In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2024 (8)
-
rapuzel - Lid geworden op: 03 nov 2025, 13:25
Goede namiddag
@ zonnebloemetje, ik heb ook een mobiel airco toestel, de zwaarste uit de serie was het maar die kan het met de huidige temperatuur hier bijna niet halen. Maar toch haal het de 26 à 27 graden. Buiten wel 39.
Hoe gaat het met die van u? Kan die het goed halen?
Ben aan het overwegen een airco met buiten unit aan te schaffen maar twijfel nog wat. Misschien moet ik even te rade gaan bij Jadi
Men weet nooit genoeg he.
groetjes
@ zonnebloemetje, ik heb ook een mobiel airco toestel, de zwaarste uit de serie was het maar die kan het met de huidige temperatuur hier bijna niet halen. Maar toch haal het de 26 à 27 graden. Buiten wel 39.
Hoe gaat het met die van u? Kan die het goed halen?
Ben aan het overwegen een airco met buiten unit aan te schaffen maar twijfel nog wat. Misschien moet ik even te rade gaan bij Jadi
groetjes
-
zonnebloemetje - Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
nog efkes in de rapte sè
rapuzel , met die grote warmte van de laatste dagen heeft ons mobiel airco toestel het ook moeilijk om de temperatuur naar omlaag te krijgen , maar we halen toch als die een tijdje aanligt 23 à 24° en tis een " Domo" en ook de zwaarste , en bij wat minder warm weer hebben we geen probleem om 22° te halen als we die op die temperatuur instellen en doordat we een grote living hebben ( 40m2) hebben we voor de zwaarste gekozen
en eigenlijk zijn we ook van plan om een buiten unit te laten plaatsen maar daarvoor moeten we nog informeren en een installateur laten komen om alles te bekijken of dat mogelijk zou zijn
hier was het vandaag buiten 37°
nog een aangename avond bij de airco en hopelijk morgen wat minder warm buiten en binnen

rapuzel , met die grote warmte van de laatste dagen heeft ons mobiel airco toestel het ook moeilijk om de temperatuur naar omlaag te krijgen , maar we halen toch als die een tijdje aanligt 23 à 24° en tis een " Domo" en ook de zwaarste , en bij wat minder warm weer hebben we geen probleem om 22° te halen als we die op die temperatuur instellen en doordat we een grote living hebben ( 40m2) hebben we voor de zwaarste gekozen
en eigenlijk zijn we ook van plan om een buiten unit te laten plaatsen maar daarvoor moeten we nog informeren en een installateur laten komen om alles te bekijken of dat mogelijk zou zijn
hier was het vandaag buiten 37°
nog een aangename avond bij de airco en hopelijk morgen wat minder warm buiten en binnen

*** Zie het leven van de zonnige kant ***-
Bekske - Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

hier geen regen maar ik zo graag willendat het hele nacht eens zo doorregenen .Geen onweer zoals voorspellen maar gewoon regen .Zodat de meeste warmte geblust is .ik kan hier geen ventilator of airco zetten door men vogels alsook voor de honden moet je er mee oppassen .Dus iedere avond voor de vogels een vers badje waarin ze even gaan .En voor de honden staat er een kinderbadje op de grond waar ze ook inkunnen als ze zin hebben daarna het meeste water van hen me een handdoek afvegen ze wel vochtig laten .Ook bij het vogelhok een natte doek leggen niet op het hok er naast zodat ze vochtig heid krijgen in hun kooi.Als de doek opdroogt geeft het vochtigheid af .En de honden hun snuit even opfrissen evenals hun pootjes .Ze vinden het leuk om in het badje te gaan liggen even .Afijn ja nog even en volgende week meer dan 12 graden minder hopelijk .Mijn regenwater dat ik opvang is op dus mag het snachts goed door regenen .Geniet nog maar deze braadoven groetje
-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

