matice van de glazen deur naar de living afgeveegd. Doe ik een paar keer per dag :D .
Dan heb ik badje genomen en daar we toch nergens naar toe moeten, mij iets heel comfy's aangedaan. Een tricot donkerblauw broekje met een lichtblauwe hoody en daar een mooie bijpassende ketting op en dikke knuffelsokken met teddy gevoerd en ook in het lichtblauw.
Ga nu nog wel strijken tot alles weg is. Daarna is het tijd voor een aperitiefje met een bescheiden hapje. Dan ruim ik tafel op, leg mijn plastic laken van Blond Amsterdam op de helft van de tafel, zodat manlief ook nog plaats heeft en zet alles klaar om te tekenen en die dan inkleuren met waterverf.
Zo, dat is tot het avondeten mijn zondag.

Ik wens iedereen een "rustige" zondag zonder schade. Liefs en een dikke knuffel voor jullie allemaal.

anjelier

20 feb 2022, 10:55

Afbeelding

Hallo iedereen,

Bekske: mooie viooltjes. Een bloemetje fleurt toch altijd op.

Hier ook een rustige zondag. Heb niks gehoord van de kinderen, dus dan komen ze niet.
Ga deze namiddag verder lezen , ben bezig aan 80 dagen rond de wereld van Jules Verne. Heb die film ooit als kind gezien.

Over de alcohol bij de apotheker: dan moet je toch echt vermelden dat het voor de bereiding van advocaat is.
Ontsmettingsalcohol is giftig .

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C

20 feb 2022, 16:32

Goeienavond allemaal, hier al
de hele dag regen en redelijk veel wind :roll:
en er komt nog meer wind,.... bbbrrr ik hou niet van wind

Vervelend overal die schade en de brandweer
kan niet overal tegelijk zijn, wat normaal is natuurlijk
maar maak het maar mee... vooral als er water binnen komt :oops:

Hopelijk allemaal een rustige nacht ondanks het weer
groetjes en sterkte allen en tot morgen :)

Helena van Troje

20 feb 2022, 20:02

Verrassing:oudste belde om te vragen of ik iets te doen had deze namiddag.
Neen dus, niets dat niet kon blijven liggen.
Dan gaan we viooltjes halen en een bloemetje voor op het graf van oma.
Wijle weg naar het tuincentrum.
Het zal dus waarschijnlijk de laatste keer zijn dat dat we bloemetjes gaan planten op haar graf.
We hebben voor een soort madeliefjes gekozen.
De helleborus hebben we uitgegraven en die staat nu bij mij.
Ik heb me wreed moeten inhouden in het tuincentrum.
Ik heb toch drie cyclamen meegebracht voor in de hall.
En net als we op het kerkhof waren was het droog.
Het weekend is voorbijgevlogen deze keer.

Bekske

21 feb 2022, 07:25

Afbeelding