this is Belgium !
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
-
Odulleke - Lid geworden op: 08 nov 2022, 18:44
Huts heeft veel bedrijven. Bedrijven zijn er om winst te maken, het zijn geen liefdadigheidsinstellingen. Als je de echte grote bedrijven hier gaat wegjagen ga jij dan die werklozen die eruit voortkomen hun loon betalen? Aan hoeveel mensen zou hij werk verschaffen?
-
Werk verschaffen ? Een Poetineke doen betekent dat het bedrijf blijft voort werken met dezelfde weknemers , dezelfde winst maakt , etc ... Alleen , de winst vult de staatskas , en niet de zakken van "vriendjes" ...Odulleke schreef: ↑Gisteren, 11:18Huts heeft veel bedrijven. Bedrijven zijn er om winst te maken, het zijn geen liefdadigheidsinstellingen. Als je de echte grote bedrijven hier gaat wegjagen ga jij dan die werklozen die eruit voortkomen hun loon betalen? Aan hoeveel mensen zou hij werk verschaffen?
Belfius en de NMBS , zelfs Proximus , zijn quasi ten dele staatsbedrijven .....
-
Het "werkt" toch blijkbaar in Belgie ( en zelfs in Rusland vooraleer het UA is binnengevallen ). Al die landen die je opnoemt zijn het slachtoffer van de boycot door de VS. Het "recht" van de sterkste is blijkbaar na 3000 jaar mensdom nog steeds schering en inslag. Tja .....
Toen de hanen nog kraaiden waren de kerncentrales ook staatsbezit , en dan verkocht door Verhofstadt ..
-
En wie beheert de staatskas? Als het dezelfde idioten zijn dan nu dan zijn het ook maar enkelingen die er beter van worden en de rest in armoede duwen. Volgens uw rededering zou er in Rusland door een Poetineke te doen geen armoede zijn. Droom maar lekker verder.Fred1950 schreef: ↑Gisteren, 14:01Werk verschaffen ? Een Poetineke doen betekent dat het bedrijf blijft voort werken met dezelfde weknemers , dezelfde winst maakt , etc ... Alleen , de winst vult de staatskas , en niet de zakken van "vriendjes" ...Odulleke schreef: ↑Gisteren, 11:18Huts heeft veel bedrijven. Bedrijven zijn er om winst te maken, het zijn geen liefdadigheidsinstellingen. Als je de echte grote bedrijven hier gaat wegjagen ga jij dan die werklozen die eruit voortkomen hun loon betalen? Aan hoeveel mensen zou hij werk verschaffen?
-
Er zou tenminste geen begrotingstekort zijn , tenzij de VS presidenten ons zouden boycotten omdat we "communisten" zijn geworden.Odulleke schreef: ↑Gisteren, 15:22En wie beheert de staatskas? Als het dezelfde idioten zijn dan nu dan zijn het ook maar enkelingen die er beter van worden en de rest in armoede duwen. Volgens uw rededering zou er in Rusland door een Poetineke te doen geen armoede zijn. Droom maar lekker verder.Fred1950 schreef: ↑Gisteren, 14:01Werk verschaffen ? Een Poetineke doen betekent dat het bedrijf blijft voort werken met dezelfde weknemers , dezelfde winst maakt , etc ... Alleen , de winst vult de staatskas , en niet de zakken van "vriendjes" ...Odulleke schreef: ↑Gisteren, 11:18
Huts heeft veel bedrijven. Bedrijven zijn er om winst te maken, het zijn geen liefdadigheidsinstellingen. Als je de echte grote bedrijven hier gaat wegjagen ga jij dan die werklozen die eruit voortkomen hun loon betalen? Aan hoeveel mensen zou hij werk verschaffen?
Ten tijde van vóór de UA inval is Rusland onder leiding van Poetin beginnen op te bloeien , net omdat al die oligarchen van destijds aan de kant werden geschoven, Gazprom werd o.a. toen genationaliseerd.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Was Rusland in 2014 een communistisch land?
Is belgië al een communistisch land? We zetten wel stapjes in die richting, maar er is nog heel wat vrije markt aanwezig bij ons.
Was de Sovjet Unie het slachtoffer van de VS-boycot? Amerika dreef wel degelijk handel met de SU. Strategische goederen en diensten werden door de VS geblokkeerd.Al die landen die je opnoemt zijn het slachtoffer van de boycot door de VS.
De SU heeft meer dan 70 jaar lang helemaal zijn eigen gang kunnen gaan: nationalisering van industriële productie enz. Tot wat heeft dat geleid? Tot dreigende hongersnood die werd voorkomen door graanleveranties van de kapitalisten.
China kon ook zijn eigen gang gaan. Resultaat? Massale moordpartijen en een achterblijvende economie.
Wanneer China de economie op lokaal niveau vrij liet, bloeide het land plots op. Kapitalisme werkt nu eenmaal beter dan communisme.
Word jij betaald om dit soort onzin te schrijven?

