In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2024 (8)

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

zonnebloemetje

Gisteren, 18:06

een goeie avond alweer iedereen

vandaag wat rustig aan gedaan na het middag eten
en morgenvoormiddag een afspraak bij de kiné en daarna regelrecht naar mijn huisarts waar ik dan ook een afspraak heb , en daarna nog wat nodige boodschappen en dus ook laat thuis komen over de middag en wat we dan zullen eten voor de lunch weet ik ook nog niet , soit we zullen wel zien zeker

jadi jou drankwinkeltje alweer aangevuld , awel das makkelijk vind ik als je wat voorraad hebt
onze berging is precies een winkeltje met van alles wat en dat vind ik heel makkelijk en praktisch
en komt jou poetshulp nog dit jaar of neemt ze rond de feestdagen verlof ????? de onze werkt door rond de feestdagen en neemt geen verlof meer dit jaar
en deze middag heb ik roerei gemaakt en voor ventje met stukjes spek er in , en puree en een slaatje met verschillende verse groentjes en dat smaakte

voor iedereen nog een gezellige avond verder

Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

mama-inge

Gisteren, 18:19

Goedenavond
Vanmorgen geslapen tot 5 uur en toen was ik klaar wakker
op mijn vrije dag
De kinderen naar school en daarna een boodschappenlijstje gemaakt want ik zou boodschappen doen.
Was even vergeten dat we visite zouden krijgen
Na de lunch met de honden een flink eind in het bos gewandeld
En daarna toch even langs de winkel, want ik had het 1 en ander nodig voor het avondeten en ik moest langs de apotheek
Net het eten achter de kiezen en zo de afwas weg werken

Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft

mama-inge

Vandaag, 06:30

Afbeelding

Goedemorgen en een fijne dag
Ik gooi hier de deur weer open
Geniet van jullie dag

Werk is gedaan en ik ga zo nog wat slapen
En verder ???? Nog geen idee

Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft

Bekske

Vandaag, 08:52

Afbeelding
na een moeilijke nacht maar toch al buiten geweest rusten nu

jadi

Vandaag, 09:53

Afbeelding
Ho ho , . . goede grijze, donkere, triestige , regenachtige morgen .. Een rare winter eigenlijk kerstkaarten met een sneeuwman, en witte landschappen passen de laatste jaren niet meer . .
Zoals altijd luister ik naar Radio 2, het is altijd het eerste dat ik aanzet 's morgens. Half slapend , ogen half open geeuwend , je duwt op de knop en wat hoor je :
https://www.youtube.com/watch?v=LMtKkcW ... rt_radio=1
Mein Gott, en mijn radio stond dan nog zo luid .. Ik heb Bart een paar toontjes lager laten zingen .. Eerst mijn tas koffie dacht ik , ..
Het is zo stil hier in de contreien, alleen de kauwen zijn net naar beneden gedoken om het brood dat buurvrouw weeral eens gesmeten heeft . . Geloof het of niet maar gisteren op mijn terras lag een halve tennisbal .. Waar die zwarte terroristen die gehaald hebben weet ik niet .. Jammer dat ik nooit eens een brief van 50 of 100 ontdek.. Het mag ook eentje van 200€ zijn . .Hi hi :lol:
Oeps mijn muze is weer in actie geschoten . Straks naar de gamma , ik moet een driestekker hebben, en er naast is Bon 'App daar ga ik dan mijn middageten halen . Waarom moeilijk maken als het gemakkelijk gaat ( of luier) ..
Hi Zonnebloemetje, zo te lezen is het alleszins al een heel drukke voormiddag. De rit tegen het uurwerk jong. Onderweg kom je wel je maaltijd tegen . Als je bedenkt dat dit allemaal niet bestond vroeger .. En nu je kan geen winkel binnengaan of je kan er afhaalmaaltijden kopen . De regering weet dat want ze hebben die dan maar ook een beetje verhoogd .. grrr . .. Ik bracht verleden week crème au beurre taartjes mee van den Aldi .. Schrok me een aap die zijn voor 1/3 de kleiner geworden , en de prijs tja hetzelfde . Precies of de mensen dat niet gaan zien . En het is voor veel van die producten zo... zucht
*Nee poetsvrouw komt dit jaar niet meer bij mij , en ze werkt ook door
Daar we altijd op de boerenbuiten gewoond hebben, was ik gewoon van altijd veel voorraad te hebben . Hier is dat ook zo , zo heb je altijd iets in huis als het weer minder of gevaarlijk is.
mama-inge zo vroeger wakker op uw vrije dag .. Hopelijk voelde je toch uitgeslapen. Deurtje inderdaad gesloten , en deze morgen braafjes terug open gedaan . Het voelde al lekker warm hier binnen.Intussen zal je aan het slapen zijn , en het zal ook lekker warm zijn in het bed.
Bekske een moeilijke nacht gehad , hopelijk een gemakkelijker dag. En wie weet als je wat rust inbouwt kom het nog goed vandaag .. knuff
Verder weet ik niks meer te zeggen , alleen dit nog
Geniet van de dag want die komt nooit meer terug, en dit voor iedereen
toedeloe
menu: zoals ik zei Bon 'App
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.