In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2024 (8)
-
zonnebloemetje - Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
een goeie avond iedereen
deze voormiddag naar 't stad op een gezellig terras in de schaduw een koffie of twee gedronken
en dan nog enkele nodige boodschappen gedaan
en deze middag op ons terras gegeten in de schaduw met een fris windje en het was er zaaaalig
en nu ist tijd voor ons bedje sè
voor iedereen een rustige nacht en slaapwel

deze voormiddag naar 't stad op een gezellig terras in de schaduw een koffie of twee gedronken
en dan nog enkele nodige boodschappen gedaan
en deze middag op ons terras gegeten in de schaduw met een fris windje en het was er zaaaalig
en nu ist tijd voor ons bedje sè
voor iedereen een rustige nacht en slaapwel

*** Zie het leven van de zonnige kant ***-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

Goede morgen iedereen , fris gewassen, gekamd sta ik in de startblokken om boodschappen te doen . Het is een zalig weertje maar ik voel me wat ongedurig door die verdoemde syndic. gedoe Het spookt door mijn geest , en nog dingen zo kreeg ik een berichtje gisterenmorgen dat de man van mijn beste vriendin gestorven was . 's Avonds een telefoon van een andere vriendin , ik dacht dat ze ook een telefoon had gekregen . Maar nee al wenend vertelde ze me dat men haar zoon dood hadden aangetroffen op zijn appartement. .
Zoals ik zei mijn geest draait overuren . Dit is te veel voor mijn geest op 1 dag
Zonnebloemetje groot gelijk dat je genoten hebt in de city. . Het weer is zo aangenaam hé
Mama-inge niet uitgeslapen zo te zien aan uw plaatje .. Ja zo'n uren dat kan niet anders dan knagen aan uw bio-ritme
Ik muis er vanonder de plicht roept
Fijne donderdag aan iedereen
toedeloe
menu: voor mij ribbetjes deze middag , en vanavond weet ik nog niet zoonlief komt eten ..
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
-
Bekske - Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

hallo iedereen ik ga even terug aan de zijlijn staan .gisteren zag ik aan de dierenarts haar gezicht genoeg .Ze heeft een beetje bloed genomen uit de tumor voor onderzoek .MISSCHIEN VANAVOND OF MORGEN KRIJG IK DE UITSLAG .Ervan afwachten is nu de jongste van de twee .Ik heb zo het gevoel dat de oudste het voel .Wat ze nooit gedaan heeft is samen in een nest gelegen .Nu wel ze blijft dicht bij de jongste . groetje sorry voor dit bericht
-
Koffie - Lid geworden op: 16 aug 2025, 18:21
Goedemorgen,
Zonnebloemetje gisteren lekker genoten in de stad en samen koffie gedronken.
Groot gelijk hoor genieten zolang het kan.
Inge een leuk plaatje en al vroeg toch even iets plaatsen.
Jadi zo dat komt dan wel even binnen hoor als je dat hoort van je vriendin
Zoiets komt altijd onverwachtssterkte hoor.
En nu vast je boodschappen binnen .
Bekske oei ja honden voelen het heel goed aan als er iets is
Duimen dat het mee valt hoor.
Gisteren nog een eindje gefietst nu te veel wind en ga wat fruit eten
Gele kiwi stukje bannaan.
Hier begint het te regenen.

Zonnebloemetje gisteren lekker genoten in de stad en samen koffie gedronken.
Groot gelijk hoor genieten zolang het kan.
Inge een leuk plaatje en al vroeg toch even iets plaatsen.
Jadi zo dat komt dan wel even binnen hoor als je dat hoort van je vriendin
Zoiets komt altijd onverwachtssterkte hoor.
En nu vast je boodschappen binnen .
Bekske oei ja honden voelen het heel goed aan als er iets is
Duimen dat het mee valt hoor.
Gisteren nog een eindje gefietst nu te veel wind en ga wat fruit eten
Gele kiwi stukje bannaan.
Hier begint het te regenen.

-
een goeie namiddag en avond samen iedereen
een drukke voormiddag en deze middag een lekkere dagschotel klaar gemaakt , en gelukkig is het nu niet zo warm meer om warm te koken , maar doordat we deze voormiddag niet thuis waren dan na de middag nog de lakens van ons bed gewassen en gedroogd en er terug opgelegd en k heb een beetje mijn limiet overschreden en teveel willen doen want ik zakte bijna door mijn benen
dus dan toch een kleine twee uurtjes gerust maar ik voel me nog niet helemaal in orde
vanavond een beetje vroeg gaan slapen en hopelijk voel ik me dan morgen weer beter
jadi oeps wat erg van je vriendin haar man en die andere vriendin haar zoon en nog zo jong
hopelijk kan je morgen je gedachten wat verzetten
Bekske oei wat erg voor je hondje , we duimen voor een goeie uitslag , veel sterkte nog
Inge alweer vroeg de baan op en dan is het nog frisjes zeker
koffie , laat het je smaken en fruit smaakt in de zomer altijd goed hé
en nu ga ik alles klaar zetten voor ventje zodat hij de vuilzak en het groenzakje kan buiten zetten voor de ophaaldienst morgen vroeg
en dan richting badkamer
voor iedereen nog een gezellige avond verder
en morgen staat het weekend alweer voor de deur want tis vrijdag
tot later

een drukke voormiddag en deze middag een lekkere dagschotel klaar gemaakt , en gelukkig is het nu niet zo warm meer om warm te koken , maar doordat we deze voormiddag niet thuis waren dan na de middag nog de lakens van ons bed gewassen en gedroogd en er terug opgelegd en k heb een beetje mijn limiet overschreden en teveel willen doen want ik zakte bijna door mijn benen
dus dan toch een kleine twee uurtjes gerust maar ik voel me nog niet helemaal in orde
vanavond een beetje vroeg gaan slapen en hopelijk voel ik me dan morgen weer beter
jadi oeps wat erg van je vriendin haar man en die andere vriendin haar zoon en nog zo jong
hopelijk kan je morgen je gedachten wat verzetten
Bekske oei wat erg voor je hondje , we duimen voor een goeie uitslag , veel sterkte nog
Inge alweer vroeg de baan op en dan is het nog frisjes zeker
koffie , laat het je smaken en fruit smaakt in de zomer altijd goed hé
en nu ga ik alles klaar zetten voor ventje zodat hij de vuilzak en het groenzakje kan buiten zetten voor de ophaaldienst morgen vroeg
en dan richting badkamer
en morgen staat het weekend alweer voor de deur want tis vrijdag
tot later

een goeie vrijdag morgen iedereen
oeps nog niemand te zien hier , ja kan gebeuren hé
vandaag een dag met mooie vooruitzichten want we gaan op koffieklets deze namiddag
dus me deze voormiddag rustig houden en kalm aan doen zodat ik me deze namiddag een beetje goed voel , maar ik kijk er naar uit
en nu richting badkamer zodat ik er een beetje presentabel uit zie voor de rest van de dag
voor iedereen geniet van deze vrijdag en dat zullen wij ook doen

oeps nog niemand te zien hier , ja kan gebeuren hé
vandaag een dag met mooie vooruitzichten want we gaan op koffieklets deze namiddag
dus me deze voormiddag rustig houden en kalm aan doen zodat ik me deze namiddag een beetje goed voel , maar ik kijk er naar uit
en nu richting badkamer zodat ik er een beetje presentabel uit zie voor de rest van de dag
voor iedereen geniet van deze vrijdag en dat zullen wij ook doen

Goedemiddag,
Zonnebloemetje vanmiddag gezellig koffie leuten
Zou zeggen geniet ervan en komt Jadi ook erbij

Inge nog plannen voor het weekend !eerst nog de kranten morgen
rondbrengen.
Bekske en weet je de uitslag al van je hondje toi toi
Hier waas de schilder bezig binnen om wat dingen te schilderen naar dat wij
Allemaal nieuw glas hebben gekregen alles bij werken was wel nodig.
Wens jullie een fijn weekend.
Sierpeen in een tuin.

Zonnebloemetje vanmiddag gezellig koffie leuten
Zou zeggen geniet ervan en komt Jadi ook erbij
Inge nog plannen voor het weekend !eerst nog de kranten morgen
rondbrengen.
Bekske en weet je de uitslag al van je hondje toi toi
Hier waas de schilder bezig binnen om wat dingen te schilderen naar dat wij
Allemaal nieuw glas hebben gekregen alles bij werken was wel nodig.
Wens jullie een fijn weekend.
Sierpeen in een tuin.

-
een goeie avond allemaal
zojuist ons avondeten binnen en vandaag een leuke namiddag gehad samen met jadi , maar helaas weer veel te kort , maar niet getreurd want er komen er nog en er zijn al plannen gemaakt
koffie , ja het was samen met jadi dat we koffieklets hebben gehouden , altijd leuk samen
en hebben jullie nu hoogrendementsglas laten plaatsen , want hier in België is dat nu tegenwoordig verplicht bij renovaties om zo goed mogelijk te isoleren
in ons appartement hebben wij ook hoogrendementsglas dat ook nog zonwerend is
en hopelijk schieten de schilderwerken goed op
Bekske hoe is het met je hondje ????
jadi we zijn thuis van ietske voor 19u , want zoals je weet hebben dokters meestal vertraging hé
maar nu is ventje al gestart van vanavond met de nodige medicatie ( drie soorten )
inge , efkes uitrusten in het weekend zeker
rapuzel alles goed daar bij jou ??
allé nu richting badkamer en efkes onder de douche

