In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2024 (8)
-
zonnebloemetje - Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
een goeie middag iedereen
voila we zijn thuis , eerst een koffietje weest drinken in onze favoriete tearoom bij de airco
en daarna nog wat nodige boodschappen gedaan in de Colruyt en het was daar lekker fris in die grote frigo
koffie , ja binnen is het best nu met die hitte en onze airco draait alweer en die zal deugd doen de rest van de dag in onze living
jadi is die begrafenis in de kerk ???? hopelijk is het daar nog fris
en ja vorige week wisten ze te vertellen in het nieuws dat er de laatste weken al heel veel mensen overleden waren door de hitte
Bekske als je niet zeker bent of niet tevreden van je dierenarts dan raadpleeg je best zo rap mogelijk een andere dierenarts voor een tweede opinie , want die dierenartsen kunnen ook verkeerd zijn of met sommige dingen niet goed weten hoe ze het moeten oplossen
wij hadden dat ook eens voor dat onze dierenarts van toen zei dat onze hond van 6 maanden oud zijn oren moesten geamputeerd worden omdat er allemaal korsten op kwamen en zijn haar uitviel ,
en dan hebben wij een andere dierenarts geraadpleegd en volgens hem was dat enkel een tekort aan vitamine C en dus moesten wij 6 maanden extra vitamine C geven en het probleem was opgelost
allé ik ga aan het middageten beginnen sè
tot later

voila we zijn thuis , eerst een koffietje weest drinken in onze favoriete tearoom bij de airco
en daarna nog wat nodige boodschappen gedaan in de Colruyt en het was daar lekker fris in die grote frigo
koffie , ja binnen is het best nu met die hitte en onze airco draait alweer en die zal deugd doen de rest van de dag in onze living
jadi is die begrafenis in de kerk ???? hopelijk is het daar nog fris
en ja vorige week wisten ze te vertellen in het nieuws dat er de laatste weken al heel veel mensen overleden waren door de hitte
Bekske als je niet zeker bent of niet tevreden van je dierenarts dan raadpleeg je best zo rap mogelijk een andere dierenarts voor een tweede opinie , want die dierenartsen kunnen ook verkeerd zijn of met sommige dingen niet goed weten hoe ze het moeten oplossen
wij hadden dat ook eens voor dat onze dierenarts van toen zei dat onze hond van 6 maanden oud zijn oren moesten geamputeerd worden omdat er allemaal korsten op kwamen en zijn haar uitviel ,
en dan hebben wij een andere dierenarts geraadpleegd en volgens hem was dat enkel een tekort aan vitamine C en dus moesten wij 6 maanden extra vitamine C geven en het probleem was opgelost
allé ik ga aan het middageten beginnen sè
tot later

*** Zie het leven van de zonnige kant ***-
mama-inge - Lid geworden op: 04 jun 2020, 20:56
Fijne middag, kan bijna zeggen: geniet van jullie avond
Het was hier aangenaam met 22 graden
Maar inmiddels voelt het hier ronduit fris en zit ik met een vest aan in huis
Jullie rode duivels hebben het heel goed gedaan vannacht
Zie overal berichten langs komen
Het was hier aangenaam met 22 graden
Maar inmiddels voelt het hier ronduit fris en zit ik met een vest aan in huis
Jullie rode duivels hebben het heel goed gedaan vannacht
Zie overal berichten langs komen
-

Koffie - Lid geworden op: 16 aug 2025, 18:21
Goedemorgen,
Inge met een vest aan in de avond heel bijzonder dan hier echt niet nodig.
Zonnebloemetje gisteren genoten van de koffie en de boodschappen binnen.
Jadi was voor jou best ingrijpend die begrafenis.
Net de bonte was klaar en nog wat klusjes doen.
Fijne dag.

Inge met een vest aan in de avond heel bijzonder dan hier echt niet nodig.
Zonnebloemetje gisteren genoten van de koffie en de boodschappen binnen.
Jadi was voor jou best ingrijpend die begrafenis.
Net de bonte was klaar en nog wat klusjes doen.
Fijne dag.

