In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2024 (8)

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

jadi

28 jun 2026, 11:12

Afbeelding
Zondagmorgen , wat was ik ontgoochelt deze morgen , hier is het nog altijd even warm binnen .. Beneden is het afgekoeld zalige temperatuur .. Dus airco en ventilator(keuken) staan te draaien . Ik voel me vandaag ook niet zo lekker .. Mijn hoofd, maag zeggen dat het tijd is dat het weer moet veranderen .. Hier om 00u regen, paar lichtflitsen een heel zware knal en dat was het .. Deze morgen al terug heel warm . . water .. . . regenwater . . . ik snak er naar zo dat muren en plat dak afkoelt . .
mama-inge oeps ja logisch dat ik daar niet aan gedacht heb. Als ik een krant koop zit er ook altijd van alles bij .. sorry daarvoor .. En waarschijnlijk dan ook nog mensen die de weekendkrant kopen . Is het bij jullie ook nog zo warm ? . . Een raad dat ik hier ergens gelezen heb op sennet , een geen te koude maar eerder een lauwe douche nemen , bij te koude douche zweet je nog meer ..
Rapuzel ik straks eens op ontdekkingstocht maar eerst hier mijn epistel verder . Graag gedaan hoor , ik vind het echt een goede investering . .Vooral ze zeggen dat de zomers warmer en warmer worden . . Ik las ook voor een installatie de mensen al zeker moeten wachten tot 2027. Ze kunnen de aanvragen niet bolwerken . Wat verder lees ik dat koffie je al gevonden had .. 50j getrouwd DAME ! ! ! .. Doe er maar nog vele jaren er bij . . dit wens ik jullie beide van harte toe. O nee , dat vind ik erg dat je geen scootmobiel kan aanschaffen , dat is een deel van je vrijheid dat je niet hebt .. Zo'n toestanden maken mij echt wel ongemakkelijk. Mijn tenen krullen ook als er iemand op een gehandicapte plaats staat zonder dat het nodig is .. grrr ..
De wereld is toch klein hé , 10 km van bij koffie .. wat sennet al niet teweegbrengt ..
En daar kan Zonnebloemetje + Picske * van meespreken
Zonnebloemetje gisteren aangekomen op de afspraak een heel zwarte hemel met bliksemschichten, buiten gekomen de zon scheen in al haar glorie en weeral te warm . . Zo te lezen hadden jullie al een serieuse regenbui in de voormiddag gisteren . Hier pff .. 2 " muggenpieskes" en dat was het . En ik schreef gisteren met grote sier "HET REGENT" mijn letters waren nog maar getypt of het stopte al ..
Bekske toen ik een hondje had , ging ik op blote voeten voelen aan de stenen hoe warm die waren .. Die pootjes van die schatjes kunnen ook hun kussentjes verbranden hé . .Maar alle beestjes bij u zijn met hun spreekwoordelijke poep in het water gevallen . Ze hebben een gouden mandje bij u.
Zo mijn epistel is klaar voor vandaag. Aan iedereen maak er het beste van .
toedeloe
menu: frietkot grote honger heb ik niet , maar zoonlief dat is iets anders natuurlijk.

't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

jadi

28 jun 2026, 11:27

Rapuzel /Rapunsel ik heb je gevonden .. ik heb op "ZOEK" moeten klikken vond de topic niet.. Maar als West-Vlaming trekken we onze plan hé ..
In de Limburg daar moet het nu wel warm zijn denk ik ..
Ik ben van het binnenland naar de Westhoek gaan wonen ..
Salutjes en welkom oeps ik heb dat vergeten te zeggen, hoe lomp van mij ..
*Gisteren hoorde ik een woord dat ik al heel lang niet meer gehoord had uit mijn geboortestad ..
"te fète" = direct . .
Ik weet niet Zonnebloemetje ken jij dat woord ? . .

Koffie

28 jun 2026, 12:06

Goedemorgen,

Jadi ja is nog steeds afzien met de warmte en bij jou dus
noppes wat de regen betreft maar rustig aan doen hoor en een kopje thee of
kopje koffie met iets erbij want met dit weer heb je ook niet zoveel trek.
Zonnebloemetje bij jou ook regen gevallen dat frist wel even op hoor.
Inge dus jij woon dus ook in Drenthe en dan komt het wel bekend voor.
Bekske bij jou ook wat regen gevalle en al vroeg alles dicht want het gele bolleke
kwam alweer te voorschijn.
Rapuzel toch jammer dan kan je inderdaad niet makkelijk naar buiten.
We waren een paar dagen vanaf 22 juni in Drenthe zouden naar de dierentuin gaan
maar was te warm om daar een paar uur rond te lopen hadden daar geen zin in.
Maar wel even in het centrum van Emmen geweest op 23 juni is onze trouwdag 54jaar.
en daar samen wezen lunchen.
fijne dag allemaal en rustig aan.

Afbeelding

Bekske

29 jun 2026, 08:53

Afbeelding
deze vroege morgen regen nu schijnt de zon .Hopelijke zijn die braaddagen voorbij .HEB DE ACHTERDEUR OPEN GEZET EN DE TUSSEN DEUR HALF OPEN VOOR DE VOGELS.Gisteren drie machines gedraaid nog eentje moet drogen .Het gaat lastig met 1 hand om was op de de droogrek te hangen maar het lukt toch duurt langer .Nog geduld ondanks ik de brache aan pols moe word zeker de voorbije week .Maar pas half van de maand weet ik meer geduld is een schone deugd .Zopas even de brache af gedaan om het te ontsmetten het litteken en een kompres opgelegd zodat de brache er niet kan op wrijven.Ik schrok dat het zo een grote litteken is .Nu naar de apotheker en in de late namiddag kinesist voor de knieen .geniet nu van deze aangename warmte misschien dat het nog fris is groetje

Koffie

29 jun 2026, 11:18

Goedemorgen,

Bekske het is best wel onhandig met die branche maar is je toch gelukt :D
en is hier gelukkig een stukje koeler.
Zonnebloemetje met jou alles goed en de airco maakt overuren bij jullie.
Jadi nog even volhouden wordt wel wat koeler.
Rapuzel wel jammer dat dus de gemeente er ook niks aan doet.
Hier kan je er wel een aanvragen en sommige kun je ook gewoon huren.
als je er zelf een moet kopen is zeker geen optie te duur.
Inge vandaag vast werken je begin wel vroeg of heb ik het verkeerd?
Vanmorgen al vroeg wat dingen in huis gedaan en op balkon nu heerlijk.
maar vanmiddag geen doen want dan draait de zon naar het balkon.
Gisteren nog een uurtje gefietst was best te doen en uit eten geweest.
Fijne maandag .

Afbeelding

mama-inge

29 jun 2026, 14:58

Goedemiddag
Vanmorgen gewerkt en daarna geslapen
Vanmiddag met de honden naar het bos geweest te wandelen
Het is iets koeler dan afgelopen weekend, maar nog steeds warm..

Koffie, inderdaad vroeg op, heel vroeg
Om 2 uur uit bed en tussen half 3 en 3 uur ga ik richting werk

Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft

zonnebloemetje

30 jun 2026, 06:31

een goeie dinsdagmorgen iedereen

ik ben al van 5u wakker door de krampen en kan niet meer in bed liggen daardoor
de wekkerradio staat op 7u vandaag omdat onze poetshulp komt en ik ben dus 2u te vroeg uit bed
dus zal ik wel in slaap vallen deze namiddag in de zetel

Inge jij bent er ook weer vroeg bij hé , maar dan heb je vroeg gedaan met werken als het warm word

koffie , van harte gefeliciteerd met jullie huwelijksverjaardag van 23 juni lees ik zopas
en nog veel jaren er bij in goede gezondheid

jadi dat woord heb ik nog nooit gehoord hier bij ons en toch wonen we niet zo ver van elkaar
maar West-Vlaanderen heeft veel dialecten met soms andere woorden en zeker in het zuiden van de provincie gebruiken ze andere woorden en uitspraken