Goede morgen , het windje waait doorheen mijn "doeninghe" het voelt zalig aan . Maar donkere wolken sieren het firmament, maar daar tussen de hardnekkige zon die probeert door te breken.
Wat het slapen betreft dat is me redelijk gelukt tot 6u deze morgen . Gelukkig bracht mijn ventilator daar soelaas .. Een beetje op voorhand laten draaien en zo een frisse kamer om te gaan slapen.
Dag Koffie een goede morgen hoe is het weer bij jullie ? Ik zit op wacht zo van gaat het regenen of gaat het niet regenen .. Want met die vensters allemaal open moet ik vlug zijn natuurlijk.. Plan is beginnen in de living parket . .Buitentemperatuur zegt 24°c
mama-inge vandaag rustdag het is weekend toch , of moest er toch nog een ronde gedaan worden . Wanneer gaan de kids in vakantie ? .. Hier begint de vakantie op 30 juni voor 2 lange maanden
Zonnebloemetje fijn dat er daar frisser is voor te slapen .Want jij wordt al zoveel wakker van de krampen , dan nog die extreme warmte het is dan dubbel zo lastig . Dat was een goed gedacht van jullie om een winkelcentrum te bezoeken daar is inderdaad airco..
Ik stapte gisteren de krantwinkel binnen zonder airco er stonden 6 voor mij met hun lotto formulier ik ben weg gegaan en wat verder naar de Carrefour om de krant geweest, daar is ook airco
Rapuzel , ik ben heel content van mijn airco het is een Daikin.. dus met buiten unit . Ik heb die nu 3 jaar en moet zeggen het is het eerste jaar dat hij overuren draait .. Living en keuken zijn lekker fris .. Ik moest het veel vroeger gedaan hebben ..Met uitzondering al ik kook dan zet ik een "ventilateurke" op het aanrecht deze keer vroeger niet
De zomers gaan er niet beter op worden , wat hittegolven betreft
Zo en nu moet ik eindigen, want ik moet vertrekken . Aan iedereen een fijne zaterdag .. En wat het weer betreft , ik weet niet wat ik er moet van verwachten het is nog altijd bewolkt , al fluiten de vogeltjes gretig hun lied. Veel leven buiten als de venster openstaan natuurlijk .. Zalig . .
toedeloe
menu; ik weet het nog niet , we stoppen wel ergens onderweg ..
9.40u het is beginnen regenen hier ! ! !
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
-
Koffie - Lid geworden op: 16 aug 2025, 18:21
Goedemorgen,
Bekske wel fijn voor de vogels dat ze dan kunnen afkoelen
Zo ook voor de honden een badje ja die hebben het ook warm.
Jadi wat een geluk bij jou al regen
en ook vroeg wakker wel aangenaam
een airco blijft het toch wat koeler.
Zonnebloemetje hoe gaat het bij jullie ook al regen.
Inge jij bijkomen van het werken en de honden zullen het ook wel warm hebben.
Het is hier nu 31 graden en een klein windje maar loopt op vandaag na 38 gr.
Vanmorgen al vroeg op pad geweest voor vers brood en naar de kruitvat.

Bekske wel fijn voor de vogels dat ze dan kunnen afkoelen
Zo ook voor de honden een badje ja die hebben het ook warm.
Jadi wat een geluk bij jou al regen
een airco blijft het toch wat koeler.
Zonnebloemetje hoe gaat het bij jullie ook al regen.
Inge jij bijkomen van het werken en de honden zullen het ook wel warm hebben.
Het is hier nu 31 graden en een klein windje maar loopt op vandaag na 38 gr.
Vanmorgen al vroeg op pad geweest voor vers brood en naar de kruitvat.

-
mama-inge - Lid geworden op: 04 jun 2020, 20:56
Goedemorgen en een fijne dag
Jadi, ja vanmorgen ook nog een krantenronde
Op zaterdag sowieso pittiger dan de rest van de week, want dan moeten er nog bijlagen ingevouwen worden
En veel meer kranten die langs gebracht moeten worden
Op zaterdag doen man en ik ook samen de kranten, hij in het ene en ik in het andere dorp
Als ik dat allemaal alleen moet doen, ben ik 2 uur langer onderweg
Heb vanmorgen, na het werk, prima geslapen
En net even onder de douche gestaan, maar heb het idee dat dat voor niets was, zweet loopt overal naar beneden en ik zit rustig op de bank
Zo lunchen en daarna even vlug de honden naar buiten, veel te warm om in de auto naar het bos te gaan
Koffie, de honden hebben inderdaad last van de warmte, liggende hele dag te slapen
Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft
Jadi, ja vanmorgen ook nog een krantenronde
Op zaterdag sowieso pittiger dan de rest van de week, want dan moeten er nog bijlagen ingevouwen worden
En veel meer kranten die langs gebracht moeten worden
Op zaterdag doen man en ik ook samen de kranten, hij in het ene en ik in het andere dorp
Als ik dat allemaal alleen moet doen, ben ik 2 uur langer onderweg
Heb vanmorgen, na het werk, prima geslapen
En net even onder de douche gestaan, maar heb het idee dat dat voor niets was, zweet loopt overal naar beneden en ik zit rustig op de bank
Zo lunchen en daarna even vlug de honden naar buiten, veel te warm om in de auto naar het bos te gaan
Koffie, de honden hebben inderdaad last van de warmte, liggende hele dag te slapen
Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft
-
zonnebloemetje - Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
een goeie middag al bijna weer iedereen
tis hier al een goed half uur serieus aan 't regenen met gedonder er bij , maar volgens de regenradar zal het binnen enkele minuten ophouden met regenen voor vandaag , dus we zullen wel zien hé
maar door de regen is de temperatuur ook een stuk naar beneden gegaan , van deze morgen 24° naar 20° nu en als de zon er weer zou doorkomen zal het dan natuurlijk weer opwarmen
maar onze airco staat al te draaien in de living en tis daar al heel aangenaam fris
koffie oeps tis daar bij jullie echt nog warm zo te zien
hopelijk de laatste dag , allé hier zal het al niet zo warm meer zijn als gisteren en morgen dan nog minder warm
jadi er op uit vandaag ??? ja je hebt gelijk en hopelijk hebben ze daar airco waar je gaat
en tis hier nog steeds aan 't donderen maar ja " veel geblaat en weinig melk " want tis alweer over met regenen , maar we zullen afwachten
en onze ventilator draait de ganse nacht hoor boven ons bed en ik ben zelfs niet gedekt de laatste nachten met die hitte en zo slaap ik wel goed en heb ik fris , en ventje heeft het vorige nacht ook eens zo geprobeerd maar halverwege de nacht heeft hij het laken op zich getrokken want hij kreeg koud , maar ik vind het zalig zo
allé laat het smaken hé deze middag op verplaatsing
Bekske jou beestjes hebben geluk dat jij zo goed voor hen zorgt
Inge , eens goed uitrusten zal je goed doen in 't weekend
rapuzel , ik zal dadelijk eens lezen bij " hier kan je jezelf even voorstellen "
allé dadelijk aan het middageten beginnen
gelukkig moet mijn kookplaat niet lang opwarmen want tis al warm genoeg
tot later

