In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2024 (8)

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

mama-inge
Lid geworden op: 04 jun 2020, 20:56

21 jun 2026, 18:55

Fijne avond
Vanmiddag toch maar thuis gebleven
Alleen een wandeling in het bos gedaan met de honden en daarna lekker rustig aan gedaan

Inmiddels zijn de mannen weer thuis en zitten ze net te eten
Had ik al achter de kiezen, want ze waren nogal aan de late kant bij schoonouders weg gegaan
En ik wil vanavond ook niet al te laat naar bed.

Vanmorgen een poos buiten in de schaduw gezeten
Vanmiddag kwam het zonnetje door de wolken en werd het even weer raar warm.
Inmiddels is het wat afgekoeld en er is ineens ook wat meer wind, waardoor het nu heerlijk buiten is.

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

Gisteren, 08:50

Afbeelding
hier iedere dag warm eten geen koude schotel krijg dat niet binnen .Een koude schotel zo voor mij betekenen niet eten een goed dieet dan .Heb zelfs eergisteren avond soep gemaakt met de soepmaker op 25 minuten had ik lekkere soep .Hier iedere dag soep enz.Maar ja het is ieders zijn smaak .Geniet om het even hoe straks kinesist en met de late avond met de viervoeters buiten met buurman .

mama-inge
Lid geworden op: 04 jun 2020, 20:56

Gisteren, 11:12

Goedemorgen en een fijne dag
Vanmorgen gewerkt en daarna geslapen
Inmiddels staat de wasmachine aan
Straks lunch en daarna wandelen met de honden, denk dat we richting bos gaan, want daar is het zeer aangenaam

Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft

zonnebloemetje
Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
Locatie: Brugge die schone

Gisteren, 13:17

een goeie middag iedereen

hier een hele drukke dag met voor de middag een afspraak bij de kiné en daarna nog een afspraak in Oostende en dus over de middag thuis gekomen en zelfs geen tijd om eten klaar te maken en een belegd broodje gegeten die we onderweg hadden meegebracht
en met een half uurtje vertrekken voor een afspraak bij de pedicure en daarna nog een afspraak richting Oostende , dus een hele drukke dag

allé ik ga verder doen zodat ik op tijd klaar ben , want we hebben nog maar pas gedaan met eten

voor iedereen nog een aangename maandag verder



Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

jadi
Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54
Locatie: de boterstad

Gisteren, 13:25


Afbeelding
Zonnebloemetje en PIcske* ik geraak hier niet de laatste dagen .. En die bloemetje hadden jullie laten liggen in de feestzaal ! ?! (alles is goed genoeg om mij goed te praten sorry )Dikke Proficiat met jullie 52jarig huwelijk, brei er nog maar heel veel jaren aan ..
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

jadi
Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54
Locatie: de boterstad

Gisteren, 13:54


Afbeelding
Hallo iedereen , sorry maar ik ben hier niet geraakt de laatste dagen . Mijn laptop is zelfs niet open geweest..
Zaterdag bezoek dochter en schoonzoon ; printer is gemaakt .
Zondag vroeg in de morgen naar een rommelmarkt . Kwestie eens buiten te zijn . Tegen de middag zaten we al in een restaurant vol au vent met friet te eten , en zoon 2 joekels van garnaalkroketten .. Hij kreeg zijn bord bijna niet uit. De overschot van de vol au vent heb ik mee in een doos en dit zal zoon die vanavond opeten .. zo'n grote portie en er was airco zalig .. Het was lang geleden , het is mooi verandert aan het roer staat er een jonge kok met vriendin . Onder het allesziende oog van tante de eigenares .. Zeker weten voor herhaling vatbaar voor een dagschotel . .In de namiddag in slaap gevallen die hitte hé .. :oops:
En ja vandaag dacht ik vroeg naar de markt te gaan maar dochter lief belde zo kon ik maar om 10.30u vertrekken .. Veel te warm ik was blij dat ik weer thuis was ..
En nu eerst even hier bij jullie .. Dat was dus mijn weekend
Bekske ik eet koud eten , maar ook niet alle dagen. Mijn voorkeur gaat ook naar warm .. Ik laat me wel meer verleiden bij de traiteur want het is wat te warm aan het fornuis om te koken .
mama-Inge ik denk ook dat het nu in het bos aangenaam wandelen is .. De bomen trekken de hitte aan en ook de schaduw van de bomen .. Aan zee is het ook te doen . Maar hier in het binnenland zal het puffen en blazen zijn . Ik ben blij dat ik daar niet meer woon . .
Zonnebloemetje ook zo druk , de dagen vliegen zo voorbij .. Gelukkig is er airco in de auto's . Stel het wel deze namiddag
Aan iedereen een fijne maandag verder
toedeloe
hou het fris , veel drinken is de boodschap
menu : koude pot gemaakt met witloof pijpajuin patatjes en hesp .. dat zal genoeg zijn voor mij .. En ja ik moet nog eten , nog geen honger ..
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

Anne_marie
Lid geworden op: 09 feb 2023, 10:41

Gisteren, 21:14

De puntwederik heeft het weer goed gedaan dit jaar in de tuin.
Nu uitgebloeid, gelukkig hebben we de foto's nog..... 📷 :D
Mooie avond allemaal!


