In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2024 (8)
-
zonnebloemetje - Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
een goeie dinsdagnamiddag iedereen
kiekeboe ik ben hier weer al voel ik mij nog niet helemaal tip top maar het gaat al wat beter met mijn draaikop en mijn hoofdpijn en die misselijkheid is vandaag toch weer wat beter , maar ja die twee gaan altijd samen want als ik draaierig ben dan ben ik misselijk , maar deze keer was ik echt " kotsmisselijk"
mijn huisarts heeft me zelfs iets moeten voorschrijven want het was niet te doen
ik kan wel nog niet goed eten en ook niet veel maar ja das dan weer goed voor de lijn hé
vandaag is mijn poetshulp geweest en alles is weer spic en span en dat heb ik graag
en morgen heeft ventje een afspraak bij de dokter in de voormiddag
iedereen bedankt voor de beterschapswensen
Bekske hoe gaat het nu met je hondje ?????? en veel sterkte morgen in het ziekenhuis
Inge oeps je berichtje verdwenen , waarschijnlijk vergeten te versturen denk ik , ja kan gebeuren hé
koffie ja met dat warm weer zouden we bijna niet meer goed weten wat we zullen eten , want staan koken aan die hete kookplaat zie ik in dat weer niet echt zitten , maar gelukkig hebben wij hier veel mogelijkheden zoals verschillende traiteurs en een heel goeie broodjeszaak met lekkere belegde broodjes en een goeie frituur op wandelafstand en een hele goeie zaak waar we lekker kunnen gaan lunchen en nog veel meer
en einde van de week zal de temperatuur hier zakken , dus hopelijk bij jullie ook
jadi gelukkig was het gisteren niet zo warm om naar de markt te gaan
en hopelijk heeft de koude schotel je gesmaakt
Adam en Anne-marie , halloooooo
voor iedereen nog een gezellige avond verder
en hier is het aangenaam bij de airco in de living
tot later

kiekeboe ik ben hier weer al voel ik mij nog niet helemaal tip top maar het gaat al wat beter met mijn draaikop en mijn hoofdpijn en die misselijkheid is vandaag toch weer wat beter , maar ja die twee gaan altijd samen want als ik draaierig ben dan ben ik misselijk , maar deze keer was ik echt " kotsmisselijk"
mijn huisarts heeft me zelfs iets moeten voorschrijven want het was niet te doen
ik kan wel nog niet goed eten en ook niet veel maar ja das dan weer goed voor de lijn hé
vandaag is mijn poetshulp geweest en alles is weer spic en span en dat heb ik graag
en morgen heeft ventje een afspraak bij de dokter in de voormiddag
iedereen bedankt voor de beterschapswensen
Bekske hoe gaat het nu met je hondje ?????? en veel sterkte morgen in het ziekenhuis
Inge oeps je berichtje verdwenen , waarschijnlijk vergeten te versturen denk ik , ja kan gebeuren hé
koffie ja met dat warm weer zouden we bijna niet meer goed weten wat we zullen eten , want staan koken aan die hete kookplaat zie ik in dat weer niet echt zitten , maar gelukkig hebben wij hier veel mogelijkheden zoals verschillende traiteurs en een heel goeie broodjeszaak met lekkere belegde broodjes en een goeie frituur op wandelafstand en een hele goeie zaak waar we lekker kunnen gaan lunchen en nog veel meer
en einde van de week zal de temperatuur hier zakken , dus hopelijk bij jullie ook
jadi gelukkig was het gisteren niet zo warm om naar de markt te gaan
en hopelijk heeft de koude schotel je gesmaakt
Adam en Anne-marie , halloooooo
voor iedereen nog een gezellige avond verder
en hier is het aangenaam bij de airco in de living
tot later

*** Zie het leven van de zonnige kant ***-
Adam2 - Lid geworden op: 15 feb 2023, 22:49

Wij hebben ook aangepast gegeten i.v.m. de hitte.
Klagen helpt niet, al krijg je met het klimmen der jaren er last mee.
In de keuken en slaapkamer is het lekker door de airco.
Nu hebben we wind van zee met ramen en deuren open.
Wij zijn "nachtbrakers" dus laat naar bed.

