In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2024 (8)
-
Anne_marie - Lid geworden op: 09 feb 2023, 10:41
Volgens Wikipedia:
De Japanse sierkers (Prunus serrulata), in Vlaanderen Japanse kerselaar genoemd, komt van nature voor in het gebergte van West-China, in Korea, in Japan, op het eiland Izu Oshima, het eiland Honshu en in het noordwesten van het eiland Hokkaido.
Fijne dag allemaal!

De Japanse sierkers (Prunus serrulata), in Vlaanderen Japanse kerselaar genoemd, komt van nature voor in het gebergte van West-China, in Korea, in Japan, op het eiland Izu Oshima, het eiland Honshu en in het noordwesten van het eiland Hokkaido.
Fijne dag allemaal!

-
zonnebloemetje - Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36

*** Zie het leven van de zonnige kant ***-
Koffie - Lid geworden op: 16 aug 2025, 18:21
Goedemorgen,
Even kijken of het met een kleurtje lukt
Bekske een leuk plaatje en jij heb dus twee vogeltjes en
ook katten of komen die langs lopen !
Jadi heerlijk om een muziekje te luisteren en Clousseau
heel bekend het nummer
Zonnebloemetje een nieuwe week en vat ook wel een lekker bakkie
koffie of thee om de dag te beginnen.
Gisteren een wandeling gemaakt ja je moet toch in beweging blijven.
en de stofzuiger ook door het huis gehaald en wat klusjes doen.
Eigen foto's
Rode Kerspruim

Even kijken of het met een kleurtje lukt
Bekske een leuk plaatje en jij heb dus twee vogeltjes en
ook katten of komen die langs lopen !
Jadi heerlijk om een muziekje te luisteren en Clousseau
heel bekend het nummer
Zonnebloemetje een nieuwe week en vat ook wel een lekker bakkie
koffie of thee om de dag te beginnen.
Gisteren een wandeling gemaakt ja je moet toch in beweging blijven.
en de stofzuiger ook door het huis gehaald en wat klusjes doen.
Eigen foto's
Rode Kerspruim

-
mama-inge - Lid geworden op: 04 jun 2020, 20:56
Goedemiddag, ik kom weer even om het hoekje kijken
Vanmorgen gewerkt en daarna geslapen.
Na de lunch met man en honden naar het bos geweest te wandelen
En ook hier de nodige huishoudelijke klusjes gedaan
Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft
Vanmorgen gewerkt en daarna geslapen.
Na de lunch met man en honden naar het bos geweest te wandelen
En ook hier de nodige huishoudelijke klusjes gedaan
-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