-
Bekske - Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

hier al twee liter soep gemaakt staat af te koelen .Als ontbijt een tas soep met een croissant ik nog zelf moest bakken .En het heeft me enorm gesmaakt na drie dagen weer 2 liter soep maken hier iedere dag warm eten Krijg geen koude schotel binnen dat is voor mij een dieet als ze dat voor mijn neus zetten eet ik het niet .Maar ja zo heeft iedereen iets dat ze niet eten .Gisteren wel friet in de hete luchtoven met gerookt spek en gebakken eitjes erbij het dat heeft me goed gesmaakt .afijn ja probeer te genieten in de mogelijkheid van groetjes
gisteren heeft de buurman met mij en de viervoeter naar een andere dierenarts geweest en daar wisten ze op een paar minuten al wat ze had .Ze hebben ze grondig onderzocht en ja nu aangepaste medicijnen ze begrepen niet .Dat de dierenarts dit niet erkende ondanks het een veel komende verschijnsel is .Maar deze dierenartsen komen niet aan huis en het is zo ver dat we moesten rijden.afijn ja nu afwachten het is wel nogal iets om haar medicijnen te geven ik moet haar verrassen of ze verstop zich .Ben blij dat buurman dit heeft willen doen hij kent deze praktijk want ze zijn daar met meerdere artsen .NU afwachten hoe ze reageerd op de medicijnen anders moeten we terug gaan .
-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

Hallo een goede morgen iedereen ,
Het is fris hier binnen , hopelijk kan ik het zo houden. Het is nog eens zo aangenaam.
We zijn weer in verwachting van een hittegolf .. Hebben jullie ook last van muggen , ik zie nergens muggen en toch zijn ze er . Ik vraag me af hoe die binnen komen ik heb een gepantserd fort wat horren betreft .
Straks naar de kapster in mijn oud dorpje, intussen bij de plaatselijke bakker brood halen en wie weet een babbeltje als dessert
Gisteren was het een begrafenis die verdorie serieus aan de ribben bleef plakken .. Een gast van 51j, hoe erg voor de ouders. Daar zijn geen woorden voor. Ik ben achteraf even langs gegaan bij mijn dochter om mijn zinnen te verzetten
koffie wat mooie bloemenplaatje had je gisteren voor ons mee. Och die kikkers <<<. . kwak . .kwaak . . kwak . . .>>> . . Die hadden we met hopen in onze vroeger omgeving . Het was niet voor niks dat onze straat de naam had van "puiden. …. . straat. .."
Zonnebloemetje nee de begrafenis was in de Kathedraal de orgel speelde hij was een orgelist die gast . Een collega deed het voor de familie .. het was echt wel slikken.
mama-inge zal intussen haar slaap aan het inhalen zijn . . Ik moet een beetje rap typen want ik moet vertrekken binnenkort
Bekske eet je niet graag een koude schotel ? Ja ieder zijn meug hé , gelukkig dat we met zijn allen verschillend anders zou het saai zijn op de wereld .. Af en toe eens koud dat wel, maar ook wel warm eten hoor . Maar in de zomer zo wie zo heb ik nooit echt grote honger ..
Zo en nu ga ik nog even verder loeren bij de buren
Nog een fijne woensdag aan iedereen ,we zijn weeral halverwege de week
toedeloe
menu: ik ga inspiratie opdoen tijdens mijn boodschappen
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
-
Nog niemand hier vandaag het deurtje open gegooid, laat ik de boel dan maar even luchten voor de nacht
Vanmorgen gewerkt en daarna geslapen
We hadden een afspraak eind van de ochtend maar die ging niet door
Toen met de honden naar het bos geweest te wandelen
Vanmiddag een afspraak en daarna druk met de was bezig geweest
Heb nu nog een was in de droger en er staat nog een was in de wasmachine klaar, die kan straks nog aan en dan morgen buiten op de lijn
Ik wens iedereen een fijne avond
Zo richting bed, want morgen weer vroeg dag
Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft
Vanmorgen gewerkt en daarna geslapen
We hadden een afspraak eind van de ochtend maar die ging niet door
Toen met de honden naar het bos geweest te wandelen
Vanmiddag een afspraak en daarna druk met de was bezig geweest
Heb nu nog een was in de droger en er staat nog een was in de wasmachine klaar, die kan straks nog aan en dan morgen buiten op de lijn
Ik wens iedereen een fijne avond
Zo richting bed, want morgen weer vroeg dag
-
een goeie avond iedereen
sorry dat ik nu niet op iedereen antwoord maar ik ben al gans de dag ziek
tis gisteren begonnen dat ik opeens erg draaierig werd en héél misselijk dus een serieuze aanval van mijn "vestibulaire migraine " en zo ziek en ellendig ben ik er nog nooit van geweest want nu voel ik mij nog niet helemaal goed en toen ik mij gisterenavond neerlegde in bed draaide gans de kamer rond en werd ik nog meer misselijk
en deze morgen heb ik dan de dokter gebeld zodat hij kon medicatie voorschrijven om minder misselijk te zijn , want ik kon echt niet eten
ik zal nu maar stoppen want van naar mijn pc scherm te kijken word ik alweer meer draaierig
voor iedereen nog een fijne avond