Bekske jij hebt ook last van de warmte zeker , gelukkig is het sinds gisteren minder warm

rapuzel een scootmobiel kan je ook huren hoor , en ja de wetgeving is soms echt niet normaal

allé nu dat ik toch vroeg uit bed ben ga ik mij dan maar wassen en aankleden

tot later

Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

Bekske

30 jun 2026, 09:32

Afbeelding
oef die braad temperaturen zijn weg de vogels zijn terug levend zijn enorm bezig met klimmen ,lawaai maken dat me niet stoort .Dat is een teken dat ze blij zijn en nu moeten ze niet met hun vleugels slagen om af te koelen .Het is wel mooi als ze in hun badje gaan alsook hoe ze klimmen enz .Ik geniet ervan om naar hen te kijken .de viervoeters lopen nu ook rond in huis eentje ga regelmatig buiten .De andere dat is savonds en als het donker is dat die haar uitleef buiten .Ja het zijn viervoeters met een enorme zware rugzakje bij manier van spreken .Ik geniet ook enorm van hen want op tijd en stond staan ze paraat om een klein snoepje .Als ik aan hun eten begin klaar te maken zitten naast mekaar tot als huneetbak op de grond sta .Ja dagelijks een stukje vers vlees dat ik klaar maak rauw krijgen ze niet .Heb zelfs een speciale oven voor hun eten klaar te maken .Door hen ben ik ook in beweging en savonds kunnen ze niet snel genoeg hunhalsband laten aandoen en leiband .Dankzij een buurman kunnen ze buiten en ik ga mee .Zo geniet om het even hoe groetje

jadi

30 jun 2026, 10:34

Afbeelding
Mijn voormiddag drankje en mijn leesvoer voor vandaag .. Drankje Evian water, ijsblokje, munt en een schijfje citroen

Goede morgen morgen , goede dag iedereen .
Bekske ook uw diertjes zullen blij zijn dat het weer normaal is .. Want die zien ook af met die grote hitte . Ik zag gisteren hier een hondje voorbij komen met 1 sokje aan .Het arme beest had een van zijn kussentjes verbrand aan de asfalt .. Tja of dit ok is met dat sokje weet ik niet . Maar de eigenaar zei iets van een speciale zalf opgedaan ..
Koffie nu gaat het echt wel wat warmte betreft maar alles staat hier vierkant open want de warmte zit binnen. Het zachte windje doet wonderen ..
Mama-Inge de schone slaapster ik wens je fijne dromen .. En straks mss een deugddoende boswandeling
Zonnebloemetje dat is echt wel heel vroeg uit de veren .. Deze namiddag een siësta zal deugd doen . Ik ben ook vroeg wakker geworden deze morgen maar dan nog in brokkelingen in slaap gevallen .. Maar echt uitgerust ben ik niet .. Maar ik heb deze morgen al bergen (lees bergjes) verzet.. en nu zit ik in "den drank"Inderdaad West-Vlaanderen heeft veel dialecten . Maar het is dan ook een heel heel oud woord dat ik mijn oma zaliger en mijn pa nog heb horen zeggen. Eerlijk het klonk als muziek in mijn oren . Want ik werd direct terug naar mijn geboortestad gekatapulteerd.
Zo er rest mijn nog alleen een fijne dinsdag toe te wensen aan iedereen .
toedeloe
menu: van het kippenkraam had ik een halve rib mee en een beetje vol au vent .. Dus wordt het iene miene mute . . .

