Kassel 1967 - De Gete - D escadron
-
tochka - Lid geworden op: 07 feb 2009, 13:59
Hallo allemaal, ik heb mijn legerdienst in 1967 gedaan : eerst 3 maand Leopoldsburg en dan naar Kassel ( de Gete ) in het D eskadron, 2de jagers te paard - 18de Recce - mijn stamnummer was 67/25073 en mijn naam is Vanrenterghem Maurice - graag had ik nog wat contact met wat oude legervrienden van deze lichting - Mvg, Maurice
-
Mil1 - Lid geworden op: 24 feb 2004, 19:04
Ik 'lag' ook in De Gete, echter in de medische compagnie.
Eerst opleiding in Gent.
Daarna verhuisd naar Kassel
Ik heb daar in het medisch huis verbleven, dat was gelegen aan het 'boefersdorp'. Heb ik niet lang gedaan. Je zat er ganse dagen alleen, enkel tijdens de consultaties van de dokter was er wat volk.
De rest van de tijd in de infirmerie doorgebracht.
Ook een paar keer grote manoeuvres meegedaan als ambulancier.
Ik heb ook mijn kamp moeten doen in Leopoldsburg.
Lichting 1966. Stamnummer 66/???????
Kazerne de Noordvaart, ook in Kassel, daar was de genie gekazerneerd dacht ik.
Foto's van de kazerne: http://www.legerdienst.be/Kassel.html
Eerst opleiding in Gent.
Daarna verhuisd naar Kassel
Ik heb daar in het medisch huis verbleven, dat was gelegen aan het 'boefersdorp'. Heb ik niet lang gedaan. Je zat er ganse dagen alleen, enkel tijdens de consultaties van de dokter was er wat volk.
De rest van de tijd in de infirmerie doorgebracht.
Ook een paar keer grote manoeuvres meegedaan als ambulancier.
Ik heb ook mijn kamp moeten doen in Leopoldsburg.
Lichting 1966. Stamnummer 66/???????
Kazerne de Noordvaart, ook in Kassel, daar was de genie gekazerneerd dacht ik.
Foto's van de kazerne: http://www.legerdienst.be/Kassel.html
Ervaring is eenvoudig de naam die we geven aan de som van onze fouten. (O. Wilde)
-
Joos - Lid geworden op: 09 dec 2005, 20:10
Ik heb mijn legerdienst vervuld bij de 5 cie Med te Kassel, kazerne (kwartier De Gete)van begin mei 1967 tot einde maart 1968. En moest ook het medisch huis bevoorraden met eten, en het was een goede boeiende jobs, wand jullie we konden daar goed eten maken.
Groeten Joos
Groeten Joos
-
Marcamiel - Lid geworden op: 21 okt 2012, 18:42
Hallo,tochka schreef:Hallo allemaal, ik heb mijn legerdienst in 1967 gedaan : eerst 3 maand Leopoldsburg en dan naar Kassel ( de Gete ) in het D eskadron, 2de jagers te paard - 18de Recce - mijn stamnummer was 67/25073 en mijn naam is Vanrenterghem Maurice - graag had ik nog wat contact met wat oude legervrienden van deze lichting - Mvg, Maurice
ik denk dat we daar samen onze legerdienst gedaan hebben.
Mijn naam is Huysentruyt Marc / Stamn° 67/26015
Legerdienst mei 1967-april 1968. Kamer 26.
Mvg,