In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2024 (8)

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

zonnebloemetje

05 mei 2026, 11:51

een goeie morgen en middag samen iedereen

hier is het zonnig en droog en redelijk wat wind met 15°
we zijn al vroeg uit bed want onze poetshulp is al gans de voormiddag bezig zodat alles weer proper is
wij zijn wel propere mensen ( al zeg ik het zelf ) maar het moet toch regelmatig gekuist worden hé

Bekske toch , nu nog gesukkel er bij met je andere knie , en ik weet wat het is als je een pijnlijke knie hebt , hopelijk komt er geen operatie bij kijken want das nogal dikwijls zo , veel sterkte en hopelijk kan je huisarts je helpen , maar ik vrees er voor en tis serieus ambetant als je niet uit de voeten kunt

jadi al op stap geweest vandaag , awel ventje is ook al op stap geweest voor enkele nodige boodschappen en ook naar Celine haar kippetjes met overschot van spaghetty en ze smulden hoor van de volkoren spaghetty

Inge nog aan je schoonheidsslaapje bezig ??????
geniet er van

koffie , wat een mooi leuk kastje met die boeken , en jadi heeft dat heel goed uitgelegd voor jou wat de Westhoek is , ik zou het echt niet beter kunnen verwoorden

allé ik ga dadelijk een soepje opwarmen want ik krijg al honger

tot later

Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

Anne_marie

05 mei 2026, 12:22

De eerste dit jaar.
En wel op 5 mei, bevrijdingsdag in Nederland.
Dubbel feest!
Allen mooie dag gewenst.

Afbeelding

Afbeelding

Koffie

05 mei 2026, 13:39

Goedemiddag,

Jadi bedankt voor je uitleg zat er niet veel naast
en in een mooi gebied woon je zo te lezen.
en zeker frisjes vandaag om wat boodschappen te doen.
en jij verveel je dus niet heb je ook hobby?
Zonnebloemetje bij jou zal het nu vast heerlijk fris zijn ja
een schoon huis is wel belangrijk en een soepje vast wel op nu.
Inge jij aan het werk je begin vast wel vroeg en met de honden ook alles goed.
Gisteren 2 uurtjes gefietst was goed weer met een zonnetje.
Chocolademuseum: Het museum toont de 5500-jarige geschiedenis van cacao en chocolade, van de Maya's tot moderne Belgische pralines.
Tijd geleden waren op vakantie in Brugge

Afbeelding

zonnebloemetje

05 mei 2026, 18:15

een goeie namiddag en avond samen iedereen

tis nog zonnig hier in Brugge en ook al gans de dag droog , dus eigenlijk is het nog niet echt avond en tis ook alsmaar langer licht
morgen hebben we een afspraak bij Celine voor mijn nageltjes zodat die ook weer mooi verzorgd zijn en in de namiddag hebben we ook nog een afspraak in het ziekenhuis bij de oogarts , en in het naar huis rijden ook nog naar de Colruyt voor de wekelijkse boodschappen , een drukke dag dus en niet veel thuis overdag

koffie , Brugge is héél toeristisch en er komen gans het jaar door veel toeristen omdat het een mooie middeleeuwse stad is , en geniet nog van jou fietstochtjes hoor

Bekske wat heeft de dokter gezegd van jou pijnlijke knie ???????????

voor iedereen nog een gezellige dinsdag verder

Afbeelding

Anne_marie

05 mei 2026, 23:24

5 mei-concert op de Amstel in Amsterdam.
Geweldig, wat een prachtig concert ter ere van Bevrijdingsdag.
Iedereen deed mee!
Laten we het koesteren, onze vrijheid!

Afbeelding

Afbeelding

mama-inge

06 mei 2026, 07:59

Goedemorgen en een fijne dag
Het is hier nat
Ik ga zo boodschappen doen

Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft

Bekske

06 mei 2026, 08:10

Afbeelding
zie in mijn hoekjedank u

jadi

06 mei 2026, 09:52

Afbeelding

Goede morgen iedereen
Raar weertje , zon komt, zon gaat, wind nu en dan maar droog .. De bomen wuiven naar mij en de koetjes in de wei staan in de uiterste hoek allen samen .
Kindjes zitten op de schoolbanken , straks rond 10u groot jolijt en vrolijk lachen en spelen want dan is het "speeltijd" ..
Zo mijn skechers aan, glas voor glasbol niet vergeten en dan naar de kapster.. Mijn haren zijn weer à la Stijn Streuvels . Ik mag ook niet vergeten om brood mee te brengen
En als ik terug kom maak ik voor de eerste keer dit jaar terug aardbeien confituur .. Mijn laatste potje is bijna uit ..
Dus mijn dagje zal goed gevuld zijn .
Zonnebloemetje zo te lezen is het bij jullie ook weeral druk. De dag zal vlug voorbij zijn . En .. welk kleurtje worden uw nageltjes deze keer ? ? Suc6 bij de oogarts , ik kruis mijn duimen.
Anne_marie je hebt kunnen feesten gisteren en hopelijk ook van genoten, en o wat een mooi bloem ♥♥♥
Koffie dank voor de mooie foto's altijd welkom , voor mij is dat ook een beetje een uitstap maken. En een mens is nooit te oud om bij te leren .
Wat hobby's betreft waar moet ik beginnen ? . . Er zijn er ook al afgevallen bv fietsen want ik heb geen evenwicht meer en de fietsbaan is er nog altijd niet, zoals ze 7j geleden beloofd hadden . Langs de drukke baan naar 't Stad rijden is niet meer voor mij dus .. Voorzichtigheid is de moeder van de porseleinwinkel zegt men toch
mama-inge oeps geen dutje vandaag dus niet moeten werken daar trek ik dan de conclusie uit. Niet alles kopen hé, laat in de winkel nog wat over voor mij woeha grapjeuu..
Bekske hoe is het bij u verlopen de huisarts zou toch komen gisteren ? Of heb ik verkeerd gelezen ?
Zo en nu moet ik verder doen , ik wil me niet moeten haasten met de auto
Aan iedereen een fijne woensdag, de week is weeral in twee
toedeloe
menu: koude schotel (patatjes staan al koud te worden en de eitjes ook ) zal met garnaaltjes zijn
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