Afbeelding

Afbeelding

zonnebloemetje
Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
Locatie: Brugge die schone

Vandaag, 09:27

een goeie dinsdagmorgen leutertjes allemaal

tis hier al van 7.15u aan 't regenen , eerst grote druppels en daarna gezapig verder aan 't regenen
en volgens de regen radar zou het nu nog zo'n twee uurtjes verder regenen en das goed voor de beestjes en de plantjes , maar toch gaat de temperatuur weer wat omhoog met die regen
deze morgen was het buiten 20° en nu is er toch alweer een graadje bijgekomen
alles staat hier open en er waait een koel windje binnen , maar verder zal het vandaag toch weer gaan opwarmen tot hoge temperaturen volgens het weerbericht

gisteren was ik stikkapot met al die afspraken gans de dag door en dus vandaag een rustdagje
want tis nodig ondanks dat ik goed geslapen heb

jadi bedankt voor de mooie bloemen voor onze huwelijksverjaardag
en gelukkig heb je ze zien liggen en meegebracht zodat ze nog tijdig in water kunnen gezet worden :lol: :P
en ja er zijn nog niet veel horeca zaken waar er airco is in die warme dagen en je kan het ook niet altijd weten als je daar niet regelmatig gaat hé

Anne-marie heel mooi die bloemen , jammer dat sommige bloemen zo rap uitgebloeid zijn

Inge nog aan je schoonheidsslaapje bezig zeker , awel geniet er maar van

Bekske ook warm zeker voor jou

allé ik ga verder doen en richting badkamer verhuizen

tot later en hou het koel



Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

jadi
Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54
Locatie: de boterstad

Vandaag, 10:39

Afbeelding
♪♫ Het regent , het regent , we worden allemaal nat . . .♪♫
Goede morgen deze morgen, met regen geen zon .. Maar die komt tegen de middag zei men in het weerbericht.. Mijn screens (verticale zonnegordijn) zijn nat , en die mag je niet oprollen, als die nat zijn . Dus een nadeel (weegt niet op het voordeel ) Ik zit dus een beetje in de donker ..
Intussen is mijn bezoekje naar de plaatselijke winkel ook gedaan .. In de regen , maar een mens droogt mooi op hé .. Ik moet niet meer buiten vandaag ..
Maar mij vervelen doe ik nooit hoor.
Straks 2 wijde short enkele cm korter te maken, nadeel van een klein gestalte . Het wordt straks weer vloeken om mijn draad door de naald van mijn naaimachine te krijgen . En ja ik heb een toestelletje uit de Veritas gekocht.. Het helpt me niet , lees "brol"
Soit en nu even zien wat jullie geschreven hebben . . O.. sorry ik ben even afgeleid , de vogeltjes beginnen terug te fluiten ..
anne_marie wat een mooie tafereel moet dat geweest zijn in uw tuin .. Het schittert in mijn ogen .. Men kan daar zo van genieten hé ..
Zonnebloemetje je zegt wel niet overal is er airco . Dan zit je met veel mensen samen in een "doemp" (ik vind geen ander woord) lokaal , op elkaar "geperst" pff niet aangenaam. Je bent al vroeg wakker zo te lezen . Ik beken , ik ben dit zelfde uur naar de wc geweest nog even bed in met de bedoeling wakkerder te worden . Ik moet terug in slaap gesukkeld zijn want het is was opeens tien voor acht .. Deze nacht een paar keer voor spook gespeeld in mijn "doeninghe" alle vensters stonden open met screens naar beneden .. Soit je las het ze zijn toch nat ..
Hi hi de bloemen stonden in een "ketel" met water . . woeha .. Ketel lang geleden dat ik dit woord nog gebruikt heb .. voor anderen is ketel = emmer
Aan iedereen een fijne ... euch Dinsdag verder hou jullie gedeinsd want de hitte kan ons parten spelen . En een tip van tante Jadi .. als ouderling zweten we niet altijd zo meer .
En dorst hebben we ook niet veel .
Maar dat mag ons niet beletten om veel water te drinken .
En dit om de werking van onze nieren op peil te houden .. heel belangrijk
toedeloe
menu , een kommetje met florette groentjes wat lunchworst wat koude patatjes en een hard gekookt eitje .. samen in mijn zelfgemaakte vinaigrette


't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

mama-inge
Lid geworden op: 04 jun 2020, 20:56

4 minuten geleden

Goedemorgen en een fijne dag
Voor mijn gevoel al behoorlijk wat gedaan
Vanmorgen om 7 uur zijn man en ik met de honden naar het bos geweest te wandelen
Het was toen nog heerlijk koel
Daarna boodschappen en tanken
En ook nog gras gemaaid achter huis, daar was man mee bezig, maar die moest nog weg
Inmiddels onder de douche geweest en nu schoon en fris
Zo lunchen en daarna nog weer wandelen met de honden
En verder houden we ons hier rustig, want het belooft een warme dag te worden met 28 graden

Zonnebloemetje en jadi, ik ben jaloers op die regen.
Hier krijgen we nog zeer hete dagen

Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft

mama-inge
Lid geworden op: 04 jun 2020, 20:56

1 minuut geleden

Afbeelding

De boom bij ons achter in de tuin, na de storm vrijdag op zaterdag nacht