Energieprijzen
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
Vergeet dat...... Het K.I. van een woning dat je verhuurt moet worden ingegeven in je belastingen (code 1106), en je wordt er dan ook op belast.
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
Leonberger - Lid geworden op: 18 jan 2021, 23:50
Elektriciteit, btw van 21% naar 6% , maar langs de andere kant verhogen ze de accijnzen ,wat is dan het voordeel voor de burger , nul komma nul ,de staat heeft nog altijd evenveel inkomsten.
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Met een oplopende staatsschuld kan vadertje staat het zich niet permitteren om 'cadeautjes' uit de delen.door Leonberger » 4 minuten geleden
Elektriciteit, btw van 21% naar 6% , maar langs de andere kant verhogen ze de accijnzen ,wat is dan het voordeel voor de burger , nul komma nul ,de staat heeft nog altijd evenveel inkomsten.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Het K.I. voor een open bebouwing kan de maandelijks opbrengst van de huur toch met 90,- tot 100,- euro verminderen indien je jaarlijks onroerende voorheffing van een goede 1.000 euro moet betalen.
Wil je die kost 'terugverdienen' dan moet je de huur overeenkomstig met zo'n 90 euro per maand verhogen.
Ik vraag me af of er iemand een percentage durft naar voor schuiven van de belasting die op huurinkomsten zou moeten geheven worden. E.T. ? Van jou nog niks gehoord daarover.
Wil je die kost 'terugverdienen' dan moet je de huur overeenkomstig met zo'n 90 euro per maand verhogen.
Ik vraag me af of er iemand een percentage durft naar voor schuiven van de belasting die op huurinkomsten zou moeten geheven worden. E.T. ? Van jou nog niks gehoord daarover.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Dat zal idd. zowiet zijn.....Wil. schreef: ↑03 mar 2023, 18:21Het K.I. voor een open bebouwing kan de maandelijks opbrengst van de huur toch met 90,- tot 100,- euro verminderen indien je jaarlijks onroerende voorheffing van een goede 1.000 euro moet betalen.
Je betaalt dus gemakkelijk zo'n 1000-1200€ méér belasting.
-
OK. We nemen 30% belasting.
Wanneer ik terugkeer naar het voorbeeld waarin ik voorstelde:
Stel dat je een woning koopt voor 300.000 euro die je wil verhuren. Je wenst toch wel 5% rendement te halen op jaarbasis. Dan hoop je 15.000 huurontvangsten te krijgen.
Daar zou jij dan 4.500 euro belasting op heffen. Dan blijft er 10.500 inkomen over op een investering van 300.000. Het rendement is dan (tromgeroffel) .... 3.5% en dit zonder aan de kosten te denken of met leegstand rekening te houden of wanbetaling in het plaatje te betrekken. Heb ik de inflatie al vermeld??
Hoeveel mensen gaan voor 3,5% een huureigendom kopen om dan een boel risico's en last te moeten dragen?
De staat heeft bijlange niet genoeg sociale woningen. Indien de private sector ook nog eens zou moeten warm gemaakt worden om woningen te verhuren aan minder dan 800 euro, dan gaat het om panden die minder dan 200.000 gekost hebben bij aankoop. Ze moeten in goede staat gebracht worden (isolatie!) en dies meer. Oh, ja, van die 800 euro per maand gaat nog 30% naar de staat in jouw ideale wereld...
Geen mens die kan tellen begint daaraan.

Als eigenaar zit je altijd met onderhoud en herstellingskosten, en nog andere daarnaast.
Daarbij ben je nog afhankelijk van de huurder of deze de woning in deftige conditie houdt.
Verhuren is altijd een lotto, je kunt er wat voordeel uithalen, maar voor hetzelfde geld wordt de woning voor de helft afgebroken en heb je er méér kosten aan dan dat de huur ooit heeft opgebracht.
Gaan de belastingen u ook terugbetalen als je er in het slechtste geval geen enkele €uro aan overgehouden hebt ?
Daarbij ben je nog afhankelijk van de huurder of deze de woning in deftige conditie houdt.
Verhuren is altijd een lotto, je kunt er wat voordeel uithalen, maar voor hetzelfde geld wordt de woning voor de helft afgebroken en heb je er méér kosten aan dan dat de huur ooit heeft opgebracht.
Gaan de belastingen u ook terugbetalen als je er in het slechtste geval geen enkele €uro aan overgehouden hebt ?
Laatst gewijzigd door Charlie Maru op 03 mar 2023, 19:51, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Wie vandaag een obligatie van de VS koopt, krijgt daar 3,978% rente per jaar voor. Wie gaat dan een woning verhuren met een rendement van 3,5% met alle mogelijke kommer en kwel?
De Duitse lening op 10 jaar geeft je 2,72%. Je blijft in euro's en geen last.
Alsof dat een eenvoudig klusje zou zijn.Een vermogenskadaster zou veel kunnen oplossen, kwestie om de lasten een beetje eerlijker te verdelen ...
Worden zaken als kunst, antieke auto's, edelmetalen (juwelen) en meubilair dan op jaarlijkse basis geschat? Of hoe zou dat gaan?
Hoe zit het met de aankoop van aandelen en de tussentijdse verkoop ervan, eventueel met verlies? Wie moet die administratie bijhouden?
En een bedrijfsleider die een eigen bedrijf uit de grond gestampt heeft, wordt die dan belast op de waarde van dat bedrijf? Dat zou dan een extra belasting zijn waardoor sommigen er de brui aan zullen geven. Gevolg: ontslag van personeel en werkloosheidsuitkeringen voor de staat.
Ik laat maar een paar lichtjes schijnen op het probleem dat complexer is dan men vaak denkt.

Dan ontsnappen degenen die hun geld in die andere zaken hebben gestopt. Lekker discriminerend.

Als jij een rendement van een procent of drie pure winst noemt ??
Indien je een erfenis ontvangt van bv. 100.000 euro ga je dat geld dan in een zwarte kous stoppen, of ga je proberen het te laten renderen, wetende dat het volgend jaar 8% tot 10% minder waard zal zijn?
Je kunt rendement nastreven door iets te kopen dat je kunt verhuren, maar aan een kleine 4% én het risico op een hoop last ga je niet veel rendement overhouden. Zeker niet als de staat daarvan dan nog eens 30% zou komen afknijpen.
Ik weet niet hoe dat in jouw leefwereld zit, maar ik zie hier meer nadelen dan voordelen en vooral als men daarop nog wat extra belastingen zou moeten gaan betalen.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.