In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2024 (8)

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

mama-inge

07 jun 2026, 11:20

Goedemorgen en een fijne dag
Gisteravond wat laat gaan slapen, was ineens klaar wakker, waarschijnlijk doordat alles zo liep in de ochtend en ik later dan normaal ging slapen en daarna wakker was.
Vanmorgen rond 9 uur uit bed.
Heb al wat huishoudelijke klusjes gedaan en straks lunchen

Het is hier wat druilerig.
Hoop dat het vanmiddag beter weer wordt zodat ik een eindje kan fietsen op mijn nieuwe fiets

Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft

jadi

07 jun 2026, 11:35

Afbeelding

♪♫ Goeie morgen morgen , goeie dag . Blij dat ik jullie weer ontmoeten mag . .♪♫
Het zonnetje is er af en toe, en de wind waait lichtjes door mijn fluffy haren .. Gelukkig zijn die laatst geknipt en mag Einstein een beetje vakantie nemen .
Al vroeg wakker , de typische Belgische boterkoeken zitten al lang in mijn "frigo" (lees maag)
En verder een ditje en een datje , en zo gaan we al naar de middag toe .
Wat de dag verder brengt weet ik nog niet .. Misschien enkele woordzoekers proberen op te lossen. En ik overweeg na bijna 5j (ziekte man en daarna de rouw) een boek te proberen lezen .
Lees wel dat ik het overweeg . . want de tijd gaat echt zo snel, en ik verveel me nooit ..
Hallo Zonnebloemetje en goed geslapen , en vooral uitgeslapen .
Zo vroeg op de morgen en al in uw bakkerij brood aan het bakken. Vandaag rustdag het is zondag en geniet er van .. zal ik ook doen .. Dank voor dat "fit ventje" mooi te vinden . Vind ik ook dat zat bij mijn bloemetje van Moederdag ..
mama-inge jij deed me denken aan mijn tijd vroeger en nog niet zolang geleden .. Ik was ook altijd (o)ma-taxi voor de kinderen en soms later ook voor de kleinkinderen . Ik miste nog een taxi pet :lol: .. Het is al een tijdje geleden hoor .. Ja ja de namiddag met Zonnebloemetje en Picske* zijn altijd mega super, de tijd vliegt zo voorbij ..Hé hé jij hebt het deurtje hier gesloten en weer open gezet . Ik duim dat je deze namiddag kan genieten van je première =eerste fietsritje
Aan iedereen een fijne zondag verder
toedeloe
menu: friet in hier of daar een frituur , we moeten het nog uitzoeken waar. = een luxe probleem
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

mama-inge

07 jun 2026, 13:29

Ja, dat taxichauffeur zijn inderdaad
Sporten is tegenwoordig ook in de stad, was hier in het dorp altijd gedoe met de sporthal
De sport van kind moest altijd wijken als anderen de sporthal nodig hadden (eigen beheer) daar waren ze helemaal klaar mee en nu hebben ze vanuit de gemeente 2 sporthallen waar ze in kunnen, een stuk beter geregeld
Alleen nu dus verder weg en we willen niet dat hij 's avonds alleen op de fiets heen en terug moet
En dan af en toe een uitje, waar we hem nog met alle liefde even afzetten en weer ophalen (alleen wel eens op wat rare tijden voor mij in verband met werk en slapen)

Koffie

07 jun 2026, 18:03

Goededag alle,
Jadi wat leuk dat The Visitor van kunstenaar Guido Deleu , het is een kopie gemaakt in 3D van mijn kleinzoon 👌en de haren geknipt en mag einstein voorlopig op vakantie
Hoe kom je er op leuk😅mmm lekker zeg boterkoek met een glaasje thee of koffie erbij
Mag het ook graag doen woordenzoekers goed voor de brein.
Zonnebloemetje al zo vroeg brood bakken zeg haal je dan geen brood in de supermarkt!
Inge een nieuwe fiets gekocht een e bike of een gewone fiets .
En hem vast al uit geprobeerd teminste als het droog is .
Het was hier van de week geen fiets weer met al die regen en wind.
Maar vanmiddag wel samen ruim een uur de natuur in gefietst.
Deze brand met verschillende kleuren in de avond bij ons in het veen.

Afbeelding

zonnebloemetje

07 jun 2026, 18:50

een goeie zondagavond iedereen

vandaag zondag rustdag en dus was ik van plan om warm eten klaar te maken deze middag , maar eerst nog rond de middag een boodschap gaan doen en naast de winkel was er een klein restaurantje waar het zooooo lekker rook toen we uit de auto stapten en dus zijn we daar binnen gaan lunchen en er was nog juist 1 tafeltje vrij , en het heeft gesmaakt
en na de middag naar een film gekeken in de zetel met de beentjes omhoog

koffie , ik bak altijd mijn brood zelf , meestal meergranenbrood en volkoren speltbrood en soms ook eens een wit brood en voor 's morgens voor ons ontbijt bak ik altijd een koekenbroodje ( brioche) en tis altijd lekker dat zelfgebakken vers brood
en al van een fietstochtje genoten zie ik , groot gelijk hoor