-
mama-inge - Lid geworden op: 04 jun 2020, 20:56
Goedemorgen en een fijne dag
Ik ga zo boodschappen doen en er moet getankt worden
Vanmiddag nog een afspraak
En ook hier gaat het vandaag weer warm worden, dus staat er verder niet heel veel op de planning
Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft
Ik ga zo boodschappen doen en er moet getankt worden
Vanmiddag nog een afspraak
En ook hier gaat het vandaag weer warm worden, dus staat er verder niet heel veel op de planning
-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

Hallo hallo, ik kom ook even binnen . . Warm hé , precies of ik hier iets nieuws vertel . De wind waait door de bomen en loeit echt door de spleten van de dauwverluchting ..
De airco draait zijn telkens weerkerend melodietje .. Maar het is rustgevend dat wel ..
Deze middag voetjes onder de tafel want zoonlief is jarig 44j lentes . En telkens op die dag neemt hij een dagje verlof .. Verder nog een taart en lekker bijkletsen ..
Verder weet ik niet veel te vertellen
Bekske zit jij ook in de catacomben van je huis .. Geduld naar het einde van de week zou het veranderen . Het mag wel. Hoe is het met uw ziek hondje ?
Just was het vergeten jij moest vandaag voor uw pols .. Ik duim dat alles postief evolueert ..
Dank aan Koffie dat ze er mij aan herinnert. Koffie ik heb het opgezocht blijkbaar zeggen jullie "koeientong in tomatensaus" .Uw menu is ook lekker
mama-inge waarschijnlijk niet op het knopje gedrukt versturen .. Kan gebeuren hé. . Vandaag bij u ook puffen en blazen hier ook . En mijn zoon stelde dan nog voor om na het eten ge gaan wandelen in stad .. Maar dat is wel TE voor mij .. Ik zei " taart en krant halen, en dan naar huis, mijn zetel roept.. Mijn schoonheidsslaapje was een half uur, en voel me dus nu weer kiplekker" We gaan er terug invliegen
Zonnebloemetje fijn u terug te lezen , verdorie toch zo ziek geweest .. Alles goed verlopen bij de dokter voor Picske* Die koude schotel van het viskraam was te groot ik heb er 's middags en 's avonds kunnen van eten .. maar wel heel heel lekker..met heel veel vis er op
Adam inderdaad , hoe ouder we worden hoe minder we tegen de hitte kunnen ..
Anne_marie zwaai zwaai .. ik zag je ergens maar sorry dat ik wat later reageer het is een beetje druk hier tenhuize
Aan iedereen een fijne woensdag verder
toedeloe
menu : lekkere groene soep , rosbief met kroketten en bonenslaatje en ijs of koffie prijs 21€ het was een dagmenu ..
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
-
Koffie - Lid geworden op: 16 aug 2025, 18:21
Goedeavond,
Jadi gefeliciteerd met je zoon en een leuke dag samen gehad.
Bekske en is het mee gevallen voor je pols!en hoe gaat het met je hondje.
Zonnebloemetje je ventje een afspraak vandaag alles goed met hem.
Ga je dan ook mee of lukt dat niet.
Adam een gezonde maaltijd zo te zien met sardientjes ziet er lekker uit.
Inge bij jou ook nog warm en in de avond is het buiten wel te doen.
Vandaag schoonzus op de koffie geweest en samen bij gekletst.
Voor nu een relax avondje.

Jadi gefeliciteerd met je zoon en een leuke dag samen gehad.
Bekske en is het mee gevallen voor je pols!en hoe gaat het met je hondje.
Zonnebloemetje je ventje een afspraak vandaag alles goed met hem.
Ga je dan ook mee of lukt dat niet.
Adam een gezonde maaltijd zo te zien met sardientjes ziet er lekker uit.
Inge bij jou ook nog warm en in de avond is het buiten wel te doen.
Vandaag schoonzus op de koffie geweest en samen bij gekletst.
Voor nu een relax avondje.

-
een goeie donderdagmorgen iedereen
gisteren weer opgestaan met een draaikop , wat een miserie
maar vandaag gelukkig al wat beter
en dus gisteren geen pc want dan is het nog slechter
jadi van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je zoon
sorry dat ik een beetje te laat ben hé

en ventje moet terug antibiotica nemen voor zijn darmontsteking die dus niet helemaal gedaan was na een eerste doos een paar weken geleden , want hij had terug pijn gekregen in 't weekend en nu maar hopen dat het opgelost geraakt
koffie , ik ben mee geweest gisteren naar de dokter om ook over mijn probleem te spreken van mijn draaikop en die misselijkheid
Inge hier vandaag de laatste hete dag bij ons voor deze week en vanaf morgen weer wat minder warm
Adam die groentjes zien er lekker uit maar ik ben geen viseter , en hopelijk heeft het gesmaakt
Bekske hoe was het in het ziekenhuis , hopelijk alles goed
oef ik ga stoppen want mijn draaikop zegt dat het genoeg is
tot later

