In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2024 (8)

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

jadi

25 mei 2026, 11:12

Afbeelding
Goede morgen hier was het om 8.30u al 30°C op de terras .. De airco doet overuren. . Als mollen zitten we (zoon en ik) hier in de koelte . .
Gisterenavond heb ik wasgoed buiten gehangen en deze morgen was ze al droog .. En nee niet vol gepoept van de vogels .. Broedtijd van de kauwen is voorbij .. eindelijk ..
Dat wordt door mij aangekaart bij de volgende vergadering .. Het komt TE
Bekske ik denk dat het bij u ook catacomben toestanden zijn , alles om de warmte buiten te houden.
Aan iedereen een fijne Pinstermaandag
toedeloe
menu: zigeunerschnitsel met een nieuw patatje
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

mama-inge

25 mei 2026, 16:12

Fijne middag
Vanmorgen met de honden naar het bos geweest te wandelen
Het was toen nog redelijk aangenaam met 18 graden
Inmiddels is de temperatuur hier opgelopen naar 28 graden
En zit ik buiten in de schaduw met een boek en een groot glas water

Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft

Koffie

25 mei 2026, 17:47

Hallo luitjes,

Ja het is hier ook behoorlijk warm zeker 30 graden.
Inge heb even naar de link gekeken vast best gezellig in Emmen.
Jadi dus je kon nu de was zonder poep van de kauwen buiten hangen
Dat droogt nu super snel hoor.
Zonnebloemetje wat ziet dat er lekker uit zeg bij de traiteur en gezond ook nog eens.
Bekske maar binnen blijven en bij jou vast ook warm.
Vanmiddag nog een eindje gefietst en goed in gesmeerd met factor 50.
onderweg even gestopt om wat te drinken.
Blauwe reiger.
Fijne avond allemaal

Afbeelding

zonnebloemetje

25 mei 2026, 18:30

een goeie namiddag iedereen

hier veel verkeer richting de binnenstad en heel veel fietsen , want zo dadelijk begint de viering van Club Brugge die kampioen is op de markt van Brugge
en wees maar zeker dat het daar druk zal zijn
en rond deze tijd vertrekken de spelers in 2 grote Bussen en 8 kleine van het stadion naar de markt onder politie begeleiding

koffie , hier ook zo warm hoor , op ons terras aan de schaduwkant is het nu nog 30° , dus blijven wij maar binnen want hier is het nog goed te doen binnen
mooi die reiger op de foto

Inge véél te warm voor mij om buiten te zitten in die warmte , ik kan daar niet zo goed tegen

jadi wij hebben onze mobiele airco nog niet gebruikt omdat het nog te doen is voor het ogenblik binnen

bekske veel sterkte en tis best binnen hoor

voor iedereen nog een fijne maandag verder

Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

mama-inge

26 mei 2026, 06:20

Goedemorgen en een fijne dag
Werk is weer gedaan en ik ga zo richting bed
Begin van de middag een afspraak en eind van de middag op verjaardagsvisite bij vrienden van ons
Tussendoor ook nog wat huishoudelijke klusjes doen

Koffie, het was inderdaad erg gezellig en lekker
Zonnebloemetje, ik vind de warmte ook niets en zit op het koelste plekje in de schaduw

zonnebloemetje

26 mei 2026, 07:47

een goeie dinsdagmorgen iedereen

al vroeg veel verkeer met die hitte voor vandaag , want het word volgens de voorspellingen de warmste dag van de week , dus we zullen wel zien
hier is het nu goed te doen en er komt een fris windje binnen , want alle vensters staan hier open
maar het zonnetje is er ook alweer en die doet het rap opwarmen
vandaag hebben wij een afspraak in het ziekenhuis voor ventje voor zijn diabetes en een echo voor zijn schildklier , maar gelukkig is er daar airco

