In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2024 (8)

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Bekske

11 mei 2026, 08:09

Afbeelding
ik ben terug was de voorbije dagen te ziek ga verder in mijn hoekje lezen .groetje

mama-inge

11 mei 2026, 18:20

Fijne avond.
Vanmiddag druk, man en ik zijn de zolder maar eens aan het opruimen.
Tussendoor het 1 en ander aan was weg gewerkt.
Nu met de beentjes omhoog.
En straks weer op tijd naar bed.

Bekske

12 mei 2026, 08:33

Afbeelding
]hallo iedereen geniet van jullie dag groetje

jadi

12 mei 2026, 09:41

Afbeelding
Afbeelding

Hallo eerst en vooral even langs komen . Gisteren is mijn laptop niet open geweest. Een mens doet van alles en het is avond voor je het weet.
Mijn dag begon om 6u deze morgen , fris als een hoentje uit mijn bed gewipt.. Na mijn karig ontbijt een boterhammetje met zelfgemaakte aardbeien confituur een tas koffie en mijn pilletjes als dessert , kan ik de dag beginnen .
Het is een wat koude wind, dit voelde ik toen ik naar de plaatselijke winkel ging om de dagelijkse krant en Dag Allemaal. Mijn boerenham is voor vanavond ..
Een korte babbel en zo zijn we terug in mijn leefruimte
Wat mijn dag brengt , ik zou het begot niet weten . Ik heb niks geplant, en dat zal ik dus hoognodig doen , nadat ik met de stofzuiger even ben rondgelopen.
Zo en nu hop Jadi schiet in actie !
Aan iedereen een fijne dag
toedeloe
menu : ik heb koeitong mee van de traiteur met een krielpatatje dat zal ook smaken zekers .
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

Koffie

12 mei 2026, 11:32

Goedemorgen alle,
Jadi jij wad vroeg uit de veren en je klein ontbijtje op
Is zeker frisjes buiten en al wat dingen gekocht.
Vanmorgen naar de markt geweest en wat kippen pootjes mee genomen.
Voor bij de worteltjes .
Is erg rustig hier maar mag de pret niet drukken

Fijne dag

Afbeelding

zonnebloemetje

12 mei 2026, 21:11

Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

zonnebloemetje

Gisteren, 10:13

een goeie woensdagmorgen iedereen

hier regenachtig weer met af en toe een regenbui , maar tis nodig want de grond is droog en de beestjes hebben dorst zie ik hier achteraan waar de duiven drinken in de plassen en slecht weer bestaat niet , dus hopelijk nog regen vandaag
en nu moet ik me klaar maken voor mijn afspraak bij de kiné

voor iedereen nog een fijne dag verder

Afbeelding

jadi

Gisteren, 10:34

Afbeelding

Goede morgen iedereen er is toch een beetje minder wind vandaag. De zon komt en gaat maar naar het schijnt zullen we nog regen hebben ook .
Eigenlijk heb ik nog niet veel te vertellen
Koffie deze morgen geraakte ik niet uit mijn bed , om 6u wakker naar 2C, om 7u hetzelfde verhaal en om bijna 8u ben ik dan maar opgestaan. . hi hi kippenpootjes wij zeggen kippenboutjes, maar dat zal geen verschil van smaak geven hé. .
Zonnebloemetje gisteren avond in avondsoiree voor de tv .. En het rijmt nog ook .
Beste bij de kine en achteraf genieten van een dampende koffie met iets er bij ..
. . . .
Wauw ,. . .Oeps ! ! ! het is aan het regenen nu ! ! !
Amai zo regenen niet te doen .. dat is een <<. . . .stortvlaag ! ! . .>>>>
Fijne dag vandaag voor iedereen .. wauw de emmers worden zo uitgegoten .
toedeloe
menu: ossentong in madeirasaus meegebracht van bij de traiteur maandag . . met zelfgemaakte puree njam njam

't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

mama-inge

Gisteren, 15:28

Goedemiddag.
Ik kom ook nog even binnen waaien.
Druk met van alles.
En ondanks het vieze weer toch nog even met de honden naar het bos geweest te wandelen.

Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft

zonnebloemetje

Gisteren, 17:10

een goeie namiddag iedereen

zojuist van een koffietje genoten met een stuk carré confituur er bij , vers van de bakkerij en dat smaakte hoor , mjammie
mijn droogkast is ook al aan 't draaien met een wasje die ik na de middag heb gedraaid
hier is het nu voorlopig droog en zonnig , maar het weer is nogal grillig vandaag en van het ene moment naar het andere is het weer gedraaid met af en toe een regenbui en tussenin weer opklaringen
wij moeten vandaag niet meer weg en dus is het hier aangenaam zitten voor het venster met mijn laptop

koffie , weeral een prachtige foto , en weest markten gisteren , ja wij gaan ook eens graag naar de markt maar nu dat ik daar niet ver meer kan stappen moet dat in mijn rolstoel , maar gelukkig doet ventje dat graag met mijn rolstoel rijden als het nodig is

jadi ja ja na de kiné gaan we meestal een koffietje drinken in onze favoriete tearoom hier niet ver vandaan en daarna nog onze wekelijkse boodschappen naar de Colruyt
en wat mooi dat plaatje met die hondjes , West Highland Terriers

Inge als je honden hebt dan blijf je meestal ook wel in beweging , maar dan moet je ook nog goed kunnen bewegen en dat kan ik dus niet meer , want als er een windje is waai ik bijna omver , dus kan je je voorstellen als ik een hond zou moeten vast houden aan de leiband , dan zou het niet lang duren voordat ik op de grond zou belanden

Bekske hopelijk gaat het een beetje beter dan de vorige dagen met jou

allé ik ga naar mijn droogkast kijken

tot later

Afbeelding

zonnebloemetje

59 minuten geleden

Afbeelding