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Volgens u is China dus niet meer communistisch ... tiens ...
Een bedrijf staat of valt met de competentie van zijn bedrijfsleiders. Of de staat hiervan hoofdaandeelhouder is doet er niet zelfs eens toe. Neem Belfius als voorbeeld...
-
Geen begrotingstekort? Bedoel jij dan dat er in Rusland geen problemen zijn? Ik denk dat daar meer en meer mensen in diepe armoede leven, maar daar gaan wij niets van lezen. Geef mij dan maar zoals het hier is ipv het communisme. De tijd van vroeger van het communisme is al lang gepasseerd nu zitten er ook al veel zakkenvullers, zie maar naar die superrijke Russen.
-
Heeft in China de staat de controle over de productiemiddelen?? Of heeft de CCP de mensen vrij gelaten om zelf een bedrijf te starten en de winst daarvan naar zich te laten vloeien??
Moeilijke vragen, hé?
Dat neemt niet weg dat China een dictatuur is waarin van vrije meningsuiting geen sprake is. Totale controle over de dingen die de Chinese staat van belang acht en zoveel mogelijk vrijheid in de economie omdat kapitalisme beter werkt dan communisme.
Moeilijke vragen, hé?
Dat neemt niet weg dat China een dictatuur is waarin van vrije meningsuiting geen sprake is. Totale controle over de dingen die de Chinese staat van belang acht en zoveel mogelijk vrijheid in de economie omdat kapitalisme beter werkt dan communisme.

Fred heeft van deze zaken geen enkel benul, maar omdat hij moeten zweren heeft dat hij de lijn die Poetin uitzet, trouw zal blijven, leutert hij er maar op los in deze trant.
Feiten:
Rusland had bij het begin van 2026 begroot dat er over het hele jaar een tekort zou zijn van 3,8 biljoen roebel.
Op het einde van april, echter, was het tekort al 1,5 keer groter dan wat Poetin vooropgezet had. En dit op 4 maanden ...

Ten tijde van vóór de UA inval was er in Rusland geen probleem. De problemen zijn er gekomen door de boycots en de sancties. De superrijke Russen konden profiteren van de inkomsten uit olie en gas. De superrijken hier moeten het hebben van slavenarbeid en corrupte geldtransfers naar Luxemburg en Jersey ...Odulleke schreef: ↑Gisteren, 18:32Geen begrotingstekort? Bedoel jij dan dat er in Rusland geen problemen zijn? Ik denk dat daar meer en meer mensen in diepe armoede leven, maar daar gaan wij niets van lezen. Geef mij dan maar zoals het hier is ipv het communisme. De tijd van vroeger van het communisme is al lang gepasseerd nu zitten er ook al veel zakkenvullers, zie maar naar die superrijke Russen.
-
Rusland stond in 2014 op plaats 136 op de 'Corruption Perception Index' . In '22 nog één plaats achteruit.Fred1950 schreef: ↑Gisteren, 19:35Ten tijde van vóór de UA inval was er in Rusland geen probleem. De problemen zijn er gekomen door de boycots en de sancties.Odulleke schreef: ↑Gisteren, 18:32Geen begrotingstekort? Bedoel jij dan dat er in Rusland geen problemen zijn? Ik denk dat daar meer en meer mensen in diepe armoede leven, maar daar gaan wij niets van lezen. Geef mij dan maar zoals het hier is ipv het communisme. De tijd van vroeger van het communisme is al lang gepasseerd nu zitten er ook al veel zakkenvullers, zie maar naar die superrijke Russen.
Maar volgens Fred was er toen geen probleem in Rusland.
(tussen haken: UA stond 20 plaatsen beter gerangschikt; evenmin goed maar het 'voorbeeldland' kon bijlange niet bedreigd worden)

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.