Koffie

06 mei 2026, 11:35

Goedemorgen allemaal,
Zonnebloemetje een druk dagje vandaag en de nagels laten verzorgen met een fris kleurtje erop
en ook op bezoek bij de oogarts toi toi
Jadi jij naar de kapster mijn haren zijn weer à la Stijn Streuvels :D
Anne-marie ja vrijheid is heel belangrijk en zie bekende gezichten op de foto.
Inge jij druk met van alles en boodschappen doen ja komt steeds terug hoor.
Het is hier frisjes en de stofzuiger heeft zijn werk weer gedaan.

Afbeelding

zonnebloemetje

07 mei 2026, 10:46

een goeie zonnige morgen iedereen

ja hier word het weer een zonnige droge dag in Brugge en zeker niet koud
het zonnetje straalt alweer van deze morgen en tis aangenaam buiten
gisteren een hele vermoeiende dag en het was al 18u als we thuis waren van het ziekenhuis en ik was echt héél moe en ik had overal spierpijn door mijn spierziekte , want we moesten daar van het ene naar het andere voor allerlei testen en scans van onze ogen , want ventje moest ook nog enkele speciale testen doen ivm zijn diabetes waardoor zijn ogen zeker goed gecontroleerd moeten worden want zijn tante was indertijd blind geworden door haar diabetes , en ik heb aan beide ogen een ontsteking waardoor ik de laatste tijd ook slechter zag en dus voor een lange tijd moet druppels en antibiotica zalf in mijn ogen doen , maar soit als het goed komt is het belangrijkste

koffie wat een mooie foto weer en ja mijn nageltjes blinken weer als nieuw , allé ja een nieuw kleurtje met glittertjes er op

jadi aan de confituur bezig geweest gisteren , awel ik wil er binnenkort ook weer maken van rabarber
en mijn nageltjes zijn in de kleur " zilver " een fris kleurtje dus voor de lente

Bekske veel sterkte hoor en hopelijk kan je rap geholpen worden

Inge nat bij jou gisteren , awel hier is er al enkele dagen geen druppel gevallen ondanks dat het nodig is

Anne-marie een leuke foto van jullie koningspaar

allé mijn droogkast roept zodat de vers gewassen lakentjes terug op ons bed liggen

tot later

Afbeelding

Koffie

07 mei 2026, 12:49

Goedemiddag,
Zo dat hakt er wel in al die testen en ook je man en vandaag maar rustig aan doen hoor.
Jadi dus jij maakt eigen jam lekker met aarbeien!of iets anders.
Hier is het heerlijk weervmet niet veel wind net boterham op en zo
even naar buiten waar de vogeltjes fluiten..

Afbeelding

mama-inge

07 mei 2026, 16:18

Fijne middag
Kan al wel bijna avond zeggen, want de middag is al bijna om
Vanmorgen gewerkt en daarna geslapen
Eind van de ochtend een afspraak
Na de lunch met de honden naar het bos geweest te wandelen
En net weer thuis vanuit Duitsland
Tanken en wat boodschappen gedaan

Zonnebloemetje, ai ai, het zit jullie niet mee, beterschap
Jadi, inmiddels weer helemaal opgeknapt?
Koffie, hier ook heerlijk weer

Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft

zonnebloemetje

07 mei 2026, 18:27

een goeie avond al bijna weer iedereen

na een zonnig begin van de dag en een heerlijke voormiddag met een stralend zonnetje zijn er in de loop van de namiddag wolken gekomen waar de zon niet meer tegen op kon maar tis droog en niet koud , dus ideaal weertje vind ik

Inge ja das ouder worden zeker met al die mankementen , maar we maken er het beste van
en jullie kunnen weer rijden met een volle tank

koffie wat een leuk tafeltje op die foto

en nu alles klaar zetten zodat ventje de vuilzak kan vullen in de garage om buiten te zetten

tot later

Afbeelding

Adam2

07 mei 2026, 20:03

Koningsdag in Haarlem.
Foto vanuit de slaapkamer.

Afbeelding
Afbeelding

Anne_marie

07 mei 2026, 22:28

Wat een drukte Adam!
Heb je 's avonds nog een oog dicht kunnen doen?

Afbeelding