zojuist ons avondeten binnen en vandaag een leuke namiddag gehad samen met jadi , maar helaas weer veel te kort , maar niet getreurd want er komen er nog en er zijn al plannen gemaakt
koffie , ja het was samen met jadi dat we koffieklets hebben gehouden , altijd leuk samen
en hebben jullie nu hoogrendementsglas laten plaatsen , want hier in België is dat nu tegenwoordig verplicht bij renovaties om zo goed mogelijk te isoleren
in ons appartement hebben wij ook hoogrendementsglas dat ook nog zonwerend is
en hopelijk schieten de schilderwerken goed op
Bekske hoe is het met je hondje ????
jadi we zijn thuis van ietske voor 19u , want zoals je weet hebben dokters meestal vertraging hé
maar nu is ventje al gestart van vanavond met de nodige medicatie ( drie soorten )
inge , efkes uitrusten in het weekend zeker
rapuzel alles goed daar bij jou ??
allé nu richting badkamer en efkes onder de douche

mama-inge - Lid geworden op: 04 jun 2020, 20:56

Fijne avond
Voor mij weer bedtijd
Morgen inderdaad nog werken
En daarna genieten van het weekend
Nog geen plannen gemaakt koffie
Denk een beetje rustig aan, met een boek en verder zien we wel hoe het loopt
De kinderen hebben hier sinds vandaag vakantie
Oudste puber was al bijna 2 weken vrij, vorige week 1 dag naar school geweest en gisteren een half uur om zijn rapport op te halen
Beide zijn over, Oudste naar havo 4 en jongste naar de 2e en een niveau omhoog gegaan, van basis naar kader.
Zonnebloemetje en Jadi, weer gezellig samen op de koffie geweest, leuk
Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft
-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

Goede morgen , maar ik ga het kort houden
Alles bij gelezen maar heb de fut niet om iedereen van antwoord te dienen , mijn excuses
Voel me al twee dagen mottig
Fijne dag iedereen
toedeloe
menu: gelukkig heb ik een kant en klaar menu nog staan voor de zoon deze middag
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
-
een goeie zaterdagmorgen iedereen
al veel verkeer vandaag richting de binnenstad maar ja tis marktdag vandaag
hier in Brugge nu 21° en zonnig met een fris windje
wij doen het rustig aan en voor deze middag heb ik al gereserveerd om te gaan lunchen in ons vertrouwde etablissement en tis daar altijd lekker
en na de middag zal het relaxen worden in de zetel voor de tv , want de laatste tijd kan ik echt niet goed uit de voeten en gaat het stappen alsmaar slechter
jadi oei nog niet beter vandaag , doe maar rustig aan hoor
Adam mooie foto , de naam van die bloemen weet ik niet maar en een fotootje van jullie vuurpijlen mag ook hoor want ik zie dat graag , wij hadden in onze tuin ook vuurpijlen staan vroeger
Inge proficiat met de goede uitslag op school van de jongens , en ze zullen blij zijn dat het vakantie is zeker
allé ik ga verder doen
voor iedereen nog een aangename fijne zaterdag
tot later

al veel verkeer vandaag richting de binnenstad maar ja tis marktdag vandaag
hier in Brugge nu 21° en zonnig met een fris windje
wij doen het rustig aan en voor deze middag heb ik al gereserveerd om te gaan lunchen in ons vertrouwde etablissement en tis daar altijd lekker
en na de middag zal het relaxen worden in de zetel voor de tv , want de laatste tijd kan ik echt niet goed uit de voeten en gaat het stappen alsmaar slechter
jadi oei nog niet beter vandaag , doe maar rustig aan hoor
Adam mooie foto , de naam van die bloemen weet ik niet maar en een fotootje van jullie vuurpijlen mag ook hoor want ik zie dat graag , wij hadden in onze tuin ook vuurpijlen staan vroeger
Inge proficiat met de goede uitslag op school van de jongens , en ze zullen blij zijn dat het vakantie is zeker
allé ik ga verder doen
voor iedereen nog een aangename fijne zaterdag
tot later

Goedemorgen alle,
Op deze zaterdag morgen,
Adam twee prachtige foto's vanuit jullie tuin met Jelle ook alles goed!
Deze plant de
Crocosmia, in Nederland vaak Montbretia genoemd, bekend om hun felrode en oranje trechtervormige bloemen die in de zomer bloeien.
Jadi je voelt je niet lekker doe maar rustig aan hoor.
Zonnebloemetje samen lekker lunchen ja vaak heb je toch een voorkeur waar je lekker kan eten.
Inge gefeliciteerd fijn dat jullie zoons over zijn .
Straks komt Kleinzoon vanuit de betuwe op de fiets naar ons toe en gaan samen lunchen.

Op deze zaterdag morgen,
Adam twee prachtige foto's vanuit jullie tuin met Jelle ook alles goed!
Deze plant de
Crocosmia, in Nederland vaak Montbretia genoemd, bekend om hun felrode en oranje trechtervormige bloemen die in de zomer bloeien.
Jadi je voelt je niet lekker doe maar rustig aan hoor.
Zonnebloemetje samen lekker lunchen ja vaak heb je toch een voorkeur waar je lekker kan eten.
Inge gefeliciteerd fijn dat jullie zoons over zijn .
Straks komt Kleinzoon vanuit de betuwe op de fiets naar ons toe en gaan samen lunchen.

-

*** Zie het leven van de zonnige kant ***