Inge best dat je je zoon niet alleen 's avonds met de fiets laat naar huis rijden , want je kan niet voorzichtig genoeg zijn met al die rare gestoorde pipo's die er tegenwoordig rondlopen
en heb je je nieuwe fiets al uitgetest vandaag ????

jadi awel ik heb redelijk goed geslapen naar omstandigheden en maar 2x uit bed gemoeten , dus ben ik content , maar deze namiddag ben ik terwijl we naar een film keken toch efkes weggedommeld , maar soit das niet erg , en vanavond niet te laat gaan slapen want morgenvoormiddag heb ik een afspraak bij de kiné en dus moet ik op tijd zijn hé
en voor we vertrekken eerst nog naar de dokter bellen voor een afspraak want ik kan voor het ogenblik héél slecht stappen door mijn slijmbeursontsteking en het enige dat helpt is een inspuiting met cortisone en ik zie er een beetje tegenop voor al die bijwerkingen ( 4 weken hoofdpijn en 3à4 weken véél te warm en een droge dunne huid en haaruitval ) maar ik zal niet anders kunnen vrees ik

Bekske hopelijk niet teveel pijn en doe rustig aan hoor

allé tis alweer bijna tijd voor het avond eten

voor iedereen nog een gezellige zondagavond

Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

mama-inge

07 jun 2026, 19:46

Fijne avond
Hier is het vanmiddag opgeklaard en man en ik hebben een flink eind gefietst
De nieuwe fiets is een e-bike.
Had er 1, maar daar is de accu slecht van
En we liepen tegen deze aan
Ook man heeft inmiddels een e-bike, wat voor hem erg fijn is, omdat hij zo'n last van zijn lichaam heeft en fietsen zo voor hem ook weer een optie is

jadi

Gisteren, 12:57

Afbeelding
* * * * Ik ben zeker te vroeg met mijn koffiekan ..?

Hallo iedereen
. . . Een diepe zucht .. . zo .. we nemen de koe bij de horens en we gaan verder ..
mama-inge voor u komt dat mijn koffiekan net op tijd hé .. slurp slurp .. Het dampend zwarte goedje kan zo'n deugd doen Amai dat is ook nog ferm rondrijden voor de kids .. En ik weet nu al zeker dat je ooit die tijd zult missen .. Zo kunnen jij en uw man samen eens een fietstochtje doen , en onderweg een kleine stop in plannen . Geniet er van

Koffie ik verkies koffie bij mijn boterhammetje of boterkoek . Thee is als ik een "zotte draai" heb
O dat is mooi die kolom met verschillende kleuren .. Samen genoten van het fietsen , maar moet dat zijn . Het doet me denken aan de figuurtjes "liefde is . . ." Afbeelding
Zonnebloemetje een onverwachts etentje , dat smaakt dan dubbel zo lekker . Tja ik moet eerlijk bekennen als ik mij op de middag in de relax zet val ik gegarandeerd ook in slaap. Maar zeg nu zelf zo'n schoonheidsslaapje kan wonderen doen hé . .Oesje een spuit met cortisone mag je nog vandaag gaan naar de dokter? Wat erg voor al die nevenwerkingen, dat moet nogal een sterk spul zijn die cortisone.
Zo , en nu ga ik mijn colaatje Z inschenken iets uit het vuistje eten want het was een laat ontbijt deze morgen
Aan iedereen een fijne maandag verder
toedeloe zei moemoe
menu: dat wordt vanavond een ovenschotel van gehakt patatjes en tomaatjes ..

Laatst gewijzigd door jadi op 08 jun 2026, 16:01, 1 keer totaal gewijzigd.
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

mama-inge

Gisteren, 13:50

Goedemiddag
Vanmorgen gewerkt en daarna geslapen
Wasmachine heeft zijn werk al gedaan
Ben met de honden naar het bos geweest
En nu een kop thee en daarna op de fiets naar de winkel

Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft

Koffie

Gisteren, 16:33

Goedemiddag,
Zonnebloemetje de dokter bellen voor een spuit met cortisone
Zo dat is niet mis zeg al die bijwerkingen sterk spul hoor sterkte.
Jadi jij gek op cola z zit geen suiker in he en je gaat dus een lekkkere ovenschotel maken.
Hier wordt het witlof met groentesausje en piepers en balletje gehakt.
Inge dus al een aardig stuk gefietst op je nieuwe fiets..

Afbeelding

zonnebloemetje

Gisteren, 20:16

een goeie avond iedereen

nog efkes in de rapte , want we hadden een drukke voormiddag en deze middag waren we laat thuis
zojuist ons avondeten binnen sè en dadelijk onder de douche

koffie , ja ik zie er een beetje tegenop voor al die bijwerkingen en voor na het weekend geven ze juist warmer weer uit , dus zal ik met die cortisone weer veel te warm hebben
en jou menu ziet er lekker uit hoor
en wat een mooie koetjes daar in de weide

Inge allé jullie fietsen zijn al goedgekeurd zie ik , hopelijk hebben jullie er nog veel plezier aan

jadi morgenvoormiddag heb ik een afspraak bij de dokter en dus ligt mijn doosje met die inspuiting al klaar tegen morgen
en laat die ovenschotel maar smaken hoor

en nu rap onder de douche
voor iedereen nog een aangename avond

Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***