In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2024 (8)

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Koffie

23 aug 2026, 19:12

Goedeavond,
An -w druk geweest met oppassen maar wel leuk om te doen toch.
Inge leuk die foto van de puppy's.
Adam lekker mosselen gegeten.
Jadi bij de kermis vandaag maar niet veel kramen
Maar ook een frietkraam dus zal ook wel een frietje worden.
Zonnebloemetje jij een leuke klets gehad met jadi,
Maar vandaag dus niet zo lekker.
Bekske niet tevreden met de operatie aan je pols en nog steeds pijn.
Vanmorgen bezoek gehad en vanmiddag ook die dag vliegt dan voorbij.

Fijne avond

Afbeelding

Adam2

23 aug 2026, 23:56

Koffie,
Zijn dat eigen foto's???
Afbeelding

Koffie

24 aug 2026, 11:01

Goedemorgen allemaal,
Adam ja plaats hier eigen foto's zoals de blauwe reigers in natuur gebied.
Is een hobby en mag graag de natuur in op de fiets.
Wens jullie een fijne maandag nu eerst poetsen en een strijk doen.
Het bronzen standbeeld van Jip, Janneke en hun hondje Takkie staat op de Waalkade in Zaltbommel en is gemaakt door kunstenaar Ton Koops.

Afbeelding

jadi

24 aug 2026, 18:52

Afbeelding
Goede avond deze avond, de zon is er nog , en de wind ook.. De school juffen komen en gaan met hun auto volgeladen . Alles moet klaar gemaakt worden om een spiksplinternieuw school jaar te beginnen .. De vakantie is voorbij gevlogen ..
Nu nog wat verder doen , wens iedereen een fijne maandagavond toe
toedeloe
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

Adam2

24 aug 2026, 21:21

Adam2 schreef:
23 aug 2026, 23:56
Koffie,
Zijn dat eigen foto's???
Mijn complimenten Koffie,
Erg knap zulke haar scherpe foto's te maken.
Hoop er hier nog veel van je te zien.
Afbeelding

Bekske

25 aug 2026, 08:24

Afbeelding
hallo iedereen gisteren uitgeput thuis gekomen moest gaan voor nieuwe pas .Ga er verder niks over zeggen .Deze voormiddag huisarts ga met hem overleggen of het nog nodig is om op controle in ziekenhuis te gaan zoals morgen .De operatie van woensdag aan men hand heeft tot nu toe niks geholpen integendeel zelfs .Nu doet het litteken aan pols ook enorm pijn .Om de zwijgen over de drie vingers waar je geen gevoel in heb en het slaperig gevoel en mieren is toegenomen .Ook hebben de drie vingers kou de revalidatie van pols ligt stil doe zelf wel lichte oefeningen .DEZE OPERATIE WAS AAN DE PALM VAN HAND OM DE ZENUWEN LOS TE MAKEN .Maar ik heb enorm spijt erover de draadjes moeten nog verwijderd worden .Vele zullen zeggen geduld maar ik heb al veel geduld gehad moet hier men huishouden doen ,dan mijn verzorging aan men hand en ook men dieren verzorgen .Maar ja het zijn mijn zorgen sorry voor dit bericht je hoefthet niet te lezen hoor .Moest het even kwijt nu aan de verzorging beginnen en dan weer dweilen enz groetje een super fijne dag iedereen

Anne_marie

25 aug 2026, 08:41

Zo hebben we allemaal onze sores Bekske......
Afbeelding

jadi

25 aug 2026, 11:35

Afbeelding
Hallo een goede zonnige morgen , ik ben intussen al op "zwier " geweest. Eerst naar de plaatselijke winkel om mijn verse pistoletjes en boterkoeken vast te leggen. Zo krijgen we op zondagmorgen onze broodjes gepresenteerd verpakt in zakken in een plastieken container, de zondagskrant zit er bij en bij gelegenheid een verrassing en dit is allemaal wat thuisbrengen betreft gratis. Een luxe dat ik apprecieer.
Daarna krant en dag allemaal gehaald, even kort Colruyt binnen .. (plaatselijke winkel is krantenboer in verlof voor 3wkn)
Nu even mails gecontroleerd .
En nu even hier bij jullie .
Zwaai Adam en Anne_marie
Bekske kan je familiehulp niet inschakelen , want zo te horen zit je echt wel in een serieus sukkelstraatje .. Dat moet toch mogelijk zijn dat je hulp kan krijgen .. Je kunt ook hulp krijgen om je boodschappen te doen .. Een vriendin van mijn dochter gaat koken , en boodschappen doen voor dat mensje . Ze gaan samen boodschappen doen .. Zomaar , ik heb echt te doen .. jammer dat we zo ver wonen ik zou direct je direct helpen
Zonnebloemetje , ik lees je niet , dat is niet oké .. Dat betekent dat jij zieker bent dan dat we beseffen . Jij bent geen opgever .. Ik duim dat je vlug beter wordt .. ♥
Ik ga wat verder wandelen op sennet ..
Aan iedereen een fijne dinsdag. .
toedeloe
menu : ikke witloof in hesp met kaassaus .. Vanavond voor zoon friet en hij wil een berepoot er bij . .De mobiele frituur staat er (ik een gewoon bescheiden gezond volkoren stutje.. avondfrietjes liggen op mijn maag .. En dan samen kijken naar het klank- en lichtspel om 22u . Vuurwerk mag niet door de droogte ..

jadi

26 aug 2026, 10:00

Afbeelding

Afbeelding

klank-en lichtspel en onze avondmenu # onze ( zoon kwam speciaal af) kermis dus

Zo te zien heb ik het deurtje dicht gedaan , en zal het nu maar open zetten . Het is mooi weer en aan iedereen welkom

Goede morgen , niet te geloven de week is weeral doormidden . Gisteren voor mij de eerste keer een klank- en lichtspel meegemaakt .. Al durf ik zeggen dat vuurwerk mooier is .. Het kon niet en mocht niet omdat het te droog is .. We moeten mee met onze tijd .
Er was veel volk op het pleintje, en de mobiele frituur draaide op duracell. Wat van het bierstandje hetzelfde kon zeggen . De heel jonge buurvrouw had vrienden en vriendinnen uitgenodigd . Hoe later het werd , hoe meer kabaal . Dus van slapen kwam er voor 1u niks terecht.. Gelukkig is het maar 1x kermis .
Zo en nu wens ik iedereen nog een fijne woensdag toe
toedeloe
menu : filetkotelet met worteltjes & erwtjes en een patatje <home made>

zonnebloemetje

26 aug 2026, 18:59

een goeie avond allemaal

vandaag nog geen pc open gedaan want mijn kop staat er nog niet helemaal naar
ik kan me nog niet helemaal goed concentreren maar gelukkig is mijn draaikop al weer ietske beter
morgen heb ik dan een afspraak in het ziekenhuis voor een inspuiting met cortisone in mijn knie
en met de nodige medicatie tegen misselijkheid gaan we dan 'middags lunchen op verplaatsing , want het word morgen nog iets warmer dan vandaag en dus zal de airco goed doen om te gaan lunchen
en met zo'n warm weer leg ik mijn kookplaat niet aan

ik heb hier ook al veel mooie fotootjes gezien van de laatste dagen

jadi toch al wat genoten van de kermis op het plein bij jullie
groot gelijk hoor en ook een tijdelijke frituur , wat een luxe voor jullie

Bekske ben jij geopereerd van een " carpal tunnel " aan je hand/pols ????
ik ben daar ook al aan geopereerd en alles is weer goed gekomen achteraf
maar das een hele delicate operatie die héél secuur moet worden uitgevoerd om goed te zijn
omdat dat met de zenuwen te maken heeft die door je pols lopen , en als dat niet goed gedaan word dan kan het zijn dat je achteraf geen gevoel meer hebt in één of meerdere vingers

allé ik ga er een eind aan breien
dadelijk begint het nieuws en dan nog onder de douche en wat eten

voor iedereen nog een gezellige avond verder

Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

mama-inge

Gisteren, 02:36

Afbeelding

mama-inge

Gisteren, 06:28

Goedemorgen en een fijne dag
Werk is gedaan en ik ga zo richting bed
Het belooft een zeer warme dag te worden, van mij hoeft het niet
Heb nog 2 emmertjes stoofperen staan, daar ga ik vanmiddag mee bezig

Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft

Bekske

Gisteren, 07:10

Afbeelding
fijne dag iedereen groetje
zonnebloemetje beterschap .Het is de tweede keer dat ze het mij doen het is 16 jaar geleden en toen had ik na twee dagen beterschap en nu na een week is het erger geworden .Moet binnen zes weken terug gaan en dan zo het gezegd in orde zijn . maar mijn gevoel is iets anders .Kreeg zelfs van een verpleging te horen je moet leren geduld hebben zo precies of ik nog geen geduld gehad heb van 30 mei tot nu .Afijn ja het is nu zo mijn zorgen wel .