tis hier al een goed half uur serieus aan 't regenen met gedonder er bij , maar volgens de regenradar zal het binnen enkele minuten ophouden met regenen voor vandaag , dus we zullen wel zien hé
maar door de regen is de temperatuur ook een stuk naar beneden gegaan , van deze morgen 24° naar 20° nu en als de zon er weer zou doorkomen zal het dan natuurlijk weer opwarmen
maar onze airco staat al te draaien in de living en tis daar al heel aangenaam fris
koffie oeps tis daar bij jullie echt nog warm zo te zien
hopelijk de laatste dag , allé hier zal het al niet zo warm meer zijn als gisteren en morgen dan nog minder warm
jadi er op uit vandaag ??? ja je hebt gelijk en hopelijk hebben ze daar airco waar je gaat
en tis hier nog steeds aan 't donderen maar ja " veel geblaat en weinig melk " want tis alweer over met regenen , maar we zullen afwachten
en onze ventilator draait de ganse nacht hoor boven ons bed en ik ben zelfs niet gedekt de laatste nachten met die hitte en zo slaap ik wel goed en heb ik fris , en ventje heeft het vorige nacht ook eens zo geprobeerd maar halverwege de nacht heeft hij het laken op zich getrokken want hij kreeg koud , maar ik vind het zalig zo
allé laat het smaken hé deze middag op verplaatsing
Bekske jou beestjes hebben geluk dat jij zo goed voor hen zorgt
Inge , eens goed uitrusten zal je goed doen in 't weekend
rapuzel , ik zal dadelijk eens lezen bij " hier kan je jezelf even voorstellen "
allé dadelijk aan het middageten beginnen
gelukkig moet mijn kookplaat niet lang opwarmen want tis al warm genoeg
tot later

*** Zie het leven van de zonnige kant ***-
Koffie - Lid geworden op: 16 aug 2025, 18:21
Rapuzel heb het even opgezocht en een man van over de 70
en 50jaar getrouwd
toppie en een rolstoel kan je dan niet naar een scootmobiel -kijken kun je wel makkelijker naar buiten .welkom hoor.
Van de week waren we hier

en 50jaar getrouwd
Van de week waren we hier

Laatst gewijzigd door Koffie op 27 jun 2026, 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.
-
rapuzel - Lid geworden op: 03 nov 2025, 13:25
Koffie, beetje een vreemde wetgeving in België.
Is ofwel een rolstoel ofwel een scootmobiel. Ik heb dus moeten kiezen. Maar aangezien ik zelfs binnenshuis een rolstoel nodig heb kan de scootmobiel dus niet. Die zou ik zelf moeten aanschaffen maar dit is nogal duur.
Is ofwel een rolstoel ofwel een scootmobiel. Ik heb dus moeten kiezen. Maar aangezien ik zelfs binnenshuis een rolstoel nodig heb kan de scootmobiel dus niet. Die zou ik zelf moeten aanschaffen maar dit is nogal duur.
-
Bekske - Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

iets na 24 uur vannacht heel veel lichtflitsen met enkele harde knallen .En even een plensbui was iets afgekoeld maar in de vroege morgen zes uur weer alles dicht want dat gele bolleke hoog in de lucht kwam al piepen .Het begon toen al terug warm te worden .Veel water is er niet gevallen dat zie ik omdat ik regenwater opvang .regenwater word hier gebruik voor vloer en wc .Met een grote kruik regenwater de wc doorspoelen .zo ik wens jullie een fijne laatste zondag van juni groetje