Goede morgen iedereen, ik kom even langs om iedereen een fijne mooie zonnige dag toe te wensen .
De nevel is opgetrokken, de platte daken verliezen hun wit tapijt .. Laat de zon maar komen
Anne_marie hopelijk heb je genoten van de marathon in de Rotterdam ..
*Dank voor de deskundige uitleg van de prunus. Een mens is nooit te oud om iets bij te leren.
Adam, ik ken die boom Japanse Kerselaar# Prunus die stond ook midden in de tuin van mijn dochter (vorig huis) heel heel mooi .
Mama-inge ik moet niet vragen of de zoon zich geamuseerd heeft op kamp, dat zal wel . Hij zal mooie herinneringen gemaakt hebben .. Fijn voor hem dat dit allemaal mogelijk is . Verder lees ik dat je een reünie had met de klasgenoten van de lagere school .. Ola Paula daar zal veel gekletst, getaterd , en gebabbeld zijn geweest.. Geen hoofdpijn bij het thuiskomen ?
Joehoe Zonnebloemetje , ook voor jouw en Picske* een fijne dag vandaag. Dank voor de heerlijk fijne namiddag gisteren .. De tijd vloog weer voorbij , en al zeker voor mij voor herhaling vatbaar. ♥
Hallo Bekske dinsdag vandaag de morgenwandeling zal al voorbij zijn .. Hoe is het met uw mini dierentuin.. Dus ik had het op nog onthouden dat je vogeltjes had . Maar uw katjes was ik vergeten sorry daarvoor ..
Koffie wat een mooie bloem heb je gefotografeerd .. Dat voelt direct lente/zomer aan .. Och laat de natuur maar zijn gang gaan , zodat we gretig kunnen genieten van al dat moois en de ijscrème woeha
En nu ga ik me nog een tas koffie zetten . Aan iedereen maak er het beste van vandaag
toedeloe
menu: filetkotelet met "versche" worteltjes en natuurpatatje
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
-
een goeie dinsdagmorgen iedereen
ik ben precies niet uitgeslapen , want we moesten er vroeg uit omdat onze loodgieter een werkje kwam doen en die mannen beginnen vroeg hé , allé ja voor ons is dat vroeg sinds we op pensioen zijn
gisteren een leuke aangename namiddag gehad samen met jadi en zeker voor herhaling vatbaar
en dan ook nog die lekkere pannenkoeken en wafels en dat lekker ijs er bij en onze koffie klets kon niet meer stuk
koffie laat de mooie fotootjes maar komen , want ik zie dat graag en geniet maar van het zonnetje
jadi ik vond het echt een hele mooie namiddag hoor , en we moeten er van profiteren want als je al wat ouder word kan het rap veranderen en als we niet meer weg zouden kunnen is er dan nog tijd genoeg om thuis te zitten
verder heb ik hier nog mooie fotootjes gezien
Bekske , en alle andere leutertjes
nog een gezellige dinsdag verder
en nu ist tijd voor koffie

ik ben precies niet uitgeslapen , want we moesten er vroeg uit omdat onze loodgieter een werkje kwam doen en die mannen beginnen vroeg hé , allé ja voor ons is dat vroeg sinds we op pensioen zijn
gisteren een leuke aangename namiddag gehad samen met jadi en zeker voor herhaling vatbaar
en dan ook nog die lekkere pannenkoeken en wafels en dat lekker ijs er bij en onze koffie klets kon niet meer stuk
koffie laat de mooie fotootjes maar komen , want ik zie dat graag en geniet maar van het zonnetje
jadi ik vond het echt een hele mooie namiddag hoor , en we moeten er van profiteren want als je al wat ouder word kan het rap veranderen en als we niet meer weg zouden kunnen is er dan nog tijd genoeg om thuis te zitten
verder heb ik hier nog mooie fotootjes gezien
Bekske , en alle andere leutertjes
nog een gezellige dinsdag verder
en nu ist tijd voor koffie

mama-inge - Lid geworden op: 04 jun 2020, 20:56
Fijne avond
Jadi, inderdaad heel veel gekletst, maar geen hoofdpijn.
Kamp van kind viel wat tegen.
Denk niet dat hij een volgende keer weer daarheen gaat.
In ieder geval weinig geslapen en het toch enigszins gezellig gemaakt met een aantal klasgenoten die daar toevallig ook waren.
De dag begon hier behoorlijk mistig
Maar op een gegeven moment kwam de zon erbij en de rest van de dag was het heerlijk.
Wat was weg gewerkt en met de honden naar het water geweest.
En net weer thuis, want kind moest te sporten
Jadi, inderdaad heel veel gekletst, maar geen hoofdpijn.
Kamp van kind viel wat tegen.
Denk niet dat hij een volgende keer weer daarheen gaat.
In ieder geval weinig geslapen en het toch enigszins gezellig gemaakt met een aantal klasgenoten die daar toevallig ook waren.
De dag begon hier behoorlijk mistig
Maar op een gegeven moment kwam de zon erbij en de rest van de dag was het heerlijk.
Wat was weg gewerkt en met de honden naar het water geweest.
En net weer thuis, want kind moest te sporten