gisteren weer opgestaan met een draaikop , wat een miserie
maar vandaag gelukkig al wat beter
en dus gisteren geen pc want dan is het nog slechter
jadi van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je zoon
sorry dat ik een beetje te laat ben hé

en ventje moet terug antibiotica nemen voor zijn darmontsteking die dus niet helemaal gedaan was na een eerste doos een paar weken geleden , want hij had terug pijn gekregen in 't weekend en nu maar hopen dat het opgelost geraakt
koffie , ik ben mee geweest gisteren naar de dokter om ook over mijn probleem te spreken van mijn draaikop en die misselijkheid
Inge hier vandaag de laatste hete dag bij ons voor deze week en vanaf morgen weer wat minder warm
Adam die groentjes zien er lekker uit maar ik ben geen viseter , en hopelijk heeft het gesmaakt
Bekske hoe was het in het ziekenhuis , hopelijk alles goed
oef ik ga stoppen want mijn draaikop zegt dat het genoeg is
tot later

Bekske - Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

hier ben ik ze waren vroeg met de boodschappen En tegen de middag met de viervoeter naar dierenarts .Gisteren in ziekenhuis kreeg ik te horen dat ik heel goed doe met drinken .Ik drink lauwe thee afwisselend van smaak .DE koud drinken dan zweet je sneller zoals ik de horen kreeg is niet goed voor de aders .Maar ja ik drink nooit iets rechtstreeks uit de frigo .Altijd iets dat lauw is .zelfs geen ijsblokje dat ik gebruik .Het is raar vroeger thee van een merk nu van het merk van de winkel en deze smaak me beter .Water krijg ik niet binnen dus lauwe thee regelmatig maken .Maar ja zo heeft ieder zijn smaak .Nu kini voor de pols doordat de duim en wijsvinger slaapt geen gevoel erin .dan 4 weken later terug controle ..Maar mag nog niks uitwringen of dragen of ermee werken .De brache blijven dragen als ik rust mag heteven uit .snachts de brache iets losser doen om te slapen .ZO EEN FIJNE DAG IEDEREEN GROETJE PS GEVANG IS HIER WEER DICHT
-

Hallo , net terug van de broodnodige boodschappen . . Wat is het warm , heet, zwoel niet te doen
Ik ben blij dat ik thuis ben .. Alles is op zijn plaats
En straks eten maar eerst op adem komen met een colaatje Z met twee ijsblokjes en ja daar kan ik tegen .. De reden is de bruis wordt minder
Koffie dank voor de verjaardag wensen . Toen was het ook zo warm . En wat gaat de tijd vlug de herinneringen zijn nog precies alsof het gisteren was
Zonnebloemetje , o nee Picske* terug AB nemen , het wordt tijd dat het wat kouder wordt . De gezondheid heeft daar geen deugd van .. En jij weer wat erger met de draaikop. Ik hoop dat de dokter u positief nieuws kon geven .
Geen sorry je kent mijn stelregel "gezondheid gaat voor" en trouwens zoonlief verjaard gans het jaar hé ..
Bekske het wordt stilaan beter en beter, het gaat misschien traag , maar liever traag maar zeker . Hopelijk alles goed met het hondje♥ .. Hier ook in de catacomben , het wordt tijd dat we het daglicht weer kunnen binnenlaten
Aan iedereen nog een fijne dag
toedeloe
menu: luie wijveneten , van de Colruyt bracht ik kalkoenfilet in champignonsaus mee en puree . Zoon komt deze avond eten ..
-
Koffie - Lid geworden op: 16 aug 2025, 18:21
Goedemiddag,
Jadi jij de boodschappen weer binnen ja is nog even afzien en dan lekker
even een cola z gaat er wel in .
Zonnebloemetje ja zo heeft ieder zijn ding en klagen helpt ook niet
Het maar nemen zoals het is al valt dat niet mee.
Bekske gaat toch iets beter en alle beetjes helpen en ja drinken
is heel belangrijk en sommige hebben geen dorst maar geef mij maar een flesje
water en af en toe een ijsthee is ook wel lekker.
Vanmidag wezen fietsen richting de hooilanden mooi
natuur gebied met een windje erbij .
Voor straks eet smakkelijk.