Inge geniet van je schoonheidsslaapje

en nu verder doen want ik krijg al honger

Afbeelding

Bekske

26 mei 2026, 08:32

Afbeelding
eerst dat de huisarts deze voormiddag juist na de middag voor de laatste keer voor de hoorapperaten .Zal bakken braden worden vandaag .Hier in huis zonder iets van toestellen 23 graden in de dag van gisteren .En de deuren achter staan op een kier hier de rolluik half af aan de voorkant .Maar de buiten muren zijn enorm dik en is ook niet met isolatie en toch is het hier in huis goed .Fris de buurman zegt iedere keer dat het hier heel goed is met deze warme dagen .Nu verder doen want de huisarts zal wel vroeg komen denk ik geniet maar van de deze warme dag .iedereen heeft te hard geroepen op de zon en ja nu geeft ze katoen om de roepers tevreden te stellen groetje

jadi

26 mei 2026, 14:05

Afbeelding
Intussen is het weeral middag, al heel vroeg en in slaapkleed de terras van weinig vogelpoep ontdaan . De thermometer hangt vlak in de zon 's morgens en om 7.30u was het al 37°C
Ook al naar de dokter geweest voor bloedafname , ik moest nuchter zijn , volgende week heb ik een "rendez-vous" bij de nefroloog. Maar ik mag/moet morgen naar de radiologie , de huisarts hoort ruis op mijn R-halsslagader .. Soit het was toch even schrikken .
En verder naar Bon App geweest om een koude schotel met gerookte zalm .. En aan de apotheek gestopt aan de aardbeien automaat .. Njam njam..
Dan hier op mijn laptop .. Volgende maand vergadering syndicus , en ik heb iets op de agenda laten plaatsen En eerlijk ik voel er mij onwennig bij .
Ook weg zappen dus . .
Inge bij jullie ook zo warm lees ik, maar in het bos is waarschijnlijk wat frisser
Koffie hi hi zo'n vogel (blauwe reiger) zie ik niet op ons plat dak en terras hoor .. Mooie vogel dat hadden we veel toen we op het platte land woonden dicht bij een natuurgebied .. Die kwam naar ons mini vijver voor de goudwinden te stelen .. Toen hebben we een plastieken broer /zus gezet en was gedaan .. De goudwinden konden weer zwieren en zwaaien
Zonnebloemetje zal weer de moeite geweest zijn met die supporters in Brugge .. Hebben jullie er last van ?
Goed zeg dat je de airco nog niet moet gebruiken .. Maar gisteren was het echt niet te doen ..
Vandaag is het precies beter binnen . Nu staat hij ook niet aan
Dag Bekske controle hoorapparaten en hopelijk is dan alles in orde zodat je daar van op uw gemak bent .Aan iedereen een fijne namiddag , hou het koel , het is zwoel maar vergeet niet om wat meer te drinken vandaag .. Skol het is citroen water op het plaatje
toedeloe
menu: koude schotel maar mijn honger is er nog niet ..

Bekske

27 mei 2026, 06:00

Afbeelding
fijne dag iedereen gisteren voor de laatste keer geweest voor de hoorapperaten maar de bus mocht daar niet komen moest een omweg maken .Het was een groot stuk verder waar je moest afstappen .Afijn ja nu is de aankoop gedaan .Vandaag komt er iemand een speciale deurbel zetten alsook verlichting veranderen dat boven hang naar beneden en dat van beneden naar boven.nu me klaar maken om onze minitoer te doen voordat het gele bolleke tevoorschijn komt .Dan vanavond laat de grote toer met buurman .geniet maar van dit weer .Ik blijf binnen was gisteren al genoeg dus rusten en na de middag dus de deurbel enz .groetje

mama-inge

27 mei 2026, 06:09

Onze afspraak gisteren begin van de middag ging niet door, dus de honden in de auto en naar het bos geweest te wandelen
Daar was het prima te doen

Eind van de middag mijn auto bij de garage vandaan gehaald, die moest een beurt en apk
Was weer een flink bedrag wat ik mocht betalen

Daarna naar vrienden van ons op verjaardags visite, was gezellig en we hebben daar ook gegeten
Rond half 9 weer thuis en ik heb nog tot half 11 buiten gezeten
Toen begon het behoorlijk fris te worden

Vandaag op het programma: boodschappen doen en wat huishoudelijke klusjes
Waarschijnlijk ook nog met de honden naar het bos
Het wordt in ieder geval niet zo warm als gisteren

jadi

27 mei 2026, 09:46

Afbeelding
Iemand een sjatje koffie ? ?

