De nieuwe Europese Unie?
-
Hobo - Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40
UIT recent NIEUWS
Het federaal parket voert al meer dan een jaar een grootscheeps onderzoek
naar pogingen van de golfstaat Qatar en van Marokko om de economische
en politieke besluitvorming van het Europees Parlement te beïnvloeden.
Beide landen zouden via voormalig Italiaans Europarlementslid Pier Antonio Panzeri
en diens vzw Fight Impunity geprobeerd hebben om invloed uit te oefenen
op beslissingen en resoluties van het Europees Parlement.
EINDE CITAAT
Het federaal parket voert al meer dan een jaar een grootscheeps onderzoek
naar pogingen van de golfstaat Qatar en van Marokko om de economische
en politieke besluitvorming van het Europees Parlement te beïnvloeden.
Beide landen zouden via voormalig Italiaans Europarlementslid Pier Antonio Panzeri
en diens vzw Fight Impunity geprobeerd hebben om invloed uit te oefenen
op beslissingen en resoluties van het Europees Parlement.
EINDE CITAAT
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Dan gaat het Federaal Parket nog veel werk hebben.Beide landen zouden via voormalig Italiaans Europarlementslid Pier Antonio Panzeri
en diens vzw Fight Impunity geprobeerd hebben om invloed uit te oefenen
op beslissingen en resoluties van het Europees Parlement.
Een lobbyist probeert doelen te bereiken door organisaties of mensen actief te beïnvloeden. Lobbyisten zijn vooral actief bij overheidsorganen, bedrijven of organisaties. Elke branche vereist specifieke kennis en vaardigheden van een lobbyist.Het federaal parket voert al meer dan een jaar een grootscheeps onderzoek
naar pogingen van de golfstaat Qatar en van Marokko om de economische
en politieke besluitvorming van het Europees Parlement te beïnvloeden.
-
frits1955 - Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48
De keuze voor Chinese bussen is een keuze van het Vlaamse gewest, op basis van een openbare aanbesteding. "Europa" verplicht niemand om Chinese bussen te kopen. Dat die Chinese bussen zware subsidies krijgen van de Chinese overheid en die bussen dus aanzienlijk goedkoper zijn - tot 100.000 € per stuk - is geen geheim. En ook niet dat ze in Hongarije gebouwd worden. Hetzelfde voor de Chinese e-wagens - Vlaanderen geeft aan de gegoede Vlaamse middenklasse ook een premie van 5000€ voor de aankoop van een e-wagen en daar zullen zeker een pak Chinese auto's bij zijn.Met dank aan Europa ;Van Hool stopt in Lier met busbouw.
De hoofdschuldige in dit verhaal is niet Europa maar wel het/de Vlaamse gewest/regering.
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Misschien heeft de precaire financiële toestand van Vlaanderen ook wel een rol gespeeld in de aankoop. Twee vliegen in één klap, ze zijn electrisch (behalen van de klimaatdoelstellingen) en nog eens goedkoper dan Van Hool.Kleine opmerking het is DeLijn die de bussen aankoopt (met Vlaams geld).
De aanbesteding is van het type offerteaanvraag het is dus niet noodzakelijk de goedkoopste die wint wel de beste.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Daar komen de communisten!
Zoek eens heel even naar de jaarresultaten van Van Hool en dan lees (in De Tijd) je dingen zoals:
Dat is geschreven in '22. Er wordt verwezen naar de resultaten van 2020 en '21. Ondertussen is er van die 'winstmaximalisatie' nog niet veel in huis gekomen, lijkt me.
Laatst gewijzigd door Wil. op 08 mar 2024, 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.
pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Het volstaat niet om veel orders te krijgen. Je moet ze ook rendabel kunnen maken. We hadden het de voorbije dagen over de wieken van windmolens die gewoon onder de grond worden gestopt omdat er geen bedrijven zijn die ze rendabel kunnen recycleren.
Van Hool had eerder de productie moeten verplaatsen naar landen waar arbeid goedkoper is. Daar worden per slot van rekening net evenveel arbeiders goed van als er hier personeel is dat op zoek moet naar een ander job. Er is hier nogal wat vraag naar technisch geschoold personeel. In Macedonië en Hongarije niet. Daar is men blij met zo'n busbouwer. Als je alle optellingen en aftrekkingen maakt, dan worden veel meer mensen er beter van dan er zijn die een stap achteruit moeten. Dat is het mooie van kapitalisme.
pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Rare redeneringen hier:
BYD zou niet mogen assembleren in Hongarië
VanHool moet zijn bussen bouwen in Macedonië
Als 't allemaal zo simpel was waarom hebben VanHool en VDL zo weinig en zo veel te laat geleverd ... ik denk dat ze gewoon gegokt hebben op nog meer extra vlaams geld
BYD zou niet mogen assembleren in Hongarië
VanHool moet zijn bussen bouwen in Macedonië
Als 't allemaal zo simpel was waarom hebben VanHool en VDL zo weinig en zo veel te laat geleverd ... ik denk dat ze gewoon gegokt hebben op nog meer extra vlaams geld