Jadi jij de boodschappen weer binnen ja is nog even afzien en dan lekker
even een cola z gaat er wel in .
Zonnebloemetje ja zo heeft ieder zijn ding en klagen helpt ook niet
Het maar nemen zoals het is al valt dat niet mee.
Bekske gaat toch iets beter en alle beetjes helpen en ja drinken
is heel belangrijk en sommige hebben geen dorst maar geef mij maar een flesje
water en af en toe een ijsthee is ook wel lekker.
Vanmidag wezen fietsen richting de hooilanden mooi
natuur gebied met een windje erbij .
Voor straks eet smakkelijk.

-

mama-inge - Lid geworden op: 04 jun 2020, 20:56
Goedemorgen en een fijne dag
Nog wel wat vroeg, maar er moet weer gewerkt worden
Gisteren was het hier zeer aangenaam, zo'n achter de wolken en zelfs wat regen gehad
De warmte in het zuiden van het land en daar bij jullie in België blijft echt lang duren
Nog wel wat vroeg, maar er moet weer gewerkt worden
Gisteren was het hier zeer aangenaam, zo'n achter de wolken en zelfs wat regen gehad
De warmte in het zuiden van het land en daar bij jullie in België blijft echt lang duren
-

Ik kom even loeren , hoe het met jullie gaat of staat.
Drukke voormiddag met alles klaar te maken om zondag in de vroege uurtjes te vertrekken .
Tring de bel om 10.30u ik wou net bij jullie langs komen .
Moch het was de baas van mijn ventje die even langs kwam . Moet zeggen het deed deugd, dat hij nog aan mij/ventje denkt ..
Na een babbel verder gedaan waar ik gestopt was
Hi hi Koffie ik zit weer met een colaatje Z voor mijn neus. Zalig in de open natuur kunnen rijden, en een windje die zacht uw gezicht streelt . Dat kon ik ook waar we vroeger woonden .. Hier is het die drukke baan die mijn belemmert. Er zou een fietspad komen langs de spoorweg zei men toen we dit hier kochten . We zijn 7j verder er is nog niks .. Straks mag ik mijn rolwagen er door sjeezen. pfff ..
Hallo Zonnebloemetje ik hoop dat het de goede weg opgaat voor u , maar ook voor Pickse* Nu het niet zo warm meer is zal dit misschien ook wel schelen
Hallo Bekske , en kunnen de gordijnen al open bij je? De diertjes zullen ook content zijn .
Aan iedereen een fijne vrijdag verder
toedeloe
menu : skyr met aardbeien deze avond bbq bij de dochter
-
een goeie namiddag iedereen
ja ik wil niet zagen maar tis hier alweer iets anders met mij
mijn draaikop gaat de goeie richting uit en sinds gisterenavond kan ik nu bijna niet meer op mijn rechtervoet steunen , wat een miserie
ik dacht met vorige nacht te rusten dat het deze morgen wel goed zou zijn , noppes dus
en tis natuurlijk weer met het weekend voor de deur
dus afwachten , maar gans mijn voet doet pijn aan de bovenkant ( ook in rust toestand ) en als ik er wil op steunen dan schiet ik er bijna door en krijg ik zinderingen tot in mijn tenen
jadi hier is het nu aangenaam binnen en buiten zo'n 22° en das goed te doen met een frisse noord-oostenwind
en wat is SKYR ???????????????,
Inge , Bekske , koffie en alle andere leutertjes
geniet nog van jullie vrijdag verder

ja ik wil niet zagen maar tis hier alweer iets anders met mij
mijn draaikop gaat de goeie richting uit en sinds gisterenavond kan ik nu bijna niet meer op mijn rechtervoet steunen , wat een miserie
ik dacht met vorige nacht te rusten dat het deze morgen wel goed zou zijn , noppes dus
en tis natuurlijk weer met het weekend voor de deur
dus afwachten , maar gans mijn voet doet pijn aan de bovenkant ( ook in rust toestand ) en als ik er wil op steunen dan schiet ik er bijna door en krijg ik zinderingen tot in mijn tenen
jadi hier is het nu aangenaam binnen en buiten zo'n 22° en das goed te doen met een frisse noord-oostenwind
en wat is SKYR ???????????????,
Inge , Bekske , koffie en alle andere leutertjes
geniet nog van jullie vrijdag verder

*** Zie het leven van de zonnige kant ***