sorry dat ik nu niet op iedereen antwoord maar ik ben al gans de dag ziek
tis gisteren begonnen dat ik opeens erg draaierig werd en héél misselijk dus een serieuze aanval van mijn "vestibulaire migraine " en zo ziek en ellendig ben ik er nog nooit van geweest want nu voel ik mij nog niet helemaal goed en toen ik mij gisterenavond neerlegde in bed draaide gans de kamer rond en werd ik nog meer misselijk
en deze morgen heb ik dan de dokter gebeld zodat hij kon medicatie voorschrijven om minder misselijk te zijn , want ik kon echt niet eten
ik zal nu maar stoppen want van naar mijn pc scherm te kijken word ik alweer meer draaierig
voor iedereen nog een fijne avond

jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

Goede morgen iedereen , gewoon even langs komen . Ik ben hier gisteren niet geraakt
Het is een beetje van alles te veel .
2 begrafenissen in de week
Syndic de factuur zonder goedkeuring van de mede eigenaars, want er was geen algemene vergadering
wc knop kapot
en dat kan er vandaag nog bij een lek in de waterleiding = geen water voor gans de dag voor gans de streek
Het komt allemaal goed , maar nu even andere katten geselen
Maak er een fijne dag van
toedeloe
menu: koude schotel nog vlug een patatje koken ..
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
-
Koffie - Lid geworden op: 16 aug 2025, 18:21
Hallo allemaal,
Zonnebloemetje niet lekker in je vel doe maar rustig aan en beterschap.
Inge het werk er voor vandaag opzitten en nog met de honden het bos in .geweest.
Jadi het zit je ook niet mee zeg en ook nog eens geen water in de streek bij jou
Is het nu wel opgelost!
Zijn bij dochter op bezoek geweest in de betuwe en bij gekletst.
Een goed weekend en maar veel drinken wordt weer erg warm.

Zonnebloemetje niet lekker in je vel doe maar rustig aan en beterschap.
Inge het werk er voor vandaag opzitten en nog met de honden het bos in .geweest.
Jadi het zit je ook niet mee zeg en ook nog eens geen water in de streek bij jou
Is het nu wel opgelost!
Zijn bij dochter op bezoek geweest in de betuwe en bij gekletst.
Een goed weekend en maar veel drinken wordt weer erg warm.

-
Bekske - Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

van morgen om iets voor vier uur de bloemen water gegeven .Ben het langzaam beu dat ik hier alles dicht moet laten door die verdomde warmte maar ja het nemen zoals het is zeker .Nu een doek maken die voor de koepel moet dienen met drie lagen stof Er hang al iets maar is een beetje te groot en moet het met de hand naaien .hopelijk lukt het me .Heb andere zware over gordijnen gehangen aan achterdeur .Om wille van die gele bol dat katoen geeft.nu alles weer potdicht gedaan want ik moet zorgen dat de vogels of viervoeters niet te warm hebben .Door de vogels maar ook voor de viervoeters kan ik hier niks gebruiken van ventilator of airco .maar gisteren was het hier binnen 24 graden dat valt goed mee toch .zo ik wens iedereen het beste toe
-
Goedemorgen en een fijne dag
Werk is gedaan en daarna heerlijk geslapen
Net mijn lunch achter de kiezen
En zo even een eindje lopen met de honden
Het is hier ook weer warm, dus alles zit dicht
Werk is gedaan en daarna heerlijk geslapen
Net mijn lunch achter de kiezen
En zo even een eindje lopen met de honden
Het is hier ook weer warm, dus alles zit dicht