jadi

Gisteren, 10:23

Afbeelding
Hallo iedereen al wakker en druk bezig ? . . Of nog relax aan het genieten van een heerlijke tas koffie ? . . Hier is het nog donker , niet echt koud , er vielen enkele druppels . Het is bijna windstil .. en moi ikke dus , ben alles aan het aanschouwen. De "tjoektjoek" komt net voorbij en op het zelfde moment hoor ik de ambulance..
Dit laatste doet me rillen, weer miserie ergens..
De grijze schapenwolken gaan traag voorbij . Verder zien we wel wat onze dag brengt ..
Zonnebloemetje ik lees dat het gelukkig al wat beter is met uw draaikop. Intussen naar het ziekenhuis en daarna voetjes onder tafel . Een vraagje kunnen jullie niet in het ziekenhuis eten ? Hier bij ons zien die er precies uit als een restaurant en het eten valt er mee . . Zomaar eens vragen hoor .. Maar geniet maar van jullie airco plek en vooral van het eten deze middag .. Hier moet er nog geen airco aan gezet worden . Het is niet koud maar ook niet zo warm. Ja eigenlijk wel ik heb genoten van de kermis op mijn manier dan .. Ik ben niet naar het schietkraam of eendjes gaan vissen hi hi .
Een mens is vlug content hé
mama-inge je hebt goede geraden zo'n tas zwart goud ik welgekomen .. Geniet van je dag zwaai zwaai
Slaapwel , ik ga stil zijn , en stoofperen hmmm, .. . lekker
Bekske ik begrijp je standpunt , maar het zou niet mogen zijn dat je in de kou moet staan . Jij die zoveel doet voor uw adoptie diertjes .. Het siert je , maar daarmee ben je niet geholpen hé. . Hopelijk komt het toch nog in orde ik duim voor je ..
Zo ik ga mijn epistel doorsturen, en oppassen dat ik niet op het verkeerde knopje druk
Aan iedereen een fijne dag
toedeloe
menu: dat wordt een schotel in laagjes .. gehakt-patat-groenten mix overgoten met een witte saus

zonnebloemetje

Gisteren, 17:23

een goeie namiddag iedereen

tis voorlopig de laatste warme dag van het jaar en das goed
want mijn lievelingsseizoen is de herfst en dus zijn we volgende week september en dat heb ik graag het najaar , ik kijk er al naar uit , yes yes yes
deze morgen al een beetje vroeg naar het ziekenhuis vertrokken en in het naar huis rijden onderweg wat nodige boodschappen gedaan die nogal rap eens uitgesteld worden , maar nu dus wel gedaan
en we hadden ook nog enkele kortingsbonnen voor de IC Paris XL en dus voor ventje zijn vertrouwde au de toilette ( Acqua di Gio van Armani ) gekocht met een korting van 20 euro
en tegen 12u juist op tijd in ons favoriete tearoom / restaurant gaan lunchen

jadi in het ziekenhuis is zopas het restaurant helemaal vernieuwd en word deze week heropend en je kan daar ook wel goed eten maar daar hadden wij nu geen goesting in
en hier bij ons horen wij iedere dag verschillende keren sirenes van ambulances en politie en nu zijn we dat al gewoon sinds we hier wonen

Bekske das dikke pech dat jij hebt met je operatie
jammer voor jou hoor , maar als je er niks meer laat aan doen zal het waarschijnlijk nooit nog goed komen , maar eigenlijk moest dat al van de eerste keer goed zijn en zoals ik al zegde is dat een héél secuur werkje door die zenuwen die daar lopen en niet iedere chirurg kan dat even goed , veel sterkte en hopelijk word het nog beter
en hoe gaat het nu met je hondjes ?????????

Inge morgen alweer vrijdag en dan is de werkweek weer voorbij voor jou
en de pups zien er echt gezond en goed uit , wat een schatjes

alle andere leutertjes ook een goeie namiddag

en nu alles klaar zetten zodat ventje de vuilzakken kan buiten zetten voor morgenochtend

voor iedereen nog een aangename donderdag verder
en hopelijk niet teveel onweer vannacht

tot later

Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***