Goede morgen iedereen , de tijd vliegt echt wel snel voorbij ..
Vlug even langs komen want straks naar het Medisch centrum hier in de stad .
Bekske amai moest je dan nog gans dat eind te voet .. in die hitte . Dat zal puffen en blazen geweest zijn . Bekske ik heb zo'n speciaal uurwekker gekocht , dat trilt , heel sterk licht schijnt in de slaapkamer .. Alleen het geluid zet ik niet aan , de buren vallen uit hun bed anders .. Ik ben er heel content van .
Inge een fijn verjaardagsfeestje gehad , dat kunnen ze u al niet meer afpakken . Tja als je met de auto in de garage moet dat is met vier cijfers dat men schrijft op de factuur ..
Aan iedereen een fijne dag
toedeloe
menu: ik breng een koude schotel mee vanuit stad straks

Koffie

27 mei 2026, 16:22

Goedemiddag,

Het was gisteren echt bloed heet hoor en vandaag gelukkig iets koeler.
Jadi groot gelijk een koude schotel smaakt best wel met dit weer.
Zonnebloemetje zal best wel druk geweest zijn met dat feest in Brugge.
en ook druk geweest met man in ziekenhuis was alles goed !
Inge ja een apk keuring kost best wel veel.

Fijne avond alle

Afbeelding
vingerhoedskruid

mama-inge

27 mei 2026, 19:30

Fijne avond
De was is weer droog en ligt in de wasmand
Man en oudste zoon zijn bezig een bed in elkaar te zetten, blijkt een behoorlijke puzzel te zijn.
Hoop dat het straks in elkaar staat, want al kind zijn spullen staan op onze slaapkamer om ruimte te maken

Jadi, zoveel gelukkig niet hoor, het was ongeveer 550,-
En nu kan mijn auto er weer een poos tegenaan

mama-inge

28 mei 2026, 06:48

Ik gooi het deurtje hier weer open
Het was vanmorgen fris met maar 5 graden
Inmiddels mijn ontbijt achter de kiezen en ik ga zo richting bed

zonnebloemetje

28 mei 2026, 10:10

een goeie donderdag morgen iedereen

de lakens van ons bed zijn al gewassen en het laatste laken is aan 't drogen in de droogkast op een lage temperatuur en een kort programma , want het zijn fijne zomer lakens in polykatoen en das rap droog en de rest ligt er al weer op , en verder doe ik niks meer vandaag want ik heb last van de warmte
en ik heb ook last van een draaikop
dus heb ik al gereserveerd om te gaan lunchen deze middag naar onze favoriete tearoom waar je ook kan lunchen en tis daar in zo'n weer heel aangenaam met de airco

Inge maar 5° vannacht bij jullie , ik wou dat het hier ook zo was want het was vannacht 17° bij ons

koffie ja dinsdag alles goed in het ziekenhuis met ventje , maar volgende week weer afspraken voor hem in het ziekenhuis voor een echo omdat zijn bloeduitslag niet goed was en daags nadien om zijn ogen te lazeren , en morgen ook een afspraak bij de huisarts
dus hopelijk kan alles dan ook weer goed worden opgelost en bedankt voor jou bezorgdheid hoor
en vingerhoedskruid vind ik heel mooi en in onze tuin van ons huis dat we verkocht hebben stonden er ieder jaar veel vingerhoedskruiden tussen de andere vaste planten en struiken

jadi hopelijk komt alles goed hé en heb je een goeie uitslag van in het ziekenhuis
we zullen zeker duimen hoor

Bekske doe maar rustig aan met dat warme weer

en nu ga ik op 't gemakske verder doen , want het gaat niet anders

tot later

Afbeelding