Geheugenkaart opeens leeg

Kunst is als liefde en voor een liefde wil ik getuigen. (Marijke de Goey - 1947)

Gerit
Lid geworden op: 15 jul 2011, 10:16
Locatie: Aalter

29 sep 2014, 13:32

Hallo,
Heeft iemand ervaring met het terughalen van foto's van een geheugenkaartje van een fototoestel dat zich opeens volledig leeg heeft gemaakt ?
Omdat ik geen foto's meer kon plaatsen in Ifoto , op mijn (intussen 11 j oude) IMac, stond mijn geheugenkaartje vol (mijn zoon ging er eens wat aan doen). Om toch nog enkele foto's te kunnen nemen, heb ik hier en daar een minder belangrijke foto gewist....maar opeens waren alle beelden weg (alles van bijna één jaar)
Aangezien ik reeds hoorde van het terughalen van gegevens van een gewiste harde schijf v/d computer, dacht ik dat het misschien mogelijk zou zijn ook deze foto's terug op te halen.
Naar het schijnt, kunnen bepaalde gratis programma's gedownload worden van internet om zo de foto's terug te halen, als dit zo is......
Hoe ga ik dan veilig tewerk om zo weinig mogelijk foto's te verliezen ? Ik heb wel de fout gemaakt (uit paniek) om terug te proberen fotograferen (5 foto's) en vervolgens weer te wissen, misschien is het nu wel hopeloos ?

Gerit,
Ik luister graag muziek, vooral instrumentaal (film - en klasiek) Leer graag iets bij, ik heb veel interresses. Graag wil ik nieuwe vrienden leren kennen.

william opwijk
Lid geworden op: 01 nov 2004, 16:52
Locatie: Opwijk

29 sep 2014, 18:09

Met RECUVA.COM, kan je uw fotos proberen heropvissen.
Het is een nederlandstalige versie en is nog gratis op de koop toe.
Laptop: MD95500 - centrino 1733 mhz - hd 100giga - 2giga ram ddr2 667- win xp-home
Desktop :Intel Core2 quad Q9550 socket 775 2,83 Ghz DDR2 4096 Mb NVIDIA Geforce 9600 GT - Windows 7

Gerit
Lid geworden op: 15 jul 2011, 10:16
Locatie: Aalter

07 okt 2014, 10:42

william opwijk schreef:Met RECUVA.COM, kan je uw fotos proberen heropvissen.
Het is een nederlandstalige versie en is nog gratis op de koop toe.
Bedankt voor de raad, ik heb het nu in handen van mijn zoon gegeven, maar ik weet nog geen resultaat.

Ik antwoord nu via "citaat" maar wat is de goede (of andere) manier om te reageren op een oproep of reacktie ?

Mvrgr,
Ik luister graag muziek, vooral instrumentaal (film - en klasiek) Leer graag iets bij, ik heb veel interresses. Graag wil ik nieuwe vrienden leren kennen.

hollygan
Lid geworden op: 26 apr 2003, 22:38
Locatie: __'t Soete Waesland

07 okt 2014, 12:32

Gerit schreef:..............Ik antwoord nu via "citaat" maar wat is de goede (of andere) manier om te reageren op een oproep of reacktie ?...............
Afbeelding

Gerit
Lid geworden op: 15 jul 2011, 10:16
Locatie: Aalter

11 okt 2014, 08:30

Bedankt, ik doe het voortaan zo.
Ik luister graag muziek, vooral instrumentaal (film - en klasiek) Leer graag iets bij, ik heb veel interresses. Graag wil ik nieuwe vrienden leren kennen.