Koffie

30 jun 2026, 13:28

Goedemiddag,

Zonnebloemetje je was echt vroeg op ja door krampen is dat niet leuk.
Je poetshulp zal alles wel weer lekker schoon gemaakt hebben.
Inge zo dat is niet mis zo vroeg zeg maar nachtdienst maar je
zal het wel gewend zijn en daarna in dromenland werk jou man ook!
Jadi even ontspannen met een tijdschrift en wat te drinken erbij.
Bekske vast leuk omdat te volgen van de vogels en toppis samen met de buurman
Lopen met de honden.
Het is hier nu 22graden buiten maar ook hier staat nu alles open die warmte
moet er uit blijft nog wel effe hangen .
Straks de max lezen is een leuk blad met tips en een puzzel.
Haas zat verborgen in het gras.

Afbeelding

mama-inge

30 jun 2026, 21:29

Fijne avond
Druk met van alles vandaag
Maar nu lekker zitten en tv kijken

Koffie, inderdaad vroeg
Niet altijd leuk hoor, maar je weet er wel aan
En inderdaad het is met het warme weer erg fijn dat ik dan nog redelijk koel aan de slag kan en op het heetst van de dag niets hoeft
Man is volledig afgekeurd, versleten knieën, heupen en rug
Jadi, het was inderdaad heerlijk wandelen in het bos met de honden

mama-inge

01 jul 2026, 06:26

Goedemorgen en een fijne dag
Straks boodschappen doen en verder heb ik nog het 1 en ander aan was liggen, wat gevouwen moet worden
En wat huishoudelijke klusjes

Bekske

01 jul 2026, 08:58

Afbeeldingheb een mail gestuurd voor een viervoeter heb iets gezien nu bij haar en daardoor .afijn afwachten straks tegen de middag boodschappen leveren maandag bestelt .gemakkelijk moet niemand daar mee lastig vallenwant als geen vervoer heb is dat de beste oplossing .verder proberen lichte huishoud werkjes te doen groetje

Koffie

01 jul 2026, 13:32

Goedemiddag,

Oei dat is niet mis Inge dat je man is afgekeurd.
En druk met van alles wat
Bekske toch makkelijk dat je boodschappen bezorgd worden.
Wens jullie een fijne woendag verder.

Afbeelding

jadi

01 jul 2026, 15:54

Afbeelding

Hallo , ik denk dat ik in mijn vorig leven secretaresse was, met heel veel overuren .. Papierwerk gedaan, nog maar eens een herinneringsmail naar de syndic .. We blijven bezig.
Eerst en vooral aan iedereen een fijne dag , al is het een stuk in de namiddag . Tijd voor koffie en taart , maar niet voor mij . Ik heb dorst niet te doen zou de zee kunnen uitdrinken , alhoewel met al dat zout er in. . Goed om nog groter dorst te hebben. Ik heb heilbot gegeten dat zal de boosdoener zijn .
Deze morgen was Suskewiet al druk aan het communiceren met zijn soortgenoten . En het koppel eksters wonen nog altijd in dezelfde boom waar mijn man zaliger die ontdekte . Het was de eerste keer dat is die zag .Met de veronderstelling dat het dezelfde eksters zijn natuurlijk.
En mijn dagelijks wandelingetje was vandaag over de markt naar de Standaard om de krant. In de Carref. geen krant , ze waren de inventaris aan het maken . Voilà nu weet je bijna alles

Koffie die haas, doet me denken aan de tijd toen we nog op de boerenbuiten woonden . Met een gezonde heimwee denk ik er soms aan terug .. We hebben die mooie tijd toch gehad denk ik. Puzel jij graag , ik hou van woordzoekers en kruiswoordraadsel ..
oeps mama-inge ventje zo afgekeurd , dan moet ook niet aangenaam zijn voor hem ..Hopelijk komt er geen pijn bij kijken .. De wasjes en de rest zullen al lang klaar zijn, zodat je nog kan genieten samen met de honden
Joehoe Zonnebloemetje alles ok daar aan de overkant . .
Bekske je bent inderdaad al voorzichtig weer in de running. Ik denk eerder dat je al durft teveel doen ..
Zo en nu ga ik nog even inschenken een glas water ..
Iedereen een fijne namiddag
toedeloe
koude schotel : met heilbot ! !