In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2024 (8)

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

zonnebloemetje

Gisteren, 06:42

een goeie maandagmorgen iedereen

tis nog frisjes buiten en das aangenaam vind ik
alles staat hier open om de friste binnen te laten

Inge bedankt en de pups zien er goed uit , wat zijn ze nog klein , maar ja aan één week is dat normaal hé
en gisteren op de koffie geweest , proficiat voor je moeder en hopelijk is ze nog in goede gezondheid

en nu nog een dutje doen zodat ik na de middag niet in slaap val

tot later

Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

jadi

Gisteren, 10:08

Afbeelding
't Manneke uit de maan
Hallo , maandagmorgen hier in de contreien wekelijkse markt .. En nu vraag , ga ik of ga ik niet? Moet ik iets halen of niet ? . . De twijfel , dus zal ik eerst maar mijn epistel schrijven en wie weet zal ik intussen weten of ik ga of niet. .
Na een heel goede nachtrust vroeg wakker en schrok dat het nog donker was .. Deze ochtend dus geconfronteerd geweest dat de dagen al beginnen korten . . Verder weet ik niet wat mijn dag brengt , maar deze avond ga ik het weten .
Hier zijn screens en lamellen potdicht en zonder airco lukt het koel te houden .
Bekske een groene bril de kleur van de hoop succes er mee en assorti met uw hoorapparaten. Je bent dus volop in de mode .. Heb je al een tandarts gevonden voor uw nieuw gebit?
Amai dat is een drukke week bij je als ik dit allemaal lees.
Hallo Zonnebloemetje , ja hoor de verkoudheid is voorbij gelukkig maar . Gisteren was het goed maar gelukkig had de stad een nieuwe aankoop gedaan van parasolletjes anders zou het niet te doen zijn geweest in de blakende zon ..Het was ook een bierfestival in het centrum , en nee dat trok niet veel volk .. Wat wil je de politie uw vriend was overal aan het patrouilleren op de baan nr en van de kust.
Gisteren in D.k.sm..d. was er veel volk .. Ik hoorde Frans-Duits en Engels praten .. Dit zijn toeristen die afzakken naar de stad . . En het verkeer is dan ook niet te pruimen .. pfff . . Het is elk jaar wennen .. Colruyt draait ook hier wat overuren omdat vele van de kust hier hun boodschappen doen en koppelen aan een daguitstap . .
Al is het met een paardenmiddel als je maar eens een heel goede nachtrust had want dat is goud waard om de dag te door spartelen . Hmm , je doet me goesting krijgen rundstong in Madeira saus ik kom dit nooit moe zo lekker ..
Zo vroeg al op stap in de senioren galerij .. Hopelijk heb je nog wat kunnen slapen
An-w ik ben ook nog op zoek naar een 3D brilletje . Het is was gisteren echt "doef" weer zo zegt mijn dochter dat .. plakkerig noem ik dat
mama-inge een late proficiat met de geboortedag van je lieve mama.. Och wat mooie "cutties" kruimel haar kroost. . smelt smelt .. Voor mij zouden die wat klein mogen blijven .. maar ja het worden mooie kanjers
Zo en nu ga ik even nog koekeloeren op andere sites en dan toch even naar de markt gaan om wat fruit.
Aan iedereen een fijne maandag
toedeloe
menu: denk van een fruitsalade met oikos klaar te maken , ik heb nooit veel honger op de middag
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

Koffie

Gisteren, 11:51

Goedemorgen allemaal,
Jadi wat een prachtig goudkleurige beeld op de Grote Markt in Diksmuide .
En even naar de markt om wat fruit mee te nemen.
Zonnebloemetje jij was vroeg uit te veren en lekker even alles open gooien.
Wat mij wel opvalt hier dat ieder voor zich iets plaatst en niet op een ander reageerd
Wel Jadi en Zonnebloemetje wel jammer.
Dus hou het even kort de was hangt op het rek en een in de droger.
Dus de wasmanden weer leeg.
Wens jullie een fijne maandag.

Afbeelding

Adam2

Gisteren, 22:04

Koffie schreef:
Goedemorgen allemaal,
Wat mij wel opvalt hier dat ieder voor zich iets plaatst en niet op een ander reageerd
Echt reageren op een topic is hier nogal een klus Koffie.
Over het algemeen vindt men dan de eigen mededeling gemakkelijker.
:D :D :D
Afbeelding

Bekske

Vandaag, 09:38

Afbeelding
gisteren met de grootste viervoeter naar dierenarts volgende week terug en de kleinste haar operatie .Nu vandaag de huisarts en morgen controle pols .hopelijk is het iedereen oke ps
groetje

jadi

Vandaag, 10:25

https://www.youtube.com/watch?v=Vshg-hN ... rt_radio=1

Zo de dag is al een tijdje gestart, maar voor mij is het op het "gemakske" even rondlopen op mijn "doeninge" (huis/terras) en daarna een dampende tas zwarte koffie met een stutje (boterhammetje) met zelfgemaakte geleie" =confituur dus ..en een mini tros druifjes.
Straks nog even enkele warenhuizen bezoeken, en proberen aan een krant te geraken .. Een eclipsbrilletje zal ik mogen vergeten hier in de contreien … soit het moet zijn dat het zo moet zijn .
Verder weet ik niks meer te vertellen , ik ben nu al aan het zagen woeha . .
Bekske vandaag de huisarts ,ik hoop dat hij uw een tandarts kan aanraden .. Het moet vervelend zijn om te eten .. Hou er de moed in .
Hallo Koffie , wat staat er bij u op het programma vandaag ? . . Je hebt een punt iemand een lief woordje geven is de zalf op de ziel . .
Adam ik zwaai even naar je , geniet van uw mooie tuin en van alles die je dierbaar is .
Verder weet ik niks meer te vertellen ..Geniet van de dag iedereen
toedeloe
menu: ik denk van gehaktballetjes klaar te maken in tomatensaus met heel veel champignons voor zoon met macaroni voor mij met een patatje

't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

mama-inge

Vandaag, 11:01

Adam2 schreef:
Gisteren, 22:04
Koffie schreef:
Goedemorgen allemaal,
Echt reageren op een topic is hier nogal een klus Koffie.
Over het algemeen vindt men dan de eigen mededeling gemakkelijker.
:D :D :D
Vooral als je niet dagelijks langs komt is dat zeker een hele klus
Als iemand iets vraagt of zegt, probeer ik wel te reageren daarop
Helaas op het moment echt heel druk met van alles, dus dan is het even vlug goedemorgen (of mddag/ avond)

Zonnebloemetje, ja het zijn droppies, mag eeuwig jong blijven.
En je kunt er de hele dag wel naar zitten kijken.

Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft